Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Σάββατο, 19 Ιουλίου 2014

Οι Ευρω-αριστεροί υποστηρικτές των ιμπεριαλιστών / τρία μικρά και άθλια παραδείγματα..



ΙΔΟΎ ΤΡΊΑ ΔΕΊΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΆΘΛΙΟ ΠΡΆΓΜΑ ΕΊΝΑΙ ΣΉΜΕΡΑ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΑΡΙΣΤΕΡΆ:
















Οι δικοί μας Παλαιστίνιοι


του Άκη Γαβριηλίδη
Τις τελευταίες μέρες, με αφορμή την πολλοστή αναζωπύρωση της σύγκρουσης στην Παλαιστίνη, επίσης για πολλοστή φορά έρχεται στην επιφάνεια, στο εσωτερικό της ελληνικής κοινωνίας, το τρομερά λεπτό και πολύπλοκο ερώτημα πώς μιλάμε γι’ αυτή τη σύγκρουση, πώς οργανώνουμε την πολεμική και τη διαμαρτυρία μας κατά τρόπο ώστε να αποφύγει τις διπλές και τριπλές παγίδες που παραμονεύουν πριν καν αρχίσουμε να μιλάμε. Στο δημόσιο διάλογο, ή στον ημι-δημόσιο που συνιστά ενίοτε το διαδίκτυο, φαίνεται να έχουν ειπωθεί τα πάντα και τα αντίθετά τους, κατά τρόπο που ο λόγος να παραλύει, να μη βρίσκει κάτι να πει που το νόημά του να μην ακούγεται εκ των προτέρων ακυρωμένο και κορεσμένο. Μάλιστα, έχουν ειπωθεί, και λέγονται, όλα τα σωστά και όλα τα λάθος σε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς, τόσο που να φαίνεται ματαιοπονία ακόμα και το να προσπαθήσεις να ξεχωρίσεις πού αρχίζει το ένα και πού το άλλο.
Κι ωστόσο, κάτι που θα είχε νόημα να δοκιμάσει να διατυπώσει κανείς, είναι μια κουβέντα «δεύτερου βαθμού»: ότι ίσως το Ισραήλ κινητοποιεί τόσο τους λόγους μας, μας προκαλεί τόσο έντονη –και συνήθως αρνητική- φόρτιση, επειδή μας μοιάζει. Με άλλα λόγια, ότι ο αντι-ισραηλισμός (δηλαδή ο αντι-σιωνισμός, που οι υποστηρικτές του μας διαβεβαιώνουν με κάθε ευκαιρία ότι «δεν είναι αντισημιτισμός» –ακριβώς όπως «ο [υγιής] πατριωτισμός δεν είναι εθνικισμός»), που είναι τόσο διάχυτος στην ελληνική κοινωνία, δεν είναι ξενοφοβία αλλά, κατά βάθος, ομοιοφοβία. Ή φθόνος, που είναι περίπου το ίδιο.
Η ίδρυση και η λειτουργία του κράτους το Ισραήλ είναι πολύ παραπλήσια με εκείνη του κράτους της Ελλάδας. Σχεδόν μοιάζει σαν ένα ιστορικό ριπλέι εκατό χρόνια αργότερα:
  • Και τα δύο κράτη δημιουργήθηκαν με κατευθυντήρια ιδέα την εθνική καθαρότητα (αυτό βέβαια είναι ταυτολογία, διότι όλα τα κράτη αυτή την κατευθυντήρια ιδέα έχουν) στο χώρο της πρώην οθωμανικής αυτοκρατορίας, όπου μέχρι τότε δεν υπήρχε όχι καθαρότητα, αλλά ούτε καν η ιδέα του έθνους.
  • Αυτή η εθνική ένταξη παράχθηκε με βάση το υπόστρωμα μιας θρησκευτικής πίστης.
  • Και τα δύο κράτη βασίστηκαν στην εκδίωξη πληθυσμών οι οποίοι έμεναν προηγουμένως στο έδαφός τους και στην εξάλειψη της μνήμης και του πολιτισμού των πληθυσμών αυτών, και σε αντίστοιχες μετακινήσεις προς τα εδάφη αυτά «ομόδοξων» πληθυσμών οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν ως έποικοι.
  • Και στις δύο περιπτώσεις κατασκευάστηκε μια (μυθ)ιστορία η οποία εμφανίζει τα κράτη αυτά ως «ριζωμένα» στην αντίστοιχη γεωγραφία επί τρεις χιλιάδες χρόνια. Καθοριστικό ρόλο στην κατασκευή αυτή έπαιξε η αρχαιολογία.

