Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020
Οι 3 «άντρακλες»
Τα μάθατε τα νέα;
Ο άντρακλας Πούτιν αποκάλεσε Άντρα τον Ερντογάν γιατί υπερασπίζεται τα συμφέροντα τής χώρας του, και είπε επίσης ότι [ο Ερντογάν] «δεν κουνάει την ουρά του» [αν ήταν καλή η μετάφραση..]
Λίγο πολύ είπε, όχι και τόσο πλαγίως, ότι ο Ερντογάν δεν είναι «γυναικούλα» και «αδελφή».
Το ίδιο είμαι σίγουρος ότι πιστεύει και για τον Τραμπ.
Θυμάστε τι σας έλεγα για την «φασιστική διεθνή» ίντριγκα αυτών των υπερ-Αντρών;
«Άντρακλες», «τα σέρνουν βαριά», «μάγκες», και άλλα ποταπά για ηγέτες κρατών που σέρνουν πίσω τους εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων, εκ των οποίων οι μισοί είναι γυναίκες [κάποιες τους ψηφίζουν βέβαια, τους άντρακλες].
Τι έχει να πει ο παλιός φίλος Ν.Κ για το παλιό του [ελπίζω όχι πια] ίνδαλμα;
Τι έχει να πει ο Λαφαζάνης; και όλο το ρωσόφιλο-ιρανόφιλο «αριστεροπατριωτικό» «κοινό»;
Έτσι θα κάναμε ρήξη με την δύση;
Για να πέσουμε στα νύχια αυτών των αντρουά φασιστοειδών;
Πρόκειται για «εποικοδόμημα»; μη χέσω πια τον μαρξισμό σας.
Αυτοί οι τρεις βαρβατίλες είναι μπάζα ούτε για τα μπάζα, και δυστυχώς η δύση φαίνεται «καλύτερη» να πω; αντιφατικότερη να πω; Θου Κύριε..
Για τους ακροδεξιούς ρωσόφιλους Πουτινολάτρες δεν έχω να πω πολλά.
Ο δεξιός πατριωτισμός-εθνικισμός μπορεί να γίνει μεγαλύτερος εχθρός για ένα αδύναμο έθνος κι από τον χειρότερο ψευτο-κοσμοπολιτισμό τού συρμού.
Σκοτίστηκαν για την χώρα, σκοτίστηκαν για την εθνότητα, πάνω από όλα ψάχνουν τον Άντρα.
Για να μη λέμε κάτι χωρίς αποδείξεις.
Λίγα από αυτά που έχω πει κατά καιρούς για τους 3 Άντρακλες τής ανορθωμένης Πού-κ.λπ:
Ιωάννης Τζανάκος
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020
Το αντικουρδικό μίσος και η αντικουρδική υστερία..
Δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ την άρρωστη αντικουρδική χαιρεκακία, την οποία είδα με τα [αναγιγνώσκοντα] μάτια μου να εκφράζουν ένας υπερ-αντικαπιταλιστής «αντιεθνικιστής» και ένας «αριστερός πατριώτης».
Και οι δύο ειρωνεύονταν την αδυνατότητα και το ανέφικτον τής ανάδυσης και έπειτα ύπαρξης κουρδικού έθνους κράτους, ο δε «πατριώτης» αδυνατούσε αν και εγγράμματος να διακρίνει μεταξύ έθνους και εθνότητας.
Ας αφήσουμε τον «αριστερό πατριώτη» να συνεχίζει να σκέφτεται μέσα στις δηλητηριώδεις πατριωτικές φιλοχομεϊνικές-φιλοπουτινικές αναθυμιάσεις τού πατριωτισμού του, όσο μπορεί να σκέφτεται ακόμα, γιατί αν κρίνω από την εποχή που είχε εκφράσει απόψεις περί όλων αυτών, είχε ήδη αρχίσει να χάνει τα λαφαζανικά αυγά και πασχάλια του.
Ας περιοριστούμε στον υπερ-αντικαπιταλιστή «αντιεθνικιστή».
Ο Κύριος αυτός, καταρχάς είχε το αντικουρδικό πρόβλημα που έχουν όλοι οι αντικούρδοι:
Αν οι Κούρδοι θέλουν κράτος δεν ξέρουν τι τους γίνεται και είναι ύποπτοι ιδεολογικά για καπιταλιστικές εθνοκρατικές βλέψεις.
