Σάββατο 4 Απριλίου 2020

Το γεγονός τής πανδημίας και οι ντετερμινιστές [1] [εμφάνιση-α]


Το «γεγονός» είναι μια πανδημία που σχετίζεται με την εμφάνιση μιας μετάλλαξης ενός ιού που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί [άμεσα] με τα υπάρχοντα φαρμακευτικά μέσα.
«Γύρω» από αυτό το γεγονός συγκεντρώθηκαν ως «θεωρήσεις» διάφορες νοητικές και εμπειρικές εποπτείες που πρόταξαν ένα βασικό αίτιο ή μια σειρά αιτίων, είτε για την εμφάνιση του μεταλλαγμένου ιού, είτε για την αδυναμία τής άμεσης αντιμετώπισής του.
Ας δούμε καταρχάς τον «θεωρητικό ντετερμινισμό» σε σχέση με την εμφάνιση τής μετάλλαξης.
Σε σχέση με την εμφάνιση τής μετάλλαξης υπήρξε ο πρώτος προπαγανδιστικός και συνωμοσιολογικός πόλεμος από όλες τις μυστικές υπηρεσίες και τα «βαθέα κράτη» των μεγάλων [αλλά και μικρότερων] κρατικών δυνάμεων και διάφορα λούμπεν παράκεντρα τους στο διαδίκτυο, τις εφημερίδες και την τάχα ανεξάρτητη δημοσιολογική και «ιδεολογική» [στρατευμένη] διανόηση.
[Δεν θα ασχοληθώ καθόλου με τις θεωρίες συνωμοσίας, απαξιώ. Θα εξετάσω τις υποτίθεται σοβαρότερες «οικολογικές» θεωρήσεις, και άλλες]
Το γεγονός ότι τέτοιοι ιοί και άλλες ασθένειες που λαμβάνουν την έκταση και τον «τρόπο» τής επιδημίας υπάρχουν από τότε που υπάρχει ανθρώπινος πολιτισμός, ίσως και κατά την αρχέγονη «φάση» τού ανθρώπινου γένους, δεν φάνηκε να πτοεί τούς «αναζητητές» ειδικών αιτίων για την εμφάνιση αυτής τής επιδημίας.
Η αναζήτηση ενός συγκεκριμένου συστήματος ειδικών αιτιών «εμφάνισης» που να σχετίζεται με μία κοινωνική μορφή [ή ένα κοινωνικό σύστημα] σε αντιδιαστολή προς τις άλλες [ή ένα άλλο κοινωνικό σύστημα] ή σε αντιδιαστολή προς μια άλλη υποθετική ιδανική κοινωνική μορφή [ή ένα άλλο κοινωνικό σύστημα], έλαβε την μορφή τής «οικολογικής-περιβαλλοντικής» κριτικής τής ανθρώπινης παρέμβασης στην «φύση».
Λες και δεν υπήρχαν πάντα αυτές οι οικολογικές-περιβαλλοντικές «αιτίες», πάντα ως συνοδεύουσες και όχι ως μοναδικές, κατά την ενίσχυση τής έντασης τής διεργασίας ή ακόμα και κατά την γένεση τής ίδιας τής μετάλλαξης των ιών, μικροοργανισμών κ.λπ.
Έτσι, ενώ ακόμα και κατά τον μεσαίωνα η επιδημία τής πανούκλας σαφώς σχετίζονταν και με την ανάπτυξη τού εμπορίου, τής «τότε» «παγκοσμιοποίησης» και των αστικών κέντρων [αν και όχι-μόνον, όπως είπαμε], οι «οικολόγοι» ή «οικολογίζοντες»  ακροαριστεροί ή ακροδεξιοί, ανακαλύψανε πάλι την «αμαρτωλή» «φύση» των αστικών κέντρων, των μαζικών συγχρωτισμών, των διεθνών εμπορικών συναλλαγών, των μαζικών πολιτισμικών δράσεων, τής μετακίνησης των ανθρώπων σε όλη τη γη.
Αν κάποιος ακολουθήσει αυτή την «λογική» θα καταλήξει στο τέλος να φαντάζεται ότι μπορεί να υπάρξει μια παγκόσμια κοινωνία απαρτισμένη από κλειστές «κοινότητες», οι οποίες θα μπορούν να περιορίζουν δραστικά τέτοια φαινόμενα. 
Μια φονταμενταλιστική ή εθνικιστική καραντίνα διαρκείας, μια κοινωνική δομή καραντίνας μεταξύ τόπων και λαών οργανωμένων ως εσωστρεφών κοινοτήτων, θεωρείται ίσως η λύση για να μην ξαναϋπάρξουν επιδημίες. 
Επειδή αυτό είναι το φαντασιακό μέρος τής «περιβαλλοντικής» παράκρουσης, πρέπει μάλλον να εστιάσουμε στις ρεαλιστικές στοχεύσεις της, που εκτείνονται σε όλο τον φονταμενταλιστικό χώρο, είτε αυτός είναι θεοκρατικός είτε αυτός είναι εθνικιστικός είτε αυτός είναι οικο-αναρχικός, είτε είναι ένας συνδυασμός των παραπάνω.
Ο φονταμενταλιστικός «κοινοτιστικός» εθνικισμός, ωστόσο, είναι σε αυτό το πλαίσιο ο βασικότερος ιδεολογικός συντελεστής, και αυτός που εντέλει θα «κερδίσει» πόντους αν η συζήτηση «περιστραφεί» γύρω από μια τέτοια «θεματική» [όπως τούτη είναι «νοηματικά οργανωμένη»], ακόμα κι αν η λαμπερή επιφάνειά της μπορεί να σημαίνει μια «διεθνιστική-οικολογική» κλήση. 
Ακριβώς όπως το «νέο κίνημα» «ενάντια στην παγκοσμιοποίηση» όπως ξεκίνησε από το Σιάτλ και πέρασε θυελλωδώς δια μέσω τής «αραβικής άνοιξης» και των παγκόσμιων «αγανακτισμένων» και είχε ως τελική κατάληξή του ένα αντιδραστικό εθνικιστικό-ρατσιστικό και θεοκρατικό «καταστάλαγμα». 
 

