Σάββατο 27 Αυγούστου 2022

But don't stop..

You think you've escaped and found yourself in the prison precinct, you leave there, and another precinct, as if life is a zone of infinite rings of a prison.
Every time you discover it you interpret the sensation of being outside one enclosure before you discover that you are again inside another enclosure, as an illusion, as a hallucination.
The guards are waiting for you to stop escaping from one ring to another prison ring, they have even warned you, they have revealed this bitter truth to you.
But don't stop, one enclosure is the last one, don't stop, break all the doors, jump over all the fences, somewhere there is an open space to gallop madly, without prisons, cells and successive enclosures.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Φανουρόπιτες..

 
Του αγίου Φανουρίου σήμερα, μέρα για συνταγματικές φανουρόπιτες.
Δεν έχουν φλουρί μέσα, αλλά τις μυστικές υπηρεσίες.
--
Ο Ευ.Βενιζέλος έληξε την «συζήτηση» περί συνταγματικότητας κ.λπ, και μπορώ να τον εμπιστευτώ ως προς την αντικειμενικότητα του, πέρα από τα επιστημονικά εχέγγυα κ.λπ.
Άνθρωπος που έχει στοχοποιηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ δεν νομίζω να είπε ό,τι είπε στα πλαίσια κάποιας «φιλο-ΣΥΡΙΖΑ» στροφής.
Το έχουμε βέβαια το μικρόβιο, τής πολιτικής και τής ταπεινότερης μορφής της, τής (καφενοβιακής) σεναριολογίας, οπότε δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε και αυτό το ενδεχόμενο, αλλά μπα..λες;..μπα. 
Η εκτροπή ΝΔ-Μητσοτάκη ήταν καραμπινάτη, και όχι «τυχαία». Περιμένω από τον Βενιζέλο να πει κάτι παραπάνω για αυτό το «μη-τυχαίο». 
Κάτι είπε για το πρωθυπουργο-κεντρικό και συγκεντρωτικό σύστημα στις πρώτες δηλώσεις του, αλλά έμεινε κι αυτό αιωρούμενο.
---
 
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος σε δήλωσή του:
«Ο κ. Μητσοτάκης θέλησε να μεταφέρει στη Βουλή με την τριτολογία του την άποψη που ανέπτυξε με άρθρο του στις 9/8 ο υπουργός Επικρατείας καθηγητής Γ. Γεραπετρίτης, σύμφωνα με την οποία δεν ισχύει το Σύνταγμα απευθείας αν δεν επαναλάβει τη σχετική ρύθμιση ο εκτελεστικός νόμος.
Κατά την πρωτοφανή αυτή άποψη που ανατρέπει την ιεραρχία των κανόνων δικαίου και υπονομεύει την κανονιστική υπόσταση του Συντάγματος, δεν ισχύει ούτε η βουλευτική ασυλία, ούτε το ειδικό καθεστώς της ευθύνης υπουργών, ούτε η συνταγματική ρύθμιση για την ευθύνη του Προέδρου της Δημοκρατίας, επειδή ο νόμος 2225/1994, όπως τροποποιήθηκε πολλές φορές μέχρι σήμερα, δεν αναφέρεται ρητά σε αυτές τις ειδικές συνταγματικές προβλέψεις. Αυτό δεν το κάνει ο νόμος γιατί δεν χρειάζεται.
Αυτό που διδάσκει η επιστήμη του Συνταγματικού Δικαίου και είναι αντιληπτό ως αυτονόητο από κάθε νομικό είναι η υποχρέωση ερμηνείας του νόμου σύμφωνα με το Σύνταγμα και όχι η ερμηνεία του Συντάγματος σύμφωνα με το νόμο.
Αν ο κ. Μητσοτάκης θέλει όντως κάποια θεσμική συναίνεση για την υπέρβαση του νοσηρού κλίματος πρέπει να σέβεται τους στοιχειώδεις κανόνες ερμηνείας του Συντάγματος.
Αλλιώς δεν θα μπορέσει να βρει νομικό θεμέλιο για μια ρύθμιση που θα εφαρμόζει το Σύνταγμα και θα του επιτρέψει να αποσείσει την κατηγορία ότι όλα τα πολιτικά πρόσωπα τελούν υπό την απειλή δήθεν νομότυπης «επισύνδεσης» στις τηλεφωνικές τους συνομιλίες».
---
Δεν μπορώ να μην το σχολιάσω. Τον Βαρουφάκη δεν τον παρακολουθούσαν όποιοι κι όποιοι, αλλά η NSA.
Μεγάλη η παρακμή τής Δύσης, ολόκληρη NSA να παρακολουθεί έναν Κλόουν.
Εγώ νομίζω ότι λέει την αλήθεια ο Κλόουν, άρα κρίνοντας από τον παρακολουθούμενο κατανοώ τον παρακολουθούντα πόσο μαλάκας είναι.
---
 
