Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Τετάρτη, 16 Δεκεμβρίου 2015

Είπα και ελάλησα και έχω πολλές αμαρτίες..



Όπως γνωρίζετε δεν μου αρέσουν τα μισόλογα. 
Για να μην κρυβόμαστε λοιπόν πίσω από το δάχτυλό μας πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, γι'αυτό που είναι και αυτό που πρέπει να είναι και θα είναι το λαϊκό και κοινωνικό κίνημα του μέλλοντος στην χώρα μας και την ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, Ανατολικής Μεσογείου και Μεσοποταμίας.
Σύμφωνα με την "παραδοσιακή" αριστερή, κομμουνιστική και αναρχική "γραμμή", η οποία κυριαρχεί με πολλές και φαινομενικά αντικρουόμενες μορφές μέσα στην ευρύτερη "ελλαδική" αριστερά, κάθε μορφή πατριωτισμού, αν υπάρχει και δεν είναι το αριστερό "πολιτικό υποκείμενο" εντελώς αποξενωμένο από κάθε έννοια εθνικής συνείδησης, πρέπει να υποτάσσεται στον ιερό και φετιχοποιημένο "διεθνισμό". 
Κάθε άλλη συζήτηση μέσα στην αριστερά είναι απαγορευμένη δια ιδεολογικού ροπάλου και προσωπικής πολιτικής απομόνωσης και διαπόμπευσης. 
Υπάρχουν βέβαια αρκετές μορφές "πατριωτισμού" και ειδικά "αριστερού" ή αριστερόστροφου "πατριωτισμού" ενταγμένου στην αστική στρατηγική της διεθνούς ένταξης της χώρας και του έθνους στους οργανισμούς της δυτικής ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας (Ευρωπαϊκή Ένωση, ΝΑΤΟ κ.λπ). 
Δεν απουσιάζει λοιπόν ένα είδος "πατριωτισμού" το οποίο όμως συνήθως σημαίνει -παρά τις όποιες ασθενέστερες ή ισχυρότερες "διαφοροποιήσεις" (ή επιθυμίες διαφοροποίησης)- ένα είδος μείγματος αστικού εθνικισμού και αστικού κοσμοπολιτισμού-διεθνισμού ή ακόμα ακόμα α-εθνισμού υπό την κυριαρχία των δεδομένων συνθηκών της παγκόσμιας αστικής κυριαρχίας.
Στο παρασκήνιο και το προσκήνιο αυτού του ιδεολογικού και πολιτικού πολέμου μέσα και παράπλευρα στην αριστερά , αστική και μικροαστική-εργατική, επικρατεί μια δεδομένη ισορροπία μεταξύ των αντιπαρατιθέμενων φατριών και ομάδων μέσα σε σχεδόν όλα τα πολιτικά κόμματα και τους ιδεολογικούς χώρους. 
Δίπλα αλλά και "σχεδόν" (οριακά) εντός του πεδίου αυτού του πολέμου υπάρχουν μάχες οπισθοφυλακής που πυροδοτούνται με συμβολικά γεγονότα/θέματα (λ.χ το "ποντιακό" ή το θέμα της σχέσης του ελληνικού έθνους με το ρωσσικό έθνος κ.λπ).
Στις μάχες οπισθοφυλακής παρουσιάζονται με μεγαλύτερη ένταση αλλά και γραφικότητα ίσως όλα τα "κακά πάθη" και μερικές φορές υπάρχει μια εκτράχυνση της πολεμικής και της επιχειρηματολογίας η οποία αφήνει άναυδο ακόμα και εμέναν που δεν φημίζομαι για τους ευγενείς μου τρόπους. 
Θεωρώ πως αυτές οι ιδεολογικές μάχες οπισθοφυλακής έχουν, παρά την αγριότητά τους, φοβερό ενδιαφέρον γιατί φανερώνουν τον πραγματικό εαυτό των ιδεολογικών υποκειμένων-συμμετεχόντων και είναι από μιάν σκοπιά η πραγματική εικόνα των αντιπαραθέσεων όταν τα ίδια τα πράγματα στο εθνικό και διεθνές σκηνικό θα έχουν αγριέψει ακόμα περισσότερο.
Καλό είναι λοιπόν να δεί ο καθένας τι θέση θα πάρει ήδη από τώρα χωρίς ανειλικρίνεια και μυστικοπάθεια, και ας κάνει αν χρειαστεί την αυτοκριτική του ή αυτο-αναίρεσή του στο μέλλον.