Ιωάννης Τζανάκος

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Βιασύνη

Η βιασύνη όλων, όλων μας, να βγάλουμε συμπεράσματα για αυτή την υγειονομική και κοινωνική κρίση, και να ετοιμαστούμε με έτοιμες «λύσεις» για το μέλλον που έρχεται, δείχνει πολλά.
Ίσως αυτά τα «πολλά» όμως να σημαίνουν επαναλήψεις γνωστών στάσεων σε τέτοιες περιστάσεις, των οποίων τα περιεχόμενα δεν θα έχουν και τόση σημασία όταν αυτό το μέλλον θα έρθει.
Περιδιαβαίνοντας με ταχύτητα και στα δικά μου πρώτα κειμενικά ξεσπάσματα και στα ξεσπάσματα όλων των ιδεολογικών και κοσμοθεωρητικών «χώρων» [που είναι υποτίθεται «οργανωμένοι» για τέτοιες περιστάσεις, τις «προβλέπουν»], διαπίστωσα ή υπέθεσα νομίζω εύλογα ότι δεν έχουμε κάνει ένα βήμα παραπέρα από αυτά που λέγαμε πάντα, και τώρα απλά τα επαναλαμβάνουμε ελαφρά τροποποιημένα. 
Άλλοι θυμήθηκαν το έθνος κράτος ή απλά το κράτος και τα σύνορα, άλλοι την αναγκαιότητα τής παγκόσμιας συνεργασίας, άλλοι την κρίση τού καπιταλισμού και άλλοι την περιβαλλοντική κρίση [υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί αυτών των οπτικών].
Δεν ισχυρίζομαι ότι αυτός ο διάλογος και ο θεωρητικός και ιδεολογικός διαγκωνισμός δεν έχει νόημα, ότι δηλαδή όλοι «λένε τα ψέματά τους» ή απλά ιδεολογικοποιούν κ.λπ, αν και οι συνθήκες αυτής τής κατάστασης τού Λόγου επιτρέπουν να υπάρξει μια σκεπτικιστική απόσταση από όλα αυτά και μια αυτοκριτική σχετική απόσυρση από την εκφορά λόγων.
Σημειώνω όμως κάτι, από το οποίο δεν μπόρεσα και εγώ να ξεφύγω, αν και το αντιλήφθηκα νωρίς νομίζω.
Ό,τι θεωρείται ότι «περνάει κρίση» μέσω αυτής τής υγειονομικής και κοινωνικής κρίσης, τίθεται από αυτούς που την θεωρούν και ως το αίτιο τής κρίσης. 
Δεν μπορώ αυτή την στιγμή να εξετάσω με αναλυτική σαφήνεια ποιοι είναι οι «δογματικοί κίνδυνοι» από αυτή την «θεωρητική στάση», αλλά νομίζω μπορεί κάποιος με σχετική ευκολία να κατανοήσει ότι κάτι δεν πάει καλά σε αυτήν, αν και έχει επαναληφθεί σε κάθε ανάλογη περίσταση στο παρελθόν. 

