Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021

Reşo lo dilo

Σημειώσεις μετά από την καταστροφή (2)

Αντινομία
----
 
[1α]
Να λοιπόν μια καταγγελία που δεν είναι υπερβολική. 
Η Amazon αγνόησε την προειδοποίηση ακραίου καιρικού φαινομένου στην περιοχή που υπάρχει μια μονάδα παραγωγής της, και όπως καταγγέλλεται δεν άφησε εργαζόμενους να αποχωρήσουν από αυτήν έγκαιρα (και να πάνε στο ήδη υπάρχον καταφύγιο που υπάρχει για τέτοιες καταστάσεις) με αποτέλεσμα να σκοτωθούν. 
Αν ισχύει, το οποίο θεωρώ πιθανότατο, τότε μπορείς να μιλήσεις για δολοφόνους ιδιώτες καπιταλιστές, μπορείς να πεις ότι το Κεφάλαιο δολοφονεί, και ο λόγος σου τότε δεν θα είναι ούτε ακραίος ούτε δημαγωγικός.
 
[1β]
Τα μεγάλα λόγια και τα σπουδαία σύμβολα είναι σκατά.
Μπορεί στην Λατινική Αμερική ένας μεγάλος εχθρός των λαών να είναι ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός, αλλά αυτό δεν αθωώνει ούτε κρύβει την σαπίλα και την σήψη που διαβρώνει την λατινοαμερικάνικη αριστερά, η οποία σχετίζεται σε πολλές εκδοχές και πολιτικές εκφράσεις της με ναρκέμπορους και αντιδυτικούς υπερεθνικιστές που έχουν φορέσει την προβιά τού κρατικού σοσιαλισμού και τού κρατικού καπιταλισμού.
Οι σχέσεις αυτής τής αριστεράς, όχι όλης βέβαια, με την (λιβανέζικη) Hezbollah και το θεοκρατικό καθεστώς τού Iran δεν είναι ψέμα μόνο και μόνον επειδή την αποκαλύπτουν οι δεξιοί.
Το να υψώνεις σημαίες με τον Γκεβάρα και τον Κάστρο, το να κραυγάζεις ενάντια στον δυτικό ιμπεριαλισμό και τις ΗΠΑ, το να κατηγορείς τον «σιωνισμό», δεν σημαίνει από μόνο του πλέον τίποτα.
 
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Σημειώσεις μετά από την καταστροφή (1)

 
Ο Τσίπρας είναι ένας συνηθισμένος Ψεύτης. Όταν συναντά κάτι που τού θυμίζει τον εαυτό του κραυγάζει: «Να! ένας Ψεύτης! (μη κοιτάτε μόνον εμένα)».
Όταν η ομοιότητα αυτή είναι πιθανότερο (ως προς την δυνατότητα που εμπεριέχει)(ως ομοιότητα) να σημαίνει μιαν όντως παρουσία ενός ψέματος και ενός Ψεύτη (όπως ο ίδιος), δεν αντέχει να μην θριαμβολογήσει, επισπεύδει την ανάδειξη τής ταυτότητάς του με το ομοίωμά του, δεν έχει την ψυχραιμία και την υπομονή να περιμένει λίγο μέχρι να δέσει η σχέση τού ομοιώματος του με τον ίδιο ως παθολογικό Ψεύτη, και έτσι τα κάνει μούσκεμα χάνοντας την δυνατότητα του να αξιοποιήσει το κελεπούρι που τού έδωσε η πραγματικότητα.
Ο παθολογικός Ψεύτης δεν μπορεί παρά να καταντά στο τέλος ένας Βλαξ.
Κατηγορώντας έναν άλλον ότι δεν είπε την αλήθεια που προκύπτει από μιαν έρευνα την οποία ο άλλος αυτός δεν θα μπορούσε να ξέρει (επισήμως τουλάχιστον), τι άλλο κάνει παρά να αποκαλύπτει εαυτόν ως Βλάκα;
Θα μπορούσε να υπονοήσει έμμεσα-μισοανοιχτά ότι ο Μητσοτάκης και η Κυβέρνηση ήξεραν και έκρυβαν αυτά που αποκάλυψε η επιστημονική έρευνα Τσιόδρα, αλλά όχι!!, δεν τού αρκεί αυτό.
Κάνει ένα παράλογο προπαγανδιστικό άλμα, όχι μόνος του αλλά μαζί με όλο το λουμπεναριό τής «Εφημερίδας των Συντακτών», και κατηγορεί τον ΜητσοτάΚ ότι ήξερε και έκρυβε.
Πως το αποδεικνύεις αυτό κύριε Βλάκα; Δεν το αποδεικνύεις, άρα;
Άρα, ακόμα κι αν υπάρχει απόκρυψη και κρυμμένη πληροφόρηση-γνώση, με τον τρόπο σου, βλάκα Τσίπρα, δίνεις ένα ανέλπιστο δώρο στον ΜητσοτάΚ και την κυβέρνηση.
Αλήθεια, πόσο τυχερή είναι η ΝΔ και η δεξιά εν γένει στην Ελλάδα, να έχει τέτοιους κρετίνους σαν αντίπαλους;
 
