Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2015

Ταξικά-εθνοδυτικά ρατσιστικά έγκατα..



Η έννοια της ολότητας στην νεωτερική φιλοσοφία έχει αισθητική καταγωγική θεμελίωση αλλά έχει εδώ και καιρό υπερβεί αυτήν (την θεμελίωση) αν και έχει επιταθεί ταυτόχρονα η αισθητική περιεχομενικότητά της. 
Όταν ερχόμαστε "αντιμέτωποι" με την ολότητα αυτού τού ιμπεριαλιστικού κόσμου εντείνεται η αφομοίωσή μας από την "αισθητική" δύναμη τής δράσης του και οι πολλαπλές δυνάμεις της νόησης, της πρακτικής ικανότητάς μας, περιέχονται με βία στο θέαμα της ιμπεριαλιστικής βίας που προτάσσεται-παρουσιάζεται ως "φυσικό" γεγονός που προτάσσει-παρουσιάζει και ένα μονοσήμαντο τρόπο έλλογης αφομοίωσης που αναγκαστικά έπεται της αισθητικής αμεσότητας (και αλλοτριωτικής επίδρασης θα πούνε κάποιοι).
Ισχυρίζομαι όμως, όπως προείπα έμμεσα, πως έχει ήδη υπερβαθεί ο αρχικός έστω χαρακτήρας της αισθητικής/πρωτο-ολιστικής πρόσληψης η οποία για έναν οποιοδήποτε ευφυή άνθρωπο είναι προφανές πως δεν προήλθε από καμμία αισθητική "θεωρία" ή "ιδεολογία" αλλά από την ίδια την "φύση" και υφή των (ιμπεριαλιστικών) αστικών πραγμάτων.
Όλη η συζήτηση για την "αισθητικοποίηση" της πολιτικής ως ένα είδος καθήλωσης στην "φυσική" στάση-αντίληψη ή ως ένα είδος αντιδραστικής αναδίπλωσης του (αυταρχικού) υποκειμένου στον "φυσικό" φετιχιστικό κ.λπ τρόπο οργάνωσης της νόησης και της (άμεσης) πράξης του, είναι πλέον παράταιρη γιατί έχουν προστεθεί πέρα και από τα ύστερα στοιχεία της αισθητικοποίησης, δηλαδή το "θέαμα", νέα καθηλωτικά στοιχεία που δεν είναι ωστόσο τόσο "νέα" αφού προέρχονται από τα έγκατα της δυτικής και δυτικο-ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας και αθλιότητας. 
Υπάρχει τρόπον τινά μια επιστροφή σε κάτι που δεν έπαψε ποτέ και ήταν-είναι ένα πλέγμα από στάσεις και δράσεις ενός "κυρίαρχου κτητικού ιδιοκτήτη" απέναντι στην πραγματική ολότητα του κόσμου που εξάλλου ο ίδιος και οι τάξεις που τον οργανώνουν ως "κυρίαρχο κτητικό ιδιοκτήτη" έχουν οργανώσει με αυτόν τον συγκεκριμένο τρόπο.
Όλες οι μέχρι πρότινος ευρύτατα περιεχομενοποιημένες έννοιες-καταστάσεις του αστικού ή κτητικού κόσμου, με τις ευρείες δυνατότητες αντιληπτικών και "φυσικών-αισθητικών" μορφοποιήσεων που έπειτα εκφράζονταν στο "αρμονικό-συνθετικό" πλαίσιο της αστικής νοητικής σύνθεσης, στενεύουν ολοένα σε ένα πραγματικά ασφυκτικό πλαίσιο που ενώ περιέχει και τις τεχνικο-κοινωνικά μαζικά παραγόμενες νέες επιτάσεις της αισθητικοποίησης, τις εκτρέπει (μαζί με την κοινωνική νόηση) σε ένα ακόμα ακαθόριστο (νοητικά) πλαίσιο. 
Δεν είναι ο κατακερματισμός, η διάσπαση, η αποσπασματικότητα, η διασπορά των δομών κ.α που περιγράφονται εμβληματικά με την έννοια του μεταμοντερνισμού (μετανεωτερικότητας) που ορίζουν τα σύνορα αυτής της "νέας" ιμπεριαλιστικής σύνθεσης της ολότητας με την οποία αρχίζουμε να ερχόμαστε κατά πρόσωπον αντιμέτωποι. 
Υπάρχει καταβύθιση στις επανεκτυλίξεις της αντιδραστικής "ουσίας" των τυπικών-κλασικών εννοιών-καταστάσεων της αστικής κοινωνίας και κοσμοαντίληψης αλλά ταυτόχρονα και του προαιώνιου (και όχι μόνον αστικού) εθνικισμού-τοπικισμού, νεοφεουδαρχισμού, δυτικισμού, αυτοκρατορισμού (και με την έννοια της πληβείας ύπαρξης, του λεγεωνάριου της κυρίαρχης ή μισο-κυρίαρχης χώρας), μαζί με τις "μεταμοντέρνες" ιδιότητες. 



Ι.Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • φράσεις [8] - Υπάρχει πρόοδος; υπάρχει, από το μη ον στο ον, ώσπου να εξεγερθεί το γίγνεσθαι και να τα απορροφήσει όλα στο εν. Παίζω ζάρια με τα λεγόμενά μου και θ...
    Πριν από 5 ώρες
  • Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times - Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times Photo A woman working at a collective farm near Moscow in 1955. Credit Mark Redkin/FotoSo...
    Πριν από 6 ώρες

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..