Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Τα χειρότερα σενάρια για το απώτατο μέλλον.

Τα χειρότερα «σενάρια» που διακινούνται από σοβαρούς περιβαλλοντολόγους επιστήμονες φαίνεται να περιγράφουν την πιθανότητα αυτή η επιδημία είναι ο «πρόλογος» μιας καταιγιστικής σειράς επιδημιών, των οποίων η ραγδαία ανάπτυξη σχετίζεται με την υπερπύκνωση των μητροπολιτικών πληθυσμών, την υπερμεγέθυνση τής ελεύθερης κυκλοφορίας των ανθρώπων ανά την γη, και την επικίνδυνη προσέγγιση των μητροπολιτικών πληθυσμών στην «άγρια φύση».
Η «άγρια φύση» μεταλλάσσεται κι αυτή κατά κάποιο τρόπο «εκλυόμενη» «εντός» τής «ήμερης» «ανθρωποποιημένης» φύσης.
Πρόκειται για ένα οριακά ορθολογικό σενάριο που πλέκεται με ηθικολογικές και «αποκαλυψιακές» ενοράσεις, αλλά υπάρχει μια επιστημονική και ορθολογική δυνατότητα να ισχύει. 
Δεν εξετάζουμε την παράλληλη ύπαρξη και άλλων καταστροφικών μοτίβων, όπως η πιθανή δομική κρίση τού καπιταλισμού, οι συνεπαγόμενοι περιφερειακοί πόλεμοι κ.λπ.
Παραμένουμε στο σημείο εκείνο που δείχνει την «επαφή» και αλληλοσυσχέτιση κοινωνικού-ανθρώπινου και μη-ανθρώπινου βιολογικού συστήματος, μιλώντας πάντα σχηματικά.
Αν ισχύει και αυτό το σενάριο ή μοτίβο, πρόκειται για ένα στοιχείο που αναδύει εφιαλτικές και πρωτοφανέρωτες δυνατότητες.
Η αναγκαστική ανάδραση, «διόρθωση» που θα ζητηθεί και θα παραχθεί αναγκαία, θα σημαίνει κάτι παραπάνω από την επιστροφή, πλέρια ή κολοβή, των εθνών κρατών και των σκληρών συνόρων και «τειχών». Θα σημαίνει την ανάγκη ανόρθωσης και πολλών και αλληλοεπικαλυπτόμενων εσωτερικών συνόρων και «τειχών» που κάθε άλλο σίγουρο είναι ότι θα εναρμονίζονται με τα ξανά «μπετοναρισμένα» εθνοκρατικά σύνορα.
Οι άνθρωποι θα θελήσουν, ακόμα και χωρίς την βοήθεια τού εκάστοτε εθνικού ή πολυεθνικού κράτους, να αναδιπλωθούν σε σχετικά απομονωμένες κοινότητες, στις οποίες οι υγειονομικοί όροι και οι όροι τής ασφάλειας και τής θα πλέκονται με άλλες πολιτικές και ιδεολογικές δομές.
Η πολυπλοκότητα αυτής τής δυναμικής, αν υπάρξει, δεν πρέπει να «διαβαστεί» μόνον προς τα «δεξιά» αλλά πιθανώς και προς τα «αριστερά» ή «αναρχικά». 
Ακόμα κι αν δεν υπάρξει, σε αυτή την περίπτωση, μια ανοιχτή παραδοχή ότι επανέρχεται ένα είδος κοινωνικής δομής ξεχασμένο ή παραγκωνισμένο από την ύστερη καπιταλιστική νεωτερικότητα, αυτό [το είδος] θα υπάρχει και θα εμφανίζεται ξεκάθαρα δια τής παρουσίας του.

