Σάββατο 2 Μαΐου 2020
Τρίτη 21 Απριλίου 2020
Δευτέρα 20 Απριλίου 2020
Το παιχνίδι τής υπο-ομάδας [φατρίας] και η ηγεμονία τής συνολικής ομάδας [ή αγέλης], σε ένα κλειστό ιδεολογικό σύστημα..
Η μια υπο-ομάδα λαθεύει η άλλη επανορθώνει.
Η μια υπο-ομάδα αργεί και έχει αμφιβολίες, η άλλη σπεύδει με την σιγουριά τής πράξης.
Η ευθύνη δεν διαχέεται στο «όλον» τής «συνολικής ομάδας», αλλά επιμερίζεται σε μια από τις υπο-ομάδες της, και έτσι το «όλον» αυτό αποσείει τις ευθύνες του όταν υπάρχει τραγική αστοχία, αντί ας πούμε να κατηγορηθεί.
Όλα θα ήταν «ομαλά» για το «όλον» αυτό αν δεν υπήρχε «αρχείο» για τις συμφωνίες, τις συμμαχίες και τις κοινές εξουσιαστικές ιδεολογικές πρακτικές όλων των υπο-ομάδων που το συναπαρτίζουν.
Αυτές οι «συμφωνίες» υπάρχουν ακόμα και στην αρχή ενός λάθους, μιας αστοχίας, αναφερόμενοι πάντα στο ειδικό πεδίο ενός θέματος.
Κατά τα άλλα η «συμφωνία» στα γενικότερα θέματα υπάρχει, άσχετα αν για το μέλλον, όταν ανακύψουν άλλα ειδικά πεδία-θέματα, υπάρχει πάντα η δυνατότητα εφαρμογής τού ίδιου μηχανισμού «κάλυψης των κενών».
Έτσι κι αλλιώς το «αρχείο» δεν το διαβάζουν και πολλοί, κι αν υπάρχει μελέτη του δεν γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια.
Υπάρχει πάντα η λήθη, και η λήθη αξιοποιείται από κάθε μηχανισμό ιδεολογικής μνήμης.
Ιωάννης Τζανάκος
Σοφιστικές και προπαγανδιστικές τεχνικές συκοφαντίας.
Οι προπαγανδιστές και οι σοφιστές έχουν γίνει ένα πράγμα.
Πάντα υπήρχε μια «ευρεία ταυτότητά» τους σε σημειακά και ιδεολογικά «σημεία συνάντησης», αλλά σήμερα ειδικά έχουν ενωθεί σε ένα υπερπερίπλοκο διανοητικό και ιδεολογικό όλον, το οποίο παρά την υπερπεριπλοκότητά του λειτουργεί βάσει απλών δομών διαρκούς ετεροκαθορισμού δια αλληλοκατοπτρισμού αληθειών και ψευδών.
---
Πρέπει να επισημάνουμε την πολυ-πολικότητα τής ύστερης σοφιστικής και προπαγανδιστικής τεχνικής, για να δούμε καλύτερα τι παγίδες στήνουν οι άτιμοι, οι συκοφάντες και οι κλέφτες ιδεών που την «εφαρμόζουν» σήμερα.
Να μια δόλια τεχνική:
Συνήθως ο συκοφάντης σοφιστής σού «επιστρέφει» έναν ιδεολογικό ή ηθικό χαρακτηρισμό που τού έχεις εξακοντίσει.
Μπορεί όμως να κάνει κάτι πιο έξυπνο.
Να σου προσάψει μια κατηγορία ή μια ηθική μομφή που δεν αφορά την μεταξύ σας διαμάχη αλλά μιαν άλλη που είτε αφορά τον ίδιο και έναν άλλο αντίδικό του ή άλλους αντιδίκους που δεν σχετίζονται ούτε με αυτόν ούτε με σένα.
Ακριβώς η πολυ-πολικότητα τής σοφιστικής και προπαγανδιστικής διαμάχης τού δίνει αυτή την δυνατότητα, και όσο πιο ευφυής είναι τόσο δυσκολότερο είναι για σένα να αμυνθείς, αφού είναι τρομαχτικά δύσκολο να ανακαλύψεις τις πηγές από τις οποίες άντλησε τα ψευδοεπιχειρήματα του.
Όμως, πέρα από αυτή την άντληση «δεδομένων» από μια απομακρυσμένη διαμάχη υπάρχει επιπλέον και μια άλλη παρόμοια τακτική.
Ο σοφιστής παίρνει «δεδομένα» από δικές σου διαμάχες με άλλους αντίδικους, και τις ενσωματώνει στην δική σας διαμάχη, είτε χρησιμοποιώντας τα επιχειρήματα τού άλλου αντιδίκου σου, είτε ακόμα και τα δικά σου για να στα επιστρέψει σαν να σου τα επέστρεφε αυτός ο άλλος αντίδικος.
--
Υπάρχουν συνδυασμοί αυτών των δύο τεχνικών.
--
Ιωάννης Τζανάκος
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
-
Σαν θύελλα που από καιρό περίμενε καρτερικά στου χρόνου τις στοές - σταματημένη από δαιμόνια και πλάσματα θανατερά - εκείνη τη ζοφερή ...
-
1. Ο απεθνοτισμός ενός πληθυσμού «κανονικά» συνδυάζεται με έναν επανεθνοτισμό. Προτού εξετάσουμε αυτές τις ιστορικές κατασκευές ως προς την ...