Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2016

Το φλεγόμενο κάτοπτρο (6)



Επίκαιρο σχόλιο επ'αφορμή ενός ύπουλου εξαρχειώτικου κειμένου
[Εκτός από τον Καραμπελιά ασχολούνται μαζί μας και οι υποκοσμιακοί διανοούμενοι της ψευδο-αυτονομίας, χωρίς οι δειλοί να μας αναφέρουν ευθέως, όπως δεν μας ανέφερε (επίσης) ο Καραμπελιάς και τα παιδάκια του (παρά μόνον μετέφεραν με διαστρεβλωτικό τρόπο, αποσπάσματα από κείμενό μας για το δημοψήφισμα). 
Συνηθισμένα τα βουνά από χιόνια και οι στοχαστές από συκοφαντίες..]
Ιωάννης Τζανάκος

Δεν μου έκανε καμμία εντύπωση που από τα βάθη των Εξαρχείων και από τα ενδότερα του εξαρχειώτικου συντηρητισμού ακούστηκαν ψίθυροι κριτικής του "διαβρωτικού μηδενισμού" και κάποιες αιτιάσεις για τον "μεταμοντερνισμό" χωρίς να χρησιμοποιείται ο όρος όμως, για λόγους αμυντικής περιχαράκωσης. 
Δεν μου έκανε καμμία εντύπωση που υπήρξανε ψυχολογοποιητικές αναφορές, χωρίς πάλι να μιλήσει κανείς αντρίκια, στον ναρκισσισμό του αυτο-εικονίζειν και άλλα παρανοητικά. 
Δεν μου έκανε τελικά καμμία εντύπωση να ακούω τους ίδιους θιασώτες του Είναι ως Είναι -σε μιά από τις πολλές μορφές τους- να ψελλίζουν τις ανησυχίες τους για την καταστροφικότητα της αρνητικής κίνησης της σκέψης και του όντος. 
Ξέρουν όλοι αυτοί πόσο επικίνδυνη είναι μια αληθινά ελευθεριακή θεωρία, ξέρουν πως όχι εμείς αλλά η ίδια η πραγματικότητα θα τους αποκαθηλώσει από το βάθρο εις το οποίο τους έστησε ο φιλελευθερισμός, για να κάνει την δουλίτσα του. 
Δεν πρόκειται να καμφθούμε, ποτέ ξανά δεν πρόκειται να παραδώσουμε την ελπίδα μας και την απελπισία μας στους νεοχασικλήδες διαλυμένους της "εμμένειας", τους κρυμμένους θεατές και θαυμαστές του Είναι ως Είναι.





[Ο Hegel κατοπτρίζει θεωρησιακά την ύπαρξη των δύο Οίκων (νοήματος/οντικότητας των όντων) ως ξεχωριστών ενοτήτων με εσωτερική δομή που σημαίνει μιαν ειδικά ιεραρχικοποιημένη αυτο-ουσίωσή τους που αντιστοιχεί σε μια ειδικά διενεργημένη αλληλο-ουσίωση των αρχικών (καθαρών) θεμελιακών κατηγοριακών σημειοτήτων (του Είναι και του Μηδενός):

Ο Οίκος του Είναι απαρτίζεται από το ηγεμονεύον αρχικό-(καθαρό)Είναι που υπάγει το αναφερόμενο (από αυτό) (καθαρό)Μηδέν, το οποίο ως υπαγόμενο και αναφερόμενο παράγεται ωστόσο ως το διαλύον-καταλύον στοιχείο τού ηγεμονεύοντος αρχικού-(καθαρού)Είναι.
Αντιστοίχως, ο Οίκος του Μηδενός απαρτίζεται από το ηγεμονεύον (καθαρό)Μηδέν που υπάγει το αναφερόμενο (από αυτό) αρχικό-(καθαρό)Είναι, το οποίο ως υπαγόμενο και αναφερόμενο παράγεται ωστόσο ως το διαλύον-καταλύον στοιχείο τού ηγεμονεύοντος (καθαρού)Μηδενός.]


Η διαμόρφωση ενός θεμελιακού σημείου ή μιας σχέσης θεμελιακών σημείων σε πάγια κατηγοριακή μορφή έχει λάβει από εμάς το όνομα: 
Κατηγοριακός Οίκος.

Ο κατηγοριακός Οίκος του Είναι είναι η ιεραρχική οργάνωση και συστημοποίηση της σχέσης των σημείων "σημείο-Μηδέν" και "σημείο-Είναι" υπό την ηγεμονία του σημείου-Είναι, και αντίστοιχα ο κατηγοριακός Οίκος του Μηδενός είναι η ιεραρχική οργάνωση και συστημοποίηση της σχέσης των σημείων "σημείο-Μηδέν" και "σημείο-Είναι" υπό την ηγεμονία του σημείου-Μηδέν. 