Ιωάννης Τζανάκος

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

σημείωση για την γλώσσα τής ενοχής

Δεν αρκεί να ανακαλύψουμε την ενοχοποιητική αθλιότητα και τής καπιταλιστικής και τού ψευτοκομμουνιστικής γλώσσας τού νόμου, μόνον εκεί όπου αυτή κραυγάζει, στα κακουργιοδικεία και εν γένει στα ποινικά δικαστήρια,  αλλά ειδικά εκεί όπου είναι άδηλη, ψιθυριστή, ήπια, κάπως γελοία.
Από την ψυχική θέση στην οποία βρίσκομαι από τότε που γνώρισα γελοίους δικαστές δικηγόρους και άλλα, θα ήθελα να ανακαλύψω αυτή την άθλια γλώσσα ακόμα και στα ειρηνοδικεία, ή στα [πάλαι ποτέ] πταισματοδικεία.
Η κόλαση φωλιάζει κι εκεί, εκεί είναι που δείχνει την πραγματική έκτασή της. 
Η κόλαση όμως, αυτή η κόλαση τής "δικαιοσύνης" που κυκλοφορεί στον κόσμο με ένα σπαθί έτοιμο να κόψει κεφάλια δικαίων και αδίκων, βρίσκεται και στα καφενεία, στους χώρους εργασίας, στις "επαναστατικές" ομαδούλες, στα εθνικιστικά ή τα αριστερά κόμματα τής "σωτηρίας". 
Στις κρίσεις και τις επικρίσεις τού γείτονα, του συμπολίτη, του παπά και του ιδεολογικού ινστρούχτορα, στις αερολογίες τού ψυχαναλυτή όταν εξέρχεται των σχετικά ανύπαρκτων αρμοδιοτήτων του και ανακαλύπτει παντού αυτοκαταστροφικούς Ναρκίσσους και υστερικούς λαϊκιστές, στις διενέξεις των ιδεολόγων που ανακαλύπτουν την ένοχη κοινωνική υπο-τάξη εντός τής λαϊκής τάξης, στα κηρύγματα των ασυμβίβαστων και αλύγιστων τής "ταξικής πάλης", στις καταστροφολογικές προφητείες των εθνικιστών ή αντιεθνικιστών τιμωρών και προφητών, και γενικά σε όλους όσους θέλουν να σώσουν τον κόσμο από την αμαρτία.
-Θα τιμωρηθείτε, 
λένε.

Ιωάννης Τζανάκος

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Τα άνθη τού προλεταριάτου

Τα άνθη τού προλεταριάτου τής δυτικής Ασίας έχουν σύντομη ζωή, δολοφονούνται, μαραίνονται στις φυλακές, αγνοούνται από την υπεροπτική εργατική τάξη των δυτικών και των μισο-δυτικών χωρών [σαν και τού λόγου μας] αλλά θα νικήσουν!
Θα νικήσουν!
Θα νικήσουν στον αγώνα για ελευθερία, δημοκρατία, εργατική εξουσία.

Ιωάννης Τζανάκος

 

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019

Η αγωνία τής ιρανικής εργατικής τάξης..[1-5-2019]




Η ιρανική εργατική τάξη βρίσκεται εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένη σε ένα αδιέξοδο δίλημμα:
Να διεκδικήσει ανυποχώρητα τα δικαιώματά της χωρίς να φοβάται το ενδεχόμενο μια εξέγερση της ενάντια στο θεοκρατικό καπιταλιστικό καθεστώς να χρησιμοποιηθεί-εργαλειοποιηθεί από τις δυτικές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και το αμιγώς πλέον ακροδεξιό Ισραήλ, για να διαλύσουν και αποικιοποιήσουν δια της ψευτο-ομοσπονδιοποίησης την χώρα που ζει; με εκατοντάδες χιλιάδες θύματα και το έθνος κατεστραμμένο;
Ή να συνεχίσει να κάνει υπομονή και να δέχεται την ηγεμονία των θεοκρατών για να μην καταστραφεί η χώρα από τους λύκους που την περιτριγυρίζουν διψασμένοι για θάνατο και καταστροφή, με αποτέλεσμα όμως αυτής τής υπομονής την συνέχιση τής καταστολής της, και την ενδυνάμωση των αντιδραστικών αντιιμπεριαλιστών δολοφόνων;
Αυτό το δίλημμα είναι δικό της αλλά αν θεωρήσουμε ότι η εργατική τάξη του Ιράν, οι εργαζόμενοι της χώρας αυτής και τα φτωχά λαϊκά κοινωνικά στρώματα, είναι μέρος τής παγκόσμιας εργατικής τάξης, μέρος του παγκόσμιου λαού, τότε το δίλημμα είναι και δικό μας.
Πως θα απαντούσε ένα αυτόνομο δημοκρατικό ταξικό κίνημα σε μια άλλη χώρα στην αγωνία αυτών των ανθρώπων;
Πως θα απαντούσαν άραγε οι ξερόλες διανοούμενοι στην δύση και οι πολυάριθμες σεκταριστικές και ρεφορμιστικές αριστερές, κομμουνιστικές, αναρχικές ομάδες και οργανώσεις στην δύση και την Ελλάδα; πως θα απαντούσε άραγε το πρώην-κομμουνιστικό ΥπερΚόμμα ελλάδας; η Λαέ, οι Εξαρχειώτες;
Είμαι σίγουρος ότι όλοι αυτοί έχουν την απάντηση έτοιμη: Η μια αντίθετη και συμπληρωματική προς την άλλη.