Ιωάννης Τζανάκος

Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

Τα χειρότερα σενάρια για το απώτατο μέλλον.

Τα χειρότερα «σενάρια» που διακινούνται από σοβαρούς περιβαλλοντολόγους επιστήμονες φαίνεται να περιγράφουν την πιθανότητα αυτή η επιδημία είναι ο «πρόλογος» μιας καταιγιστικής σειράς επιδημιών, των οποίων η ραγδαία ανάπτυξη σχετίζεται με την υπερπύκνωση των μητροπολιτικών πληθυσμών, την υπερμεγέθυνση τής ελεύθερης κυκλοφορίας των ανθρώπων ανά την γη, και την επικίνδυνη προσέγγιση των μητροπολιτικών πληθυσμών στην «άγρια φύση».
Η «άγρια φύση» μεταλλάσσεται κι αυτή κατά κάποιο τρόπο «εκλυόμενη» «εντός» τής «ήμερης» «ανθρωποποιημένης» φύσης.
Πρόκειται για ένα οριακά ορθολογικό σενάριο που πλέκεται με ηθικολογικές και «αποκαλυψιακές» ενοράσεις, αλλά υπάρχει μια επιστημονική και ορθολογική δυνατότητα να ισχύει. 
Δεν εξετάζουμε την παράλληλη ύπαρξη και άλλων καταστροφικών μοτίβων, όπως η πιθανή δομική κρίση τού καπιταλισμού, οι συνεπαγόμενοι περιφερειακοί πόλεμοι κ.λπ.
Παραμένουμε στο σημείο εκείνο που δείχνει την «επαφή» και αλληλοσυσχέτιση κοινωνικού-ανθρώπινου και μη-ανθρώπινου βιολογικού συστήματος, μιλώντας πάντα σχηματικά.
Αν ισχύει και αυτό το σενάριο ή μοτίβο, πρόκειται για ένα στοιχείο που αναδύει εφιαλτικές και πρωτοφανέρωτες δυνατότητες.
Η αναγκαστική ανάδραση, «διόρθωση» που θα ζητηθεί και θα παραχθεί αναγκαία, θα σημαίνει κάτι παραπάνω από την επιστροφή, πλέρια ή κολοβή, των εθνών κρατών και των σκληρών συνόρων και «τειχών». Θα σημαίνει την ανάγκη ανόρθωσης και πολλών και αλληλοεπικαλυπτόμενων εσωτερικών συνόρων και «τειχών» που κάθε άλλο σίγουρο είναι ότι θα εναρμονίζονται με τα ξανά «μπετοναρισμένα» εθνοκρατικά σύνορα.
Οι άνθρωποι θα θελήσουν, ακόμα και χωρίς την βοήθεια τού εκάστοτε εθνικού ή πολυεθνικού κράτους, να αναδιπλωθούν σε σχετικά απομονωμένες κοινότητες, στις οποίες οι υγειονομικοί όροι και οι όροι τής ασφάλειας και τής θα πλέκονται με άλλες πολιτικές και ιδεολογικές δομές.
Η πολυπλοκότητα αυτής τής δυναμικής, αν υπάρξει, δεν πρέπει να «διαβαστεί» μόνον προς τα «δεξιά» αλλά πιθανώς και προς τα «αριστερά» ή «αναρχικά». 
Ακόμα κι αν δεν υπάρξει, σε αυτή την περίπτωση, μια ανοιχτή παραδοχή ότι επανέρχεται ένα είδος κοινωνικής δομής ξεχασμένο ή παραγκωνισμένο από την ύστερη καπιταλιστική νεωτερικότητα, αυτό [το είδος] θα υπάρχει και θα εμφανίζεται ξεκάθαρα δια τής παρουσίας του.