Αν οι Κούρδοι δεν θέλουν [πια] κράτος [ΡΚΚ], τότε πάλι δεν ξέρουν τι θέλουν, είναι ασυνάρτητοι, ή λένε ψέματα και θέλουν έθνος κράτος ή έθνος, άσχετα από το τι λένε πολλοί από αυτούς για δημοκρατικές ομοσπονδίες κ.λπ., και άσχετα αν είναι όχι [ακόμα] έθνος-κράτος/έθνος αλλά εθνότητα που έχει κι αυτή δικαιώματα, και δικαίωμα στον εθνοτικό αυτοκαθορισμό υπό τις οποιεσδήποτε κοινωνικο-ιστορικές συνθήκες.
Επίσης:
Επειδή και οι δεξιοί Κούρδοι και οι αριστεροί Κούρδοι κάνουν το λάθος να μιλάνε για δημοκρατία, έπεσαν στο περισκόπιο του νεομπορντιγκιστή σεκταριστή, διότι κατά την εδραιωμένη και θεμελιωμένη σεκταριστική παλάβρα του, τι νόημα έχει να αγωνίζεσαι για δημοκρατία;
Αφού η δημοκρατία [και σαν «δημοκρατισμός»] υπό τις συνθήκες τού καπιταλιστικού ανταγωνισμού μπορεί να οδηγήσει ακόμα και στον φασισμό, ε τότε, λέει ο νεομπορντιγκιστής, ας της δώσουμε την χαριστική βολή ως αξία και ως σκοπό, και ας πιάσουμε τον αντικαπιταλισμό σκέτο.
Νέτο σκέτο, και τα μυαλά στα κάγκελα.
Δεν είναι ο μοναδικός μαλάκας που τα λέει αυτά.
Διαβάστε κείμενα, διαβάστε ό,τι θέλετε.
Αυτοί οι σεκταριστικοί χώροι που έχουν πάρει τα μυαλά των πυρκέφαλων νεολαίων που ψάχνουν τον «αντικαπιταλιστικότερο τοίχο» για να καβαντζώσουν θέση και από εκεί να κρίνουν τούς άλλους ως «μικροαστούς», μιλάνε ανοιχτά όχι ενάντια στην αστική δημοκρατία, όχι ενάντια στην αντιπροσωπευτική αλλοτριωμένη δημοκρατία, αλλά μιλάνε ανοιχτά ενάντια σε κάθε δημοκρατία, ενάντια στην δημοκρατία γενικά.
Η αταξική κοινωνία τους δεν θα περικλείει αμεσοδημοκρατικές αρχές και δημοκρατικούς θεσμούς, αλλά θα είναι τι; ένα αυτόματο; ένα μαγικό αυτόματο αυτοδιοίκησης χωρίς συνελεύσεις; χωρίς ψηφοφορίες, χωρίς διαμόρφωση κάποιων πλειοψηφιών; Τι θα είναι αυτό το πράμα; ελεύθερη αταξική κοινωνία «σκέτο»; Δεν είναι αυτό σταλινισμός από την πίσω πόρτα; δεν είναι αυτό υφέρπων φασισμός; Μήπως δεν αποδείχτηκε η βαθιά αντιδραστική υπόσταση αυτών των χώρων ειδικά στην Ελλάδα με την στάση τους στην πανδημία; Δεν ταυτίστηκαν στην πράξη με τους ακροδεξιούς; με τον Τραμπ; με τον Τράγκα;
Το λένε, το καμαρώνουν.
Είναι αντίπαλοι κάθε δημοκρατίας, κάθε πιθανής άμεσης εργατικής δημοκρατίας.
Ό,τι έλεγε δηλαδή ο χειρότερος τής ιστορικής τάσης των «αριστερών [αριστεριστών] κομμουνιστών», ο οποίος δεν ήταν ο Γκόρτερ, δεν ήταν ο Πάνεκουκ, αλλά ο Μπορντίγκα.
---
Αυτή είναι η κατάντια σήμερα, η «αριστεροπατριωτική» και η «αντεθνικο-αντικαπιταλιστική».