 
Τι θέλεις και μπλέκεις σε ξένες υποθέσεις;
Έλα μου ντέ.
Ούτε στο Σύνταγμα «πιστεύω» ούτε θα λύσω το ιδεολογικο-μεταφραστικό φιλοσοφικό πρόβλημα στις ελληνικές εγελιανές σπουδές (καρα-άσχετα μεταξύ τους τα θέματα τούτα), αλλά την μύτη μου την χώνω.
Απαγορεύεται; όχι.
Εξάλλου όλοι έχουν μια γνώμη όπως όλοι έχουν και μια..μύτη, την οποία την χώνουν όπου θέλουν, δημοκρατία έχομε, ελευθερία έχομε, και μύτη έχομε.
Δώσαμε δώσαμε, ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε (δεν κολλάει, αλλά κάπως κολλάει).
Λοιπόν, έχομε και λέμε: το Geist στα νέα ελληνικά είναι το ίδιο κοντά με τον «Νού» και με το «Πνεύμα». 
Προτιμώ το «Πνεύμα», διότι α) ο Τζωρτζόπουλος είναι φίλος μου, άρα είμαι με τον φίλο μου, β) ο [όρος] «Νους» στρέφει το νόημα ως μεταφρασμένο σε έναν συγκεκριμένο τύπο ορθολογισμού που είναι κάπως έτερος προς τον εγελιανό ορθολογισμό, ο οποίος είναι κι αυτός προβληματικός ως ορθολογισμός, θαρρώ. 
Παρά ταύτα υπάρχει θέμα με τις θεολογικές συμπαραδηλώσεις που φέρει στα νέα ελληνικά ο όρος «Πνεύμα», οι οποίες δεν είναι τόσο «βαριές» όσο λένε οι Φαρακλικοί κ.λπ, αλλά έχουν ένα ισχυρό δίκιο. 
Επίσης, για να ενισχύσω τους φαρακλικούς, επισημαίνω την αρχαία χρήση τού (όρου) «Νου» που κολλάει, για διάφορους λόγους κ.λπ.
Στα αγγλικά το Geist είναι όντως πιο κοντά στο Mind, και όχι στο Spirit, το οποίο έχει πολύ κακή θεολογική, ακόμα και αποκρυφιστική, χρήση.
Πρόταση στα νέα ελληνικά: Geist=Πνεύμα (Νους). Συμβιβαστική πρόταση, για προσωπική χρήση..
Ok λοιπόν, ωραία κουβέντα, αλλά εγώ δεν θα περιμένω, έχομε και μη δουλειές, με φούντες, και κωλοπιλάλες, βιοτικές αλλά και φιλοσοφοειδείς, αν μου επιτρέπεται, και συγγνώμη κύριοι φιλόσοφοι. Όταν καταλήξετε, ειδοποιήστε μας.
Για το Σύνταγμα; (το άλλο θέμα που χώσαμε μύτη).
Συγνώμη, λάθος, αδιαφορώ για το Σύνταγμα και για κάθε Σύνταγμα (ως έννοια, και ως πρακτική), άρα ως φύσει εκτροπικός σε αυτό το πεδίο, δεν δικαιούμαι να ομιλώ. 
Ο δημοκρατισμός που μπορώ να επικαλεστώ, και το ελευθεριακό κανονιστικό πλαίσιο του, είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο, άρα γράψτε λάθος.
---
 