Ο Τσίπρας είναι ένας συνηθισμένος Ψεύτης.
Συναντά παντού τον εαυτό του και τον αναγνωρίζει παντού ως αντικαθρέφτισμα του.
 
Όταν σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης προτάσσεις το κοινωνικό αίτημα (λ.χ μεγέθυνση των υγειονομικών-νοσοκομειακών δομών) χωρίς την ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ πρόταξη τής (ανάγκης) αυστηροποίησης των περιοριστικών κανόνων, δεν είσαι σοβαρός και εντέλει δεν σε ενδιαφέρει το κοινωνικό αίτημα.
Βέβαια οι πολιτικοί σαλτιμπάγκοι που ωρύονται για το κοινωνικό αίτημα, την νεοφιλελεύθερη αδικία (που για μένα υπάρχει), μπορούν άνετα ως τζογαδόροι σε πολιτική ρουλέτα να αλλάξουν στάση, σε μια στιγμή, και να κρίνουν την νεοφιλελεύθερη δεξιά και το εκσυγχρονιστικό Κέντρο απαιτώντας το εντελώς αντίθετο από αυτό που απαιτούσαν μόλις πριν, και από διαπρύσιοι πολέμιοι των απαγορευτικών κανόνων και τού υποχρεωτικού εμβολιασμού να μετατραπούν σε διαπρύσιοι υποστηρικτές τους και κριτές των δεξιών και των κεντρώων σε αυτό ακριβώς το σημείο.
Ο Κύριος Τσίπρας και το αλήτικο «επιτελείο» του είναι άξιοι για πολιτική συντριβή και πολιτική διαπόμπευση, οι πολιτικές απάτες τους δεν αντέχονται και δεν πρέπει να αντέχονται από κανέναν λογικό και αξιοπρεπή άνθρωπο.
 
Μιλάμε για την ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ, την ακροδεξιά, τούς σεκταριστές κ.λπ, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε την «κοινωνία» και τις ευθύνες της. Στην Σπάρτη υπάρχει αυτή την στιγμή μεγάλη διάδοση τού δολοφονικού κορωνοϊού, λόγω μιας μαθητικής εκδρομής (στο Καρπενήσι).
Ακόμα εκπλήσσομαι με αυτή την ασυνάρτητη επιπόλαιη ελληνική «κοινωνία».
Από πότε οι αμφιλεγόμενες και ανούσιες ως προς τον σκοπό τους «πενθήμερες» μαθητικές εκδρομές έχουν μεταφερθεί καταχείμωνο;
Τι εξυπηρετεί αυτή η μεταφορά ημερομηνίας;
Μήπως κάποιοι φτιάχνουν έτσι μια μεγαλύτερη περίοδο χριστουγεννιάτικων διακοπών;
Μήπως εξυπηρετείται η ραστώνη και η αδιαφορία;
Μήπως εξυπηρετούνται τουριστικές επιχειρήσεις;
Και σε τελική ανάλυση, τι νόημα έχει πλέον αυτός ο γελοίος «θεσμός» τής πενθήμερης εκδρομής;
Το απαράδεκτον όλων αυτών όμως μεγεθύνεται όταν τα δεις υπό το πρίσμα τής πανδημικής κρίσης.
Εδώ γίνεται ο χαμός, και το μέλημα των μαθητών, των γονιών, των καθηγητών, είναι η πενθήμερη εκδρομή;
Είμαστε σοβαροί ως κοινωνία και ως εκπαιδευτική κοινότητα;
Όχι, δεν είμαστε σοβαροί.
 
Η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ κρύβονται ο ένας πίσω από την αθλιότητα τού άλλου, ενόσω η ακροδεξιά επιδεικνύει τον δολοφονικό Φαλλό της.
 