Τα συγχαρητήρια μου σε όλους.

Στις πορείες σας τώρα, άντε και καμιά μολότωφ να περνάει η ώρα..  

Ζήτω η ιρανική εργατική τάξη και ο ηρωικός πολιτισμένος λαός τού Ιράν!


Ιωάννης Τζανάκος
Πουθενάς-Πουθενά

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Κείμενό μου για το Ιράν, 1-5-2019


Η ιρανική εργατική τάξη βρίσκεται εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένη σε ένα αδιέξοδο δίλημμα:

Να διεκδικήσει ανυποχώρητα τα δικαιώματά της χωρίς να φοβάται το ενδεχόμενο μια εξέγερση της ενάντια στο θεοκρατικό καπιταλιστικό καθεστώς να χρησιμοποιηθεί-εργαλειοποιηθεί από τις δυτικές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και το αμιγώς πλέον ακροδεξιό Ισραήλ για να διαλύσουν και αποικιοποιήσουν δια της ψευτο-ομοσπονδιοποίησης την χώρα που ζει; με εκατοντάδες χιλιάδες θύματα και το έθνος κατεστραμμένο;

Ή να συνεχίσει να κάνει υπομονή και να δέχεται την ηγεμονία των θεοκρατών για να μην καταστραφεί η χώρα από τους λύκους που την περιτριγυρίζουν διψασμένοι για θάνατο και καταστροφή, με αποτέλεσμα όμως αυτής τής υπομονής την συνέχιση τής καταστολής της, και την ενδυνάμωση των αντιδραστικών αντιιμπεριαλιστών δολοφόνων;

Αυτό το δίλημμα είναι δικό της αλλά αν θεωρήσουμε ότι η εργατική τάξη του Ιράν, οι εργαζόμενοι της χώρας αυτής και τα φτωχά λαϊκά κοινωνικά στρώματα, είναι μέρος τής παγκόσμιας εργατικής τάξης, μέρος του παγκόσμιου λαού, τότε το δίλημμα είναι και δικό μας.

Πως θα απαντούσε ένα αυτόνομο δημοκρατικό ταξικό κίνημα σε μια άλλη χώρα στην αγωνία αυτών των ανθρώπων;

Πως θα απαντούσαν άραγε οι ξερόλες διανοούμενοι στην δύση και οι πολυάριθμες σεκταριστικές και ρεφορμιστικές αριστερές, κομμουνιστικές, αναρχικές ομάδες και οργανώσεις στην δύση και την Ελλάδα; πως θα απαντούσε άραγε το πρώην-κομμουνιστικό ΥπερΚόμμα ελλάδας; η Λαέ, οι Εξαρχειώτες;

Είμαι σίγουρος ότι όλοι αυτοί έχουν την απάντηση έτοιμη: Η μια αντίθετη και συμπληρωματική προς την άλλη.

Τα συγχαρητήρια μου σε όλους.

Στις πορείες σας τώρα, άντε και καμιά μολότωφ να περνάει η ώρα..
Ζήτω η ιρανική εργατική τάξη και ο ηρωικός πολιτισμένος λαός τού Ιράν!



