Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

Ένοπλος αγώνας και φαντασιώσεις αυνανιστών.

 Ελληνικό παρασκήνιο, ή ελληνικός μικρόκοσμος. Καθηγητής αριστερός, σε ελληνικό Πανεπιστήμιο, υπερασπίστηκε την δυνατότητα ενός κοινωνικού κινήματος να προσφύγει στην ένοπλη πάλη. Γενικά σωστή η τοποθέτηση του, εφόσον μιλάμε από την σκοπιά μιας αριστερής ή αναρχικής αντίληψης, την οποία επίσης ενστερνίζομαι στους γενικούς άξονες της. Δείτε όμως το συγκείμενο μιας γενικής τοποθέτησης, όπως τούτο (το συγκείμενο εννοώ) αποδίδει την ουσία της μέσω των παραδειγμάτων που προτάσσει: Αν η γενική δήλωση για την υπεράσπιση τής δυνατότητας ένοπλης πάλης συνοδεύεται με την υπεράσπιση των ενόπλων αυνανιστών και σεκταριστών τής 17Ν και όλου αυτού τού λούμπεν συρφετού που τούς πιστεύει ακόμα και τούς θαυμάζει ακόμα στο πρόσωπο τού Κουφοντίνα Πατρός και Κουφοντίνα Υιού, τότε τι σόι υπεράσπιση τού ένοπλου αγώνα είναι αυτή; Αν μίλαγε ο Λένιν ή ακόμα και ο Μπερλινγκουέρ ή ο Αλιέντε, τότε ναι, θα ακούγαμε μια επιφυλακτική αλλά ουσιώδη υπεράσπιση τής έννοιας και τής πρακτικής δυνατότητας τού ένοπλου αγώνα των λαών. Αντίθετα, οι σεκταριστές αυνανιστές, ειδικά αν είναι καθηγητές με πλήρη άγνοια μάλλον τού τι σημαίνει να σηκώνεις όπλο, δεν υπερασπίζονται την πιθανή ιστορική ανάγκη να σηκώσεις τα όπλα αλλά τις φαντασιώσεις τους και την ανάγκη τους να φανούν αριστερότεροι των αριστερών.

Οι Ιρανοί και Κούρδοι αριστεροί και κομμουνιστές, επικροτούν την ένοπλη πάλη και καλώς το κάνουν αυτό, με σύνεση και σοβαρότητα. Εδώ στην Ελλάδα όμως όσοι μιλάνε τον γενικό Λόγο υπέρ τής ένοπλης πάλης μιλάνε με τον πιο επιπόλαιο πρόχειρο και ανιστορικό τρόπο. Την ίδια στιγμή όσοι σε αυτή την χώρα πράττουν μια μορφή ήπιου ένοπλου αγώνα ή χειρίζονται το κινηματικό πεδίο τής ήπιας λαϊκής βίας στους δρόμους, το κάνουν αυτό με τόσο ηλίθιο και ανόητο τρόπο, ώστε στο τέλος να φτάνει κανείς να αναρωτιέται κάπως συνωμοσιολογικά: είναι τόσο ηλίθιοι; Ή είναι τόσο διαβρωμένοι; Επιμένω ωστόσο: Είναι ηλίθιοι, είναι χαζοί, είναι αστείοι. Τίποτα το ύποπτο σε έναν βλάκα. Το εννοώ. Απολαμβάνουν την βλακεία τους και αναλώνουν εργαλεία τής ταξικής πάλης και των κοινωνικών εξεγέρσεων σε ένα αμόκ αυνανισμού και ναρκισσισμού. Πώς αλλιώς άλλωστε εξηγείται η στάση τους στα διεθνή; (Άθλια στάση στο Ουκρανικό και εν μέρει άθλια στάση απέναντι στην κοινωνική εξέγερση στο Ιράν). Πώς αλλιώς άλλωστε εξηγείται το τερατώδες ποσοστό φιλορωσικής χαζομάρας και αντι-εμβολιαστικης ψύχωσης μέσα στους κόλπους της ελληνικής αριστεράς; Μη ψάχνουμε συνωμοσίες και άλλα (υπάρχει ωστόσο και διάβρωση), ας δούμε τους τόνους πηχτής βλακείας.

Ιωάννης Τζανάκος 

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

Μολότοφ.

 Με αφορμή την εξέγερση στο Ιράν.

Μια διαπίστωση: οι βόμβες μολότωφ και το πανεπιστημιακό άσυλο αποτελούν παγκόσμια λαϊκά κοινωνικά δικαιώματα που πρέπει να προφυλάσσονται από τον ίδιο τον λαό -για να μην υπάρχουν σεκταριστικές υπερχρήσεις τους- αλλά δεν χάνουν ποτέ την οικουμενική ισχύ τους. Πανεπιστημιακό άσυλο και βόμβες μολότοφ μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Ιωάννης Τζανάκος 


Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

Koma çîcek Botan - Cenga Jinê

Ο ιδεολογικός αγώνας τώρα δικαιώνεται, ο πολιτικός-ταξικός-δημοκρατικός αγώνας στο Iran και το Kurdistan συνεχίζεται..

Great historical situation: 
The different ethnicities of Iran united in mutual respect against the fascist tyranny of the clergy, a strong left working class movement, and the (beloved) Kurdistan at the heart of this human volcano, at the center of this historical greatness.
 
The total or partial success of the social uprising in Iran depends on the degree of massiveness and militancy of struggle of the Iranian working class, especially in the factories. 
This simple statement is Marxism which has meaning and relation to action and reality, so under this and similar conditions we have not only the right but also the obligation to continue being Marxists.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 
 
  

بارون میاد

Baran Bari

Mikail Aslan - Cemil Qoçgiri - Diyako Nahid - Dilo Dilo