Αντιεμβολιαστές-ανεμβολίαστοι και κόλακες τους, αποδυναμωμένες υγειονομικές-νοσοκομειακές δομές. Καλώς ήρθατε στον Σύριζα-ΝΔ κόσμο.
 
Το υψηλό ποσοστό των ανεμβολίαστων και αντιεμβολιαστών είναι ένας σημαντικός παράγοντας καθορισμού τού ποσοστού θνητότητας.
 
Θέλω να πω ότι όλες οι ιδεολογικές και πολιτικές «συσπειρώσεις» σε αυτό τον κόσμο είναι «ενήλικες». Δεν υπάρχουν πλέον πραγματικοί «έφηβοι» και «παιδιά» στις ιδεολογίες.
 
Το νόημα τής επιστημονικής έρευνας:
Χρειάζονται Και 1) περισσότερες υγειονομικές δομές Και 2) αυστηρότερα μέτρα.
Άρα:
Δεν μπορείς να κάνεις κριτική ως προς το 1ο σκέλος και την ίδια στιγμή να κάνεις κριτική στο 2ο σκέλος, δηλαδή στην αυστηροποίηση και στην υποχρεωτικότητα των μέτρων και των κανόνων (λ.χ στην υποχρεωτικότητα τού εμβολιασμού που είναι απαραίτητη ως ακόμα αυστηρότερη και γενικευμένη).
Φτάνει πια με τους πολιτικούς απατεώνες τού Σύριζα.
Πέρα από όλα τα άλλα, η διπρόσωπη λογική τού Σύριζα ακυρώνει την πιθανότητα κάθε αποτελεσματικής κριτικής τής αστικής νεοφιλελεύθερης πολιτικής λιτότητας ως προς τις υγειονομικές δομές κ.λπ.
 
Να προφυλακιστούν όλοι οι φασίστες απαγωγείς, και να εξαρθρωθεί όλο το εγκληματικό παρακρατικό δίκτυο που τους στηρίζει και τους πλαισιώνει. 
Αλλιώς πείτε μου, πως θα σηκώνετε το δάχτυλο τής καταγγελίας στους αναρχικούς νεο-ολοκληρωτιστές; 
Περιμένω τα γεγονότα.
 
Νομίζω ότι οι φασίστες απαγωγείς «θεματοφύλακες» τιμωρούνται ηπιότερα από τους αναρχικούς όταν οι αναρχικοί τραμπουκίζουν ηπιότερα.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 
 
 
 

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021

 
اوضاع خیلی خوبه ، مردمی که اعتراض می کنن ، یعنی زنده هستن !!! یعنی مطالبه دارن 
، مردم همیشه باید اعتراض کنن ، فرقی هم نمی کنه که حاکم کی باشه ، مردم باید حق                                                         
 ودشون رو بگیرن ، این یه اصله ، حاکم اگه خمینی باشه یا خامنه ای ، چپ باشه یا راست ،
مذهبی باشه یا لائیک ، رجوی باشه یا پهلوی ، اینا فرقی در اصل ماجرا نداره ، چون هیشکی
 صاحب مردم نیست ، 
من به مردم نمیگم که اول باید حاکم رو عوض کنی بعد از حاکم جدید حقت رو بگیری ، بلکه                                                     
میگم که چه حاکم رو عوض کنی یا نکنی ، حقت رو بگیر ، خاموش نباش ، سکوت نکن ، 
هیشکی حق نداره بر تو حکومت کنه ، چه حاکم فعلی و چه حاکم بعدی !!!                                                        
 
 

Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021

Μουσική Λένα Πλάτωνος, Ποίηση Κώστας Καρυωτάκης - Η πεδιάς και το νεκροταφείον

Φασιστική Απαγωγή στις 12.30 και ανακοίνωση ΟΛΜΕ πότε; (τώρα είναι 17.00) Ξεφτίλες τής ΟΛΜΕ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΚΕ-ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ξεφτίλες αναρχικοί, ο χρόνος μετράει ξεφτίλες.

Μίλα ξεφτιλισμένε Τσίπρα, Μίλα ξεφτιλισμένε Νίκο Φίλη! Μιλήστε ξεφτίλες τού Ναρ και τού κΚε, μιλήστε ξεφτίλες αναρχικοί. 
Σε άλλες περιπτώσεις θα είχατε βγάλει ανακοίνωση σε 1 λεπτό!
 
