Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2015

Μαοϊσμός στην Ινδία..



https://parapoda.wordpress.com/2015/10/08/ajith-%CE%BA%CE%BA-%CE%B9%CE%BD%CE%B4%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%BF%CF%8A%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C/

Ajith (ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκό)): για τον πραγματικό χαρακτήρα του επαναστατικού κινήματος στην Ινδία


Ο Ajith (K Muralidharan) είχε συλληφθεί το Μάη του 2015. Στο παρακάτω άρθρο-απάντηση σε κείμενο πολιτικών επιστημόνων, απορρίπτει το χαρακτήρα «οικολογικού» ή «ιθαγενικού» κινήματος που διάφοροι, ακόμα και συμπαθούντες, αποδίδουν στο επαναστατικό κίνημα της Ινδίας.


 LWE_conflictmap2015


Ajith (K Muralidharan)- Μια αναμφισβήτητα ταξική πάλη
Οι Feyzi Ismail και Alpa Shah σωστά εφιστούν την προσοχή στους κινδύνους που ελλοχεύουν με την υπερβολική έμφαση στις πολιτικές ταυτότητας (identity politics), επικαλούμενοι τρέχουσες εμπειρίες (στο άρθρο «Ταξική Πάλη, οι μαοϊστές και το ζήτημα των αυτοχθόνων στο Νεπάλ και την Ινδία», EPW, 29 Αυγούστου 2015). Ωστόσο, η αναφορά τους σε «έλλειψη σαφήνειας» για το ζήτημα των αυτοχθόνων από πλευράς του κινήματος των μαοϊστών στην Ινδία δεν βοηθά πολύ να προχωρήσει η συζήτηση.
Παρότι είναι αλήθεια ότι καθυστερημένα αποδόθηκε η δέουσα προσοχή στην ιδιαίτερη φύση των διακρίσεων με βάση την κάστα και το έθνος, κάτι τέτοιο δεν ισχύει πλέον, τουλάχιστον για τις δύο τελευταίες δεκαετίες. 
Η προγραμματική θέση του κινήματος για αυτονομία (αντί για δικαίωμα στην αυτοδιάθεση) στις περιοχές των Αντίβασι στην ηπειρωτική Ινδία είναι δεδομένη – θεμελιωμένη στην άποψη ότι οι άνθρωποι των φυλών που κατοικούν σε αυτές δεν είναι ακόμα πολίτες της χώρας, ενώ παράλληλα αποδέχεται την αναγκαιότητα ορθής αντιμετώπισης των ιδιαιτεροτήτων της κοινωνικο-οικονομικο-πολιτιστικής τους ύπαρξης. 


march

Αυτό έχει και θεωρητική τεκμηρίωση, στην οποία μπορεί κανείς να αντιταχθεί. Όμως, επ’ουδενί δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «έλλειψη σαφήνειας». 
Εξάλλου, ενώ κάποιοι Τζαντζάντι (σ.parapoda: πλήρως αποκομμένες από το σύγχρονο πολιτισμό κοινότητες αυτοχθόνων) του Νεπάλ (οι Τάρου και οι Ταμάνγκ, για να αναφέρουμε δύο κοινότητες) θα έπρεπε να χαρακτηριστούν ως πολίτες, η αδιάκριτη κατηγοριοποίηση όλων τους ως τέτοιων είναι αμφισβητήσιμη. 
Η έλλειψη θεωρητικής αυστηρότητας που επιδεικνύεται σε τέτοιες σαρωτικές γενικεύσεις και οι συνέπειές τους σε επίπεδο προγράμματος θα μπορούσαν επίσης να αποτελούν έναν παράγοντα για διαστρεβλώσεις αργότερα, όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς.
Επανερχόμενοι στην Ινδία, υπάρχει, περαιτέρω, το ερώτημα του πόσο κατάλληλο θα ήταν για έναν κριτικό να θεωρεί την παρουσίαση ενός κινήματος, ακόμα και αν αυτή δίνεται από κάποιους που το συμπαθούν, ως την πραγματικότητα του κινήματος αυτού. 
Ούτε θεωρητικά, ούτε στην πράξη, με τη συνεκτικότητα των διαφόρων δράσεων στις περιοχές των Αντίβασι, δεν έχει το κίνημα χαρακτηρίσει εαυτόν ως κίνημα Αντίβασι. 
Με σαφήνεια έχει επιμείνει στον ταξικό του χαρακτήρα και έχει εμβαθύνει περαιτέρω στην κατανόηση της ταξικής διαφοροποίησης που υπάρχει εντός των Γκοντ, των Μούντα και άλλων αυτόχθονων λαών, ακόμα κι αν παλεύει για να πετύχει μια διακριτότητα των κοινωνιών τους συνολικά.
_45995118_lalgarthmaoistsafp466

