Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2014

Απώλεια..

 
 
 
Δεν γνωρίζω άλλο τρόπο αληθινής υπέρβασης της ατομικότητας από τον έρωτα, αλλά όταν αυτό λέγεται είναι πιά τόσο φθαρμένο.
Η μετουσίωση της σεξουαλικής ορμής είναι η υλική και νοητική ταυτόχρονα έκφραση της ερωτικής υπέρβασης που όμως έρχεται από αλλού. Δεν είναι τυχαία η τοπικοποίηση του έρωτα στην σεξουαλική ορμή και τις μετουσιώσεις της αλλά είναι ωστόσο αρκετά μυστηριώδης όταν περιορίζεσαι για να την ερμηνεύσεις σε αυτήν.
Γιατί προσκολλάται με τόσο πάθος ο ένας στον άλλον, γιατί μπορεί να φτάσει κάποιος στον εθελούσιο θάνατο προκειμένου να διατηρήσει την ενότητά του με αυτόν τον Άλλον;
Ο έρωτας και μάλιστα στην σαρκικότερη μορφή του είναι το αίτιο της αληθινής υπέρβασης της υποστασιακής αυτάρκειας και των ωφελιμιστικών σκέψεων.
Αυτό που ανακαλύπτεις πίσω από τις ιδεολογίες και τις θρησκείες είναι το ερωτικό πάθος υψωμένο στην αφαίρεση του Εν-ός, και αν βιαστείς να τις απομυθοποιήσεις χρησιμοποιώντας την έννοια της ερωτικής τους θεμελίωσης θα επιτύχεις το αντίθετο αποτέλεσμα αφού μάλλον θα ανακαλύψεις στην απομυθοποιητική σου πρακτική μια υποκρυπτόμενη χυδαιότητα όπως αυτήν που αναπτύσσουν οι άνθρωποι που δεν είναι ερωτευμένοι ή οι άνθρωποι που δεν είναι πιά ερωτευμένοι.
Ο ερωτευμένος δεν υποκύπτει στην χλεύη των θεατών της υπερβασιακής πρακτικής του αφού αυτό που θεάται ο ανέραστος θεατής είναι την εξωτερικότητα ενός εκστατικού φαινομένου που δεν είναι από αυτή την σκοπιά τίποτα άλλο από το Ίδιο σε μια υπερβολή του.
Στους άθλιους χώρους που εργάζομαι αν κάποιος κάνει μια αβλεψία οι "συνάδελφοί" του τον ρωτάνε περιπαικτικά "ερωτευμένος είσαι;"
Αυτή είναι η χυδαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης όταν δεν είναι ερωτευμένη. Χρησιμοποιεί την ερωτική πρακτική ως μεταφορικό ομοίωμα της ανοησίας, της ατσαλοσύνης. Κι όμως αυτή η ανόητη ατσαλοσύνη είναι το πυρ που φλέγει όλες τις ανθρώπινες μηχανές και όλες τις έλλογα διαμεσολαβημένες οργανώσεις και τις κάνει συλλογικές οντότητες έτοιμες να καταστραφούν για μιαν Ιδέα.
Δεν έχει σημασία αν ο σκοπός είναι ανόσιος, δεν εξετάζουμε εδώ την αγαθότητα ή την αλήθεια των σκοπών και των ιδεών, αλλά την εσωτερική και αναντικατάστατη κατάσταση της ερωτικής υπέρβασης της οντικής ροϊκότητας.
Ο εκχυδαϊσμός της ερωτικής πρακτικής της υπέρβασης είναι σήμερα απόλυτος. Αυτοί που δεν είναι ερωτευμένοι μιλάνε συνέχεια για τον έρωτα, ο πολιτισμός της απόλυτης υποστασιακής αυτάρκειας έχει μεταμορφώσει τον έρωτα σε ένα γεγονός ανύπαρκτο όταν λέγεται. Η σιωπή των Λόγων του έρωτα είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να υπάρξει μιά στιγμή έστω της ύπαρξής του, και ενώ σε όλες τις δυτικές κοινωνίες έχουν σπάσει όλοι οι εξωτερικοί φραγμοί για την υλική επιβεβαίωση της ερωτικής παρουσίας αυτή είναι άφαντη, λες και η καταστροφή των ανόητων εμποδίων για αυτή την υλική επιβεβαίωση παρέσυρε μαζί της και το ερωτικό γεγονός.
Σε ένα ευρύτερο και μάλλον ουσιαστικότερο πλαίσιο θα έλεγε κανείς πως οι κοινωνίες βρήκαν τον τεχνικό τρόπο για να καταστείλουν μια για πάντα την δυνατότητα της υπέρβασης και το άμεσο αποτέλεσμα αυτής της τεχνικής επιτυχίας είναι η απώλεια της ερωτικής βιώσεως του βίου.
 
 
 
 
 
 
Ι.Τζανάκος


2 σχόλια:

  1. Ακριβώς. Αν θες, βλέπεις μια ερωτική-λιβιδινική προσκόλληση και καθήλωση η οποία βρίσκεται στη γενική μορφή κάθε ιδεολογικής στράτευσης, και όχι στη μία ή την άλλη ιδεολογία.
    Αυτό μας δείχνει κάτι συστατικό στην υποκειμενικότητα γενικώς.
    Όμως μια ηθολογία των ζώων θα μας έδειχνε ήδη που θυσιάζονται οι μανάδες για τα παιδιά τους.
    Για τον Χέγκελ η οικογένεια είναι η φυσική αμεσότητα του έθους, με δεσμό την αγάπη, αμεσο/συναισθηματικό, μια ενότητα μόνο δυνάμει νοητική. Στα νεανικά του γραπτά λέει περισσότερα για την αγάπη-δεσμό της κοινότητας (εκκλησιαστικής).
    Βεβαίως και για τους Ντελέζ-Μπαντιού βλέπουμε στον έρωτα την ανάδυση μιας αλήθειας (θα ανέβει ντελέζ για το θέμα προσεχώς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Ονειρμέ περιμένω αλήθεια με πολύ ενδιαφέρον την ανάρτηση αυτή που ετοιμάζεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..