Η δική μου ταπεινή και ασήμαντη θέση είναι σαφής και έχει διακηρυχθεί με κάθε τρόπο από εδώ, με "κόστος" και χωρίς υπολογισμό των προσωπικών ωφελημάτων. 
Θα μπορούσα να μην συμμετάσχω σε αυτό το παθιασμένο και κάπως βρώμικο ιδεολογικό παιχνίδι και να μην χρησιμοποιήσω τις σκληρές εκφράσεις που έχω κατά καιρούς χρησιμοποιήσει. 
Επίσης θα μπορούσα να κάνω και εγώ "εισοδισμό" στις αριστερές οργανώσεις, συμμετέχοντας χαλαρά σε κάποια από αυτές ή σε ένα ευρύτερο σχήμα, χωρίς να χρειάζεται να χαλάω καρδιές και να απογοητεύω κατά τα άλλα τίμιους και ανιδιοτελείς φίλους και συντρόφους. 
Προτίμησα εδώ και 15 περίπου χρόνια την απομόνωση και την απόσυρση από το τρέχον "κίνημα", το οποίο κυριαρχείται από ακραίες "διεθνιστικές" ιδεολογίες και αναλύσεις, και επέλεξα να ασχοληθώ με την χάραξη μιας συνεπούς "γραμμής" στα ζητήματα της σχέσης του αντικαπιταλιστικού αγώνα με τον εθνικό αγώνα του ελληνικού λαού.
Οι περισσότεροι, για να μην πω όλοι, που είχαν μια σχετικά όμοια θέση με την δική μου, λόγω και της βιασύνης λόγω και του πάθους της αντιπαράθεσης λόγω και της επιρροής της αστικής εθνικιστικής ιδεολογίας, εκύλησαν σιγά σιγά σε αμιγείς εθνικιστικές αντιλήψεις, έγιναν κατά το κοινώς εξαρχειώτικο λεγόμενο "εθνίκια". 
Αυτός είναι ένας άλλος επίσης ολισθηρός δρόμος που οδηγεί και οδήγησε σε μια ευρύτερη διολίσθηση σε αντι-μεταναστευτικές, ομοφοβικές, πατριαρχικές και αντισημιτικές ή ισλαμοφοβικές αντιλήψεις. Δεν πρόκειται εδώ να παραθέσω τις απόψεις μου για όλα αυτά τα θέματα, ούτε πρόκειται να κρατήσω ίσες αποστάσεις ανάμεσα στα "εθνίκια" και τα "διεθνίκια" ή "α-εθνίκια" (σε αυτά τα τελευταία εντάσσονται και οι ευρωκοσμοπολίτες). 
Για να μιλήσω με τον δικό μου τρόπο, που είναι όπως θα δείτε αναγκαίος αν είσαι μεταξύ τόσων ηλιθίων και εχθρών της κοινωνίας, και τα "εθνίκια" και τα "α-εθνίκια" είναι οι φασίστες και οι άμεσοι ή έμμεσοι εξοντωτές του μέλλοντος. 
Έχουν για μένα την ίδια θέση, είναι το ίδιο πράγμα, θα αποτελέσουν και οι "δύο" τις μυλόπετρες μέσα στις οποίες θα συνθλιβεί ο λαός μας.
Η ανάπτυξη όλων αυτών των αλληλομισούμενων μικροαστικών  φατριών έχει δικαιώσει την αποχή μου και την απέχθειά μου γενικά προς την τροπή του κινήματος μετά το 1990. 
Η δικαίωση είναι ένα άνευ νοήματος πράγμα, αλλά είναι στην περίπτωση αυτή απόλυτη. 
Δεν σημαίνει πως ελπίζω πως θα υπάρχει ένα κάποιο μέλλον λόγω της αλήθειας που νομίζω πως φέρω εντός μου. 
Καμμία αυταπάτη η μεγαλομανία.
Απλά έχω δίκιο, και θα το δείτε και στο μέλλον. Αλλά τότε θα είναι αργά.
Αλλά όπως είπα, έχω θέση και παίρνω θέση με κάθε τίμημα κι ας μην μου μείνει άνθρωπος στον ευρύτερο χώρο να μου μιλάει. Δεν μου έχει μείνει, και απλά χέστηκα, μου αρκεί πως μιλάω με την κοινωνία. 
Και η θέση μου είναι κρυστάλλινη:
Χωρίς επαναστατική εθνική στρατηγική η αριστερά, ο κομμουνισμός, η αναρχία, το "κίνημα" στην Ελλάδα θα είναι απλά ο πρόλογος ενός σκληρού εθνικισμού με λαϊκή βάση φοβερή και τρομερή.
Όταν τότε θα κλαίτε εγώ δεν θα κλαίω μαζί σας..
Είπα και ελάλησα και έχω πολλές αμαρτίες..


