Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Κυριακή, 30 Αυγούστου 2015

Στοιχειώδης ιστορισμός εναντίον Κανελλοπουλισμού-Καραμανλισμού..



Η τύχη να είσαι ως "χώρα" στα όρια ενός υπερ-υποσυστήματος παγκόσμιας κυριαρχίας όπως αυτό του δυτικού ιμπεριαλισμού είναι κατάρα αν μετατραπεί σε φοβικό αίσθημα και αδιέξοδη προσπάθεια να εισχωρήσεις κάποτε στον πυρήνα του, αν δεν έχεις ήδη την ανόητη αντίληψη πως είσαι ήδη εκεί γιατί τάχαμου αυτό το υπερ-υποσύστημα έλκει την "πολιτισμική" καταγωγή του από "εσένα" (στην πραγματικότητα από κάποιους ακαθόριστους και ρομαντικοποιημένους προπάτορες του σύγχρονου αστικού έθνους "σου").
Το ειρωνικά παράδοξο είναι πως και αυτοί οι αμφισβητούμενοι προπάτορες του έθνους ημών ευρίσκονταν περισσότερο σε μιά άμεση σχέση διαλόγου, πολέμου και ενεργητικού αλληλοκαθορισμού ακριβώς με τον (μεσανατολικό-μεσοποταμιακό) κόσμο που είναι σήμερα το επίδικο όλων των αηδιαστικών και στυγερών "χειραγωγήσεων" του υποτιθέμενου απογόνου τους (της δύσης και των δυτικο-ιμπεριαλιστών). Τότε εξάλλου δεν υπήρχε "δύση" αλλά ο ελληνικός κόσμος και η ανατολή (η περσική αυτοκρατορία). 
Η "δύση" ως καθορισμός έλκει την ιστορική καταγωγή του καταρχάς από την Ρώμη (ρωμαϊκή δουλοκτητική αυτοκρατορία) και έπειτα (πιό συγκεκριμένα) από την διαίρεση της Ρώμης σε δυτική και ανατολική Ρώμη (δυτική και ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία). 
Η δύση ήδη από την εποχή που ο Αυγουστίνος διαχάρασσε τα όρια του λατινικού χριστιανισμού (μισούσε την ελληνική γλώσσα και ήταν άσχετος από την ελληνική Φιλοσοφία και Θεολογία) είχε μια εδραία αυτοσυνείδηση ως δύση, γνώριζε πως ο ελληνικός και ο ανατολικός κόσμος (που είχαν συγχωνευθεί από τον ελληνισμό των ελληνομακεδόνων βασιλέων) ήταν το άλλο της, για την ακρίβεια το εγγύς άλλο της και όχι ένα μέρος της δικής της ιδιαίτερης "ταυτότητας".
Υπήρξε μια τρομαχτική ατυχία για τους εγγύς ανατολικούς πολιτισμούς και αυτή ήταν όχι το Ισλάμ (ο αναδυόμενος αραβικός κόσμος), που την εποχή που αναδύθηκε και αναπτύχθηκε ήταν ένα περίλαμπρο αστέρι δύναμης γνώσης και πολιτισμού, αλλά η είσοδος στην ευρύτερη περιοχή από την μιά των ημιβάρβαρων δυτικών που λεηλάτησαν την ανατολική ελληνο-ρωμαϊκη (πλέον) αυτοκρατορία και των τουρκικών κτηνοβαρβαρικών ορδών, οι οποίες συνέχισαν και ολοκλήρωσαν με κάπως μετριοπαθέστερη (αλλά για αυτό πιό επικίνδυνη) μορφή τις καταστροφές των άλλων κτηνοβαρβάρων, των Μογγόλων εισβολέων (καταστροφή της Βαγδάτης, του Ισπαχάν, σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή του περσο-ιρανικού (ισλαμικού-σιιτικού) πολιτισμού που είχε μεγαλύτερο βαθμό εκλέπτυνσης και από τον αραβο-ισλαμικό πολιτισμό).
Η δύση λοιπόν και οι Τούρκοι της εποχής μετέτρεψαν το κέντρο του κόσμου (το άλλο κέντρο ήταν η Κίνα, η οποία ευτυχώς χώνεψε μέσα της τους κτηνοβάρβαρους Μογγόλους) σε έναν κατεστραμμένο και διασπασμένο κόσμο ο οποίος έκτοτε ζεί το μεγαλείο του ενθυμούμενος.
Ο πρώτος (αυτοδίδακτος) στοχαστής που έθεσε ξανά το ζήτημα της κεντρικότητας του εγγύς ανατολικού κόσμου στο παγκόσμιο πολιτικό και πολιτισμικό παιχνίδι ήταν ο δημιουργός του ΡΚΚ Αμπντουλάχ Οτσαλάν με την βοήθεια των έγκυρων αλλά και τολμηρών ιστορικών ενοράσεων του (νουνεχούς) διανοητή του αμερικάνικου αναρχισμού Μ.Μπούκτσιν για την περιοχή της Μεσοποταμίας.
Εμείς εδώ έχωμεν Παναγιώτην Κανελλόπουλον, ήτοι δυτικοΚανελλοπουλισμόν Καραμανλισμόν Σεφερισμόν (καλύτερος) και στην καλύτερη περίπτωση έναν Καβάφη, ο οποίος άνθρωπος δεν είχε την πρόθεση να κάνει Ιστορισμό για το έθνος και την εγγύς ανατολή αλλά πάντως τα κατάφερε καλύτερα από όλους τους προηγούμενους άντρακλες της δυτικοδεξιάς (σκατά στον τάφο τους)..






Ι.Τζανάκος

2 σχόλια:

  1. Ακριβέστατη ανάλυση.Και να προσθέσω κάτι.Την έννοια του "ιερού πολέμου" όπως τη ξέρουμε σήμερα,με τυφλό φανατισμό και σφαγές,την εισήγαγαν στον ισλαμικό κόσμο οι Σταυροφόροι και την αναβίωσαν οι "διαφωτισμένοι" αποικιοκράτες.

    Συμφωνώ και στη σύγκριση περσο-ιρανικού και αραβικού πολιτισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαίρομαι που συμφωνούμε. Θα ήθελα να πώ και άλλα, αλλά τι να πρωτοπείς. Προσθέτω και γω την ανησυχία μου για το γεγονός (για μένα) πως ἐχουμε πέσει σε μια ευρύτερη ιστορικο-πολιτισμική και κοινωνικο-οικονομική παγίδα από την οποία δεν θα βγούμε καθόλου εύκολα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..