Αυτοκαθορισμός

Αυτοκαθορισμός

Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017

Υστερόγραφο..


Αυτά που θα σας πω, τώρα, είναι πολύ σχηματικά, σχεδόν κρυπτογραφικά, αλλά τούτο συμβαίνει για συγκεκριμένους λόγους.
Αυτό που με ενδιαφέρει κυρίως δεν είναι να δημιουργήσω κάποιο "μυστήριον" αλλά να μην εμπλακώ σε ανόητες και μακρόσυρτες κουβέντες με ανθρώπους που ζούνε τον έρωτά τους.


Λοιπόν, έχουμε και λέμε, και για τελευταία φορά.


1) Η διανοητική, πολιτισμική, πολιτική αναδιάταξη που συνέβει στην δύση μετά το 1968 [χρησιμοποιώ το συγκεκριμένο έτος ως σύμβολο-σταθμό], με όλα τα "καλά" και τα "κακά" της, μπορεί να ήρθε και "κατά δώ" σχεδόν από τότε, εφόσον ο κόσμος είναι ένας και πάντα σε αλληλεπίδραση, αλλά στην πραγματικότητα συνέβει "εδώ" τον Δεκέμβρη του 2008 και συμβαίνει μέχρι τώρα και θα συμβαίνει για μεγάλο ακόμα διάστημα μέχρι να έχουμε συγκεκριμένες αποκρυσταλλώσεις και σταθεροποιήσεις.


2) Οι άνθρωποι αυτοί, ας πούμε σχηματικά αυτή η "γενιά", έχουν δίκιο, φέρνουν το νέο, είναι στην πρώτη γραμμή ενός αντανακλαστικού αντιφασισμού, που είναι όμως και ο μόνος ενεργός, είναι στην πρώτη γραμμή τής αμφισβήτησης του κράτους, πρώτη φορά στην χώρα με τόσο βαθύ και ριζικό περιεχόμενο, και συνεχίζουν ανοδικά μεθοδικά και χωρίς καμία πρόθεση να κάνουν στάση και να σταθμίσουν τα δεδομένα όπως υπάρχουν και πέρα από αυτούς. 
Υπό αυτή την έννοια, αφήνοντας νομίζω κατά μέρος τις δικές μας διαφωνίες και συμφωνίες, όπως και τα δικά μας βιώματα που δίνουν μια παραπάνω ένταση στην διαφωνία, διακρίνουμε μια τύφλωση ήδη, έναν εγκλωβισμό, όπως ακριβώς συνέβει και στις "γενιές" μετά το 1968, στην ευρώπη και την δύση γενικότερα, αλλά και στην "περιφέρεια".