Το πρόγραμμα και οι κανόνες των εμβρυωδών μορφών εξουσίας που οικοδομούνται εκεί βασίζονται στις τοπικές παραδόσεις των αυτοχθόνων. 
Επίσης, θεσπίζουν νέους κανόνες και δημιουργούν νέες αξίες, αντίθετες με τις παραδοσιακές που είναι εχθρικές προς το λαό. 
Οι εγγυήσεις που δίνονται στις γυναίκες, με το να χειραφετούνται από τη βάρβαρη πατριαρχία, και οι δημοκρατικές μορφές εξουσίας που επιβλέπονται από τις μάζες, ώστε να αντικαταστήσουν την αυθαίρετη εξουσία των γηραιών, είναι μερικά παραδείγματα. 
(Παρεμπιπτόντως, αυτό θα πρέπει να προκαλεί την αντίδραση ενάντια σε απόψεις ότι μπορεί να προκύψει «εξισωτισμός» από τις κοινότητες των Αντίβασι. 
Το να θεωρούνται οι παραδόσεις τους ισότητας ως πηγή βοήθειας των σύγχρονων κινημάτων υπέρ του εξισωτισμού, στις οποίες πράγματι ο Μαριατέγκι επέστησε την προσοχή, είναι ένα εντελώς διαφορετικό ζήτημα).
Τέλος, περισσότερο από τις παραπλανητικές παρουσιάσεις του κινήματος ως κινήματος Αντίβασι, το να θεωρείται ότι επικεντρώνει κυρίως στην υπεράσπιση των φυσικών πόρων από την επιχειρηματική λεηλασία θα πρέπει να εφιστά την προσοχή σε όσους είναι υπέρ της υπεροχής της ταξικής πολιτικής. 
Ενώ το κίνητρο για εύρεση πλουτοπαραγωγικών πόρων συνιστά μια βασική πτυχή που καθοδηγεί την πολιτική του κράτους, η πρόκληση που δημιουργείται με την ανάδυση μιας αντιεξουσίας, μιας νέας κοινωνίας, είναι ο κύριος παράγοντας που προκαλεί την ολόπλευρη προσπάθειά του για ανάκτηση ελέγχου. 
Το ότι οι Αντίβασι, που χαρακτηρίζονται ως «καθυστερημένοι» από τους αυτοαποκαλούμενους «προχωρημένους», στέκονται ως οι συνειδητοί φορείς της κοινωνικής δημιουργίας στην πρωτοπορία της μαρτυρά τόσο τη ρηχότητα μιας τέτοιας πολιτισμικής ρετσινιάς, όσο και τη δυναμική της «ιδέας» όταν αυτή κερδίζει τη σκέψη.

K Muralidharan
Κεντρικές φυλακές Γερουάντα, Πούνε
Economic and Poltical Weekly, Τόμος – L No. 40, 3 Οκτώβρη 2015





https://parapoda.wordpress.com/2014/05/02/%CE%B9%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%BA%CE%B9-%CE%BC/

Ινδια: ανακοινωση ενοποιησης του ΚΚΙ (Μαοϊκου) και του ΚΚΙ (Μ-Λ) Ναξαλμπαρι

cmas-orissa

Επί τη ευκαιρία της διεθνούς ημέρας του παγκόσμιου προλεταριάτου, της ένδοξης Πρωτομαγιάς, εμείς, οι Μαοϊκοί της Ινδίας, με μεγάλη αίσθηση ευθύνης και ισχυρής πεποίθησης, ανακοινώνουμε την ενοποίηση του ΚΚΙ(Μαοϊκού) και του ΚΚΙ(Μ-Λ) Ναξαλμπάρι σε ένα κόμμα, υπό την ονομασία ΚΚΙ(Μαοϊκό). 
Ενισχύοντας έτσι την πρωτοπορία του ινδικού προλεταριάτου, το οποίο είναι τμήμα του παγκόσμιου προλεταριάτου, αφιερωνόμαστε με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στην υπόθεση της ινδικής επανάστασης και της παγκόσμιας προλεταριακής επανάστασης.

