Δευτέρα, 1 Αυγούστου 2016

Παγκοσμιότητα και "τοπικές" καφρίλες..



Η μοναδική ερμηνεία του ανθρώπινου που στέκει κάπως στα πόδια της αναφέρεται στην παγκόσμια ουσία του, στην εκδίπλωσή του ως παγκόσμιου γεγονότος.
Δεν υπάρχει πρώτα η παγκοσμιότητα και έπειτα η τοπικότητα ή κάποια άλλη μορφή πολλαπλότητας, αλλά όλα αυτά είναι μέρης της ενιαίας ουσίας της ανθρώπινης παγκοσμιότητας.
Κάθε τοπική, χωρική, εθνική, εθνοτική, μειονοτική ή ιδιαιτεροποιητική ταυτότητα είναι μια μορφή της παγκοσμιότητας και τρόπος υποστάτωσης και συγκεκριμενοποίησής της.
Κατά κάποιο τρόπο κάθε συμβάν ή γεγονός εντός του ανθρώπινου έχει εξήγηση και ερμηνεία μόνον αν το εντάξουμε ως σχετικά αυτάρκες ή εξαρτημένο στοιχείο στην παγκόσμια κίνησή του.
Η παρεξήγηση και η λειψή ερμηνεία ξεκινάει από την στιγμή που δημιουργείται μια οντολογική ιεράρχηση και αντιπαράθεση των  δομικών στοιχείων τα οποία συγκροτούν σε κάθε περίπτωση την παγκοσμιότητα αυτή.
Για να το κατανοήσουμε αυτό θα αναφερθούμε και στην έννοια των στοιχείων αυτών κατά την επιτέλεση ενός άδικου, ιεραρχικού, καταπιεστικού συστήματος:
Όταν βλέπουμε πως αυτό το σύστημα δομεί μιαν αντιπαράθεση των στοιχείων ή όψεων της παγκοσμιότητας με την παγκοσμιότητα ως το γενικό/κοινό στοιχείο (του συστήματος) μπορεί να πέσουμε στο σφάλμα να θεωρήσουμε πως αυτή η αντιπαράθεση έχει οντολογικό χαρακτήρα, πως έχουν δηλαδή όντως διαχωριστεί αυτές οι δύο (ή περισσότερες) όψεις, ενώ στην  πραγματικότητα ακόμα και σε μια τέτοια "στρεβλή" μορφή συστηματοποίησης του συστήματος (ή σε μια τέτοια μορφή γίγνεσθαι του Είναι του) δεν έχουμε μιαν πραγματική διάσπαση, έναν οντολογικό διαχωρισμό.
Η ανθρωπότητα είναι ενιαία, είναι ένα Εν, ακόμα και στις σκληρότερες διασπάσεις της, και ως Εν περιέχει όλες τις πολλαπλότητές του σε ένα ριζικό Εν του Εν-ός αυτού.
Η προσπάθεια να συγκροτηθεί το αντικείμενον "παγκοσμιότητα" υπερβατολογικά, υλιστικά ή μετα-φυσικά (και νεο-μεταφυσικά/οντολογικά) δεν μπορεί να παράξει τα στοιχεία της ως ξέχωρα και την ίδια ως ένα στοιχείο εκτός ή άλλο των άλλων.
Δυστυχώς μια συνηθισμένη ασθένεια σε περιφέρειες με μικρή (σχετικά ή απόλυτα) ισχύη και σημασία είναι να τονίζεται πολύ έντονα το διαχωριστικόν/διαχωρίζον των συγκροτήσεων και των στοιχείων της παγκοσμιότητας.
Αυτή η ασθένεια λαμβάνει και την μορφή του εθνικισμού/ιθαγενισμού και την μορφή της γενικής λατρείας του υποτιθέμενου ξέχωρου παγκόσμιου στοιχείου της παγκοσμιότητας.
Είναι ανάγκη αν θέλεις να σκεφτείς να ξεχάσεις λίγο το χωριό σου αν είσαι από χωριό και να δεις τα φλέγοντα/κρίσιμα σημεία της ενεργής παγκόσμιας συζήτησης/διαλεκτικής/σύγκρουσης.

Προσωπικόν συμπέρασμα, αδιάφορο για το υπομονετικό και λιγοστό αναγνωστικό μας κοινό:
Με λίγα λόγια, οι περισσότεροι είστε χωριάταροι ελεεινοί σε περιβάλλον που δεν ταιριάζει πιά σε χωριάταρους, ακόμα και στον τρόπο που εκφράζετε τον υπερμοντερνισμό και τον ριζοσπαστισμό σας.
Απορώ πως ξέμεινα σε αυτό το κωλοχώρι..



Ιωάννης Τζανάκος  

1 σχόλιο:

  1. Κάποιος τόλμησε να γράψει άρθρο για την (πολιτική) "σοβαρότητα" (σε καθημερινή φυλλάδα)
    χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχχαχαχααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααααχαχαχαχαχχαχαχααααααααααααααααααααααααααααααααααΧΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan & Iran

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..