Αυτές τις ιδεολογικές τάσεις έχουμε να αντιμετωπίσουμε, ακόμα κι όταν θα έπρεπε να είναι αυτονόητο λόγου χάριν να υπερασπιζόμαστε έναν πληθυσμό, τον κουρδικό, που έχει κάνει πράγματα, συγκεκριμένα πράγματα για να προασπίσει την ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια, ενόσω οι «πατριώτες» και οι σεκταριστές μιλάνε μιλάνε μιλάνε μιλάνε μιλάνε, κάνουν κανένα γκραφίτι, συνελεύσεις μερικών δεκάδων ή εκατοντάδων, αέρας κοπανιστός, φούσκες.
Ιωάννης Τζανάκος
Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020
Όταν οι «φιλελεύθεροι» τής ελληνικής κεντροδεξιάς [ΝΔ] προμοτάρουν και διαφημίζουν Ναζιστές και συνεργάτες Ναζιστών..
Από τη πρώτη στιγμή κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά με ένα άρθρο στον «Φιλελεύθερο».
Ήξερα ότι ο κύριος Δημήτρης Τριανταφυλλίδης είναι ακραίος παθολογικός αντικομμουνιστής, ωστόσο δεν περίμενα να πέσει τόσο χαμηλά, και να «διαφημίσει» την δράση και το βιβλίο ενός Γερμανού πρώην Κομμουνιστή, και έπειτα συνεργάτη τού Ναζιστικού καθεστώτος.
Το βιβλίο τού κυρίου αυτού ήταν προπαγανδιστικό εγχειρίδιο των Ναζιστών, ο ίδιος συνεργάτης τους και βασικό στέλεχος υποστήριξης των Ρώσων δωσίλογων.
Δεν γνώριζα πολλά, αλλά έμαθα με μια μικρή περιήγηση στο ίντερνετ.
Το κατάπτυστο άρθρο [με λανθασμένη μεταφορά ονόματος]:
Καρλ Άλμπερχτ: Ο προδομένος σοσιαλισμός | Liberal.gr
Kαι γενικές κατατοπιστικές πληροφορίες από την γουίκι.
Επειδή οι περισσότεροι δεν γνωρίζετε γερμανικά βάλτε τον αυτόματο μεταφραστή ή αναζητήστε αλλού την ιστορία τού Ναζί πρώην κομμουνιστή:
Karl I. Albrecht – Wikipedia
Χαρακτηριστικό απόσπασμα:
«..Ο Άλμπρεχτ έγινε ένθερμος υποστηρικτής του ναζιστικού καθεστώτος.
Από τα έσοδα από τις πωλήσεις τού βιβλίου απέκτησε το ποσό των 300.000 RM , αγόρασε μια βίλα κοντά στο Βερολίνο... Το 1944 έγινε SS-Hauptsturmführer και συνεργάστηκε με τον Gottlob Berger .
Κατόπιν αιτήματός του, το 1945 έγινε βοηθός του στρατηγού Βλάσοφ , του διοικητή του ρωσικού απελευθερωτικού στρατού (ROA) που πολεμούσε στο πλευρό τής γερμανικής ναζιστικής στρατιωτικής μηχανής..»
Να μην ξεχάσω να δώσω τα συγχαρητήριά μου στον «Φιλελεύθερο» και τούς πρώην αριστερούς αρθρογράφους που έχουν γράψει ή έχουν δεχτεί να αναδημοσιευτούν άρθρα τους σε αυτό το ιδεολογικό χαμαιτυπείο τής ακροδεξιάς.
Ιωάννης Τζανάκος
Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2020
Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020
Kurdistan σημαίνει PKK, ΡΚΚ σημαίνει Kurdistan..
Λένε ότι δεν έχουν πρόβλημα με τους Κούρδους αλλά με το ΡΚΚ.
Ποιοι το λένε;
Οι Τούρκοι καθεστωτικοί ισλαμιστές-εθνοφασίστες, οι Ιρανοί καθεστωτικοί ισλαμιστές-εθνοφασίστες, διάφοροι μπααθιστές σε όλο τον αραβικό κόσμο, οι ισλαμοφονταμενταλιστές όλου τού πλανήτη, η ηγεσία τής κουρδικής φυλής Μπαρζανί, και για να έρθουμε στο «εδώ» θέμα μας: διάφοροι «μαρξιστές» και μέρος των αναρχικών στην Ελλάδα και αλλού.
