Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Δευτέρα, 13 Απριλίου 2015

Αρχή και μήτρα..




Η έννοια του θεμελίου έχει αρκετά προβλήματα ως προς την ίδια την θεμελίωσή της, και αυτό που λέμε τώρα εντός της κάπως γελοίας σοφιστικής του λάμψης φανερώνει μιάν αλήθεια. 
Δεν μπορεί να θεμελιωθεί ένα τελικό θεμέλιο. 
Πρέπει να είναι ένα αθεμελίωτο θεμέλιο, πράγμα που το καθιστά μη θεμέλιο και μάλλον Αρχή.
Μιλήσαμε στο προηγούμενο κείμενό μας για την Αρχή και την μητρικότητα της ουσίας της. 
Μπορούμε λοιπόν, σπεύδοντας, να ορίσουμε το α-θεμελίωτο αρχικό θεμέλιο ως Αρχή και εν τέλει ως μη-θεμέλιο από την έποψη όμως της δύναμής του να θεμελιώνει. 
Αυτό που θεμελιώνει τα πάντα χωρίς το ίδιο να θεμελιώνεται από τίποτα είναι η Αρχή που είναι θεμέλιο από την έποψη των θεμελιωμένων από αυτήν και μη-θεμέλιο από την έποψη της εσωτερικής του ουσίας.
Μπορεί όμως ένα ενδογενώς μη-θεμέλιο να είναι θεμέλιο από την έποψη της θεμελιωτικής του δύναμης;
Ένα μη-θεμέλιο συλλαμβάνεται ως εσωτερική ουσία όταν είναι μορφή διαμεσολάβησης, αλλά αυτό εδώ αποκλείεται εφόσον μιλάμε για μια δημιουργική των πάντων εσωτερικότητα που δεν διαμεσολαβεί τίποτα ούτε διαμεσολαβείται από τίποτα. 
Η προβληματικότητα αυτής της οντολογικής κατάστασης έχει να κάνει με την πιθανολογούμενη δυνατότητά της να είναι αδιαμεσολάβητη εσωτερικότητα και ταυτοχρόνως δημιουργός ουσία που εξέρχεται της εσωτερικότητάς της. 
Θα αποφύγουμε όλες τις εκφραστικές έννοιες της εσωτερικότητας αυτής που την παραπέμπουν σε μια κατάσταση "δημιουργικής πληθωρικότητας" ανάλογης με την οντολογική ηλιακότητα ή το ωκεάνειο στοιχείο παρ'όλο που όλα αυτά έχουν έναν ισχυρό δεσμό με το θήλυ όπως έχει διαμεσολαβηθεί όμως από την αρσενική ιεράρχηση των όντων και της δημιουργίας τους.
Η Αρχή-μήτηρ δεν εξέρχεται ποτέ πέραν του σημείου επαφής της με το ον. 
Η έξοδος της Αρχής στο ον είναι ένα διαμορφωτικό άγγιγμα που δεν έχει εκστατικές και πληθωριστικές ιδιότητες, αν μιλάμε για την μητρική ουσία της και όχι για την μητρική ουσία της ως διαμεσολαβημένης από την πατρική ψευδο-Αρχή και όλους τους ψευδο-θεούς της πατριαρχίας.
Η "αρχή" του ελάχιστου ακόμα δεν επαρκεί για να δείξει την λεπτότητα του οντολογικού αγγίγματος που σημαίνει η Αρχή, πράγμα που φαίνεται εξάλλου στην ανατριχιαστική μορφή που λαμβάνει η ψύχωση στις δια-μητρικές σχέσεις και στην μήτρα της ζωής την ίδια, όταν αυτή η ψύχωση συμβαίνει.
Το ελάχιστο του ελάχιστου περιέχει το ύψιστο της διαμορφωτικής μητρικής βίας που όμως δεν είναι καταστροφική βία όσο δεν διαμεσολαβείται από το ομοιωματικό (ψευδο-)ομοίωμά της που είναι η πατρική ψευδο-Αρχή. Όταν όμως διαμεσολαβείται από την κυρίαρχη πατρικότητα μετατρέπεται στην υψηλότερη και σκληρότερη εντός της λεπτότητάς της βία. 
Η καταστροφή του ανθρώπου είναι η καταστροφή και πατριαρχική ενσωμάτωση της μήτρας και της μητρικότητας. 
Η απομάκρυνση κάθε κοινωνίας από την Αρχή της, η βία προς αυτήν ή μάλλον η συρρίκνωση της επιρροής της στην διαμορφωτική ροή των κοινωνιών, και η υπόταξή της στις πατριαρχικές ψευδο-Αρχές (που είναι τόσο ψευδείς όσο πολλαπλασιαζόνται σαν καρκίνος) είναι η βάση κάθε κοινωνικού και ψυχικού ριζικού προβλήματος, με την έννοια πως ένα πρόβλημα είναι ριζικό όταν έχει εγκατασταθεί ως δομή. 
Πετάξτε όλο τον μαρξισμό και όλο τον (νεο-)φροϋδισμό στα σκουπίδια όσο αδυνατεί να το περιέξει αυτό που σας είπα, και δεν νοιάζομαι καθόλου για το τι λέει ο κάθε Λακανικός για τον Λόγο-Πατέρα και τα Ονόματά του, όπως δεν νοιάζομαι για τις λακανικές και μετα-λακανικές ψευδοκριτικές-κριτικές της πατριαρχίας. 
Τιποτένια πράγματα.
Ποιά είναι όμως η λύση των αποριών που εκφράσαμε στην αρχή του κειμένου μας; 
Νομίζετε πως είναι ιδιαίτερα εύκολο μετά από 2 αιώνες αρσενικού φεμινισμού και χιλιετηρίδες πατριαρχίας να μιλήσουμε για την άγνωστη ουσία της ανθρώπινης ζωής χωρίς να παρασυρθούμε στις αλλοτριώσεις που δημιούργησαν οι ψευδο-οικειοποιήσεις της;
Πρέπει να σκάψουμε κάτω και από το άρρητο, κάτω και από τη σιωπή ή ακόμα και να πάψουμε να μιλάμε συνέχεια, εμείς, ακόμα και όσοι μιλήσανε για Λογο-κεντρισμό, ειδικά αυτοί, για λόγους που θα σας τους περιγράψω αργότερα..









Ι.Τζανάκος
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..