Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Τρίτη, 19 Αυγούστου 2014

Ο Σολιψισμός των Εξαρχείων. Λογική, "Λογική", και ο δρόμος του έλλογου πάθους. Το παράδειγμα του Κουρδιστάν..





Έχω παρατηρήσει πως οι διάφοροι ανταγωνιστές περί του Λόγου περιστρέφονται σήμερα γύρω από φήμες και ειδήσεις που προέρχονται από πηγές που ταιριάζουν στην δική τους προ-εννόηση των πραγμάτων. Αυτό δεν αποτελεί από μόνο του μιαν αρνητική εγγύηση του ψεύδους των επιλογών τους. 
Δεν αποτελεί απόδειξη ψεύδους το γεγονός της προτίμησης των πηγών και τα λογικά άλματα δεν αποτελούν από μόνα τους (επίσης) απόδειξη παραλογισμού ή φανατισμού. 
Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ωστόσο την αφόρητη εξάρτησή μας από επισφαλείς πηγές πληροφοριών και αναλύσεων καθώς και την δική μας πιθανή εμπλοκή σε "πάθη" και προ-εννοήσεις που πλέκονται αξεδιάλυτα με αυτά τα "πάθη". 
Αυτό οφείλουν να το αποδεχτούν όλοι και κατά τη γνώμη μου όσοι δεν το αποδέχονται έχουν μάλλον αποφασίσει πως είναι αντιπρόσωποι ενός "θείου Λόγου" άσχετα αν τον προσδιορίζουν αυτό τον "θείο Λόγο" ως ορθό Λόγο. 
Η μαγματικότητα του Λόγου περιέχει ψευδο-αξιώματα, επιθυμίες, προ-εννοήσεις, πολιτισμικές εγγραφές, ψυχικά βιώματα, και στην άκρη μπορεί να ανθίζει και αυτό το πράγμα που λέγεται Λογική ή μάλλον οριοθετημένος από την Λογική Λόγος. 
Τα λέω όλα αυτά γιατί παρατηρώ επίσης πως στην "πιάτσα" μοστράρεται με αρκετό θράσος (πάλι) ένα είδος ιερο-εξεταστικής ορθολογικότητας (ψευδο-ορθολογικότητας) που κρίνει ζώντες και νεκρούς με την ευκολία και το πάθος του νεο-φώτιστου ζηλωτή, στα χνάρια ενός από καιρό ξεπερασμένου ριζοσπαστικού διαφωτισμού. 
Και για να μην παρεξηγηθώ πάλι θα σας πω απερίφραστα πως αυτό δεν εξαιρεί κανέναν από όλους τους "προοδευτικούς" συνομιλητές και συν-υβριστές με τους οποίους έχω σχετιστεί διαλεκτικά. 
Αν σε κάτι ομοιάζουν όλα τα τέκνα των Νιντερό και Βολταίρου, ή τα αλλόκοτα αποτελέσματα του ρουσσωϊκού πάθους, είναι στην επίδειξη "λογικότητας" συνήθως μετά ή πριν από ένα όργιο προπαγανδιστικής και άνευ ορίων λογοδιάρροιας ή ψευδοδιαλεκτικής διαμάχης.
Καταλαβαίνω πολύ καλά το πάθος, θα ήμουν γελοίος να το αρνηθώ ειδικά εγώ που διαπερνώμαι από πολλά και διαφορετικά πάθη.
Το έχω αποδείξει πως δεν έχω κανένα πρόβλημα να καταφύγω σε όλα τα λεκτικά πολεμικά μέσα, και επίσης είναι προφανής σε όλους σας η εχθρότητα που μπορώ να δείξω λεκτικά απέναντι σε έναν αντίπαλο στην συζήτηση. 
Αλλά ποτέ, δεν φοβάμαι να το πω για να μην χαρακτηριστώ, δεν κρύβομαι πίσω από το οχυρό της υποτιθέμενης λογικής για να δικαιολογήσω τα "δικά" μου πάθη ή προ-εννοήσεις. Αυτό με οδηγεί όμως τελικά εγγύτερα στον Λόγο και σε ένα ψήγμα αλήθειας, πράγμα που μπορώ να σας το αποδείξω με μερικά απλά παράδειγματα.
Σε όσους παρακολουθούν αυτήν εδώ τη σελίδα είναι προφανές πως στηρίζω με τις μικρές δυνάμεις μου τον αγώνα των Κούρδων για ελευθερία και ανθρώπινα δικαιώματα. 
Εαν αυτή μου η υποστήριξη ήταν κάλπικη θα προσπαθούσα να προσαρμόσω το "αντικείμενο" της υποστήριξής μου στα δικά μου μέτρα, ειδικά στα μέτρα της δικής μου "λογικής". Αυτό όμως δεν συμβαίνει. 