Θα πει κάποιος ότι εννοούν άλλα πράγματα, όταν το λένε.
Ξέρω τι εννοούν οι Τούρκοι/Ιρανοί/Άραβες κ.α καθεστωτικοί/ισλαμοφονταμενταλιστές και εθνοφασίστες, όταν «διαχωρίζουν» Κούρδους και ΡΚΚ.
Εννοούν αυτό που εννοούν όλες οι δυνάμεις κατοχής στις κατεχόμενες ζώνες, κάνοντας προπαγάνδα για να κάμψουν το αντιστασιακό ανεξαρτησιακό φρόνημα τού κατεχόμενου λαού χτυπώντας την ένοπλη λαϊκή πρωτοπορία του, για να μείνει ο κατεχόμενος λαός χωρίς τον ένοπλο βραχίονά του [ανεξάρτητα το πως θα έκρινε κανείς αυτόν τον βραχίονα] [αυτό κάνουν και οι Ισραηλινοί σε κατεχόμενες ζώνες, για να μην ξεχνιόμαστε και να μην νομίζουν μερικοί ότι ξεχνιόμαστε].
Το τι εννοούν οι [Έλληνες] ψευτομαρξιστές ψευτοκομμουνιστές και ψευτοαναρχικοί όταν κάνουν τον ίδιο διαχωρισμό, μπορείτε να το βρείτε στο τρελάδικο των ψευδοταξικών κατηγοριοποιήσεών τους, στις οποίες πέραν τού γνωστού «αστικού» κατηγορικού προσδιορισμού [αστικό κόμμα, αστικό κίνημα], όταν κάνει μπαμ ότι δεν υπάρχει αστική ηγεσία «παίζει» ο γνωστός αλλλοτριωμένος, αναπόδεικτος και πάνω από όλα ταξικο-ρατσιστικός κατηγορικός προσδιορισμός τού «μικροαστού» και τού «μικροαστισμού».
Από εκεί και πέρα υπάρχουν και οι ψυχίατροι, οι εξομολογητές και οι ινστρούχτορες καθοδηγητές.
Η αλήθεια είναι μια:
Όποιος λέει ότι υπάρχουν κι άλλα κόμματα, κι άλλες τάσεις, εκτός από το ΡΚΚ, στο κουρδικό κίνημα, καλώς το λέει, έχει δίκιο.
Όποιος όμως λέει ότι «δεν έχει πρόβλημα με τους Κούρδους αλλά με το ΡΚΚ», δεν λέει τα παραπάνω, γιατί είναι ψεύτης και υποκριτής εχθρός των Κούρδων, ψεύτης και υποκριτής εχθρός και τής κουρδικής πατριωτικής αριστεράς.
Όποιος λέει ότι «δεν έχει πρόβλημα με τους Κούρδους αλλά με το ΡΚΚ», λαμβάνει θέση υπέρ των κατακτητών και των καταπιεστών τού κουρδικού λαού, ειδικά επί των καταπιεζόμενων λαϊκών τάξεων εντός του.
Όποιος ξέρει, κι όποιος έχει καρδιά, κι όποιος είναι τίμιος, δεν διαχωρίζει Κουρδιστάν και ΡΚΚ.
Δεν υπάρχει σύγχρονο Κουρδιστάν χωρίς ΡΚΚ.
Το ΡΚΚ είναι η καρδιά τού κουρδικού λαού, κι όποιος στην Ελλάδα το μισεί και το συκοφαντεί, αν δεν είναι όργανο τής φυλής των Μπαρζανί [αν δεν μετέχει δηλαδή σε μια ενδο-κουρδική διαμάχη ως Κούρδος] είναι ιδεολογικό και πολιτικό όργανο τού τούρκικου Σοβινισμού:
Όπως το κΚε, όπως οι «αυτόνομοι», όπως το μεγαλύτερο μέρος τής ΛΑΕ συν άλλοι ρωσόφιλοι, όπως τα μ-λ ξεφτίδια, όπως μέρος των τροτσκιστών, όπως οι «εκσυγχρονιστές» τού Πασόκ, όπως οι «ανανεωτές» αλλά και οι απόμαχοι και παλαίμαχοι τής β' πανελλαδικής, και άλλοι.