Το Μαοϊκό κίνημα αποκρυσταλλώθηκε με τη μεγάλη εξέγερση του Ναξαλμπάρι το 1967. Εμπνευσμένα και καθοδηγούμενα από τους συντρόφους Charu Mazumdar και Kanhai Chatterjee, ιδρυτές και ηγέτες του κόμματός μας, χιλιάδες ηγετών, στελεχών και μαζών,  έδωσαν τις μονάκριβες ζωές τους για την πρόοδο του επαναστατικού κινήματος και την οικοδόμηση ενός ισχυρού κόμματος.

Μετά την υποχώρηση των αρχών της δεκαετίας του ’70 και το μαρτυρικό θάνατο του σ. Charu Mazumdar, οι κομμουνιστικές επαναστατικές δυνάμεις διασπάστηκαν σε πολλές ομάδες. 
Οι πραγματικοί επαναστάτες, ενώ προσπαθούσαν να οικοδομήσουν κίνημα στις περιοχές τους, προέβαιναν σε σοβαρές απόπειρες για την ενοποίηση όλων των επαναστατών σε ένα κόμμα. 
Στην πορεί αυτής της διαδικασίας των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών, τα δύο κύρια ρεύματα που εκπροσωπούσε το τότε ΚΚΙ(Μ-Λ) (Λαϊκός Πόλεμος) και το Μαοϊκό Κομμουνιστικό Κέντρο Ινδίας ενώθηκαν σε ένα κόμμα, το ΚΚΙ (Μαοϊκό), στις 21 Σεπτέμβρη 2004. 
Αυτό αποτέλεσε ένα ποιοτικό άλμα στην υλοποίηση ενός μακρόχρονου καημού των εργατών, των αγροτών και άλλων καταπιεσμένων μαζών για την οικοδόμηση ενός μόνο καθοδηγητικού κέντρου που θα οδηγήσει το νεοδημοκρατικό επαναστατικό πόλεμο στην Ινδία σε επιτυχία και θα  βαδίσει προς την εγκαθίδρυση του σοσιαλισμού και ακολούθως του κομμουνισμού. 
Αντίστοιχα, το ΚΚΙ(Μ-Λ) Ναξαλμπάρι έκανε σοβαρές προσπάθειες για την ενοποίηση όλων των πραγματικών μαοϊκών δυνάμεων, παλεύοντας εναντίον του τότε Κομμουνιστικού Επαναστατικού Κέντρου, του ΚΚΙ(Μ-Λ) του λικβινταριστή K. Venu και της Κόκκινης Σημαίας του οπορτουνιστή K N Ramachandran.

Ως επιστέγασμα αυτών των διαδικασιών, τα δύο κόμματα, το ΚΚΙ(Μαοϊκό) και το ΚΚΙ(Μ-Λ) Ναξαλμπάρι ενοποιήθηκαν, και έτσι το κόμμα μας, το ΚΚΙ(Μαοϊκό) ενισχύεται περαιτέρω. 
Αυτή η ενοποίηση απέδειξε αναμφίβολα ότι, από τη μια, με το τράβηγμα των καταπιεσμένων μαζών σε έναν Παρατεταμένο Λαϊκό Πόλεμο εναντίον των άρχουσων τάξεων και του ιμπεριαλισμού και, από την άλλη, με την προσχώρηση στο Μαρξισμό-Λενινισμό-Μαοϊσμό και την επαναστατική γραμμή του κόμματος και με τη διεξαγωγή συνεπούς αγώνα εναντίον των ρεβιζιονιστών και των λικβινταριστών, όλες οι πραγματικές μαοϊκές δυνάμεις μπορούν να ενωθούν σε ένα κόμμα, όσο μακρόχρονη και να είναι αυτή η διαδικασία. 
Το κόμμα μας θα συνεχίσει να φέρνει σε πέρας το καθήκον της ενοποίησης όλων των πραγματικών επαναστατικών δυνάμεων που δρουν σε διάφορες Μ-Λ ομάδες.

