Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

''It is like their whole “activism” is a joke..''

Via Adina Danes
The head of the Russian State Duma Committee of Defence has openly and directly declared that: “There will be no peace on their terms, let alone on the terms invented by Ukraine. 
It’s not going to happen!...It will be an unconditional surrender. 
Now Putin uses food, heat, light, gas as a weapon. He’ll probably start using the kids’ toys in this way, too, and damn them – if they want that!”. 
But even if all members of the Russian Duma would write these words on their forehead, the “anti-imperialist” “left” would still put the blame for the bombing and blockages of food shipments on Ukraine and US. 
The more bombs fall on Ukraine, the more these leftists repeat that it is Ukraine's and US fault. 
The more problems derive from the war, like the blockage of the cereals that affects the global south, the more is Ukraine's fault. 
Over and over. 
If tomorrow another city in Ukraine, including all its civilian buildings, is put to the ground, there are going to be 100 comments from these people who say “look what the puppet Ukraine and its US master are doing”. 
It is not only absurd, but surrealist how these people who claim to fight for social emancipation and against oppression have gone this low. 
It is like their whole “activism” is a joke.

Waştîya Raştîyê

Κυριακή 24 Ιουλίου 2022

Natore

Sena Dersimi - Sebra Dilê We Ka (2015)

Δεν υπάρχει «α-» ή «προ-»..

 
Ακόμα και τις «ανεπαίσθητες αντιλήψεις» τού Λάιμπνιτς (σίγουρα υπάρχει καλύτερη μετάφραση), οι οποίες δεν καταχωρούνται από εμένα στην εμπειρία και την ικανότητά της, δεν τις βλέπω-ερμηνεύω σαν υπάρχουσες «μέσω» ενός «προ-» ή ενός στερητικού «α-».
Η ανθρώπινη σκέψη, ίσως και η ζωική σκέψη γενικότερα, θαρρώ δεν έχει «από κάτω» της κάποιον «πυθμένα» που ορίζεται σε ένα ά-σκεπτο α-συνείδητο προ-συνειδητό, ή προ-κατηγοριακό πλαίσιο κ.λπ,
Στο υπόστρωμα τής αισθητηριακής αντίληψης, εκεί όπου κυριαρχεί η δεκτικότητα και η «παθητική σύνθεση», υπάρχει, και εκεί, γλώσσα Λόγος λέγειν, και ό,τι παραμένει εκτός αυτών δεν είναι «κάτι» που ως έλλειψη τους τα παράγει ως «επόμενα» σε κάποια προϋπάρχοντα στοιχεία, ή και (ως επόμενα) σε μη-υπάρχοντα στοιχεία με την απόλυτη έννοια. 
Η «μη-κατηγορικότητα» λόγου χάριν, ή η «μη-ικανότητα» (η «δεκτικότητα» ως «μη-ικανότητα», όταν συμβαίνει αυτό, διότι υπάρχει επίσης η «δεκτικότητα» ως μέρος τής ικανότητας) δεν σημαίνουν την προϋπαρξη άλλων «αρνητικών» ή «κενών» «οντοτήτων».
--
Ακόμα και στο «χαμηλότερο» «υποστρωματικό» υπο-πεδίο τής «αισθητηριακής δεκτικότητας» (διότι η «αισθητηριακή δεκτικότητα» μπορεί κι αυτή να περιέχει και «δεκτικότητα» και «ικανότητα»), δεν δέχομαι ότι υπάρχει «κάτι» που υπερβαίνει το «μη-» μέσω ενός «προ-» ή ενός (στερητικού) «α-» (σε σχέση με τον όρο νοητική ή εμπειρική ικανότητα, κατηγορική σκέψη, συνείδηση κ.λπ).
---
Ξαναθυμήθηκα το ερμηνευτικό/μεταφραστικό πρόβλημα με το a priori τού Καντ. Δεν μπορεί να εννοηθεί μάλλον ως προεμπειρικό στοιχείο τής σκέψης, ούτε όμως και ως αμιγώς υπερεμπειρικό, εφόσον υπάρχει η έννοια της καθαρής a priori εποπτείας, που σχετίζεται με αποκλειστικά δύο υποστάσεις της, τον χώρο και τον χρόνο, οι οποίες είναι μεν μη άμεσα εμπειρικές αλλά ως άμεσες προϋποθέσεις των άμεσων αντιλήψεων και αισθητηριακών εμπειρικών αντιλήψεων δεν μπορούν να νοηθούν ως αμιγώς υπερεμπειρικές. Το a priori ως το εκ των προτέρων νοητικό στοιχείο τής ίδιας τής νόησης χρειάζεται προσεκτική επανερμηνεία, ίσως υπό το φως μιας επαναφοράς του ως γλωσσικονοητικής δομής.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Sena Dersimi - Roye (Asmê Û Per)

Xezal-Ferzê (Xem-2014)