Πολλοί σήμερα στην Ελλάδα βγαίνουν και διακηρύσσουν ότι οι Παλαιστίνιοι έχουν και αυτοί δικαίωμα να υπάρχουν και να έχουν μια πατρίδα. Ασφαλώς έχουν και ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό. Όταν όμως ακούω κάποιους από αυτούς να λένε ότι το Ισραήλ εφαρμόζει «καθεστώς απαρτχάιντ» επειδή ιεραρχεί πληθυσμούς σε πρώτης και δεύτερης κατηγορίας και επειδή επιφανείς πολιτικοί ή πνευματικοί του ηγέτες διακηρύσσουν ότι «δεν υπάρχουν Παλαιστίνιοι», μου έρχεται να καγχάσω. Διότι στην Ελλάδα, όλες ανεξαιρέτως οι πολιτικές παρατάξεις, οι δικαστικές αρχές μέχρι το ανώτατο επίπεδο, όπως και ο κλήρος, (κυρίως αυτός), αστυνομεύουν διαρκώς ο ένας τον άλλο, και όλοι μαζί την ελληνική κοινωνία ως σύνολο, μήπως τυχόν ξεφύγει από κανέναν και ξεστομίσει τη φράση-ταμπού ότι στη Θράκη υπάρχουν Τούρκοι. (Στο Ισραήλ, το «δεν υπάρχουν Παλαιστίνιοι» μπορεί να το υποστηρίζουν ακόμα κάποιοι ακραίοι, αλλά οι περισσότεροι έχουν πλέον παραδεχτεί ότι τουλάχιστον υπάρχουν). Όσο για τους Μακεδόνες, αυτοί αυτονόητα επίσης δεν υπάρχουν, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά οπουδήποτε στον κόσμο. Μόλις προ ημερών, ο πρωθυπουργός του ελληνικού κράτους επανέλαβε ακόμα μία φορά –ή μάλλον δύο φορές: αγγλιστί και γαλλιστί- την πάγια θέση ότι «δεν υπάρχουν Μακεδόνες» και ότι «η γλώσσα τους είναι ανύπαρκτη επειδή την επινόησαν οι κομμουνιστές». Κανείς δεν φάνηκε να ενοχλείται από αυτό –αν εξαιρέσουμε κάποια επικριτικά έως ειρωνικά σχόλια στον τύπο, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού- και πάντως κανείς δεν διανοήθηκε να μιλήσει για το ελληνικό απαρτχάιντ. Ούτε φυσικά χρησιμοποιείται ο όρος αυτός –παρεκτός από ολιγάριθμες αντιρατσιστικές ή/ και ακροαριστερές ομάδες- προκειμένου για την «κάμηλο» των στρατοπέδων συγκέντρωσης μεταναστών, την οποία οι περισσότεροι καταπίνουμε αμάσητη τη στιγμή που φιλτράρουμε επίμονα ίσως όχι κουνούπια, αλλά έστω μια εξίσου μεγάλη κάμηλο που όμως βρίσκεται αλλού. Στο κάτω κάτω, ο αριθμός των άοπλων «λαθρομεταναστών» που χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή, την αρτιμέλεια, την υγεία ή την ελευθερία τους χάριν της προάσπισης των ελληνικών (=ευρωπαϊκών) συνόρων και της εθνικής καθαρότητας του περιεχομένου τους, είναι μάλλον περισσότεροι από τον αντίστοιχο αριθμό Παλαιστινίων στο Ισραήλ. (Χώρια βέβαια που και εκεί αρχίζουν και χτίζουν σιγά-σιγά τα στρατοπεδάκια τους για να μαντρώσουν τους υποσαχάριους μετανάστες, χωρίς αυτό να καταγγέλλεται από κανέναν ως ένα από τα δεινά τού «σιωνισμού». Μεταξύ κατεργαραίων ειλικρίνεια).
Κατά τα λοιπά, από κύκλους του αντιισραηλινού ή/ και (μη) αντισιωνιστικού ή/ και (μη) αντισημιτικού κινήματος, διατυπώνεται συχνά το αίτημα «Nα πάψει η Ελλάδα να συνεργάζεται με το Ισραήλ».
Μήπως ήρθε η στιγμή να αναρωτηθούμε αν, με την ίδια λογική, είναι σωστό η Ελλάδα να συνεργάζεται με την Ελλάδα;



Αθέμιτα://ήπιες μορφές ενάργειας... | Εκτελούνται ...

Antisemitism in Comparative Perspective

gaza_2275565
Τυπικό αντισημιτικό σκίτσο από τον διεθνή τύπο: Οι κακοί εβραίοι (ή: οβραίοι) σκοτώνουν ανυπεράσπιστα παιδιά! (Παλαιότερα, τα σκότωναν και μετά τους έπιναν το αίμα)…
http://isgap.org/video-archiveantisemitism-in-comparative-perspective/

