Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2015

Για να τελειώνω με τα αστεία....




Αυτό που θεωρείται αδιανόητον ας γίνει διανοητόν. 
Η χώρα δεν είναι στον πυρήνα της δυτικο-ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας, αλλά επίσης δεν είναι και ένα σχετικά αυτόνομο (ημι-)περιφερειακό αστικό σύστημα που ακολουθώντας μια συμπληρωματική (λ.χ Τουρκία) ή ανταγωνιστική σχέση (λ.χ Ιράν) με το σύνολο των δυτικών ιμπεριαλιστικών δυνάμεων μπορεί να συγκροτήσει (ως σύνολο αστικών παραγωγικών δυνατοτήτων και αστικών παραγωγικών πραγματικοτήτων) ένα σταθερό εθνικοκαπιταλιστικό σύστημα. 
Όπως καταλάβατε η συγκρότηση "εθνικής αστικής τάξης" σε μια αστική χώρα με μικρή ή μεσαία οικονομική και πολιτική δύναμη, στα πλαίσια του παγκόσμιου (και παγκοσμιοποιημένου σήμερα) δυτικο-ιμπεριαλιστικού συστήματος, είναι ανέφικτη αν δεν υπάρχει έξοδος από τους οικονομικούς και πολιτικούς θεσμούς της δύσης. 
Υπάρχουν εθνοαστικές εκλάμψεις που σβήνουν αμέσως και δεν είναι παράδοξο να πούμε και κυρίως να δούμε πως αυτές οι εθνοαστικές εκλάμψεις παρουσιάζονται κυρίως μέσα στην αριστερά, αλλά και στην ακροδεξιά (φασιστική ή μη).
Απαντώ ταχέως στον κύριο Ρούσση που αν μη τι άλλο είναι ξεσκολισμένος προπαγανδιστής και διαμορφωτής "αριστερής" γραμμής, και ειδικότερα σε ένα άρθρο του για τον σύριζα και την λαϊκή συμμαχία:
Υπάρχει εν σπέρματι "εθνική αστική τάξη", που ανοητο-μακκιαβελικώς ο Ρούσσης ονομάζει "πατριωτική αστική τάξη" και αυτήν την εκφράζει και ο ίδιος ως ανταρσύα (ναρ) παλαιάς κοπής.
Αλλά και εν μέρει ο Λαφαζάνης (λαϊκή ενότητα).
Απαντώ ταχέως στο σεντόνι που ανήρτησε η φατρία "εργατικός αγώνας", για την "μικροαστική" φύση της λαϊκής ενότητας.
Οι Λαφαζάνηδες είναι αστικό κόμμα, αριστερο-εθνοαστικό κόμμα.  Όπως και εσείς βέβαια, όπως και εν μέρει και το Φλωρακικόν χρουστσωφικόν σας καταγωγικό θεμέλιο-κόμμα (κ.κ.ε 1956-1993)
Απαντώ ταχέως και ταυτοχρόνως και στον Ρούσση και στον "εργατικό αγώνα":
Ονομάζετε τους μετριοπαθέστερους εθνοαστούς μέσα στην γενικότερη αριστερο-εθνοαστική φατρία "μικροαστούς" γιατί αν τους ονομάσετε αστούς η κενή θέση του "μικροαστού" θα μείνει σε εσάς.
Πάμε τώρα στο νέο και νταβραντισμένο κ.κ.ε που νομίζει πάλι ότι έχει πιάσει τον Πάπα από..
Έχετε δίκιο όσον αφορά την ταξική φύση των δραχμο-αριστερών φατριών, και έχετε πάλι δίκιο όσον αφορά το αδιέξοδο που προκαλεί στο λαϊκό κίνημα το δίλλημα ευρώ δραχμή ως δίλλημα ενδοαστικό. Αλλά πέρα από τις ορθές αποστάσεις αυτό που έχει κάνει μπάμ καραμπάμ στην κοινωνία και μόνον εσείς δεν έχετε καταλάβει ότι έχει κάνει μπαμ είναι πως τραβάτε τη βέργα τόσο πολύ στην μέση  μεταξύ των "μερίδων" της αστικής τάξης που μάλλον για πολύ έμμεσο κομπρομί με δεξιά, τους μενουμευρωπαίους ακόμα και νέον φρέσκον σύριζα σας βλέπω.