Ιωάννης Τζανάκος

Πουθενά-Πουθενάς

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Ριζικό Θεμέλιο


Το ριζικό θεμέλιο δεν είναι η επιθυμία αλλά η Βούληση, και η Βούληση είναι υπο-στοιχείο τού λογικού-κατηγοριακού στοιχείου..

Ιωάννης Τζανάκος

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Iran: ομολογίες ψεύτικων πολιτικών ενοχών με το ζόρι, και σε πανεθνική τηλεοπτική μετάδοση

Από τις απαρχές της η ισλαμοφασιστική εξουσία στο Iran, έχει αποκτήσει την ''τεχνογνωσία" να αποσπά δια τής βίας ψευδείς ομολογίες από αντικαθεστωτικούς ή απλούς διαδηλωτές, ότι είναι πράκτορες ή υποχείρια ξένων δυνάμεων κ.λπ, να τις μαγνητοσκοπεί και έπειτα να τις ανεβάζει στην τηλεόραση. 
Η ίδια ολοκληρωτική τεχνική που έχει ακολουθήσει άνευ τηλεοράσεως κάθε ολοκληρωτική εξουσία [λ.χ χάριν ο πατερούλης Στάλιν στις δίκες τής Μόσχας] και μετά έχει παρουσιαστεί και μέσω τηλεοπτικών αναμεταδόσεων. 
Κανείς βέβαια δεν ''πείθεται" αλλά επικρατεί φόβος, υπάρχει εξευτελισμός τού θύματος δημοσίως, συντριβή τής αξιοπρέπειας του, αλλά και τής αξιοπρέπειας τού θεατή αυτού τού θεάματος. 
Απλά, σήμερα πλέον, το θεοκρατικό Iran έχει ξεφύγει, και οι αναντίστοιχες με το νεώτερο επικοινωνιακό πλαίσιο πρακτικές του δείχνουν μάλλον ότι κάποια στιγμή θα καταρρεύσει η συγκεκριμένη θεοκρατική καπιταλιστική εξουσία, και μάλιστα με κρότο.


Ιωάννης Τζανάκος






Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Οι ψευδοσοφιστές τής νεωτερικότητας και ο 'δημόσιος' χώρος

