Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2015

Υπαλληλικές σκέψεις..




Αφιερωμένο αναδρομικά στους φωστήρες της ταξικής πάλης και των ενδολαϊκών διαιρέσεων και κατατάξεων της πούτσας (αριστεριστές, κ.κ.ε, Θανάση, αλλά και άλλους..)



Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Υπαλληλικές σκέψεις..


Παρατηρώντας τις εκδηλώσεις των γερόντων και των αναπήρων μπροστά στο γκισέ της μαρτυρικής τους προσπάθειας να υποβάλλουν μια "αίτηση" για σύνταξη αναπηρίας ή μια φοροαπαλλαγή, όσο μπορώ να παρατηρήσω εκ της θέσης μου, έχω διαπιστώσει κάτι απλό αλλά και εφιαλτικό. 
Όλοι αγωνίζονται να σώσουν την αξιοπρέπειά τους, αλλά και να κάνουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα, σε μια ταλάντευση που θυμίζει όλη τη ζωή μας. 
Ένας κάποτε συγκινητικός, κάποτε εξοργιστικός, κάποτε αστείος συνδυασμός ανθρωπιάς, σεβασμού, πονηριάς, γέλιου και κλάμματος. 
Όλα μπροστά στο τζάμι που και γω αφήνω τη μισή μου ζωή, για να μην πω ολόκληρη. 

Κάποιοι θα πεθάνουν σύντομα, κάποιοι θα αντέξουν, αλλά όλοι είναι άξιοι άνθρωποι, ακόμα και αυτοί που φωνάζουν εξοργισμένοι εναντίον όλων των άλλων συν-ταλαιπωρούμενων, αφού αν και καρκινοπαθείς, καρδιοπαθείς, νεφροπαθείς, παραπληγικοί, ψυχωτικοί, είναι όλοι όρθιοι και αγωνιζόμενοι μέχρι τέλους για τη ζωή τους και τα συμφέροντά τους. 
Κάποια στιγμή μου τη δίνει εντελώς όλη αυτή η κατάσταση και μού'ρχεται να τα βροντήξω επιτέλους χωρίς να νοιάζομαι. 
Να πάω στο κατσικοχώρι μου, με τη βιβλιοθήκη μου, ενατενίζοντας το Είναι-χάσκοντας. 
Δε πάει στο διάολο όλο αυτό. Είναι που δε ξέρω και σε τι τάξη ανήκω βρε παιδί μου! 
Κάποιοι λένε πως είμαι μικροαστός, κάποιοι μισο-προλετάριος, κάποιοι μέρος της εργατικής τάξης...τι να πω και γω. 
Αν αποφασίσουν θα είναι πιο εύκολη η απόφασή μου, βασισμένη στην ιστορική κίνηση. Μέχρι τότε μπορώ να υποθέσω σε τι τάξη ανήκουν ή θέλουν να ανήκουν αυτοί που κατανέμουν τους μισθωτούς σε τάξεις. 
Πρέπει όμως να κοιτάξω και τη ζωή μου. Αυτό με διδάσκουν οι ασθενείς. Υγεία πάνω απ'όλα. Εξάλλου, αν ανήκω σε εκείνη την ομάδα του πληθυσμού του δημόσιου τομέα που θα γίνει αντικείμενο "επανεκπαίδευσης και επανένταξης" απο την καθαρή και ντούρα εργατιά, λέω να την κάνω απο τώρα. 
Είναι σίγουρο πως ως μικρο-ιδιοκτήτης γής θα αντέξω καλύτερα την επανένταξή μου σε κάποια τοπική συνεταιριστική μονάδα, εκτός κι αν προβλέπεται και κει μετακίνηση αλλού..χμ. Αλλά τι σκέφτομαι τώρα. 
Πάλι ξέφυγα σε σενάρια και φόβους. 
Το πρόβλημά μου είναι άλλης φύσεως τώρα. Είναι θέμα κατάταξης και αυτο-κατάταξης στο σχήμα της κοινωνικής ανα-παραγωγής. Θα με βοήθαγε πολύ να καταλάβω τον εαυτό μου όλο αυτό, αφού το "κοινωνικό είναι" ως γνωστόν καθορίζει την "κοινωνική συνείδηση''. 
Πολύ καλό, ειδικά όταν το εφαρμόζεις σε άλλους. Αλλά εγώ είμαι πολύ καλό παιδί. 
Θα το εφαρμόσω και σε μένα. 
Έτσι θα ξέρω τι να κάνω με τους γερόντους, τους αναπήρους, τη ζωή μου, τα έχειν μου και τα μη έχειν μου, αλλά το κυριότερο με την ταξική μου συνείδηση. 
Θα σώσω πιθανόν τον αγνότερο εαυτό μου που θέλει να ενωθεί με το όντως ον της ιστορικής εξελίξεως, και αυτομαστιγωνόμενος θα ψηφίζω τουλάχιστον αυτό που πρέπει. 
Όχι ότι αυτό θα με σώσει απο τον εσωτερικό εχθρό. 
Αυτός πιθανόν υπό την μορφή του σατανικού μικροαστού δαίμονα να έχει εγκατασταθεί μονίμως μέσα μου. 
Εξάλλου έχω βριστεί και με εργάτες-εργάτες στο γκισε, και όλα τα στοιχεία είναι εναντίον μου. 'Εκανα και το λάθος να τα γράψω όλα αυτά στο νετ. Άστα, χαμένη υπόθεση. 
Ας αφήσω καλύτερα την ταξινόμηση στους φωστήρες της ταξικής πάλης. Ξέρουν αυτοί. Ας επιστρέψω στον πραγματικό κόσμο. 
Σε αυτό τον κόσμο που απαρτίζεται απο ανθρώπους με προβλήματα για τα οποία δεν έχει κανείς άμεση λύση. 
Τι να κάνω άραγε; 
Θα μπορούσα να μην κάνω άλλα πράγματα. Ήδη είμαι μάλλον αγαπητός σε αυτούς. 
Αυτό όμως δεν είναι τίποτα. 
Χρειάζεται και κάτι άλλο. 
Ποιό θα μπορούσε να είναι αυτό; κανείς δε ξέρει να μου πεί. 
Οι περισσότεροι ρέπουν σε γενικεύσεις, μακριά απ'τον κώλο τους φυσικά. 
Η γενίκευση έχω παρατηρήσει είναι ακριβώς αυτό το "μακριά απ'τον κώλο μας". 
Αυτού του είδους η γενίκευση βέβαια. 
Γιατί πιθανόν να υπάρχει μια κάποιου άλλου είδους γενίκευση και ολοποίηση. 
Μέχρι τότε ας περιμένω λοιπόν. 
Θα με επισκεφτεί στο γκισέ, ή στο σπίτι...

Αύριο τα σπουδαία "συν-οι"...







Ι.Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..