Για να σας το θέσω πιό απλά και να γίνει ένα καλό χρουστσωφοξεβράκωμα θα σας έθετα το εξής ερώτημα:
Αν δηλαδή η αστική μικροαστική τάξη, όπως λέτε εσείς, εγώ λέω ένα λαϊκό μπλοκ ηγεμονευόμενο από τους ριζοσπάστες εθνοαστούς έθετε ζήτημα εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση τι θα λέγατε πάλι; Ότι και εκτός της Ε.Ε θα είχαμε εξυπηρέτηση μιάς "μερίδας" του κεφαλαίου;
Και γω θα σας πω πως όντως θα εξυπηρετούνταν και τότε μια "μερίδα" του κεφαλαίου, της αστικής τάξης κ.λπ, άρα;
Μήπως τελικά ολισθαίνετε όλο και περισσότερο στην παράνοια και την πολιτική απομόνωση;
Ποιοί είναι οι όροι της "λαϊκής συμμαχίας" σας πέρα από την προφανή επιδίωξή σας να διαλύσετε κάθε άλλη πολιτική δύναμη μέσα στην αριστερά πέραν του κ.κ.ε και του σύριζα;
Αν θέλετε, και αυτό είναι θεμιτό. Όλα αυτά έχουν ένα νόημα αν θέσετε πραγματικά μεταβατικούς όρους για την πολιτική της εξόδου της χώρας από την ευρωφυλακή και γενικά την φυλακή των δυτικών ιμπεριαλιστικών δυνάμεων. Τους σκληρότερους όρους. Αλλά εσείς δεν θέτετε όρους. Όταν οι άλλοι σας πλησιάζουν σαν οργανωμένη δύναμη (έστω μικρή) εσείς μετατοπίζεστε σε ακόμα σκληρότερους όρους.
Φαινομενικά σκληρότερους όρους. Γιατί ο όρος "κοινωνικοποίηση" πέρα από το ότι είναι κλεψιμαίικος (και να τα πείτε αλλού αυτά, περί της αποκλειστικής σχέσης του με την κοινωνική ιδιοκτησία κ.λπ) είναι ένας τρόπος να μην μιλήσετε για έθνος-κράτος εθνικοποίηση κρατικοποίηση. Και βέβαια αυτοί οι όροι είναι λειψοί και άνετα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από αστικές δυνάμεις, όπως και ο όρος κοινωνικοποίηση. Δουλευόμαστε; Αυτό που αρνείστε είναι το οποιοδήποτε μεταβατικό πρόγραμμα και κάθε υποψία συμμαχίας με ριζοσπαστικές αστικές και μικροαστικές δυνάμεις στα πλαίσια της αντι-ιμπεριαλιστικής πάλης. 
Είπε ο Κουτσόυμπας σήμερα "αντικαπιταλιστική αντιμονοπωλιακή πάλη". Καλά κρασά..
Σε μια χώρα που βαίνει προς την  ερημοποίηση και την υποβάθμιση του ρόλου της ως αστικής χώρας οι κομμουνιστές θα ψάχνουν τα "ντόπια μονοπώλια" στο μονόπολυ, και όταν τα βρίσκουν θα έχουν την δυσάρεστη έκπληξη (αν ψάξουν) να δούνε την υπαγωγή τους, υποταγή τους στο μεγάλο ξένο κεφάλαιο, και αυτό είναι γραμμή του...κ.κ.ε.
Αλλά, για να επιστρέψουμε και οι φατρίες "εργατικός αγώνας" οι Ρούσσηδες, οι της ανταρσύα και βέβαια οι της ΛΑΕΝ τη δουλειά τους κάνουνε και θα την κάνουνε καλά, σε όλες τις περιπτώσεις, και δεν εννοώ τίποτα πρακτόρικα αναχωματικά που λένε οι του κ.κ.ε .
Θα εκφράσουν την τάξη τους ή μάλλον την αστικο-ριζοσπαστική τους φατρία μέσα στην αστική τάξη και έχει ο κύριος ημών. Πιθανόν, όχι όμως όσο ο Λαφαζάνης κρατάει τα ηνία του εθνικο-αριστερού ιδεολογήματος, να γίνει κάποτε και η Ελλάδα ένα εθνικο-κρατικο-καπιταλιστικό αριστερίζον κοινωνικό μόρφωμα.  Ευλογείτε.