Το ενοποιημένο κόμμα υιοθετεί το Μαρξισμό-Λενινισμό-Μαοϊσμό ως την καθοδηγητική ιδεολογία του και εμβαθύνει την κατανόησή της, διατηρώντας την, υπερασπίζοντάς την και εφαρμόζοντάς τη δημιουργικά. 
Συνεχώς συνοψίζοντας τα διδάγματα της επαναστατικής της εφαρμογής και διδασκόμενο από τις εμπειρίες των επαναστατικών τμημάτων του προλεταριάτου και των αγωνιζόμενων λαών όλου του κόσμου, εκπονεί τη γραμμή του και την πράξη του. 
Αναλαμβάνει το καθήκον της διεξαγωγής της αντιφεουδαρχικής, αντιιμπεριαλιστικής νεοδημοκρατικής επανάστασης. 
Αυτή η επανάσταση οδηγεί στο σοσιαλισμό και περαιτέρω στον κομμουνισμό, με τη συνέχιση της επανάστασης μέσω πολιτιστικών επαναστάσεων. 
Ο ιμπεριαλισμός, η φεουδαρχία και ο γραφειοκρατικός καπιταλισμός είναι οι στόχοι της νεοδημοκρατικής επανάστασης, της οποίας το κύριο περιεχόμενο είναι η ένοπλη αγροτική επανάσταση. 
Ο δρόμος της επανάστασης είναι αυτός του παρατεταμένου λαϊκού πολέμου. 
Η αντίθεση μεταξύ φεουδαρχίας και των πλατιών μαζών είναι η κύρια. 
Το κόμμα θεωρεί ότι η αντίθεση μεταξύ ιμπεριαλισμού  και των καταπιεζόμενων εθνών και λαών είναι η κύρια αντίθεση σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία οξύνεται μαζί με τις άλλες βασικές αντιθέσεις στον κόσμο.

 Η ενότητα που επιτέυχθηκε τώρα δίνει μια ώθηση στην ικανότητα του ΚΚΙ(Μαοϊκού) να εκπληρώσει καλύτερα το ρόλο του ως της πρωτοπορίας της ινδικής επανάστασης. 
Με δεκαετίες σκληρού αγώνα, θυσιάζοντας χιλιάδες ζωών μεγάλων κομμουνιστών ηγετών, κόκκινων αγκιτατόρων και καταπιεσμένων μαζών, το ΚΚΙ(Μαοϊκό) έχει αναπτύξει το λαϊκό πόλεμο στην Ινδία σε τέτοιο επίπεδο που οι αντάρτικες βάσεις και η κόκκινη πολιτική εξουσία, υπό τη μορφή των Επαναστατικών Λαϊκών Επιτροπών, έχουν εγκαθιδρυθεί στην κεντρική και ανατολική Ινδία, και προστατεύονται από το Λαϊκό Απελευθερωτικό Αντάρτικο Στρατό και τη Λαϊκή Πολιτοφυλακή. 
Αυτό έχει επιτευχθεί με τον αγώνα ενάντια σε διάφορες εκστρατείες καταστολής, που τώρα συμπυκνώνονται στην Επιχείρηση Πράσινο Κυνήγι- έναν πόλεμο εναντίον του λαού. 
Ως αποτέλεσμα αυτής, δεκάδες χιλιάδες λαού έχει δεχτεί βάρβαρα επίθεση. 
Δολοφονίες, βιασμοί, πυρπολήσεις κατοικιών και καταστροφές σοδιών, βίαιη εκτόπιση και πολλές άλλες απάνθρωπες πρακτικές είναι κοινός τόπος. 
Τώρα, το ινδικό κράτος ενεργά προβάρει επιθέσεις από αέρος και από ξηράς με την αεροπορία του και το στρατό του. 
Όμως παρά αυτό το δολοφονικό όργιο, ο παρατεταμένος λαϊκός πόλεμος συνεχίζει να κάνει άλματα. 
Η πρόσφατη επέκτασή του στο νότιο τμήμα του Δυτικού Ghats, που βρίσκεται κατά μήκον της δυτικής ακτής της ινδικής χερσονήσου είναι απόδειξη ότι οι φλόγες της επανάστασης θα συνεχίσουν να επεκτείνονται μέχρι το ινδικό κράτος, αυτός ο πυλώνας του ιμπεριαλισμού στη Νότια Ασία, καταστραφεί.
Όταν οι ιμπεριαλιστές και οι λακέδες τους των άρχουσών τάξεων σε όλο τον κόσμο παγιδεύονται σε μια χωρίς προηγούμενο κρίση, η ευνοϊκή επαναστατική κατάσταση στον κόσμο έχει οδηγήσει σε έντονους ταξικούς αγώνες στον ιμπεριαλιστικό κόσμο και σε λαϊκούς πολέμους με επικεφαλής μαοϊκούς και αντιιμπεριαλιστικούς αγώνες από άλλες δυνάμεις σε καταπιεσμένες χώρες. 