Ιωάννης Τζανάκος

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

σημείωση για την γλώσσα τής ενοχής

Δεν αρκεί να ανακαλύψουμε την ενοχοποιητική αθλιότητα και τής καπιταλιστικής και τού ψευτοκομμουνιστικής γλώσσας τού νόμου, μόνον εκεί όπου αυτή κραυγάζει, στα κακουργιοδικεία και εν γένει στα ποινικά δικαστήρια,  αλλά ειδικά εκεί όπου είναι άδηλη, ψιθυριστή, ήπια, κάπως γελοία.
Από την ψυχική θέση στην οποία βρίσκομαι από τότε που γνώρισα γελοίους δικαστές δικηγόρους και άλλα, θα ήθελα να ανακαλύψω αυτή την άθλια γλώσσα ακόμα και στα ειρηνοδικεία, ή στα [πάλαι ποτέ] πταισματοδικεία.
Η κόλαση φωλιάζει κι εκεί, εκεί είναι που δείχνει την πραγματική έκτασή της. 
Η κόλαση όμως, αυτή η κόλαση τής "δικαιοσύνης" που κυκλοφορεί στον κόσμο με ένα σπαθί έτοιμο να κόψει κεφάλια δικαίων και αδίκων, βρίσκεται και στα καφενεία, στους χώρους εργασίας, στις "επαναστατικές" ομαδούλες, στα εθνικιστικά ή τα αριστερά κόμματα τής "σωτηρίας". 
Στις κρίσεις και τις επικρίσεις τού γείτονα, του συμπολίτη, του παπά και του ιδεολογικού ινστρούχτορα, στις αερολογίες τού ψυχαναλυτή όταν εξέρχεται των σχετικά ανύπαρκτων αρμοδιοτήτων του και ανακαλύπτει παντού αυτοκαταστροφικούς Ναρκίσσους και υστερικούς λαϊκιστές, στις διενέξεις των ιδεολόγων που ανακαλύπτουν την ένοχη κοινωνική υπο-τάξη εντός τής λαϊκής τάξης, στα κηρύγματα των ασυμβίβαστων και αλύγιστων τής "ταξικής πάλης", στις καταστροφολογικές προφητείες των εθνικιστών ή αντιεθνικιστών τιμωρών και προφητών, και γενικά σε όλους όσους θέλουν να σώσουν τον κόσμο από την αμαρτία.
-Θα τιμωρηθείτε, 
λένε.

Ιωάννης Τζανάκος

Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019

Τα άνθη τού προλεταριάτου

Τα άνθη τού προλεταριάτου τής δυτικής Ασίας έχουν σύντομη ζωή, δολοφονούνται, μαραίνονται στις φυλακές, αγνοούνται από την υπεροπτική εργατική τάξη των δυτικών και των μισο-δυτικών χωρών [σαν και τού λόγου μας] αλλά θα νικήσουν!
Θα νικήσουν!
Θα νικήσουν στον αγώνα για ελευθερία, δημοκρατία, εργατική εξουσία.

Ιωάννης Τζανάκος

 

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019

Η αγωνία τής ιρανικής εργατικής τάξης..[1-5-2019]