Εκεί που έχει δίκιο το κ.κ.ε είναι πως μυρίζεται πως αυτό το εθνικο-κρατικο-καπιταλιστικό κοινωνικό μόρφωμα στην πεταμένη άκρη της ιμπεριαλιστικής δύσης θα ηγεμονεύεται από εθνικιστικές δυνάμεις. "Φασιστοειδή" της δραχμής. Ό,τι λέει και ο Καραμπελιάς, οι φιλελεύθεροι διανοούμενοι, οι αντιφα διεθνιστές, οι αυτόνομοι, το άθενς βόις (βόδια), ο Δήμου και μερίδα του Γενικού Επιτελείου Στρατού που είναι συνυφασμένη με το Νατο. Προς θεού, να μην καταντήσουμε έτσι. "Φασίστες" της "δραχμολουμπεναρίας". Παρακολουθή(υ)ματα της Ρωσσίας, του Ιράν και άλλων επίσης "ιμπεριαλιστικών" δυνάμεων, υπό την αυταρχική εθνικιστική ηγεσία του τότε. "Φρίκη" πραγματικά.
Αν τώρα αυτό δεν είναι ύπουλη συμμαχία με την άλλη "μερίδα" του κεφαλαίου τι είναι; Δουλευόμαστε;
Και αποπήρα μόνον τον κακόμοιρο τον ξεμωραμένο γέρο (Καραμπελιά). Τι μου έφταιγε ο άνθρωπος, έχει και κάποια επίγνωση του τι σημαίνει "γεωστρατηγικό" επίπεδο της παγκόσμιας αστικής οργάνωσης. Δεν είναι και ο χειρότερος. Μας είπε, εμάς τους φαντασιακούς εχθρούς του "βοναπαρτιστές" "μηδενιστές" και κάπου στο βάθος "φασίστες", ενώ οι άλλοι το δένουν το θέμα αμέσα. Νομίζουν ότι θα τους ακούσει και κανένας όμως. Ξεχνάνε επίσης (όπως και ο Καραμπελιάς) ότι η Χρυσή Αυγή έχει (μέχρι στιγμή τουλάχιστον) μια γραμμή για το νόμισμα που αν ήθελε κανείς να βρεί ομοιότητες (αυτοί το ξεκίνησαν) θα τις έβρισκε σε αυτούς. Ντροπή δεν υπάρχει; Τσίπα; Στην αριστερή Ελλάδα; ΟΧΙ.
Ας πάμε όμως πάλι στα πράγματα..
Υπάρχει περίπτωση να αναδυθεί στο μέλλον (το κάπως μακρινό θεωρώ) ένα νέο ριζοσπαστικό μπλόκ ενάντια στον δυτικό ιμπεριαλισμό;
Υπάρχει.
Θα είναι αυτό το μπλοκ αναγκαστικά αριστερό;
Όχι, και μάλιστα θα έλεγα πως πιθανότερο είναι να μην είναι ούτε αριστερό, ούτε κομμουνιστικό.
Θα είναι αυτό ακροδεξιό-φασιστικό;
Δεν αποκλείω, στην αρχή μάλιστα, να έχει τέτοια χαρακτηριστικά. Αλλά εν τέλει νομοτελειακά δεν θα έχει για τους εξής Λόγους:
Η νομοτέλεια που έχει καβαλήσει η ελληνική αστική κοινωνία την οδηγεί στην ερημοποίηση και την παραγωγική δυσανεξία όσον αφορά τους κλάδους που έχουν σημασία σε μια μοντέρνα αστική κοινωνία. Μπορεί να μην είναι τα πράγματα τόσο δραματικά όσο τα φανταζόμαστε ή τα φαντάζονται οι πιό "απαισιόδοξοι", αλλά σε γενικές γραμμές έτσι θα είναι τα πράγματα.
Με τους όρους που θα γίνει αν γίνει, από εδώ και στο εξής, μια μετάβαση σε εθνικό νόμισμα, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Όντως το θέμα έχει αρχίσει να μην έχει το ίδιο νόημα που είχε μέχρι το 2012, ακόμα και τώρα (2014-2015), και από αυτή την σκοπιά χρειάζεται ένας απεγκλωβισμός του κινήματος από το θέμα. Το λέω αυτό, όχι υποχωρώντας από την αρχική μου θέση αυτής της περιόδου, ότι μια μετάβαση από το ευρωνόμισμα στο εθνικό νόμισμα είναι θετική για τον λαό και το έθνος πέρα από τα ειδικά αστικά συμφέροντα που θα εξυπηρετούνταν και θα εξυπηρετηθούν. Δεν μασσάω με αυτή την κομμουνιστική αριστερίστικη παράνοια, δεν πάνε να λένε ό,τι θένε. 