Ιωάννης Τζανάκος
Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020
Kurdistan και ελληνικό «κίνημα»..
Να «είσαι» μια εθνότητα περίπου 30.000.000 ανθρώπων και να μην «έχεις» κράτος.
Κατάρα και ευλογία μαζί.
Ξέχασα να πω «αστικό» για το κράτος.
Ζητώ συγγνώμη από τους «μαρξιστές» για αυτήν μου την παράλειψη.
Σε «στηρίζουν» οι Αμερικάνοι [Ιμπεριαλιστές], ίσως και οι Ισραηλινοί [Ιμπεριαλιστές];
Ε, τότε, είσαι «αμαρτωλός», άρα κατά τα κριτήρια τής πρώην γραμματέως τού κΚε, είσαι αντιδραστικός, το αίτημά σου δεν είναι πρέπον και ορθό. Άσχετα αν υπάρχει ένα μεγάλο μέρος τού κουρδικού κινήματος εθνικής και κοινωνικής αυτοδιάθεσης που δεν το ζητάει αυτό, να υπάρξει κουρδικό κράτος, αλλά εθνική/εθνοτική αυτονομία και αυτοάμυνα σε ένα διαεθνοτικό πολυπολιτισμικό πλαίσιο.
Αυτά τα ξεχνάνε οι κουκουέδες.
Ξέρουν μόνον να συκοφαντούν.
Αλλά δεν είναι μόνον αυτοί. Διάβασα κάποτε έναν «αυτόνομο» «αντικαπιταλιστή», ο οποίος βέβαια δεν ενδιαφέρονταν για την ύπαρξη ή μη-ύπαρξη «εξωγενών» ιμπεριαλιστικών στηριγμάτων στα κουρδικά αιτήματα, αλλά έψαχνε μια «αυτοτελή δυναμική» που τα ερμηνεύει.
Και αυτή, εφόσον δεν ήταν «αυτόνομη αντικαπιταλιστική» δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από καπιταλιστική/εθνοκαπιταλιστική/κρατικοκαπιταλιστική κ.λπ.
Επίσης, όντας πολύ δυσαρεστημένος με τις αξιώσεις ημών των αφελών αλλά και των Κούρδων για δημοκρατία και ελευθερία, τόνιζε εμφατικά ότι το να μιλάς και να αγωνίζεσαι για δημοκρατία, δεν σημαίνει ότι υπερβαίνεις τον ορίζοντα των αστικών/καπιταλιστικών ανταγωνισμών, άρα μπορεί και να καταλήξεις στον εθνοφασισμό. Άρρωστοι, ύπουλοι, σεκταριστικοί υπαινιγμοί από ανθρώπους που μπροστά τους οι σταλινικοί είναι αγγελούδια στην συκοφαντική σεκταριστική και ολοκληρωτική «λογική».
Όλα αυτά για να δείξει κι αυτός το άρρωστο αριστερίστικο πάθος του ενάντια στους Κούρδους, την ίδια στιγμή που είμαι σίγουρος ότι θα έδειχνε την απόλυτη κατανόηση στον ισλαμοαριστερισμό τού Malcolm X [και εγώ δείχνω, αλλά όχι μόνον σε αυτό το είδος «αναστροφικής/αντιστροφικής αντίστασης»] ή σε ομάδες και τάσεις των «Αδελφών Μουσουλμάνων» στην δύση [ή λόγου χάριν στην Αίγυπτο], αρκεί να υπάρχει κάτι που θα είναι μετωπικά αντίθετο, όχι μεν στον Αμερικάνικο Ιμπεριαλισμό αλλά σίγουρα ενάντια στον αποικιακό δυτικισμό.
Μετα-αποικιακή κριτική σε φάση παρακμής, πάντα εντός των ορίων τής καθωσπρέπει αντικαπιταλιστικής αντιεθνικιστικής κουλτούρας.
Δεν έχει τέλος ο αντικουρδισμός τους.