Προσωπική σημείωση:
Μια ανόητη ίσως, αλλά «συγκεκριμένη» ερώτηση, είναι: «είσθε μαρξιστής;».
Απαντώ, με σαφήνεια «ναι-και-όχι, ναι, μάλλον όχι, ίσως, μπα..ρωτήστε τούς μαρξιστές αρμοδίους, οι οποίοι με έχουν αποκλείσει από αυτή την ιδιότητα, αρμοδίως πάντα, και με την συναίνεση τού αγίου μαρξιστικού εκκλησιάσματος»
Μια άλλη, πιο πονηρή ερώτηση, με αφορμή την σημερινή επετειακή εγελιανή ημέρα, είναι:
«Μήπως όμως είσθε εγελιανός τρόπον τινά;»
Απαντώ με την πρέπουσα νομίζω ασάφεια και μακρηγορία, πρέπουσα για την περίσταση:
«Καταρχάς, παρά τις επίμονες προσπάθειες μου δεν κατανοώ εις μερικά εγελο-κείμενα Χριστό και Αλλάχ, μη σου πω και Βούδα. 
Πάνω που νόμιζα ότι κάτι είχα καταλάβει, ήρθαν οι Έλληνες φιλοσοφο-μεταφραστές ή μεταφραστο-φιλόσοφοι να με μπερδέψουν ξανά: Πνεύμα το Geist ή Νους; 
Η δική μου άποψη ασήμαντη, άσε που δεν λέει τώρα στα 55 να μπλέξεις με τέτοια σινάφια, μεταφραστές και (επαγγελματίες, κανονικούς) φιλοσόφους, ιδίως εν Ελλάδι.
Εξάλλου όταν αποφάσισα να γίνω σοβαρό παιδί, ζητώντας από έναν από αυτούς να με μυήσει στα μυστικά τού «απόλυτου πνεύματος-ή-Νου», αυτός, ορθώς, μου έθεσε ως όρο να διαβάσω όσο μπορώ Καντ, και ειδικά την Κ.Κ.Λ, στην οποία κόλλησα έκτοτε, άσχετα αν τελικά την κατανοώ επαρκώς, και δεν θέλω να πάω, ξανά, κατά Έγελο μεριά «εις βάθος», πέρα από το διάβασμα γενικά, ειδικά των πρώτων σελίδων τής Ε.τ.Λ, που άντε και εκεί να βγάλεις άκρη, ακόμα και κάποια γερμανικά να ξέρεις. Αυτός ο εξαίρετος φιλόσοφος που με μύησε τρόπον τινά, σαν να είχε την υποχρέωση, που δεν την είχε (και τον ευχαριστώ πολύ), κάποια στιγμή μού έκοψε και την καλημέρα, την λίγη εξάλλου, άγνωστο γιατί, οπότε; τι να σας πω».
Τι μένει από όλα αυτά;
Τίποτα. Χέστηκα κι η βάρκα γέρνει..
 
Τι ωραίο που είναι να αποξενωθείς από τους θεσμούς, όλους, και τους θεσμικούς φίλους σου, αυτούς που κάποτε έκανες φίλους μέσα από τις «μεγάλες διαμεσολαβήσεις».
Ο μεγαλύτερος, άτυπος εν πολλοίς, θεσμός, η ιδεολογία και η «πίστη».
Δεν Πιστεύω άρα Υπάρχω.
 
 
 

 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Beastie Boys - Sabotage

Σάββατο 20 Αυγούστου 2022

Westernism/pro-Westernism or anti-Westernism?

Westernism/pro-Westernism or anti-Westernism?

The Western and also the Latin American new left, as an ideological force exercising a new Critique of Western capitalist and colonial history, also as a would-be new representative of the old colonized societies or societies considered captive to a new (indirect) colonialism, has undertaken a analytical/ideological and therefore political error of terrifying negative significance.

It radically and fundamentally disputes that the Western world during its capitalist emergence contained a strange combination of progress and horror. 
It sees only the horror and questions the objective progress achieved through this strange combination. The error of this perception, which is partly an extension of old errors but also partly a new error, is supplemented by another error, which most of the Western left commits. 
Does the left of late capitalist modernity not see that the corresponding process that is now taking place in the East, as the emergence of a new mega-imperialist world-imperial pole, competing with the existing - now overripe - Western pole, does not contain the same degree of horror but more . 
The horrors in the emerging imperialist capitalist East have already exceeded the corresponding horrors historically was concentrated in the West. Does this mean that the West is better as a democratic and libertarian balance than the non-West? 
Now yes, this means, while earlier, when the West was emerging, there was every reason for someone to judge the West with stricter criteria and to question the then coexistence (in the West) of the so-called positive and negative elements of the process of emergence. 
A moderate and critical anti-Westernism was justified then, while a new and critical pro-Westernism is now justified and imperative. 
Life changes and things reverse, otherwise what should we do with the dialectic? 
An additional reason to support this position is that the new East is not only living in the moment of Sovereign authoritative primary accumulation, which means something equivalent to the primary accumulation of Capital in production, from the point of view of state and mega-imperialist power, but is living it the phase without this being necessary for world society (as it was in the first, western, emergence), and also without this being necessary for the workers and society as a whole of eastern or more broadly non-western countries. This is an unnecessary repetition.

