Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Παρασκευή, 22 Μαΐου 2015

Abdullah Öcalan / Ένα σκιαγράφημα της προσωπικότητας..



Υπάρχουν άνθρωποι και κινήματα που έκαναν ό,τι μπόρεσαν αν και έπεσαν σε αντιφάσεις, αν και υπέκυψαν πολλές φορές στην εργαλειοποίησή τους από τις δυνάμεις του ιστορικού κακού.
Θεωρώ ως μιά από τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις την προσωπικότητα του μεγάλου και αντιφατικού ανθρώπου της Μεσοποταμίας Abdullah Öcalan.
Δεν υπάρχει προσπάθεια, λάθος και σωστό, που να μην έκανε ο Άπο, ακόμα και τώρα που μιλάμε.
Ξεκίνησε σαν ένας μάλλον συντηρητικός τουρκικής συνείδησης φοιτητής (πιθανόν, από ό,τι έχει ακουστεί) μετατράπηκε σε μαοϊκός ακροαριστερός υποστηρικτής της ένοπλης προλεταριακής πάλης, συνειδητοποίησε την εθνική του ταυτότητα και σχημάτισε μια Κουρδική εθνομαοϊκή ομάδα, προχώρησε έπειτα σε βίαιες εκκαθαρίσεις των άλλων ακροαριστερών, μετριοπαθών σοσιαλιστικών και εθνοδημοκρατικών ομάδων, όσο συγκροτούνταν υπό την σκληρή του καθοδήγηση ένα σκληρό αντάρτικο. 
Από την αρχή προχώρησε σε "οπορτουνιστικές" συμμαχίες με τις όποιες διαθέσιμες αντι-κεμαλικές και αντι-τουρκικές δυνάμεις (όπως εθνικιστικές και κρατικές δυνάμεις στην Ελλάδα) και πόνταρε σε έναν ελληνοτουρκικό πόλεμο, διατηρώντας πάντα στην φαρέτρα του την πολιτική ειρήνευσης και καταλλαγής μεταξύ των λαών της Τουρκίας στα δεδομένα εθνοκρατικά σύνορα. 
Μετά την σύλληψή του από τις δυτικο-σιωνιστικές δυνάμεις και τους Τούρκους φασίστες με την βοήθεια του ελληνικού κράτους προέβη σε μια μεγάλη αναδίπλωση που κορυφώθηκε με την αποκήρυξη του αντάρτικου, σε μια στιγμή όπου είναι σίγουρο πως όλη η βιοχημεία και η ψυχιατρική επέδραμε δια της ΜΙΤ επί της βιοψυχικής του οντότητας. Το εκπληκτικό είναι πως παρ'όλα αυτά μέσα από το μπουντρούμι δεν αποκήρυξε απλά τον μαρξισμό, το αντάρτικο κ.λ.π αλλά συγκρότησε άμεσα έναν εναλλακτικό δρόμο για το ένοπλο εθνολαϊκό και αριστερό Κουρδικό κίνημα με έναν τρόπο που διέφυγε της προσοχής των δεσμοφυλάκων του. 
Η Ροζάβα είναι το δικό του πνευματικό δημιούργημα. Πριν ακόμα συλληφθεί είχε ξεκινήσει να οργανώνει σε βάθος την εσωτερική στο κίνημα επανάσταση των γυναικών, πράγμα που το συνέχισε με απόλυτη επιτυχία για μια ισλαμική κοινωνία, και έπειτα έθεσε σε πρώτη θέση το οικολογικό ζήτημα. 
Όλο αυτό το διάστημα, πριν και μετά την ήττα, ο Άπο αρνήθηκε τον κρατισμό και τον εθνοκρατισμό με μια αφοπλιστική θεωρητική απλότητα και δύναμη, παρ'όλο που δεν απαρνήθηκε ποτέ τον αγώνα για τα εθνικά δίκαια των Κούρδων. Ταυτόχρονα παίζει, συνεχίζει να παίζει ένα κυνικό μακκιαβελικό διεθνοπολιτικό παιχνίδι, όπως και το κίνημά του, το ΡΚΚ, με όλους τους συντελεστές, ακόμα και τους Τούρκους ισλαμοκεμαλιστές. 
Το φοβερό είναι πως δεν ξέρει ποτέ κανείς αν ο Άπο είναι εργαλειοποιημένος από τους εχθρούς του ή τους έχει εργαλειοποιήσει. 
Πάντα τον εργαλειοποιούν (όπως η ΜΙΤ όταν τον χρησιμοποίησε στην αρχή, ίσως, για να διασπάσει την μαοϊκή ένοπλη αριστερά) για να ανακαλύψουν μετά πως τους έχει εργαλειοποιήσει αυτός.
Οι Τούρκοι φασίστες προβαίνουν σε αδιανόητα ύπουλες ενέργειες (στήριξη της ISIS) που δεν είναι αρχικά γνωστές και έπειτα αποδεικνύεται ότι ο Άπό τις έχει ήδη προβλέψει.
Πρόκειται για την πιό παράξενη και ικανή (με όλες τις έννοιες) αριστερή πολιτική προσωπικότητα στην Μέση Ανατολή/Μεσοποταμία από την έναρξη της νεωτερικότητας.







Ι.Τζανάκος 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • φράσεις [8] - Υπάρχει πρόοδος; υπάρχει, από το μη ον στο ον, ώσπου να εξεγερθεί το γίγνεσθαι και να τα απορροφήσει όλα στο εν. Παίζω ζάρια με τα λεγόμενά μου και θ...
    Πριν από 21 ώρες
  • Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times - Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times Photo A woman working at a collective farm near Moscow in 1955. Credit Mark Redkin/FotoSo...
    Πριν από 21 ώρες

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..