Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

1) Είσοδος στο σημαίνον, ερωτήματα και 2) μια "εθνοκεντρική" παρα-παρατήρηση..



Η κατανόηση του τρόπου εισόδου του υποκειμένου σε μιαν ιεραρχική τάξη τού σημαίνοντος, κατά την οποία συνίσταται ως διελθόν μιαν μορφή του υπερεγώ, το οποίο όπως είδαμε είναι δυνατόν να εννοηθεί με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους θεώρησης, δεν είναι ωστόσο κάτι που συμπίπτει με την ίδια καθεαυτή την είσοδό του στην πρωταρχική τάξη ή δομή (τής) γλωσσσικότητας ή (τού) σημαίνοντος.
Είναι γεγονός πως δεν υπάρχει πλήρης ταύτιση των δύο επιπέδων εισαγωγής, πράγμα που φέρνει και θα φέρνει τους φροϋδιστές σε μιαν μόνιμη αμηχανία, αλλά επίσης δεν υπάρχει εκείνη η δομική και χρον(ικ)οδομική απόσταση των δύο επιπέδων (εισαγωγής) που θα έκανε έναν ας πούμε ολόκληρο κόσμο "αντιφροϋδιστών" να απαλλαχθεί από τον φροϋδισμό, έστω με την επικουρία ακόμα και κλαϊνικών εποπτειών.
Εδώ, εμείς, απλά υποχρεούμαστε να κλωτσήσουμε (πάλι) την καρδάρα με το γάλα και από την μιά και από την άλλη και από οποιαδήποτε σκοπιά και θέση, εφόσον το δικό μας συμβολικό σύστημα θέσης και αξιολόγησης των πραγμάτων ούτε "ικανοποιείται" ούτε "δυσαρεστείται" από την όποια τροπή των ίδιων των πραγμάτων όπως αυτά όμως τοποθετούνται, ταξινομούνται και (αυτο-)αξιολογούνται εντός του αφηρημένου γενικού θεωρητικού συστήματος.
Το όλο ζήτημα είναι σχολαστικόν, αν και παραγωγικό ως σχολαστικόν, αν δεν τεθεί σε συνάφεια προς τις δομές του σημαίνοντος σε αναφορά προς την ίδια την γλωσσο-βιολογική και κοινωνική δομή τόσο του σημαίνοντος όσο και του κοινωνικού συστήματος ως ειδικού συστήματος, και τούτη η δική μας αναφορά ως προς την σχολαστικότητα δεν αφορά μόνον το πρακτικόν μέρος του πράγματος αλλά κυρίως την θεωρία την ίδια (εφόσον μιλάμε για θεωρίες και θεωρούμε το πράγμα-ον, υποτίθεται).
Συμφωνώ με τον κύριο Ζακ, τον Λακάν εννοώ, ότι το ον το πιάνουμε από χαμηλότερα από ότι υποτίθεται το πιάνει η θεωρησιακή φιλοσοφία, έτσι την λένε όλοι οι μη φιλόσοφοι ή ημιφιλόσοφοι την φιλοσοφία, επειδή λοιπόν παρά την φιλοσοφικοείδειά μου συμφωνώ με τον κύριο αυτό στο ότι το ον το πιάνουμε από την ομιλία του υποκειμένου, για τούτο και μόνον θεωρώ ως απαράδεκτη τελικά την εμμονή των φροϋδιστών, και ειδικά των νεώτερων όπως ο ίδιος, να ξεχνάνε τα πουλάκιαμ ότι εισαγωγή στην τάξη του σημαίνοντος δεν γίνεται εναρκτικώς οιδιποδείως αν και υπάρχει κάπου εκεί το σημείον τής υπερεγωτικότητας του Λόγου ως Λόγου και λέγειν ή απλά ως (τού) γλωσσικού συστήματος.
Εννοείται ότι αν θέλεις να είσαι ένας άνθρωπος με σκοπόν εξήγησης του ανθρώπινου όντος θα προτιμήσεις σήμερα να γίνεις μαθητής ενός γλωσσολόγου φιλοσόφου, αν είναι δυνατόν και θετικού επιστήμονα (ακόμα κι είναι ψυχωτικίζων όπως ο Βίτγκυ, έτσι θάπτει ο παλάβρας Ζακ έναν Τιτάνα), παρά να παλαβώσεις με ένα οιδιπόδειον για να το χώσεις ντε και καλά μέσα στο ανθρώπινο Είναι ως να είναι η μοναδική οδός ή διόδευση προς την τάξη του σημαίνοντος ή ακόμα ακόμα λές και είναι η μοναδική μορφή ύπαρξης του υπερεγώ και ειδικά του υπερεγώ του σημαίνοντος.

Παρέκβαση για το κωλοχώρι ελλάς
Χρειαζόμεθα επιστήμη και διάλογο μεταξύ των θεωριών, αλλά ανταγωνιστικό διάλογο που δεν υπάρχει σε κωλοχώρια όπως η ελλάς ελλήνων χριστιανών και αριστερών ωστόσο ή κεντροαριστερών, όπου αι διάφοραι σχολαί συνυπάρχωσιν ως κλαν ή φατρίες εντός του χωρίου χωρίς να ενοχλώσι η μία την άλλην, άρα βαθιά του τάφου σί-ω-πή.
Είναι δύσκολο να κάνει ο καθένας μόνος του τις επιλογές, όταν υπάρχει τόση βλαχοευγένεια, η όλη κατάσταση συνάπτεται μετωνυμικώς λόγου χάριν με την λειτουργία των βιβλιοθηκών στο κωλοχώριον, που είναι οι μοναδικές ίσως στον κόσμο που κλείνουν άντε το αργότερο στις οχτώ (20.00) μετά μεσημβρίας, οπότε στην ουσία δεν υπάρχουν, οπότε κάτσε αγόρασε με ό,τι λεφτά έχεις ό,τι μπορείς. 
Ούτε επιστημονική κοινότητα διαμάχη ούτε βιβλιοθήκες έστω για μεταξοσκώληκες ερευνητές, θέλετε μετά να μην φύγει ο κόσμος όπου βρεί; που να κάνεις επιστήμη; είστε σοβαροί;
Για να τα συνάψω τα τελευταία με το κυρίως κείμενον:
Το οιδιπόδειον ή όπως άλλως, μια φορά συμβαίνει, ελληναράδες, και αν ποτέ ήμουν (συμβολικός) πατέρας, που το καμαρώνω ήμουν, ήμουν μόνος, όπως όλοι οι άνθρωποι με όρχεις εδώ, στο κωλοχώρι, αλλά τούτο είναι κανονικά δική σας αρμοδιότητα, να κάνετε (τους) πατέρες, οιδιπόδειο ή κάτι "παρόμοιον" και τα τέκνα σας να σας "ξεπεράσουν" (το έμαθε ακόμα και η Σώτη αυτό), και όχι αρμοδιότητα "ατόμων".





   
Ιωάννης Τζανάκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..