Υπάρχουν και οι πικραμένοι ρωσόφιλοι/ιρανόφιλοι [στην πραγματικότητα φιλο-χομεϊνιστές] και φιλο-Άσσαντ, φιλο-Χεζμπολάχ κ.λπ, κάπου κοντά στους κουκουέδες.
Εκεί θα ακούσεις, εκτός των άλλων «αντιιμπεριαλιστικών», ότι οι Κούρδοι δεν είναι έθνος, ότι «άργησαν» να αποκτήσουν εθνική κουλτούρα, ότι συμμετείχαν στην γενοκτονία των Αρμενίων [κάποιες φυλές ναι, όχι η συντριπτική πλειονότητα του λαού, ούτε όλες οι φυλές] άσχετα αν το ΡΚΚ έχει ζητήσει ανοιχτά συγγνώμη εκ μέρους τού κουρδικού λαού, άσχετα αν τότε [την εποχή τής αρμενικής γενοκτονίας] δεν υπήρχε ΡΚΚ και κουρδική πατριωτική αριστερά.
Σε αναρχικούς χώρους [πλην τού Ρουβίκωνα είναι αλήθεια, και τον τιμάει αυτό] θα ακούσεις ότι το ΡΚΚ είναι εθνικιστικό εθνοσταλινικό, άρα είναι κακό, άρα είναι εχθρός, άρα είναι μικροαστικό/αστικό και τα γνωστά, τα οποία λένε και οι κουκουέδες.
Αυτά έλεγαν όμως παλιότερα και οι τής β' πανελλαδικής, στον «Σχολιαστή», και οι τού Ιού, και όλο το αριστερίστικο εξουσιαστικό λουμπεναριό, το γνωστό πλέον στο «πανελλήνιο» κοινό για τον ρόλο του στην ανάδυση τού Σύριζα στην εξουσία.
Τα ίδια θα ακούσεις και σε μαοϊκές ομάδες, στα μ-λ και σε άλλες ακόμα πιο ακραίες σέκτες τού αμετανόητου ζαχαριαδικού και χοτζικού σταλινοχώρου.
Όλα για να κοντύνουν τον κουρδικό αγώνα, να τον υποτιμήσουν, να τον στιγματίσουν.
Από ποιούς;
Από αυτούς που στον ελληνικό χώρο είναι ανίκανοι να ενεργοποιήσουν κινηματικά και να βοηθήσουν μια κοινωνία που πέρασε από ΔΝΤ και κοινωνική καταστροφή, από αυτούς που είναι ανίκανοι να φτιάξουν ισχυρό κίνημα σε μια χώρα που αυτό θα έπρεπε να είναι αυτονόητο, από αυτούς που πέρασε ένας Σύριζα από πάνω τους και ακόμα το ψάχνουν.
Ιωάννης Τζανάκος
Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020
Αν είναι να ξεφύγουν
Όλοι τους κατοικούν στην θλίψη
δεν είδα κανέναν να θρηνεί το κυπαρίσσι
Ιωάννης Τζανάκος
Δεν είδε κανέναν..
Απ' όλες τις μεριές, θρήνους ακούγανε τ' αυτιά μου,
χωρίς να βλέπω άνθρωπο κανένα
γι αυτό, ολότελα χαμένος, στάθηκα..
Άσμα ΧΙΙΙ
Η Θεία Κωμωδία, Κόλαση
Dante Alighieri
Σα σκύλος κόκκινος
σε θυμό πείνας και δίψας
στρέφονταν ψηλά
στου ουρανού το πλήθος,
Ζητούσαν,
Κάποια πρόσωπα να ζητά
Γνώριμες φάνηκαν οι φωνές
Κάποιες σκιές ακούστηκαν
Δεν είδε κανέναν
Ιωάννης Τζανάκος
Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020
Ανάμνηση
Έρχομουν να σε συναντήσω στην Αστυπάλαια, και η καρδιά μου χτύπαγε ένα με το κύμα.
Δεν το πίστεψα στα αλήθεια, αλλά η θάλασσα.
Ιωάννης Τζανάκος
Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020
Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020
Βίωμα..
Κάποτε εξέφραζα σε έναν «φίλο» τον αποτροπιασμό μου για την ωμή και άνανδρη εκτέλεση μιας Κούρδισσας αγωνίστριας, από μια ομάδα τζιχαντιστών.