3) Η αντίδραση όλων των συντηρητικών το 2008 ενάντια στο νέο κίνημα ήταν βαθιά και ακαριαία αν και δεν υπήρξε μεγάλη καταστολή.
Τώρα που υπάρχει ανάπτυξη και εμβάθυνση και σκλήρυνση και από τις δύο πλευρές προβλέπω δύσκολες καταστάσεις, και βέβαια καταστολή χωρίς τα όρια του παρελθόντος. 
Η ελληνική κοινωνία είναι υπερσυντηρητική και η σύγκρουση θα είναι σφοδρή, αν τελικά επικρατήσει όπως προβλέπω μια συγκεκριμένη ακροδεξιά τάση στην νδ, η οποία θα πάρει την εξουσία.
Αν και διαφωνώ, δεν ''μιλιέμαι", με τα "παιδιά", εννοείται πως είμαι μαζί τους, χωρίς αυτό να σημαίνει τίποτα. 
Δεν υπάρχει γι'αυτούς κάποιο εύκολο μέλλον, και σίγουρα άτομα σαν και μένα δεν τους ενδιαφέρουν, ούτε και γω/εμείς έχω/έχουμε καμία κάψα να τους ενδιαφέρω/ενδιαφέρουμε, ούτε λέω ότι η κριτική ή καχύποπτη έως πολεμική αντίληψη που έχουν κάποιοι, περισσότερο κοντά τους από τι νομίζουν οι ίδιοι, θα έπρεπε να τους ενδιαφέρει.
Το ζήτημα είναι πως έρχεται η ώρα που τα πράγματα θα αγριέψουν αληθινά και έχουν ήδη αγριέψει, αν το έχετε καταλάβει, και οι συσχετισμοί δύναμης στο επίπεδο μάλιστα των αντιλήψεων δεν είναι καθόλου ευνοϊκοί για αυτούς.
Δεν βρισκόμαστε καν στο 1970 έως 1980, όπου τα σοσιαλιστικά κόμματα στην ευρώπη, ήταν, αν και αυτά συντηρητικά, κοντά σε αυτή την ανακατάταξη και ρήξη με το παρελθόν, τον εθνοκρατικισμό κ.λπ
Βρισκόμαστε σε μια περιφερειακή κοινωνία με ροπή "προς τα κάτω", προς αποικιοποίηση, ίσως και προς θερμοπολεμικές καταστάσεις με τους "γείτονες" χωρίς προοπτικές για μεγάλες ουτοπικές ή ριζοσπαστικές βλέψεις όπως τουλάχιστον τις φαντάζονται.
Αν το δούμε ψύχραιμα, το ταβάνι όλων αυτών ήταν ο σύριζα και αυτός έφτασε στα όριά του ως προς την "κάλυψη" και επιβοήθηση, με την καλή και όχι μηχανορραφική έννοια, των νέων κινημάτων. 
Εγώ λέω ότι το παράκανε και το έκανε και ανεύθυνα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση, και δεν είναι το θέμα οι δικές μου υποτιθέμενες "συντηρητικές" αντιλήψεις ή ο συντηρητισμός άλλων κ.λπ.
Το θέμα είναι πως αν το καταλάβατε βάρεσε ένα καμπανάκι από Η.Π.Α (δεν θα αναφερθώ αναλυτικά), πολύ "συμπαθητικό" και "ήπιο" για να το αγνοήσω, χωρίς να επικροτώ, το διευκρινίζω για να μην παρεξηγούμεθα, συνωμοσιολογικές αναλύσεις περί υποκίνησης και άλλα φαιδρά.
Το ότι θα υπάρξει εργαλειοποίηση ας θεωρηθεί αυτονόητο, αλλά ούτε αυτό είναι το θέμα μου.
Το θέμα είναι πως κάπου το παραμυθάκι τελειώνει και ο μαγικός κρύσταλλος τής νέας αλήθειας πρέπει να πάψει να είναι μαγικός ή και να πάψει να είναι κρύσταλλος, όσο είναι καιρός.
Αν κάποιοι θέλουν να το τραβήξουν πολύ το σχοινί να ξέρουν ότι τα πράγματα δεν είναι πιά τόσο απλά. 
Υπάρχουν όρια και συνθήκες που δεν έχουν υπολογίσει μέσα στην φούρια τους και αν κάποιες από τις αντιλήψεις τους μπορεί είναι υπο συζήτηση από ανθρώπους λ.χ σαν εμέναν ως αστείες ή ακόμα και ύποπτες και το ζήτημα περιορίζονταν μόνον σε αυτό, οκ, δεν θα υπήρχε θέμα, αλλά όταν τα πράγματα επεκτείνονται με πλήρη ανευθυνότητα σε μιαν καθολική σύγκρουση με το κράτος, ποιό κράτος; ένα ρετάλι και μπαίγνιο της δύσης δηλαδή, τότε η κατάσταση θα είναι περιπλοκότερη και μη απλοποιούμενη με την τακτική τής πρόκλησης. 
Όταν κάτι, τέτοιας υφής, μαζικοποιείται είναι όντως δύσκολο να κατασταλεί, αλλά τελικά υπάρχει καταστολή αν τεθεί ζήτημα άμεσης σύγκρουσης με το κράτος.
Η προσπάθεια δε δημιουργίας γενιάς μαρτύρων ή φυλακισμένων ημιμαρτύρων, εδώ που ήμαστε, στην χώρα αυτή δηλαδή, θα είναι αδιέξοδη και αποτυχημένη προσπάθεια, για λόγους που δεν θα αναλύσω εδώ, αλλά και πουθενά αλλού, παρά μόνον αν μου το ζητήσετε.
'Εχουν ξαναγίνει αυτά τα πράγματα και το τέλος δεν ήταν και ιδιαίτερα γόνιμο.
Και το βασικότερο, δεν έχετε ούτε τις δυνάμεις, ούτε την οργανωτική ποιότητα των δυνάμεων που είναι τα αναγκαία στοιχεία για μια τέτοια σύγκρουση.


4) Κατεβείτε γρήγορα από το υπερεπαναστατικό καλάμι και θρυμματίστε τον "κρύσταλλο τής αλήθειας" που σας έχει παγιδεύσει στο ψέμα του, νομιμοποιήστε και θεσμοποιήστε τις παρεμβάσεις σας, αν είναι δυνατόν, και συνέλθετε.
Συγχωρήστε μας τον διδακτικό τόνο.


Όλα αυτά, από μια ψυχραιμότερη και νηφαλιότερη σκοπιά πλέον. 
Και δεν θα ασχοληθώ άλλο, απλά ήθελα να τα πω κάπως πιο στρωτά τα πράγματα.






Ιωάννης Τζανάκος

2 σχόλια:

  1. Προσφέραμε τις ταπεινές, θεωρητικές, πολιτικές και πολιτικοστρατιωτικές συμβουλές και όποιες γνώσεις μας, και πετάχθηκαν στα σκουπίδια ή και παρανοηθηκαν παρά τις διευκρινίσεις.
    Τώρα, όπως είπαμε...σημαίνον και πάλι σημαίνον.
    Έχετε γειά,ΔΕΝ τα ξαναλέμε.
    Αυστηρή πειθάρχηση στο σημαίνον, πλέον..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μπλόγκ εφεξής περιορίζεται:
    1) Σειρά για το Σημαίνον ή Λόγο
    2) Λα-Λόγος, κείμενα πολεμικής αισθητικής
    3) Ποίηση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ιωάννης Τζανάκος - Ιστολόγια

  • φράσεις [10] - Αν η μεταβατικότητα έχει μιαν υπόσταση αυτή είναι η μουσική. Το τέλος δεν υπάρχει, όμως τίποτα δεν μας αφήνει να ησυχάσουμε με την ιδέα πως δεν υπάρχει...
    Πριν από 11 ώρες
  • Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times - Why Women Had Better Sex Under Socialism - The New York Times Photo A woman working at a collective farm near Moscow in 1955. Credit Mark Redkin/FotoSo...
    Πριν από 3 ημέρες

Δρεπάνι

Δρεπάνι
Δρεπάνι..

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Kurdistan

Nichts

Nichts

Πολιτική και Γεωπολιτική..

Στα όρια..

Ουρανός

Ουρανός

Ερμηνείες της ιστορίας..

Επιστημονικά και επιστημονικοφανή..