athemita 19/07/2014 στις 7:25 πμ
Επιλεκτική ευαισθησία
————————————-
«Απαράδεκτο να σκοτώνει το Ισραήλ παιδιά στην Παλαιστίνη», δήλωσε ο Αλέξης Τσίπρας. Προφανώς. Το ίδιο απαράδεκτο είναι να χρησιμοποιεί η Χαμάς παιδιά σαν ασπίδα, αλλά για αυτό δεν άκουσε τίποτα ο κ. Τσίπρας. Όπως και δεν άκουσε τίποτε για την απαγωγή και δολοφονία τριών νέων Ισραηλινών που σηματοδότησε την έναρξη του νέου κύκλου βίας. Αυτό δεν ήταν τόσο απαράδεκτο ώστε να κάνει μια δήλωση συμπάθειας ο αρχηγός μιας αλλήθωρης Αριστεράς.
#
Επειδή πολλοί μου την πέφτουν για την Γάζα: Εγώ θα προτιμώ την χώρα με ελεύθερες εκλογές, κοινοβούλιο, πολυκομματισμό, ελεύθερη κοινωνία πολιτών, δικαιώματα γυναικών, δικαιώματα ομοφυλοφίλων από τους μεσαιωνικούς μουλάδες.
#
Αν από την ΠΓΔ της Μακεδονίας εκτοξεύονταν ρουκέτες που έπληταν την ελληνική επικράτεια. Αν εξ αιτίας αυτού περνάγαμε τις ημέρες μας σε καταφύγια. Πόσοι από τους ευαίσθητους για την Γάζα δεν θα θα κραύγαζαν για βομβαρδισμούς και χερσαία εισβολή στην ΠΓΔΜ;
————————————————————————–

Από σχόλια φίλου στο facebook.


 Σημείωμα απευθυνόμενο σε ναζιστικά-ιμπεριαλιστικά καθάρματα:
"Ανθρώπινη ασπίδα". Ξεκάθαρο ναζιστικό "επιχείρημα" που χρησιμοποιήθηκε πρώτα σε εκλεπτυσμένη "θεωρητική" μορφή από τον ναζιστή θεωρητικό Κ.Σμιτ. Συγχαρητήρια στους "δημοκράτες", "αυτόνομους" και άλλα ελεεινά υποκείμενα που τολμούν να μιλάνε και για αντισημιτισμό..)


ΑΥΤΆ ΤΑ ΞΕΡΆΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑΥΜΆΣΑΤΕ ΕΊΝΑΙ ΠΡΟΪΌΝ ΤΩΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΏΝ ΤΈΚΝΩΝ ΤΡΙΏΝ ΗΛΙΘΊΩΝ ΜΑΖΊ:


                                                                           

5 σχόλια:

  1. αγαπητέ φίλε καλησπέρα.
    τους έγραψα στο eagainst ένα γρήγορο σχόλιο, εάν έχεις χρόνο θα ήθελα να μου πεις τη γνώμη σου,
    συμφωνώ μαζί σου, συνήθως αποφεύγω τέτοιου είδους σελίδες, η αλήθεια είναι πως για τα τέκνα του Καστοριάδη, δεν είχα αντιληφθεί .....
    με την ευκαιρία, πες μου σε παρακαλώ ποιοι είναι οι άλλοι δυο κύριοι στην φωτογραφία εδώ πάνω, δεν ξέρω αν τους γνωρίζω.
    νιώθω πάρα πολύ τυχερός που πολιτικοποιήθηκα και συνέχισα την ανάγνωση κειμένων αγωνιστών στην πράξη, έχω αποφύγει τα πολλά πάρε δώσε με διανοούμενους, όσο κι αν θεωρώ το έργο τους αναγκαίο και πολύτιμο.
    χαιρετώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι ο Γκύ Ντεμπόρ, ο "ιδρυτής" της καταστασιακής διεθνούς (των ηλιθίων), με την γνωστή θέση του για το ιταλικό κίνημα (ξέρεις,,αυτά τα πρακτορολογικά), και ο δήθεν μαρξιστής δήθεν κομμουνιστής και άσχετος από φιλοσοφία Λ.Αλτουσέρ...(για το σχόλιο σου κοιτάω και επανέρχομαι το βράδυ)
    Χαιρετώ φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. άδικα κατηγορείς τον Γαβριηλίδη. έχεις υπόψη σου το ναζιστικό μπλογκ redskywarning; ε, το αντίστοιχο αριστερό είναι το nomadicuniversality. νομαδισμός του πληκτρολογίου από τις Βρυξέλλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενδιαφέρουσα πληροφορία, δε λέω..αλλά νομίζεις πως έχει σημασία ο τόπος εκπομπής; εκτός κι αν δεν έχω καταλάβει καλά, και αυτός ο τόπος εκπομπής έχει όντως σημασία (δεν το λέω "συμωμοσιολογικά"). Όσον αφορά το ναζιστικό μπλόγκ που αναφέρεις το έχω υπόψη μου, όπως και άλλα "ενημερωμένα" του είδους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν το σχόλιο διατυπωθεί με κάποια κοσμιότητα θα εγκρίνω την δημοσίευσή του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..