Ι.Τζανάκος

Hegel τώρα και γι'αρκετό καιρό.. 

4 σχόλια:

  1. Εσύ τα λες αλλά ποιος ακούει και-κυρίως-ποιος κάθεται να τα σκεφτεί όλα αυτά;

    Συμφωνώ πάντως ότι οδηγούμαστε ταχέως προς μια σκληρή δεξιά κυβέρνηση με απόλυτη σχεδόν αποδοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και μάλιστα αυτή η μελλοντική δεξιά κυβέρνηση θα είναι ακόμα ένδειξη μιας μετατόπισης με ιδεολογικά χαρακτξριστικά, χωρίς άμεσες στρατηγικέςμ επιπτώσεις στα ζητήματα εθνικού και εθνοτικού αυτοκαθορισμού. Όταν υπάρξει εδραίωση του συντηρητισμού, θα αρχίσει να τίθεται το γενικό θέμα του εθνικού/εθνοτικού αυτοκαθορισμού με όρους που θα έχουν σχέση με τον σκληρότερο εθνικισμο/εθνοτισμό. Τότε, όπως λέω στους υπνωτισμένους από την ιδεολογία συντρόφους (ή "συντρόφους"), ο αυτοκαθορισμός αυτός θα τεθεί σε μια γλώσσα και σε ένα νοηματικό πλαίσιο που θα είναι εντελώς άγνωστοι σε αυτούς. Δεν θα υπάρχει ουδεμία επικοινωνία, αλλά δεν θα κλάψω ούτε θα δεχτώ στον ώμο μου κανέναν κλαίοντα "διεθνιστή"...έτσι είναι η ζωή, έτσι ήταν πάντα, και έτσι θα είναι. Με λόγια χτιζω ανώγεια και κατώγεια, και με πορδές δεν βάφονται αυγά. Η καλύπτεις το κενό ή το καλύπτουν άλλοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Iωάννη,
    με αφορμή αυτό:''Προτίμησα εδώ και 15 περίπου χρόνια την απομόνωση και την απόσυρση από το τρέχον "κίνημα", το οποίο κυριαρχείται από ακραίες "διεθνιστικές" ιδεολογίες και αναλύσεις, και επέλεξα να ασχοληθώ με την χάραξη μιας συνεπούς "γραμμής" στα ζητήματα της σχέσης του αντικαπιταλιστικού αγώνα με τον εθνικό αγώνα του ελληνικού λαού.''
    θέλω να σε ρωτήσω αν έχεις έρθει ποτέ σε επαφή με τις ομάδες που δραστηριοποιούνται εδώ(προφανώς αναφέρομαι σε δύο: στην Ομάδα Ελευθεριακών Κομμουνιστών και τη συντακτική ομάδα της Ευτοπίας): http://eutopia.gr/ .Noμίζω ότι μοιράζεστε ορισμένες κοινές θέσεις.

    Bασίλης Ψ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάλλον έχεις δίκιο. Απλά πρέπει να ξαναβγώ εκεί "έξω", αν και εχω πολύ δουλειά να κάνω, η οποία ίσως χρειάζεται κάποια μόνωση, και έχω βγάλει ένα μόνο μέρος από αυτά που έχω ετοιμάσει (χωρίς τις αναλυτικές παραπομπές κ.λπ). Αλλά υπάρχει και ένα θέμα με την έννοια που δίνω στην έννοια της πολεμολογίας. Μάλλον δεν ενδιαφέρει κανέναν (ή μόνον τους πιό...παρανοημένους, με τους οποίους υπάρχουν άλλα προβλήματα) μια συζήτηση για το πολεμικό μέρος της στρατηγικής. Πάντως ευχαριστώ για τις ερωτἠσεις, αν και δεν είμαι εγώ το θέμα βέβαια. Το πρόβλημα όπως το φαντάζομαι είναι κάπως ευρύτερο και με ξεπερνάει από ό,τι καταλαβαίνω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..