Η ιρανική εργατική τάξη βρίσκεται εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένη σε ένα αδιέξοδο δίλημμα:
Να διεκδικήσει ανυποχώρητα τα δικαιώματά της χωρίς να φοβάται το ενδεχόμενο μια εξέγερση της ενάντια στο θεοκρατικό καπιταλιστικό καθεστώς να χρησιμοποιηθεί-εργαλειοποιηθεί από τις δυτικές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και το αμιγώς πλέον ακροδεξιό Ισραήλ, για να διαλύσουν και αποικιοποιήσουν δια της ψευτο-ομοσπονδιοποίησης την χώρα που ζει; με εκατοντάδες χιλιάδες θύματα και το έθνος κατεστραμμένο;
Ή να συνεχίσει να κάνει υπομονή και να δέχεται την ηγεμονία των θεοκρατών για να μην καταστραφεί η χώρα από τους λύκους που την περιτριγυρίζουν διψασμένοι για θάνατο και καταστροφή, με αποτέλεσμα όμως αυτής τής υπομονής την συνέχιση τής καταστολής της, και την ενδυνάμωση των αντιδραστικών αντιιμπεριαλιστών δολοφόνων;
Αυτό το δίλημμα είναι δικό της αλλά αν θεωρήσουμε ότι η εργατική τάξη του Ιράν, οι εργαζόμενοι της χώρας αυτής και τα φτωχά λαϊκά κοινωνικά στρώματα, είναι μέρος τής παγκόσμιας εργατικής τάξης, μέρος του παγκόσμιου λαού, τότε το δίλημμα είναι και δικό μας.
Πως θα απαντούσε ένα αυτόνομο δημοκρατικό ταξικό κίνημα σε μια άλλη χώρα στην αγωνία αυτών των ανθρώπων;
Πως θα απαντούσαν άραγε οι ξερόλες διανοούμενοι στην δύση και οι πολυάριθμες σεκταριστικές και ρεφορμιστικές αριστερές, κομμουνιστικές, αναρχικές ομάδες και οργανώσεις στην δύση και την Ελλάδα; πως θα απαντούσε άραγε το πρώην-κομμουνιστικό ΥπερΚόμμα ελλάδας; η Λαέ, οι Εξαρχειώτες;
Είμαι σίγουρος ότι όλοι αυτοί έχουν την απάντηση έτοιμη: Η μια αντίθετη και συμπληρωματική προς την άλλη.

Τα συγχαρητήρια μου σε όλους.

Στις πορείες σας τώρα, άντε και καμιά μολότωφ να περνάει η ώρα..  

Ζήτω η ιρανική εργατική τάξη και ο ηρωικός πολιτισμένος λαός τού Ιράν!


Ιωάννης Τζανάκος
Πουθενάς-Πουθενά

Female Snipers Fighting ISIS | Hell on Earth

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Κείμενό μου για το Ιράν, 1-5-2019


Η ιρανική εργατική τάξη βρίσκεται εδώ και δεκαετίες εγκλωβισμένη σε ένα αδιέξοδο δίλημμα:

Να διεκδικήσει ανυποχώρητα τα δικαιώματά της χωρίς να φοβάται το ενδεχόμενο μια εξέγερση της ενάντια στο θεοκρατικό καπιταλιστικό καθεστώς να χρησιμοποιηθεί-εργαλειοποιηθεί από τις δυτικές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και το αμιγώς πλέον ακροδεξιό Ισραήλ για να διαλύσουν και αποικιοποιήσουν δια της ψευτο-ομοσπονδιοποίησης την χώρα που ζει; με εκατοντάδες χιλιάδες θύματα και το έθνος κατεστραμμένο;

Ή να συνεχίσει να κάνει υπομονή και να δέχεται την ηγεμονία των θεοκρατών για να μην καταστραφεί η χώρα από τους λύκους που την περιτριγυρίζουν διψασμένοι για θάνατο και καταστροφή, με αποτέλεσμα όμως αυτής τής υπομονής την συνέχιση τής καταστολής της, και την ενδυνάμωση των αντιδραστικών αντιιμπεριαλιστών δολοφόνων;

Αυτό το δίλημμα είναι δικό της αλλά αν θεωρήσουμε ότι η εργατική τάξη του Ιράν, οι εργαζόμενοι της χώρας αυτής και τα φτωχά λαϊκά κοινωνικά στρώματα, είναι μέρος τής παγκόσμιας εργατικής τάξης, μέρος του παγκόσμιου λαού, τότε το δίλημμα είναι και δικό μας.

Πως θα απαντούσε ένα αυτόνομο δημοκρατικό ταξικό κίνημα σε μια άλλη χώρα στην αγωνία αυτών των ανθρώπων;

Πως θα απαντούσαν άραγε οι ξερόλες διανοούμενοι στην δύση και οι πολυάριθμες σεκταριστικές και ρεφορμιστικές αριστερές, κομμουνιστικές, αναρχικές ομάδες και οργανώσεις στην δύση και την Ελλάδα; πως θα απαντούσε άραγε το πρώην-κομμουνιστικό ΥπερΚόμμα ελλάδας; η Λαέ, οι Εξαρχειώτες;

Είμαι σίγουρος ότι όλοι αυτοί έχουν την απάντηση έτοιμη: Η μια αντίθετη και συμπληρωματική προς την άλλη.

Τα συγχαρητήρια μου σε όλους.

