Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2015

Ξανά για την μορφή (του κινήματος)..




Το να θέτεις το ερώτημα της μορφής μιας αντιπαράθεσης δεν είναι "σχολαστικισμός".
Κάθε μορφή είναι περιέχουσα κίνηση των ανθρώπινων πραγμάτων υπαγόμενη με την σειρά της σε ένα άλλο σύνολο μορφών, οι οποίες χρηστικά ονομάζονται "περιεχόμενα" ή "περιεχόμενο".
Δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα περιεχόμενα αλλά μορφές που υπάγουν άλλες μορφές (προσωρινά ή μόνιμα) και υπάγονται σε άλλες μορφές.
Η θεμελιώδης αντιπαράθεση στον καπιταλισμό είναι ανάμεσα στην υποκειμενοποιημένη μισθωτή εργασία και το κεφάλαιο, και ως αντιπαράθεση έχει συγκεκριμένες σταθερές μορφικές δομές όντας η ίδια μία από αυτές.
Η συνάρθρωση των κοινωνικών μορφών στις ταξικές κοινωνίες όμως, και η κυριαρχία της πρωταρχικής (αντιπαραθετικής) μορφής (στην συγκεκριμένη εκδοχή τους) εμπεριέχεται πάντα στο "πολεμολογικό-πολεμικό" σύνολο σύνταξής τους, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό ρευστοειδές και πολλαπλά καθοριζόμενο.
Αν ο ένας πόλος της αντιπαράθεσης "κολλήσει" στην προηγούμενη στερεοποίησή της θα έχει κάνει "το παιχνίδι" του άλλου πόλου (της αντιπαράθεσης).
Προβλέπω, αν δεν το εξετάσουμε αυτό σήμερα στην ελλάδα, απανωτές ήττες και μια διαρκή απορία εκ μέρους των "επαγγελματιών" ριζοσπαστών. 
Για τους τελευταίους βέβαια εχέστηκα.
Δεν λέει κανείς πως δεν θα έχουμε διαδηλώσεις, συγκρούσεις στον δρόμο (μικρές ή μεγάλες) αλλά μια καθήλωση των μορφικών εκφράσεων του κινήματος η οποία θα σημαίνει εκ των προτέρων έλλειψη νοήματος και προοπτικής. 
Για μένα το ζήτημα είναι να υπάρξει έξοδος του κόσμου σε ένα ξέφωτο ελευθερίας που να μην έχει τα καθοριστικά ελαττώματα των "πλατειών".
Πέρα από τα πολιτικά ελαττώματα, τον αταξικό χαρακτήρα και άλλα που έχουν ειπωθεί από το κκε, τους αυτόνομους-"μητροπολιτάνους" και άλλους, υπάρχει ένα θέμα που αφορά δύο διαστάσεις της επιθυμητής λαϊκής κίνησης:
α) Ανάγκαιος σχετισμός της (ήπιας) λαϊκής βίας με την λαϊκή αντι-βία. Όποιος αποκλείει τον έναν από τους δύο όρους έχασε, και αν είναι και δυνατός (κομματικά-κινηματικά) χάσαμε και μεις μαζί του.
β) Ανάγκη περιφερειοποίησης και ανα-κεντροποίησης της αντίστασης, ή με απλά λογάκια, όχι άλλο κάρβουνο εξάρχεια σύνταγμα ομόνοια κολωνάκι και ούτω καθ΄εξής αλλά ξανά μανά και τα ίδια, σε έναν διαρκή κύκλο χωρίς τέλος. Σαν εφιάλτης είναι αυτό το πράγμα, δεν το καταλαβαίνετε; ντιπ για ντίπ; Δεν λέω να μην πας και κεί, μπορεί και να καταλήξουν όλα κάπου "εκεί", αλλά αυτή η διαδρομή έχει κουράσει, και αυτό που λέω δεν είναι "μορφολογισμός"..


Ι.Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..