Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

5 σημεία για την δημοκρατική αυτονομία και την άμυνα..



1.
Δεν έχει υπάρξει καμία υπέρβαση της αποικιοκρατικής φάσης του καπιταλισμού.
Αυτό που έχει υπάρξει είναι μια γενική αναβάθμιση της εσωτερικής δυναμικής των εξαρτημένων αστικών χωρών και των αστικών τάξεών τους και μια απόκρυψη της αποικιοκρατικής υπόστασης της σχέσης τους με τις μητροπολιτικές ιμπεριαλιστικές χώρες μέσω αυτής της εσωτερικής αστικής δυναμικής.
Όταν μιλάμε για μισοαποικίες δεν χρησιμοποιούμε έναν μεταφορικό Λόγο για να πούμε κάτι άλλο, εννοούμε ακριβώς αυτό που λέμε στο νέο τροποποιημένο πλαίσιο.
Η θεωρία για τον ιμπεριαλισμό είναι ελλειπής όχι στον βαθμό που υπερτονίζει την διάσπαση του παγκόσμιου αστικού χώρου κυριαρχίας, αλλά το αντίθετο, στον βαθμό που υπερτονίζει την ενότητά του.

2.
Δεν έχει υπάρξει καμία ποιοτική μεταβολή στις σχέσεις ισχύος και κυριαρχίας μεταξύ του πυρήνα των μητροπολιτικών χωρών και των υπολοίπων χωρών, παρά την σημαντική αστική αναβάθμιση των τελευταίων.
Τα συνθήματα και τα προγράμματα για εθνική αυτονομία, ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία, όπως και η θεωρία των σταδίων δεν είναι ξεπερασμένα, όπως έσπευσαν να θεωρήσουν οι αριστεριστές, οι αναρχικοί/αυτόνομοι και προσφάτως και το κ.κ.ε. 
'Οσο τα αρνούνται -- όσοι τα αρνούνται, απολυτοποιώντας την αντιπαράθεσή τους στην κάποτε υπάρχουσα μορφή τους σε ένα ρεφορμιστικό ή εθνοκεντρικό πλαίσιο, θα βρίσκουν τοίχο, θα είναι πολιτικά απομονωμένοι και θα στρώνουν το χαλί στον αντιδραστικό εθνικισμό.


3.
Ο μαρξισμός είναι χρήσιμος στις εξαρτημένες ή μισοεξαρτημένες χώρες στον βαθμό εκείνο που έχει να κάνει με μια διαλεκτική και ρεαλιστική αντι-μητροπολιτική και αντι-ιμπεριαλιστική πάλη, αλλιώς αφορά μόνον τους θεωρητικούς και τους μαρξιστές τύπου συριζα και ανταρσυα κ.λπ.


4.
Κάθε εθνότητα ή λαότητα έχει το δικαίωμα εντός ενός πραγματικού οικουμενικού ή διεθνιστικού Λόγου να υπερασπιστεί το δικαίωμά της να έχει τους δικούς της ξεχωριστούς πολιτικούς και εδαφικά καθορισμένους θεσμούς, αρκεί να μην προβαίνει σε πράξεις που θίγουν την ακεραιότητα, την αξιοπρέπεια και την σωματική υπόσταση άλλων άοπλων ή ανυπεράσπιστων λαών ή ακόμα και την αξιοπρέπεια και τα δικαιώματα άλλων λαών με τους οποίους βρίσκεται σε σύγκρουση.
Δεν περιμέναμε από κανέναν Λένιν να μας το δώσει αυτό το δικαίωμα, ούτε δεσμευόμαστε από κανένα παραχωρητήριο ή ιδεολογική σύμβαση που θέτει "διεθνιστικούς" όρους σε αυτό, με τα ψευδο-αντιεθνικιστικά ιδεολογικά ή λεκτικά φόβητρα και τα σκιάχτρα του μαρξισμού ή όποιας άλλης κοσμοθεωρίας.
Επίσης, έχουμε κάθε δημοκρατικό δικαίωμα να κρίνουμε αξιολογικά αν θέλουμε και τους άλλους αδερφούς λαούς, αν κρίνουμε ότι και τούτοι ως κοινωνικές ενότητες έχουν και με δική τους ευθύνη ή λόγω της προσκόλλησής τους σε αρχαϊσμούς και βαρβαρισμούς θίξει την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητα των δικών μας ανθρώπων στο παρόν ή το παρελθόν, όπως και οι άλλοι αδερφοί λαοί βέβαια έχουν κάθε δικαίωμα να κάνουν το ίδιο για μάς. 
Η συναδέρφωση είναι μια υπόθεση ανοιχτότητας και αλήθειας και όχι κουκουλώματος των εθνοτικών διαφορών, όπως νομίζουν οι εξυπνάκηδες διανοούμενοι αποκαλύπτοντας στην πραγματικότητα πόσο όμοιοι είναι μερικές φορές στον τρόπο σκέψης και δράσης και την νοοτροπία με το κάθε αστικό ή μη αστικό κράτος.


5.
Δεν πρόκειται να υπάρξει απελευθέρωση του ανθρώπινου γένους και ειδικότερα των εργαζόμενων τάξεων, ούτε κανένας σοσιαλισμός κομμουνισμός δημοκρατισμός ή ό,τι άλλο θέλετε, αν δεν υπάρξει ταυτόχρονα και από πριν απελευθέρωση του γυναικείου φύλου.
Το γυναικείο φύλο δεν είναι μια κοινωνική κατασκευή, κοινωνική και ιστορική κατασκευή είναι η καταπίεσή του στα ταξικά ιεραρχικά συστήματα και όλο το οικοδόμημα των αντιλήψεων που στηρίζουν αυτή την καταπίεση, όπως και κοινωνική και ιστορική κατασκευή των σύγχρονων ταξικών κοινωνιών είναι η εξομοίωση του κρίσιμου ιστορικοκοινωνικού και κοινωνικοβιολογικού ζητήματος της γυνακείας ελευθερίας με τα σεβαστά μεν αλλά δευτερεύοντα σε σχέση με αυτό ζητήματα των σεξουαλικών μειονοτήτων.
Ένα πρακτικό βήμα για την πραγματική ελευθερία των γυναικών είναι η ειδική και αυτόνομη πολιτική και πολιτικοστρατιωτική οργάνωσή τους χωρίς καμία αντρική άμεση ή έμμεση διαμεσολάβηση.
Η πραγματική επαναστατική ταξική αυτονομία και η σκέψη του Α.Οτσαλάν προσφέρουν αυτό τον ορίζοντα στις γυναίκες, τα μεταφεμινιστικά κινήματα προσφέρουν απλά αδιέξοδο και αντικοινωνικές ψευδοάμυνες.





Ιωάννης Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • 1 - Οι λέξεις δεν έχουν ένα δικό τους νόημα, και όμως μπορούν να χαρίσουν νόημα σε ό,τι υπάρχει χωρίς να μπορεί κάποιος να προσδιορίσει τι ακριβώς είναι αυτό ...
    Πριν από 29 δευτερόλεπτα
  • Franz Kafka - "Sie standen plötzlich da…" (II, 10) - "Sie standen plötzlich da…" (II, 10) *Sie standen plötzlich da, in einer Reihe, zehn. * *Sie waren fast alle gleich, hagere, dunkle, kahlrasierte Gesichter ...
    Πριν από 1 ώρα

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..