Στις πορείες σας τώρα, άντε και καμιά μολότωφ να περνάει η ώρα..
Ζήτω η ιρανική εργατική τάξη και ο ηρωικός πολιτισμένος λαός τού Ιράν!



Ιωάννης Τζανάκος

Πουθενά-Πουθενάς

Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019

Ριζικό Θεμέλιο


Το ριζικό θεμέλιο δεν είναι η επιθυμία αλλά η Βούληση, και η Βούληση είναι υπο-στοιχείο τού λογικού-κατηγοριακού στοιχείου..

Ιωάννης Τζανάκος

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019

Iran: ομολογίες ψεύτικων πολιτικών ενοχών με το ζόρι, και σε πανεθνική τηλεοπτική μετάδοση

Από τις απαρχές της η ισλαμοφασιστική εξουσία στο Iran, έχει αποκτήσει την ''τεχνογνωσία" να αποσπά δια τής βίας ψευδείς ομολογίες από αντικαθεστωτικούς ή απλούς διαδηλωτές, ότι είναι πράκτορες ή υποχείρια ξένων δυνάμεων κ.λπ, να τις μαγνητοσκοπεί και έπειτα να τις ανεβάζει στην τηλεόραση. 
Η ίδια ολοκληρωτική τεχνική που έχει ακολουθήσει άνευ τηλεοράσεως κάθε ολοκληρωτική εξουσία [λ.χ χάριν ο πατερούλης Στάλιν στις δίκες τής Μόσχας] και μετά έχει παρουσιαστεί και μέσω τηλεοπτικών αναμεταδόσεων. 
Κανείς βέβαια δεν ''πείθεται" αλλά επικρατεί φόβος, υπάρχει εξευτελισμός τού θύματος δημοσίως, συντριβή τής αξιοπρέπειας του, αλλά και τής αξιοπρέπειας τού θεατή αυτού τού θεάματος. 
Απλά, σήμερα πλέον, το θεοκρατικό Iran έχει ξεφύγει, και οι αναντίστοιχες με το νεώτερο επικοινωνιακό πλαίσιο πρακτικές του δείχνουν μάλλον ότι κάποια στιγμή θα καταρρεύσει η συγκεκριμένη θεοκρατική καπιταλιστική εξουσία, και μάλιστα με κρότο.


Ιωάννης Τζανάκος






Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Οι ψευδοσοφιστές τής νεωτερικότητας και ο 'δημόσιος' χώρος

