Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2015

Η εσωτερικότητα ως φάντασμα του μαρξοειδούς..



Για να προσδιορίσουμε με σαφήνεια το είδος του λαϊκού μετώπου που θα ορθώσει το νέο κοινωνικό κίνημα για την αυτονομία της χώρας και την απελευθέρωση των υποτελών τάξεων από τα δεσμά τους δεν αρκεί να κάνουμε μια ταξική ανάλυση για το "εσωτερικό" της χώρας.
Αυτό το "εσωτερικό" της χώρας έχει γίνει ένα φάντασμα που καταδιώκει τους ριζοσπάστες θεωρητικούς που έχουν κατά νου τους μιαν μαρξοειδή ή μαρξιστική ανάλυση των πραγμάτων προσαρμοσμένη στην "εθνική ταξική πάλη" και τις αναγκαιότητες πολιτικής και ιδεολογικής καταπολέμησης του αντιδραστικού εθνικισμού. 
Είτε το πρόβλημα θεωρείται πως είναι ο εθνικισμός που εκφράζει την αστική τάξη είτε το πρόβλημα θεωρείται πως είναι το είδος του εθνικισμού σε ένα πλαίσιο "αριστερού πατριωτισμού'', ανεξάρτητα αν μιλάμε για μια χώρα ιμπεριαλιστική-κυρίαρχη ή για μια μη-ιμπεριαλιστική-κυρίαρχη χώρα (υπάρχουν επίσης πολλές ενδιάμεσες διαβαθμίσεις).
Η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Δεν υπάρχει ταξική κοινωνία χωρίς να είναι κατά οντολογική κυριαρχίαν παγκόσμια ταξική κοινωνία διαβαθμισμένη σε ιεραρχίες δύναμης και ισχύος και αυτή η διαβάθμιση δεν είναι μια πραγματικότητα που επικάθειται της θεωρούμενης ως "εσωτερικής-τοπικής" ("εθνικής") πραγματικότητας.
Η θεωρούμενη ως εξωτερική κυριαρχία μιας "χώρας" είναι όμως ένα σημείο της "εσωτερικότητας" του πραγματικού συστήματος που είναι το παγκόσμιο σύστημα. 
Οι (θεωρούμενες ως) "εξωτερικές" σχέσεις των χωρών, συνασπισμών χωρών, ιμπεριαλιστικών σχηματισμών, αυτοκρατοριών, είναι στην πραγματικότητα ένα οντολογικά ισοδύναμο στοιχείο της πραγματικότητας. 
Γι'αυτό εξάλλου η "εθνική συγκρότηση" της κοινωνίας παραμένει ουσιακό στοιχείο της λεγόμενης εσωτερικής συγκρότησής της, επειδή ακριβώς οι "εξωτερικές" σχέσεις των εθνών παραμένουν ουσιακά εσωτερικό στοιχείο της ουσίας της (κοινωνικής) πραγματικότητας. 
Ακριβώς γιατί δεν υπάρχει κάποια δευτερογενής "εξωτερικότητα" γι'αυτό και η εμφανιζόμενη και παρουσιαζόμενη ως "εξωτερικότητα" είναι πρωτογενής.
Και αν η δι-εθνική (θεωρούμενη ως) εξωτερικότητα είναι πρωτογενής ουσία του κοινωνικού τότε πως μπορούμε να την ονομάσουμε και προσδιορίσουμε (ως) εξωτερικότητα;;
Το σακατιλίκι τού εθνικισμού και του διεθνισμού-α/εθνισμού-κοσμοπολιτισμού (αστικών τε και εργατικών), όπως τους γνωρίσαμε, είναι στηριγμένο σε αυτή την ψευδοδιάκριση και την υποστήριξη αντιθετικών θέσεων επί τη βάσει της δεδομένης "εξωτερικότητας-εσωτερικότητας". 
Φτάσανε μάλιστα οι ευφυέστατοι κοσμοπολίτες νεο-νιτσεϊκοί αριστεριστές του '68 να "επιτείνουν" την έννοια της "εξωτερικότητας" (ή της "επιφάνειας") ως κυρίαρχης οντολογικής πραγματικότητας, όχι για να άρουν την διάκριση αλλά για να αντικαταστήσουν την κυριαρχία της "εσωτερικότητας" (άρα και τοπικότητας-εθνικότητας) με την κυριαρχία της εξωτερικότητας (α-εθνικότητας, υπερ-εθνικότητας, δι-εθνικότητας στην καλύτερη). 
Το αποτέλεσμα ήταν μια τρύπα στο νερό, ή μάλλον πολλές τρύπες ντελεζικές, ντεμπορικές, αλτουσεριανές,  (και άλλες μικρότερες), που σχηματίζουν ένα ενδιαφέρον νερομπουρμπούλι για να κάνουν βραστόσουπες οι καθηγητές της αριστερής μετανεωτερικότητας (αστειεύομαι λίγο, υπάρχουν και πολύ ενδιαφέρουσες στιγμές, όπως σε κάθε αυλικό φιλοσοφικό πραξικόπημα).
Εν πάσει περιπτώσει, για να μην καταντήσουμε όπως κάτι τύποι σαν τον Καραμπελιά πως θα ορίζαμε το νέο πλαίσιο κατανόησης της παγκόσμιας οικουμενικής πραγματικότητας;
Αν το θεωρούμενο ως τα τώρα "εξωτερικό" στοιχείο της κοινωνικο-ιστορικής πραγματικότητας δεν είναι και τόσο εξωτερικό και δεν είναι και τόσο επιγενόμενο, τι κάνουμε με τις έννοιες της ταξικής κυριαρχίας; Θα μου πείτε τι είδους σχέση έχουν όλα αυτά με την ταξική κυριαρχία; 
Ή μάλλον, θα μου ζητήσετε να προσδιορίσω τις μεταβατικές "στιγμές" της θεωρητικής εννοιολόγησης και τους οντολογικούς κρίκους όλων αυτών, για να μην μεταπέσω σε μια κατάσταση "απειρίας" ως προς τας "κρίσεις" (του κρίνειν), όπως λεν και ξαναλέν τα καλά μαθητούδια οι εγελιανοί.
Δεν θα σας κάνω τη χάρη, τόσο γρήγορα..
Βγάλτε τα πέρα μόνοι σας, και περιμένετε.
Έχουμε και να ζήσουμε..




Ι.Τζανάκος 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..