Για μένα που υπάρχει ζήτημα εθνικής ανεξαρτησίας σε αυτονομία προς το ταξικό θέμα όλες αυτές οι καθαροταξικές κουβέντες με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Σε τελική ανάλυση είμαι νομίζω ειλικρινής, δεν το παίζω καθαροκομμουνιστής. Είμαι πολύ λερωμένος κομμουνιστής, αν αξίζει να υπερασπίζεται κανείς αυτόν τον αυτοπροσδιορισμό (λογαριασμό θα σας δώσω;), είμαι γνωστός οπορτουνιστής με "εθνικιστικές παρεκκλίσεις" και τα σχετικά. 
Δεν μπορεί να με εγκαλέσει κανένας για μη ειλικρίνεια. Αλλά και να εγκαλέσει και να με συκοφαντήσει κανένας μηχανισμός εχέσθην πατοκόρφως και σε τελική ανάλυση "κάτι τρέχει στα γύφτικα" για τους κυρίους αυτούς.
Για μένα λοιπόν τον οπορτουνιστή υπάρχει και παρα-υπάρχει θέμα εθνικής ανεξαρτησίας και επί του θέματος αυτού δέχομαι και θυσίες προσωπικές, στο επίπεδο της "οικονομικής" υπόστασης. Θα χειροτερέψει η ζωή μου με την δραχμή; Ας χειροτερέψει. Γιατί μάγκες, αν πάμε για "καθαρόαιμη" λαϊκή επανάσταση τι θα γίνει, σε πρώτη φάση; Θα καλυτερέψει; Δουλευόμαστε;
Μάλλον δουλευόμαστε..Θα είναι η χώρα πιό ανεξάρτητη; Σας νοιάζει το θέμα; Μάλλον όχι, αρκεί η χώρα να γίνει "λαϊκοσοσιαλιστική" και τότε βλέπουμε το θέμα, λέτε μάλλον, και το λέτε κατά βάθος όλοι, αριστεροί αριστεριστές κομμουνιστές αυτόνομοι πλήν "δραχμιστών" (αριστερών και "ακροδεξιών"). 
Τους εθνομεσοαστούς τους ενδιαφέρει η δική τους ανεξαρτησία και μέσα από την δική τους ανεξαρτησία βλέπουν και κάτι από το θέμα "εθνική ανεξαρτησία". Εσάς δεν σας ενδιαφέρει το θέμα, πάνω από όλα η εμμονή σας να σας "κάτσει" ο λαός. 
Αμ δε..
Προχωράμε τώρα. Υποθέσαμε πως πλέον ακόμα και μια αναγκαία αστική μετάβαση (με όλους τους κινδύνους και ανάλογα με το κοινωνικό, πολιτικό και ιδεολογικό  περιεχόμενο του πολιτικού μπλοκ που θα την υλοποιήσει) στο εθνικό νόμισμα δεν έχει πιά και την τόση σημασία. 
Νομίζετε πως γλυτώσατε. 
Αμ δε..
Αυτό που θα υπάρξει από εδώ και στο εξής και με την δική σας καθαροταξική εμμονή (χωρίς να είστε όλοι το ίδιο υπεύθυνοι όσο η δυτικότροπη αστική τάξη) είναι μια ερημοποιημένη παραγωγικά και πολιτισμικά χώρα.
Νομίζετε πως ήρθε η ώρα σας.
Αμ δε..
Κάθε χώρα που θέλει να υπάρχει (μιλάω μεταφορικώς βέβαια, η χώρα είναι όλοι οι άνθρωποί της και ειδικά αυτοί που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να την κάνουν με αλαφρά πηδηματάκια), κάθε χώρα που θέλει λοιπόν να υπάρχει σήμερα πρέπει να έχει τα εξής:
1) Βιομηχανία σχετικά ισχυρή, ή ισχυρή.
2) Πολιτική Ενότητα. 