Είχε διαρρεύσει ένα βίντεο με την σκηνή.
Αποφεύγω να αναφέρομαι εδώ και καιρό σε τέτοια «ντοκουμέντα», αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μου τώρα.
Το θέμα μου είναι η αντίδραση αυτού τού παλιού «φίλου» που μου είχε προκαλέσει κι αυτή έναν αποτροπιασμό, άλλου είδους όμως από τον αποτροπιασμό που προέκυψε από το «θέαμα» τής σκηνής τής εκτέλεσης.
Ο Κύριος αυτός, «πατριώτης» βέβαια, και σφόδρα «αντι-εθνομηδενιστής» και τάχα μου υποστηρικτής των Κούρδων [σε ένα «ρεαλιστικό» πλαίσιο πάντα] με επέπληξε διότι «έτσι είναι ο πόλεμος».
Ο Κύριος αυτός ήταν άντρας άντρακλας, βλέπεις, σαν κι αυτούς που «γεμίζουν» τα φασιστικά και τα εθνικιστικά κόμματα.
Όχι Κύριε, δεν είναι έτσι ο πόλεμος αν γίνεται από σύγχρονους δημοκρατικούς ανθρώπους και ανθρώπους που ανήκουν με επίγνωση στην σύγχρονη λαϊκή τάξη, κι αν στις «τάξεις» τους παρουσιάζονται τέτοιες στάσεις αυτές είναι εκτροπές των αξιών τους, και όχι «φυσικό» ή ενδογενές «πολεμικό» στοιχείο.
Ο πολεμιστής τής αταξικής και τής δημοκρατικής Ιδέας, έχει τσίπα και σέβεται τον πεσμένο, τον ηττημένο αντίπαλο όταν τον έχει στο «έλεός» του.
Αλλιώς, για τι πολεμάμε;
Ιωάννης Τζανάκος
Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020
Φωτεινή Νύχτα..
Τής κόλασης τα σκότη
νύχτα χωρίς φεγγάρι κι από τ΄αστέρια στερημένη
και μες στα σύννεφα τα μαύρα τυλιγμένη,
δεν έριξαν τόσο βαρύ το πέπλο τους μπροστά μου
όπως αυτός ο μαύρος ο καπνός που πλησιάζει,
μάς τυλίγει και σφικτά μάς αγκαλιάζει,
και που τα μάτια μας τα κλείνει και σκεπάζει,
Γι' αυτό κι ο άξιος και πιστός συνοδός μου
ήρθε κοντά και με την πλάτη μ΄ακουμπά .
Όπως τυφλός, πίσω απ΄ τον οδηγό μου περπατώ
μην τύχει και σκοντάψω ή χαθώ,
μην τύχει και χτυπήσω ή σκοτωθώ,
μες στον αγέρα αυτόν τον μολυσμένο και κατάμαυρο,
τον οδηγό μου ακούγοντας που λέει:
«Τον νου σου, από μένα μη ξεκόβεις»
'Ασμα XVI
Η Θεία Κωμωδία
Καθαρτήριο
Dante Alighieri
[μετάφραση, Ανδρέας Ριζιώτης]
Η νυχτερινή σιγή τής Κόλασης
έχει πάψει για πάντα,
Κι είμαστε στης κάθαρσης την πλάνη
αιωρούμενοι και άπιστοι,
όπως πρώτα..
Σαν να μην έγινε τίποτα,
σαν να αρκεί μια ακόμα δοκιμασία,
κι έπειτα όλα καλά,
Αλήθεια και ψέμα,
Σαν να αρκούν.
Δεν υπάρχει κανένα άστρο
να μας ακολουθεί
ή να το ακολουθούμε,
Κανένας σύντροφος να ακουμπήσουμε
χωρίς τής προδοσίας τον φόβο,
Δεν υπάρχει Τίποτα,
Αλλά δεν αρκεί,
Ούτε αυτό.
Όπως τυφλοί,
χωρίς τής τύφλωσης τον οδηγό
χωρίς το φως τής πίστης, το σκοτεινό,
δεν ακολουθούμε κανέναν,
ούτε τον εαυτό μας,
Τον νου σας
Ξεκόψτε..
Ιωάννης Τζανάκος
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)