Η λογική τού αριστερίστικου τραμπούκικου κατήφορου ενάντια στους πανεπιστημιακούς δασκάλους είναι ο φασιστικός πάτος.
 
«Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Πιερίας ενημέρωσε το Δ.Σ της ΟΛΜΕ..»
Γιατί αργείς ξεφτιλισμένη «αριστερή» ΟΛΜΕ;
 
Ο αργός χρόνος αντίδρασης των κεντρικών οργάνων τής «αριστερής» ΟΛΜΕ (μέχρι στιγμής τίποτα δεν υπάρχει) δείχνει και κραυγάζει αυτό που δείχνω και κραυγάζω χρόνια: Η ΟΛΜΕ και οι αριστεροί καθηγητές τής μέσης εκπαίδευσης που φτιάχνουν την πλειοψηφία της, δεν πάνε καθόλου καλά, πάσχουν από απάθεια αδιαφορία και ιδεολογικό σεκταρισμό απόλυτα προσαρμοσμένο στα ειδικά κορπορατιστικά συμφέροντα τους και την αδράνεια τους.
 
Η ΟΛΜΕ αποκαλύπτεται με την ακόμα ήπια καταδικαστική αντίδρασή της για την φασιστική απαγωγή: Ντροπή στην αριστερή πλειοψηφία τής ΟΛΜΕ.
 
Είναι 17.00 και κανένας ακόμα δεν έχει πάρει ξεκάθαρη θέση. Αργούν και η βραδύτητά τους δείχνει την απάθεια και την αμηχανία τους.
 
Ιωάννης Τζανάκος 

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

KYUSS - One Inch Man

KYUSS - Green Machine

Τι δεν έχει καταλάβει η μικρονοϊκά κυνική «ιντελιγκέντσια» τού Σύριζα, σε σχέση με την νέα (2η) κυνική συμμαχία της, ή πιο απλά: Γιατί δείχνουν άλλη μια φορά πόσο ηλίθιοι και επικίνδυνοι είναι.