Τώρα που οι Κούρδοι στον δίκαιο αγώνα τους απέναντι στους τακφιριστές φονταμενταλιστές δέχονται την βοήθεια των Η.Π.Α και την έμμεση υποστήριξη (δια δηλώσεων) του Ισραήλ δεν πρόκειται ούτε να το αποσιωπήσω ούτε να το κρίνω από την σκοπιά του δικού μου υποτιθέμενου παθιασμένου "αντι-αμερικανισμού" ή "αντι-δυτικισμού", απλά γιατί δεν είμαι γενικά και αόριστα "αντι-αμερικάνος" και "αντι-δυτικιστής", αλλά το κυριότερο γιατί νιώθω και χαράζω έλλογα μιαν επιλογή υποστήριξης ως πραγματική όταν λαμβάνει υπόψιν της τα αντικειμενικά δεδομένα, την βούληση του υποστηριζόμενου, και την πραγματική σημασία των "ρεαλιστικών" υπολογισμών του μέσα στον ίδιο τον πραγματικό κόσμο. 
Μπορεί να έχω την δική μου εντύπωση και άποψη πως αυτή η επιλογή των Κούρδων θα τους δημιουργήσει προβλήματα στο μέλλον αλλά αυτό είναι η δική μου υποθετική άποψη από την απόσταση ασφαλείας που κάνει κάθε άποψη υποθετική.  
Στηρίζω λοιπόν την αποδοχή εκ μέρους τους αυτής της "συμμαχίας''
Δεν πρόκειται να υποκύψω λοιπόν στον αληθινά παράλογο "λογικισμό" της όποιας (εσωτερικής;) "συνέπειας" της θεωρίας (του καθένα μας) απλά γιατί η ανθρώπινη πραγματικότητα δεν θεωρείται ακόμα από κανένα τυπικό, συνεπές, πλήρες ή μη-πλήρες θεωρητικό σύστημα που να είναι επαρκές για την αποφυγή αντινομιών και άμεσα αξεπέραστων αντιφάσεων. 
Θα δεχτώ την αντινομικότητα και την αντιφατικότητα της κατάστασης με όλο μου το είναι και δεν θα κρυφτώ στην ''Λογική" που ψελλίζουν τα μαθητούδια της "Λογικής" και τα στραβάδια της ζωής. 
Εύχομαι λοιπόν (χωρίς  να είμαι καθόλου αφελής ως προς τις προσδοκίες) οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις, το Ισραήλ και όποιος άλλος (πιθανόν και το Ιράν) μαζί με τις ένοπλες κουρδικές δυνάμεις (την Πεσμεργκά, το P.K.K και άλλους) να συντρίψουν τους γενοκτόνους του I.S. 
Ποιός αριστερός, φιλελεύθερος, κομμουνιστής, αναρχικός, καταστασιακός, αριστεριστής, μαοϊκός, τροτσκιστής, οικο-αυτόνομος και κάθε καρυδιάς καρύδι έχει τα αρχίδια να πεί αυτό που λέω εγώ τώρα; Να τηνε χέσω την "Λογική" αυτή που εμποδίζει την εκφορά του προφανούς.
Ανάλογες σκέψεις κάνω και για άλλες "μονομερείς" επιλογές μου.
Λόγου χάριν μελετώντας από απόσταση και ακόμα ως μαθητεύομενος το φαινόμενο του Ισλάμ από την αρχή επέλεξα να είμαι συναισθηματικά εγγύτερος προς τον Σιϊτισμό και τα ετερόδοξα ρεύματα ( Αλεβητισμός, Δρούζοι, Σούφι κ.α) και να σταθώ με μεγάλη καχυποψία απέναντι στον (πλειοψηφικό) Σουνιτισμό, ειδικά τον τακφιριστικό, ουαχαμπιτικό, σαλαφιστικό, που σαν μάστιγα έχει αποτεφρώσει πνευματικά την πλούσια ισλαμική (και βέβαια) και ειδικότερα σουνιτική παράδοση. 
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως είμαι ένα είδος "εχθρού" της Σούννα γενικά και αόριστα ή πως δικαιολογώ τον "αντίθετο" και αντίστοιχο σιϊτικό φονταμενταλισμό όπως εκφράστηκε στο θεοκρατικό κράτος του Ιράν, ή στην Χεζμπολά κ.λ.π, αλλά πως έχω επιλέξει να θεωρώ ως ανοιχτότερη και πιό κοντά στην ανθρώπινη κατάσταση την σιϊτική αφήγηση του Ισλάμ, και νομίζω με τον καιρό θα φανεί πως έχω ένα (μερικό) δίκιο.
Αυτά και αφήστε με ήσυχο σολιψιστές των Εξα(ρ)χ(ρ)είων..











Ι.Τζανάκος

2 σχόλια:

  1. Για να δούμε..Μεγάλη η σκακιέρα αλλά και ο ανθρώπινος καθημερινός κόσμος υποφέρει και απαιτεί..
    Περιμένω και θα κρίνω φίλε μου απο εδώ και πέρα σε εγρήγορση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..