Στην Ινδία, από τη μια, οι άρχουσες τάξεις έχουν αναπτύξει 400.000 μισθοφορικών δυνάμεων στην κεντρική και ανατολική Ινδία, όπου η ταξική πάλη έχει φτάσει τη φάση του εντατικού επαναστατικού εμφυλίου πολέμου, ο οποίος αναδεικνύεται ως η επανασταατική εναλλακτική, η οποία εμπνέει τεράστιες καταπιεσμένες μάζες προς την επανάσταση και συγκεκριμενοποιείται στη δημιουργία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Αντάρτικού Πολέμου (ΛΑΑΣ) και το νεοδημοκρατικό κράτος στην εμβρυώδη του μορφή. 
Εντείνει τη στρατιωτικοποίηση του Δυτικού Ghats για τη συντριβή του υπό εκκόλαψη επαναστατικού ένοπλου αγώνα. 
Από την άλλη, βίαια προωθεί τις πολιτικές της αντιλαϊκής παγκοσμιοποίησης στους εργάτες, αγρότες, Αντιβάσι, Νταλίτ, τις γυναίκες και άλλες καταπιεσμένες μάζες, οδηγώντας σε μια αύξηση των μαχητικών αγώνων. 
Αξιοποιώντας αυτή την ευνοϊκή κατάσταση, το κόμμα θα καταβάλλει μεγαλύτερες προσπάθειες για να βαδίσει το επαναστατικό κίνημα σε ένα ανώτερο επίπεδο και να εκπληρώσει καλύτερα τα διεθνή του καθήκοντα. 
Θα παλέψει πάση θυσία να κινητοποιήσει τις μάζες κατά εκατοντάδες χιλιάδες, να εντείνει και να επεκτείνει τον αντάρτικο πόλεμο, να αντιμετωπίσει τις σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζει το επαναστατικό κίνημα και να τις ξεπεράσει.

Γνωρίζοντας με τον ίδιο πόνο τις μεγάλες συμφορές και την εξαθλίωση την οποία η τεράστια πλειοψηφία του λαού εξαναγκάζεται να ζει στην Ινδία και σε όλο τον κόσμο εξαιτίας του απάνθρωπου παγκόσμιου ιμπεριαλιστικού συστήματος, έχοντας συνείδηση της καταστροφής που προκαλεί αυτό το σύστημα στο παγκόσμιο περιβάλλον και την ίδια την ύπαρξη της ζωής σε αυτή τη γη, ενθυμούμενοι τη μνήμη των χιλιάδων μαρτύρων που έδωσαν τις ζωές τους για την υπόθεση του κομμουνισμού, και συσπειρωμένοι κάτω από την κατακόκκινη από το αίμα τους κόκκινη σημαία, δεσμευόμαστε να κάνουμε αυτή την ενότητα που πετύχαμε, ένα ισχυρό όπλο της επανάστασης.


Ganapathy
Γενικός Γραμματέας

ΚΚΙ(Μαοϊκό)

Ajith
Γραμματέας

ΚΚΙ(Μ-Λ) Ναξαλμπάρι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • φράσεις [8] - Υπάρχει πρόοδος; υπάρχει, από το μη ον στο ον, ώσπου να εξεγερθεί το γίγνεσθαι και να τα απορροφήσει όλα στο εν. Παίζω ζάρια με τα λεγόμενά μου και θ...
    Πριν από 21 ώρες
  • Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times - Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times Photo A woman working at a collective farm near Moscow in 1955. Credit Mark Redkin/FotoSo...
    Πριν από 21 ώρες

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..