Η περίφημη [ως θεσμοθετημένη ή άτυπα οργανωμένη] δημοσιότητα των δυτικών καπιταλισμών αλλά και των παθολογικών [καπιταλιστικών επίσης] αποφύσεων τους στην 'ανατολή' και τον υπόλοιπο 'κόσμο', έχει εγγεγραμμένη εντός της τα όρια και τις παραμορφωτικές διαστροφικές πτυχές που έχει γενικά η res publica, republic τού νεώτερου κόσμου, όπως όμως αυτές οι πτυχές εκφράζονται ή αποκρυσταλλώνονται σε όλο το φάσμα τής πολιτικής και διανοητικής οργάνωσης τού νεωτερικού ανθρώπινου κόσμου, σε όλο το πολιτικο-τοπολογικό πλαίσιο ['δεξιά-αριστερά'], σε όλες τις έννοιες και σε όλα τα γραπτά ή προφορικά κείμενα και διακείμενα αυτού τού κόσμου.
Θα σταθώ λίγο στην 'κειμενική' πτυχή αυτής τής δημοσιότητας.
Ενώ με βάση τις πλατωνικές συκοφαντίες, που έγιναν όμως και ο κοινός τόπος τής χριστιανικής και έπειτα νεώτερης διανόησης και κοινής γνώμης -όταν υπήρχε αναφορά στην χειραγώγηση και το ψεύδος, ενώ λοιπόν με βάση τις πλατωνικές συκοφαντίες οι αρχαίοι σοφιστές παραποιούσαν τα νοήματα, διαλύανε τον ορθολογικό ιστό τής σκέψης, και χειραγωγούσαν τους ακροατές τους μαθητές και τους πολίτες με τις αμφισημίες και τα μη-όντα τους, αυτό που βλέπουμε στην νεώτερη εποχή είναι ότι οι μεγάλοι ψεύτες και οι μεγάλοι διδάσκαλοι τής απάτης κατέληξαν να είναι όλα τα 'παιδιά' των [πλατωνικών ή θεοκρατικών] μεταφυσικών σωτηριολογικών και σεκταριστικών σχολών πολιτικής και πολιτικοφιλοσοφικής σκέψης.
Κάθε πικραμένος και αδιέξοδος αντιπρόσωπος μιας σέκτας ζηλωτών και θεοκρατών έχει τις μεγαλύτερες ικανότητες παραποίησης τού κάθε σταθερού νοήματος, ό,τι και να σημαίνει αυτό.
Σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο νεωτερικών-θεοκρατικών πνευματικών-και-πολιτικών πολέμων χωρίς αρχές, συκοφαντικών και χυδαίων επιθέσεων, ψυχονοητικών ετεροκαθορισμών και ακραίων υστεριών, το παράδοξο είναι ότι έναν κεντρικό ρόλο παίζουν εδώ και έναν αιώνα πάσης φύσεως ψευδοσοφιστές, ακραία και ψευδή ομοιώματα των αρχαίων σοφιστών, σχετικιστές και νιτσεϊκοί, αλλοπρόσαλλοι καλλιτέχνες και φαντασμένοι λόγιοι. 
Υπάρχει δηλαδή, πάνω στην κοινή βάση τής εγγενώς αποξενωτικής και δόλιας πολιτικής δομής τής σύγχρονης κρατο-δημοκρατίας, ένας πολτός σεκταριστών ιδεολογικών πολεμιστών και αντιπροσώπων όλων των Ιδεών-ιδεολογιών, οι οποίοι δεν έχουν ή δεν εκφράζουν έστω την οποιαδήποτε ανάγκη να θέσουν τις Ιδέες-ιδεολογίες τους αυτές στην κρίση και την πραγματική αμφισβήτηση που θα προέκυπτε από μια ζωντανή, πραγματικά ζωντανή δημοκρατική κοινωνική ενότητα αυτοκαθοριζόμενων και έλλογων-υπεύθυνων πολιτών.
Γι αυτό και δεν μπορείς ποτέ να ξέρεις τι ακριβώς κάνει ο καθένας διανοούμενος ή διανοουμενίζων με το γραπτό ή προφορικό 'κείμενό' του, πως το έχει συνθέσει για να παραπλανήσει και όχι βοηθήσει τους άλλους, εξαπατώντας εντέλει και τον εαυτό του.
Χρειάζεται να εξετάσουμε πλέον τα πράγματα με προσοχή, και χωρίς καμία πίστη.


Υστερόγραφο
Έγραψα αυτό το κειμενάκι, ενθυμούμενος πως ένας βλάκας αριστεριστής-αυτόνομος, για να συκοφαντήσει το κουρδικό κίνημα, έβαζε με πονηριά και κακία, με κάποιον γλοιώδη έμμεσο τρόπο, μέσα στο φτωχό κείμενό του, διάφορους χυδαίους και προσβλητικούς χαρακτηρισμούς εναντίον του κινήματος αυτού. 
Έχω διαβάσει διάφορες 'σούπες', διάφορα κείμενα δηλαδή με αυτό τον χαρακτήρα, και έχω αρχίσει να διακρίνω πως ένας συγγραφέας ή ένας προπαγανδιστής συγγραφέας ή σχολιαστής προσπαθεί να περάσει, μερικές φορές σαν σουπιά, χυδαίες κατηγορίες και στάμπες σε αντικείμενα, ανθρώπους, καταστάσεις.


Ιωάννης Τζανάκος







Διερώτηση αφελών δημοκρατικών Ιρανών

'..Οι Ιρανοί θέλουν να ξέρουν: πόσοι πρέπει να σκοτωθούν για να είναι είδηση;..'

Διερώτηση τής ιρανικής ιντελιγκέντσιας στην Δύση, μέσω ενός δημοκρατικού ιρανικού μέσου ενημέρωσης που εδρεύει στην δύση [χωρίς να έχει σχέση με τους ΜΕΚ ή τους μοναρχικούς]

-------------------

Σχόλιο-Απάντηση
Ιωάννης Τζανάκος

Trump-USA:
 
'Keep the Oil'
'Keep the Oil'
'Keep the Oil' 'Keep the Oil' 'Keep the Oil' 'Keep the Oil' 
'Keep the Oil' 



The world is blind to the reality of class struggles in Iran