Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Κωνσταντίνος Καζακόπουλος / Οιστροψιχάλες / Όταν ένας άνθρωπος γράφει σε όλη του τη ζωή μόνον για την αγάπη του.






Ο Κωνσταντίνος Καζακόπουλος είναι ένας άγνωστος σε μένα άνθρωπος που απεβίωσε το 1998 σε ένα Νοσοκομείο, παραδίδοντας το μοναδικό του ποιητικό πόνημα λίγο πριν πεθάνει σε έναν άλλον ασθενή που έτυχε να είναι φίλος μου. Σε αυτό το πόνημα, που έχει τον τίτλο "Οιστροψιχάλες" περιέχονται ποιήματα που αφορούν μόνον την αγάπη του προς τη γυναίκα του από τα νιάτα τους μέχρι τα γηρατειά.








Σε Σένα
Στης μοναξιάς μου της κούφιας την πλήξη
που είναι άδεια και μόνη η ψυχή μου,
νιώθω, πως μόνο ο Βάκχος ειν'φίλος
κι αυτός παραστάτης της θλιμμένης ζωής μου,
Αλλ'ωϊμέ του, του δόλιου Θεού
πούχει σκλάβους στην πλάση τους μύριους,
τους πολλούς, τους καλούς, τους αβούλους.
Δεν θρονιάζει σε μένα πολύ.
Είν' ο Θρόνος φτιαγμένος για Σένα
Ω, Αστέρι, ω Ήλιε μου εσύ.
Συ, που δίνεις χινοπώρου στέγη,
Συ, που δίνεις στη λάβα, δροσιά
κι' η μορφή σου θυμίζει Αφροδίτη
κι' η ψυχή σου Αθηνά!
Έλα τώρα, μακριά μου, μή μένεις
δε βαστώ, δεν αντέχει η καρδιά.
Θέλει η φύση το Φως για να ζήσει
και τα νιάτα μου, Εσένα γλυκειά!
 
Μάρτιος 1948 






Παλίρροια και Άμπωτις


Ας πούμε πως τής ατέλειωτης της λύπης
ήρθε το τέλος μέ μιά χαρά..
Πώς τής χαράς το τέλος, δεν πρέπει νάρθει
κι αν θάρθει νάναι χαρά καινούργια.
Ας πούμε πως τώρα είμαστε στο κατώφλι
το ιερό της χαράς μας.
Πως πάντα σ'αυτό το κατώφλι θάμαστε.
Πως δε θα φτάσουμε ποτέ στο τέλος.
Ας πούμε, πως βούτηξα το χέρι
στο καθάριο δροσερό νερό,
πως τράβηξα κι εγώ απ'το νερό
το υπέροχο, το μοναδικό μαργαριτάρι της αγάπης.
Ας μη το δέσεις στο κολλιέ σου αγαπημένη.
Ας μη το δέσω στο δακτυλίδι μου, καλή μου.
Ας το κρατήσουμε έτσι κ'΄οι δυό στη παλάμη
λουσμένο στο διάφανο νερό.

Πάντοτε τώρα βγαλμένο, πάντοτε Νέο,
πάντα σαν ανακάλυψη της κάθε στιγμής που ζούμε,
πάντοτε δυνατό και διάφανο, πάντα καινούργιο.
Ποτέ για το χτές ή για τ'αύριο,
πάντα για το τώρα.
Για να μην έρθει το τέλος της χαράς.
Κι'αν θάρθει, νάναι χαρά καινούργια..



  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..