Διευκρινίζω για ηλιθιο"κομμουνιστές" και ηλιθιοαναρχικούς: ακόμα και μέσα σε έναν ταξικό εμφύλιο αυτό που επιδιώκεται είναι ένα είδος πολιτικής ενότητας υπό την ηγεμονία-κυριαρχία ή απλά ηγεμονία (για να κάνω το χατήρι σε κάποιους κο-λλη-μέ-νους) της μίας ή της άλλης ταξικής-πολιτικής παράταξης.
3) Ένοπλη μορφή (νόμιμης ή θεσμοποιημένης) εξουσίας (άντε και αντι-εξουσίας, πάλι για να μην τσινίσουν οι αναρχοτέτοιοι). 
ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ.
Γκέ γκε;
Συνεπείς Βουδιστές, χορτοφάγοι και οπαδοί του Γκάντι παρακαλούνται να αποχωρήσουν από την συζήτηση. Τους αποκλείω με αγάπη και κατανόηση.
Αυτοί είναι οι μορφολογικοί αλλά ουσιαστικοί όροι ύπαρξης κάθε μοντέρνας κοινωνίας. Αν ο φίλος, η ψυχάρα ο Θανάσης Δρατζίδης διαφωνεί ας διαφωνεί. Χωρίς αυτά δεν θα υπάρξει "εμμενής κομμουνισμός" αλλά στην "καλύτερη" περίπτωση μια λουμπενοποιημένη χώρα που θα παρακαλάει για την προστασία της από κάποιους "διεθνείς οργανισμούς". 
Αν γίνουν όλες οι χώρες έτσι απλά θα ζήσουμε έναν παγκόσμιο πόλεμο 3473847 συντελεστών εναντίον 74837583 άλλων συντελεστών (πολιτικών οικονομικών, ιδεολογικών, θρησκευτικών) μέσα σε ένα βαρβαρικό χάος και όχι μέσα στον λαχανόκηπό μας (εγώ Θανάση μέσα, αλλά δεν υπάρχω μόνον εγώ).
Μέσα λοιπόν σε αυτό το επερχόμενο πλαίσιο ερημοποίησης και τοπικοπαραγωγικής αποσάρθρωσης των σύγχρονων θεμελιακών δομών σε μια χώρα, που δεν είναι αναγκαστικά μόνον καπιταλιστικές ή αναγκαστικά μόνον σοσιαλιστικές, οι συζητήσεις και οι κουβεντούλες για την ταξική μορφή ως την μοναδική έγνοια μας είναι για τον πούτσο. Στην κυριολεξία για τον πούτσο.
Τι έχουν να μας πούνε όλοι οι "ταξικοί" και "ιδεολογικο-πολιτικοί" παράγοντες για όλο αυτό το πράγμα;
Πέρα από τον επιστήμονα ήρωα (δεν τον γλύφω μα τον Δία) Θ.Μαριόλη που το έχει πιάσει το θέμα και κάθεται να εκτίθεται με τον απελπισμένο μερικές φορές "βιομηχανισμό" του, ξέρετε κανέναν άλλον να λέει κάτι άλλο εκτός από μουμιοποιημένες γενικότητες ("κοινωνικοποίηση, κεντρικός σχεδιασμός") ή από ουτοπικές παρακρούσεις, δεξιομετριοπαθούς (Καραμπελιάς) ή ριζοσπαστικού (γειά σου Θανάση λεβεντιά) κοινοτισμού;
Και για να το παραχοντρύνω το θέμα:
Ξέρετε κανέναν να έχει σχέδιο παραγωγικού, τεχνικού, στρατιωτικού, ιδεολογικού (και συνεπαγωγικά πραγματικά πολεμικού) πολέμου ενάντια στον δυτικό ιμπεριαλισμό και τους διάφορους περιφερειακούς νταβατζήδες όπως λ.χ η Τουρκία;
Κοιτάξτε..
Επειδή έχω μόνο μιά ζωή να ζήσω, δεν έχω χρόνο για μαλακίες..







Ι.Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • δεν πουλιέται - [image: Αποτέλεσμα εικόνας για agia thalassa tinos] Μάζεψαν τη ψαριά με μια βιασύνη που θύμιζε τον χρόνο Απλώνοντας τη πραμάτεια στο παζάρι πούλησαν και το...
    Πριν από 27 δευτερόλεπτα
  • Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times - Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times Photo A woman working at a collective farm near Moscow in 1955. Credit Mark Redkin/FotoSo...
    Πριν από 1 ημέρα

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..