Η θεωρητική δυνατότητα συγκρότησης ενός είδους συστήματος αλληλο-σχετιζόμενων και αλληλο-διαμεσολαβούμενων σημειακών υποστάσεων  σαν αυτό να μην είναι ένα σύστημα καθορισμών επιλέγεται από τον Hegel ως θεωρητική πραγματικότητα για να ορίσει (και καθορίσει εκ των υστέρων) την έναρξη της σκέψης ως Είναι και του Είναι ως σκέψης. 
Η αρχική φαινομενοποίηση του όντος δεν δύναται να είναι ένα καθορισμένο Είναι ή Μηδέν. 
Δύναται όμως ως διεργασία να είναι ένα σύστημα σημειακών διαμεσολαβήσεων και αναφορικών λειτουργιών που περιέχει ως ειδικό υπαρκτικό και σχεσιακό κέντρο μια έννοια-κατάσταση που τείνει προς την έννοια-κατάσταση της καθαυτότητας (και την σχεσιακή της νομοτέλεια) χωρίς να είναι η καθαυτότητα καθαυτή [η καθαυτότητα μπορεί φαρακλικά να είναι το "αυτό τούτο", σε μια μετάφραση όπου το "καθεαυτόν" είναι το συνήθως μεταφραζόμενο ως "διεαυτόν"]. 
Αυτό το ειδικό και σχεσιακό κέντρο είναι η έννοια-κατάσταση της αυθυπαρξίας όπως όμως νοείται ως "αυθυπαρξία" των σημείων (διεργασίας) της αλληλοσυσχέτισης (των σημείων) της φαινομενοποιητικής διεργασίας (ακόμα κι αν όλα αυτά εκφράζονται  και εντός μιας ελλειπτικής ή αποφατικής αναφοράς στο αυθύπαρκτον των σημείων).
Η (εγελιανή) αυθυπαρξία των αλληλο-κατοπτριζόμενων αλληλο-σχετιζόμενων και αλληλο-διαμεσολαβούμενων σημείων του Είναι και του Μηδενός είναι ένα από τα επίκεντρα της διεργασίας της αρχικής φαινομενοποίησης του όντος, η οποία είναι εν όλω ως διεργασία (δια του επίκεντρου αυτού και όχι μόνον) μια κατεξοχήν γλωσσική διεργασία. 
Το  εικονίζειν αυτής της διεργασίας, ή μάλλον η διεργασία του κατοπτρίζειν-εικονίζειν ως ένας πυρήνας της διεργασίας αρχικής φαινομενοποίησης είναι και "αυτό" γλώσσα, ήτοι ένα λέγειν του Λόγου και ο Λόγος ως λέγειν και σημείο.
Η γλώσσα ως ένας μη αποφασίσιμος και μη πλήρης ορισμός του όντος δεν είναι δυνατόν να κλειστεί σε ένα σύστημα καθορισμών χωρίς αυτή της η αυτο-έγκλειση να είναι ούτως ειπείν ελεύθερη, προϊόν της ελευθερίας της, όπου όμως ως ελευθερία (του όντος της γλώσσας) ορίζεται εδώ ένα υπαρκτικό βάθος του όντος ενωμένο με την άρνηση και το μηδενοποιείν.
Αυτό το βάθος της οντικότητας δεν είναι η γλώσσα ως Είναι, με την έννοια πως η γλώσσα με την σειρά της δεν μπορεί να το εγκλείσει περιεχομενικά ή αποκλειστικά ως ολότητα. 
Αλλά ως ολότητα (αυτό το οντικό βάθος) που δεν περικλείεται από την ολότητα της γλώσσας επίσης είναι αδύνατον να ορισθεί και να καθορισθεί χωρίς την ένταξη του γλωσσικού "φαινομένου" (της ολότητας "γλώσσα") στο θεωρησιακό-κατηγοριακό πλέγμα του.

Που πάτε Εξάρχεια χωρίς την αληθινή άρνηση;
Που πάτε με παραμυθάκια για ένα άλλο Είναι;
Είστε νεκροί με προβιά ζωντανού.



Ι.Τζανάκος 

2 σχόλια:

  1. Όχι, το ξέρω τώρα... Όλον = Μηδέν = 0.
    Όλα = Τίποτα, και όχι: όλα ή τίποτα...
    Ως γνήσια Χαναναία, αναζητώ πλέον τα (αληθινά) ψίχουλα, το Κάτι...
    Με άλλα λόγια: πολύ κακό για το τίποτα, ρε Τζανάκο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό λέω και γω Χαναναία μου, πολύ κακό για το τίποτα..
    Τι λές να (ξανα)πάμε στην γη Χαναάν με αυτό το τίποτα-κάτι στα χέρια μας σαν ψωμί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..