Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017

Η επιθυμία..


Ποιός σας είπε πως επιθυμήσαμε τον κόσμο;
 
Πάντως δεν το είπαν 
οι σταυρωμένοι σύντροφοι του Σπάρτακου,
 
Πεθύμησαν το χωριουδάκι τους
και μίσησαν τις πόλεις σας 
Τις λαμπρές εκστρατείες των Καισάρων
μίσησαν όσο τίποτα στον κόσμο,
 
Πεθύμησαν δεν επιθύμησαν
οι διωγμένοι,
 
Τώρα αν αυτό είναι επιθυμία
με γειά σας και χαρά σας,
Εμένανε η λέξη επιθυμία μου μοιάζει
αφεντάδικη,
 
Επιθυμούν οι αφέντες
γεύονται οι αφέντες
και καβαλάνε τον χρόνο τους
σε πορεία ηδονική προς τον θάνατο,
 
Αλλά είπαμε, με γειά σας και χαρά σας,
 
Ποιός σας είπε πως έχουμε χρόνο για τον χρόνο;
 
Πάντως δεν σας το είπανε οι σκελετωμένοι
που σέρνονται μέσα στα πλήθη του ισημερινού κόσμου,
Αυτοί ακόμα πεθαίνουν
και γω πεθαίνω, μη τρομάζετε όμως,
και η λέξη επιθυμία μου μοιάζει αόρατη
μου μοιάζει σα την ατραξιόν του σατανά,
 
Αλλά, εντάξει, 
μη πιαστούμε στις λέξεις,
Ας πιαστούμε στα πράγματα,
τα όντα λέω εγώ 
και μαγκιά μου,
 
Πείτε μου λοιπόν 
και αν θέτε
σκεφτείτε,
 
Τι να επιθυμεί μια αλυσίδα;
να σπάσει;
Τι να επιθυμεί ένα πληγωμένο σπουργίτι;
να γιάνει;
Τι να επιθυμεί άραγε ένας ουρανός;
να γίνει γη;
Τι να επιθυμεί αυτός ο δόλιος ο θάνατος;
να ζήσει;
Τι να επιθυμεί η ψυχή του πάππου μου;
να του ανάψω ένα κερί, 
μου τό'πε πριν πεθάνει,
αλλά δεν το έκανα
γιατί δεν πιστεύω,
Κι έτσι τον τίμησα
Με την αλήθεια, όχι με ψέματα,
Τον έχω πεθυμήσει πάντως
τον πάππο μου,
 
Τι να επιθυμεί η αλήθεια όμως;
αυτό δεν φτάνει κανένας ορισμός 
να μου το δώσει
Ούτε σε σάς,
 
Πάντως ο υλισμός σας, 
καλύτερος στ' αλήθεια
από τον οικονομικό
σοφότερος όντως,
γαμιέται
γαμιέται αφεντάδικα,
κυλιέται στον βούρκο της ύλης
κι όχι στον ουρανό της..
δε πα να λέτε
εμένα δε με ψήνετε,
[σπουδαία τα λάχανα βέβαια]
 
Όσο για τον κύριο Marx
Δικό σας πρόβλημα,
αιώνιο,
όπως όλα τα αφεντάδικα προβλήματα..
 
 
 
Ιωάννης Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..