Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Παρασκευή, 6 Μαρτίου 2015

Kurdistan και Ελλάδα. Βασικοί άξονες..




Η σκέψη μου είναι αμετακίνητη και λέγεται Κουρδιστάν.
Γιατί τέτοια εμμονή; 
Γιατί αυτό το πάθος;
Όσοι ασχολούνται με το κουρδικό έθνος θέλουν να το εργαλειοποιήσουν είτε ιδεολογικά είτε πρακτικά, "διεθνοπολιτικά". 
Και γω στην αρχή της σκέψης και της ενασχόλησής μου με το Κουρδιστάν, πριν 3 δεκαετίες, είχα στο μυαλό μου πολύ συγκεκριμένα πράγματα. 
Την σχέση του ΡΚΚ με τα εθνικο-απελευθερωτικά  κινήματα, την πάλη ενάντια στον κεμαλιστικό Φασισμό, την ομοιότητα του εθνικού αγώνα των Κούρδων με τον δικό μας εθνικό αγώνα. Με τον καιρό πέραν των εργαλειακών λόγων ταύτισης ανακάλυψα την ουσιακή ταυτότητα των δύο έθνων.
Κατά κάποιο τρόπο αυτή η πραγματική και φαντασιακή ομοιότητα που ενεργοποίησε την διεργασία ομοιώσεώς μου με τους Κούρδους δεν τελεσφόρησε προς συγκεκριμένους προσανατολισμούς όπως η εκμάθηση της κουρδικής γλώσσας ή ένας πιό πρακτικός τρόπος αλληλεγγύης λ.χ τώρα με την μάχη στο Κομπάνι. Αν και γνώρισα κάποιους Κούρδους στην Γερμανία όπου πήγα για λίγο, και είχα τις καλύτερες εντυπώσεις στο ανθρώπινο επίπεδο, δεν προχώρησα σε περαιτέρω σχέσεις, ούτε καν εδώ που υπάρχει μια ζωντανή κουρδική κοινότητα. 
Η σχέση μου περιορίστηκε σε ένα θεωρητικό επίπεδο και διατηρήθηκε μια απόσταση που θα μου επέτρεπε κρίσεις και αποφάνσεις χωρίς δεσμεύσεις που δημιουργούνται από την πρακτική εμπλοκή με μια υπόθεση.
Αλλά νομίζω, αυτό δημιουργεί, υπό προϋποθέσεις, μιαν εμβάθυνση στην ουσία μιας υπόθεσης που αφορά τον εαυτό σου, αν αφορά τον εαυτό σου, τον εαυτό μας.
Γιατί θεωρώ πως το κουρδικό ερώτημα αφορά τον εαυτό μας;
Μας αφορά γιατί το κουρδικό έθνος έχει δομές αυτοσυγκρότησης που είναι όμοιες ή ακόμα και ταυτόσημες με τις δομές αυτοσυγκρότησης του δικού μας έθνους:
 
1) Και τα δύο έθνη έχουν συγκεκριμένα αρνητικά βιώματα συνύπαρξης με το τουρκικό έθνος στο παρελθόν και το παρόν. 
Εξ'αυτής και μόνον της ιστορικοβιωματικής τους θέσης έχουν κοινά συμφέροντα αντιμετώπισης της Τουρκίας, τόσο ως κράτους όσο και ως έθνους-λαού.
2) Και τα δύο έθνη έχουν αρχέγονο εθνοτικό προσδιορισμό και ισχυρή γλωσσική ταυτότητα.
3) Και τα δύο έθνη έχουν ειδική σχέση με τον δυτικό διεθνοπολιτικό και πολιτισμικό παράγοντα που εγγυάται επισφαλώς την ύπαρξη του έθνους απέναντι στους Τούρκους αλλά και χρησιμοποιεί τον αγώνα εναντίον του τουρκικού κράτους για να πραγματώνει τα γεωπολιτικά και γεωοικονομικά συμφέροντά του στην Ανατολική Μεσόγειο, την Μέση Ανατολή και την Μεσοποταμία.
4) Αν και το κουρδικό έθνος δεν έχει δικό του κράτος ωστόσο έχει τις ίδιες περίπου τάσεις με το δικό μας ως προς την μορφή του όπως θα διαμεσολαβείται στο εσωτερικό του: εθνοτική-εθνοκεντρική αλλά δημοκρατική βάση, φιλοδυτικός προσανατολισμός αλλά και ισχυρός σκεπτικισμός ως προς την δύση και κάθε "σύμμαχο" που παρουσιάζεται.
4) Βαθιές κοινοτιστικές και πατριαρχικές παραδόσεις, αν και στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη παρακμή όσον αφορά αυτή την διάσταση. Το θετικόν της παρακμής του πατριαρχισμού (όπου υπάρχει) και στα δύο έθνη έγκειται στην απελεύθερωση (μερική έστω) του γυναικείου φύλου.
5) Και τα δύο έθνη έχουν υποστεί Γενοκτονία σε κάποια φάση της ιστορικής τους ύπαρξης.
Με αυτή την έννοια υπάρχουν ομοιότητες και με τους Εβραίους και το Ισραήλ, και τους Αρμένιους, αλλά παρ'όλα αυτά υπάρχουν μεγάλες διαφορές ως προς τα τελευταία παραδείγματα.
 
 
Ι.Τζανάκος

1 σχόλιο:

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • μάτια - όταν η όψη τους χαθεί επιτέλους, δεν ξέρω άλλο να ζητήσω, θα έρθω να σε βρώ δεν θα μας ρωτήσει κανένας από που και πως φτάσαμε ούτε χρεία να'μαστε μόνοι...
    Πριν από 7 ώρες
  • Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times - Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times Photo A woman working at a collective farm near Moscow in 1955. Credit Mark Redkin/FotoSo...
    Πριν από 1 εβδομάδα

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..