Η περίφημη [ως θεσμοθετημένη ή άτυπα οργανωμένη] δημοσιότητα των δυτικών καπιταλισμών αλλά και των παθολογικών [καπιταλιστικών επίσης] αποφύσεων τους στην 'ανατολή' και τον υπόλοιπο 'κόσμο', έχει εγγεγραμμένη εντός της τα όρια και τις παραμορφωτικές διαστροφικές πτυχές που έχει γενικά η res publica, republic τού νεώτερου κόσμου, όπως όμως αυτές οι πτυχές εκφράζονται ή αποκρυσταλλώνονται σε όλο το φάσμα τής πολιτικής και διανοητικής οργάνωσης τού νεωτερικού ανθρώπινου κόσμου, σε όλο το πολιτικο-τοπολογικό πλαίσιο ['δεξιά-αριστερά'], σε όλες τις έννοιες και σε όλα τα γραπτά ή προφορικά κείμενα και διακείμενα αυτού τού κόσμου.
Θα σταθώ λίγο στην 'κειμενική' πτυχή αυτής τής δημοσιότητας.
Ενώ με βάση τις πλατωνικές συκοφαντίες, που έγιναν όμως και ο κοινός τόπος τής χριστιανικής και έπειτα νεώτερης διανόησης και κοινής γνώμης -όταν υπήρχε αναφορά στην χειραγώγηση και το ψεύδος, ενώ λοιπόν με βάση τις πλατωνικές συκοφαντίες οι αρχαίοι σοφιστές παραποιούσαν τα νοήματα, διαλύανε τον ορθολογικό ιστό τής σκέψης, και χειραγωγούσαν τους ακροατές τους μαθητές και τους πολίτες με τις αμφισημίες και τα μη-όντα τους, αυτό που βλέπουμε στην νεώτερη εποχή είναι ότι οι μεγάλοι ψεύτες και οι μεγάλοι διδάσκαλοι τής απάτης κατέληξαν να είναι όλα τα 'παιδιά' των [πλατωνικών ή θεοκρατικών] μεταφυσικών σωτηριολογικών και σεκταριστικών σχολών πολιτικής και πολιτικοφιλοσοφικής σκέψης.
Κάθε πικραμένος και αδιέξοδος αντιπρόσωπος μιας σέκτας ζηλωτών και θεοκρατών έχει τις μεγαλύτερες ικανότητες παραποίησης τού κάθε σταθερού νοήματος, ό,τι και να σημαίνει αυτό.
Σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο νεωτερικών-θεοκρατικών πνευματικών-και-πολιτικών πολέμων χωρίς αρχές, συκοφαντικών και χυδαίων επιθέσεων, ψυχονοητικών ετεροκαθορισμών και ακραίων υστεριών, το παράδοξο είναι ότι έναν κεντρικό ρόλο παίζουν εδώ και έναν αιώνα πάσης φύσεως ψευδοσοφιστές, ακραία και ψευδή ομοιώματα των αρχαίων σοφιστών, σχετικιστές και νιτσεϊκοί, αλλοπρόσαλλοι καλλιτέχνες και φαντασμένοι λόγιοι. 
Υπάρχει δηλαδή, πάνω στην κοινή βάση τής εγγενώς αποξενωτικής και δόλιας πολιτικής δομής τής σύγχρονης κρατο-δημοκρατίας, ένας πολτός σεκταριστών ιδεολογικών πολεμιστών και αντιπροσώπων όλων των Ιδεών-ιδεολογιών, οι οποίοι δεν έχουν ή δεν εκφράζουν έστω την οποιαδήποτε ανάγκη να θέσουν τις Ιδέες-ιδεολογίες τους αυτές στην κρίση και την πραγματική αμφισβήτηση που θα προέκυπτε από μια ζωντανή, πραγματικά ζωντανή δημοκρατική κοινωνική ενότητα αυτοκαθοριζόμενων και έλλογων-υπεύθυνων πολιτών.
Γι αυτό και δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις τι ακριβώς κάνει ο καθένας διανοούμενος ή διανοουμενίζων με το γραπτό ή προφορικό 'κείμενό' του, πως το έχει συνθέσει για να παραπλανήσει και όχι βοηθήσει τους άλλους, εξαπατώντας εντέλει και τον εαυτό του.
Χρειάζεται να εξετάσουμε πλέον τα πράγματα με προσοχή, και χωρίς καμία πίστη.


Υστερόγραφο
Έγραψα αυτό το κειμενάκι, ενθυμούμενος πως ένας βλάκας αριστεριστής-αυτόνομος, για να συκοφαντήσει το κουρδικό κίνημα, έβαζε με πονηριά και κακία, με κάποιον γλοιώδη έμμεσο τρόπο, μέσα στο φτωχό κείμενό του, διάφορους χυδαίους και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς εναντίον του κινήματος αυτού. 
Έχω διαβάσει διάφορες 'σούπες', διάφορα κείμενα δηλαδή με αυτό τον χαρακτήρα, και έχω αρχίσει να διακρίνω πως ένας συγγραφέας ή ένας προπαγανδιστής συγγραφέας ή σχολιαστής προσπαθεί να περάσει, μερικές φορές σαν σουπιά, χυδαίες κατηγορίες και στάμπες σε αντικείμενα, ανθρώπους, καταστάσεις.


Ιωάννης Τζανάκος







Διερώτηση αφελών δημοκρατικών Ιρανών

'..Οι Ιρανοί θέλουν να ξέρουν: πόσοι πρέπει να σκοτωθούν για να είναι είδηση;..'

Διερώτηση τής ιρανικής ιντελιγκέντσιας στην Δύση, μέσω ενός δημοκρατικού ιρανικού μέσου ενημέρωσης που εδρεύει στην δύση [χωρίς να έχει σχέση με τους ΜΕΚ ή τους μοναρχικούς]

-------------------

Σχόλιο-Απάντηση
Ιωάννης Τζανάκος

Trump-USA:
 
'Keep the Oil'
'Keep the Oil'
'Keep the Oil' 'Keep the Oil' 'Keep the Oil' 'Keep the Oil' 
'Keep the Oil'