Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

samizdat project 2 - самиздат проджект 2 Αντρέι Ριμπακόφ - Παλιέ μου φίλε, μη μ' αναγνωρίζεις


Αντρέι Ριμπακόφ Παλιέ μου φίλε, μη μ' αναγνωρίζεις


Συναντηθήκαμε, όπως συμβαίνει, αναπάντεχα-
εκτός τόπου και χρόνου, άξαφνα
ενός άθλιου εστιατορίου στο τραπεζάκι,
σε μπερδεμένων δρόμων σταυροδρόμι.

Πώς σηκώθηκε ξαφνικά, βαριά και απειλητικά,
Πώς φωτίστηκαν τα πικρά του χαρακτηριστικά!
Έβγαλε τα γυαλιά. Ω, Θεέ μου, μ’ αναγνώρισε,
είμαι καρφωμένος με λέξη ξεχασμένη - εσύ.

Όχι, εγώ, δεν είμαι εγώ. Φόρεσε τις κονσέρβες σου.
Είμαι η σκιά του παλιού γνωστού σου.
Τις ρίζες μου έκοψαν το σαράντα ένα,
εγώ, για κάποιο λόγο, πιο πολύ απ’ αυτόν έζησα.

Όταν, ενάντια στο θέλημα του λαού, χωρίς να καίγομαι,
τριζοβολούσα το δεμάτι της καταραμένης βάτου,
στις ξεραμένες θάλασσες της γενναίας γης
λαμνοκοπούσα χρόνια στις γαλέρες του Σατανά.

Κι όταν, βγάζοντας ήχους αδιανόητους,
του τραγούδησα ό,τι κι οι άλλοι τραγουδούν,
τα χέρια μου έδεσαν να ηρεμήσω,
όπως στο σπίτι των σχιζοφρενών κάνουν.

Λοιπόν; Ας απολαύσουμε τους καρπούς της ελευθερίας!
Ας σβήσουμε τους προβολείς της μυστικής φωτιάς.
Έτσι, μέχρι η καλοκαιρία να έρθει,
παλιέ μου φίλε, μην μ’ αναγνωρίζεις!

Μετάφραση από τα Ρωσικά Δημήτρης Β. Τριανταφυλλίδης ©


Мы встретились, как водится, нежданно —
 Негаданно, не к месту и не в срок,
 За столиком плохого ресторана,
 На перекрестке путаных дорог.
 
 Как встал он вдруг, натружено и грузно,
 Как озарились горькие черты!
 Он снял очки. О Господи, я узнан,
 Я пригвожден забытым словом — ты.

 Нет, яне я. Надень свои консервы.
 Я только тень знакомца твоего.
 Он на корню подрублен в сорок первом,
 Я, для чего-то, пережил его.
 
 Когда, назло народу не сгорая,
 Трещал кусток треклятой купины,
 В сухих морях отверженного края
 Я годы греб в галерах сатаны.
 
 Когда ж, издав немыслимые звуки,
 Я спел ему, что прочие поют,
 Меня швырнули миру на поруки,
 Как на дом шизофреников дают.

 Чего ж еще? Пожнем плоды свободы!
 Притушим фары тайного огня.
 Итак, до лучшей, до иной погоды,
 Мой старый друг, не узнавай меня!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..