Γιατί δείχνουν άλλη μια φορά πόσο ηλίθιοι και επικίνδυνοι είναι.
-----
Η συμμαχία τού Σύριζα με τους Ανεξάρτητους Έλληνες ήταν μια συμμαχία με ένα ημι-παρακρατικό κόμμα τής ακροδεξιάς, και ως τέτοια συμμαχία ήταν ήδη αμφιλεγόμενη αλλά είχε ένα έρεισμα ή μια πρόφαση σαν έρεισμα: την υπεράσπιση μιας μορφής εθνικής κυριαρχίας ακόμα και δια μέσω τής επιστροφής σε εθνικό νόμισμα, και ίσως έναν κοινό τόπο ως προς την πιθανή αναζήτηση ενός νέου γεωπολιτικού συμμάχου (επί τού συγκεκριμένου την Ρωσία).
Το όλο σχέδιο ήταν όπως αποδείχτηκε πρόχειρα κατασκευασμένο και τυχοδιωκτικό εφόσον στηρίζονταν σε εικασίες, σε υπερεκτιμήσεις των δυνατοτήτων ελιγμών, και σε αστόχαστες αναλύσεις για την οικονομική κρίση που την παρουσίαζαν ως ένα «τέλος» πολλών άλλων δομών και καταστάσεων στην αστική ελληνική κοινωνία. Επιπλέον δεν υπήρχε ούτε πραγματική συμμετοχή ούτε προετοιμασία τού λεγόμενου «λαϊκού παράγοντα» για ένα τέτοιο ριψοκίνδυνο σχέδιο, ακόμα κι αν παρουσιάζονταν ως μια από τις εναλλακτικές δυνατότητες μετά από ένα αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις με την EU.
Αν πούμε ότι παρά όλα αυτά υπήρχε ένα κάποιο λογικό πλαίσιο για όλα αυτά τα σχέδια, και δεν το λέμε αυτό μόνον «ρητορικά», θα δούμε ότι η λογική μιας κυνικής συμμαχίας με ένα δεξιό εθνικιστικό κόμμα είχε και έχει νόημα σε ανάλογες περιστάσεις και φυσικά είχε ένα γενικό λόγο για να γίνει αποδεκτή προτού ακόμα φανεί η σαθρότητα των σχεδίων που εν προκειμένω την στήριξαν ως συγκεκριμένη συμμαχία..
Προσέξτε! εμένα προσωπικά δεν με αφορούν οι «μικροβιοφοβικές» θέσεις και αναλύσεις των ίδιων αυτών των νεοαριστερών, αλλά και των κεντρώων φιλελεύθερων για μια πιθανή συμμαχία με εθνικιστικά κόμματα.
Δεν χρειάζεται να σχολιάσω την απίστευτη υποκρισία των Συριζαίων και των άλλων υποστηρικτών τους όταν δεν έχουν το θάρρος να μετατρέψουν την ακραία «αντιεθνικιστική» θεωρία και ιδεολογία τους όταν οι ίδιοι!! την αίρουν στην πράξη.
Απλά δηλώνω ότι εγώ δεν έχω γενικά πρόβλημα με τις κυνικές συμμαχίες ακόμα και με εθνικιστές υπό ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο σας εξέθεσα δια τής πλαγίας οδού αλλά όχι και τόσο αφανώς.
[Αναλογικό παράδειγμα: στην Συρία λόγου χάριν θεωρώ ότι επιμέρους συμμαχίες και συμπράξεις με τον φασίζοντα εθνικιστή Άσαντ ήταν και είναι θεμιτές].
Αυτό ακριβώς όμως, το συγκεκριμένο εθνικό-εθνικιστικό πλαίσιο, δεν έχει καμία σχέση με το πλαίσιο που δημιουργήθηκε με το κυρίως ακροδεξιό αλλά και ακροαριστερό-αναρχικό (όχι όλου τού «χώρου») αντιεμβολιαστικό-ανορθολογικό πλαίσιο.
Δεν υπάρχει καμία ουσιώδης ή νομοτελειακή ή και καθόλου σχέση μεταξύ των δύο «πλαισίων», άρα ο Σύριζα και άλλοι πολιτικοί απατεώνες δεν είχαν κανέναν λόγο να προσπαθήσουν να ξαναβρούν, έστω «δοκιμαστικά», τις άκρες μιας νέας κυνικής συμμαχίας με την εθνικιστική δεξιά.
Αυτή η συγκεκριμένη διάχυτη εθνικιστική-φονταμενταλιστική κοινωνική δεξιά (τού «αντιεμβολιασμού») είναι παλαβή, άρρωστη, βαθιά σάπια, επικίνδυνη, και δεν τής καίγεται καρφί για την εθνική κυριαρχία, δεν νοιάζεται για το έθνος και την θέση τής χώρας, έστω με μια ριζοσπαστική-τυχοδιωκτική αλλά εντέλει και ορθολογική έννοια.
Αυτή την φορά οι Φωστήρες τής νέας αριστεράς τα έκαναν πραγματικά μούσκεμα, τα θαλάσσωσαν, και κυρίως έδειξαν και σε μένα ακόμα -που τους μισώ από τότε που θυμάμαι τον πολιτικό εαυτό μου- πόσο άθλιοι αλλά και βλάκες απατεώνες είναι.
 
Ιωάννης Τζανάκος

Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2021

Να συντρίψουμε το πατριαρχικό «Άβατο» τού «Αγίου Όρους» των σκοταδόψυχων.

Η παγκόσμια πρωτοτυπία να απαγορεύεται από το θεοκρατικό ιερατείο η παρουσία των γυναικών εντός μιας εδαφικής ζώνης-επικράτειας τής επικράτειας μιας χώρας («Άβατο»), αυτό δηλαδή που συμβαίνει στο «Άγιο Όρος» (στην ελληνική επικράτεια), δεν είναι αποτέλεσμα μιας «πολιτισμικής ιδιομορφίας» αλλά θεσμοθετημένη επιβίωση μιας πατριαρχικής σεξιστικής εξουσίας, η οποία συν τοις άλλοις είναι (ως επιβίωση) παράνομη υπό την οιανδήποτε ερμηνεία τού διεθνούς δικαίου και τού δικαίου των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Το θεοκρατικό καθεστώς απαγόρευσης τής γυναικείας παρουσίας στο ελληνικό Άγιο Όρος, δηλαδή σε μια ολόκληρη -μεγάλη σε έκταση- ενιαία εδαφική επικράτεια, δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο.


Αν δεν πατήσει γυναικείο πόδι στο Άγιο Όρος, να πάθουν αποπληξία οι καλόγεροι, ελευθερία δεν θα υπάρξει στην Ελλάδα.

Να μαζευτούμε, άντρες γυναίκες, φιλελεύθεροι αριστεροί κεντρώοι δημοκράτες αναρχικοί, άθεοι και ήπιοι θρήσκοι, να σπάσουμε το άβατο τού Αγίου Όρους.

Έχει χαζέψει το μυαλό μερικών, αν δεν το καταλάβουν: 
Γιατί όχι μέτωπο παραβίασης τού άβατου τού «Άγίου όρους» για τις γυναίκες; 
Όλοι μαζί, όσοι συμφωνούν, χωρίς ιδεολογικές προϋποθέσεις.

 

Ιωάννης Τζανάκος 

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

Depeche Mode - World In My Eyes

Feuerbach. Η άρση της αλλοτρίωσης ως ανθρωποθεϊστική ιδεολογία, ή, ο ψευδής Προμηθέας.

Τι μας λέει ο Feuerbach;  
Εάν η θρησκεία είναι προβολή* (των ιδιοτήτων) τής «ανθρώπινης ουσίας», τότε η κριτική της θρησκείας είναι επαναφορά στην «αφετηρία» που «είναι» ως «Είναι» αυτή η «ανθρώπινη ουσία».
Η εκθρόνιση (τής ιδέας, αξίας αλλά και φαντασίωσης περί) τού Θεού (ή των Θεών) είναι η προϋπόθεση για την ενθρόνιση και καταξίωση του ανθρώπου.
Βλέπουμε όμως ότι όταν νοείται κατά αυτόν τον τρόπο (τού Feuerbach) η «εκθρόνιση» τού «Θεού», έχουμε να κάνουμε με μια διατήρηση αυτών των ιδιοτήτων που καταχωρήθηκαν ως «θεϊκές» ιδιότητες, με μόνη διαφοροποίηση την αλλαγή τού κατέχοντος αυτές.
Αν αυτές οι ιδιότητες που καταχωρήθηκαν στον «Θεό» (ή τους «Θεούς») δεν τίθενται στο φως τής κριτικής ως αποτελέσματα φαντασιώσεων και ακραίων παράλογων, άρα ανεδαφικών αξιώσεων ενός όντος όπως ο άνθρωπος που τις κατασκευάζει στην φαντασία του ως «θεϊκές» ιδιότητες, τότε ακόμα και η αποκάλυψη τής προέλευσής τους από τον ίδιο τον άνθρωπο ενώ φαίνεται ορθολογική (ως αποκάλυψη) είναι μια καρκινική μετάσταση τού καρκίνου τής θρησκευτικής-θεοκρατικής μεταφυσικής.
Ο Feuerbach αποκαλύπτει την πραγματική πηγή των φαντασιώσεων που ονομάστηκαν «Θεός-Θεοί» στον ίδιο τον άνθρωπο, και με αυτό τον τρόπο αποκαλύπτει το γεγονός ότι δεν υπάρχει Θεός (σε αυτό έχει κι αυτός δίκιο) αλλά δεν τις κατακρημνίζει ως φαντασιώσεις, δεν τις ρίχνει από το βάθρο μιας ιδεολογικής βασιλείας.
Θέλει λοιπόν να κάνει τον άνθρωπο πάλι ιδιοκτήτη και συνειδητό κάτοχο των φαντασιώσεων του που ονόμασε «Θεό-Θεοί» αλλά όχι καταστροφέα και αποδομητή τους ως φαντασιώσεων του.
Δεν θέλει ίσως να κάνει τον άνθρωπο «Θεό» αλλά κάτι σαν «Θεό».
Τον ακολουθεί με μετατροπές ο Marx και ο Nietzsche (που τον είχε μελετήσει κι αυτός).
Ένα λεπτό νήμα, πανίσχυρο, ενώνει Marx Nietzsche και Feuerbach, και αυτό το νήμα σημαίνει μιαν ιδιαίτερα επικίνδυνη καρκινική και εντέλει λούμπεν πληβειακή μετάσταση τής προαιώνιας θρησκευτικής-θεοκρατικής μεταφυσικής και οντολογίας**.
[*Η έννοια τής «προβολής» στον Feuerbach ελέγχεται ως μη υπάρχουσα στο σύστημά του, αλλά είναι θαρρώ ερμηνευτικά εύστοχη]
[** Δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι και οι παραληρηματικές εκδοχές αυτού τού οντολογικού-θεοκρατικού ανθρωποθεϊσμού στον αναρχισμό, έχουν την ίδια προέλευση και σημαίνουν τον ίδιο θεοκρατικό δεσμό σκέψης]
 
Ιωάννης Τζανάκος

Henry Purcell - Strike the viol, from Come Ye Sons of Art (Z.323)