---

Δυτικισμός/φιλο-δυτικισμός ή αντι-δυτικισμός;

Η δυτική αλλά και η λατινοαμερικάνικη νέα αριστερά, ως ιδεολογική δύναμη άσκησης μιας νέας Κριτικής τής δυτικής καπιταλιστικής και αποικιοκρατικής ιστορίας, επίσης ως επίδοξος νέος αντιπρόσωπος των παλαιών αποικιοκρατουμένων κοινωνιών ή των κοινωνιών που θεωρούνται δέσμιες σε μία νέα (έμμεση) αποικιοκρατία, έχει προβεί σε ένα αναλυτικό/ιδεολογικό άρα και πολιτικό λάθος τρομακτικής αρνητικής σημασίας.

Αμφισβητεί ριζικά και θεμελιακά ότι ο δυτικός κόσμος κατά την διάρκεια τής καπιταλιστικής ανάδυσης του περιείχε έναν παράξενο συνδυασμό προόδου και φρίκης. 

Βλέπει μόνον την φρίκη και αμφισβητεί την αντικειμενική πρόοδο που επιτεύχθηκε μέσω αυτού τού παράξενου συνδυασμού.  
Το λάθος αυτής τής αντίληψης που αποτελεί εν μέρει προέκταση παλαιών λαθών αλλά επίσης αποτελεί εν μέρει ένα νέο λάθος, συμπληρώνεται με ένα ακόμα λάθος, στο οποίο προβαίνει το μεγαλύτερο μέρος τής δυτικής αριστεράς. 
Δεν βλέπει η αριστερά τής ύστερης καπιταλιστικής νεωτερικότητας ότι το αντίστοιχο προτσές που πάει να λάβει χώρα πλέον στην Ανατολή, ως ανάδυση ενός νέου μεγα-ιμπεριαλιστικού κοσμοκρατορικού πόλου, ανταγωνιστικού προς τον υπάρχοντα -υπερώριμο πλέον- δυτικό πόλο, δεν περιέχει τον ίδιο βαθμό φρίκης αλλά περισσότερο. 

Η φρίκη στην αναδυόμενη ως ιμπεριαλιστική καπιταλιστική Ανατολή έχει ήδη υπερβεί την αντίστοιχη φρίκη που συγκεντρώθηκε ιστορικά στην Δύση. Αυτό σημαίνει ότι η Δύση είναι καλύτερη ως δημοκρατικό και ελευθεριακό ισοζύγιο σε σχέση με την μη-Δυση; 

Τώρα ναι, αυτό σημαίνει, ενώ παλαιότερα, όταν η Δύση αναδύονταν, υπήρχε κάθε λόγος για να κρίνει κάποιος την Δύση με αυστηρότερα κριτήρια και να αμφισβητήσει την τότε συνύπαρξη (στην Δύση) των ούτως ειπείν θετικών με τα αρνητικά στοιχεία τού προτσές ανάδυσης. 

Ένας μετριοπαθής και κριτικός αντι-δυτικισμός ήταν τότε δικαιολογημένος, ενώ τώρα δικαιολογημένος και επιβεβλημένος πλέον είναι ένας νέος και κριτικός φιλο-δυτικισμός. 

Η ζωή αλλάζει και τα πράγματα αντιστρέφονται, αλλιώς τι να την κάνουμε τη διαλεκτική; Ένας λόγος επιπλέον για να υποστηρίξουμε αυτή την θέση είναι ότι η νέα Ανατολή όχι μόνον ζει την στιγμή τής εξουσιαστικής πρωταρχικής συσσώρευσης (που σημαίνει κάτι αντίστοιχο με την πρωταρχική συσσώρευση Κεφαλαίου στην παραγωγή, από την σκοπιά τής κρατικής και μεγα-ιμπεριαλιστικής ισχύος), αλλά ζει αυτήν την φάση χωρίς τούτο να είναι αναγκαίο για την παγκόσμια κοινωνία (όπως ήταν στην πρώτη, δυτική, ανάδυση), και χωρίς επίσης αυτό να είναι αναγκαίο για τους εργάτες και την κοινωνία συνολικά των ανατολικών ή ευρύτερα μη δυτικών χωρών. 

Πρόκειται για μια μη αναγκαία επανάληψη.

Ιωάννης Τζανάκος 


Narrative from the industrial working class in Greece.

Yesterday my father met with an old colleague of his. They worked together in the metal industry, my father as a sheet metal welder and his friend as an electrician.
What did his friend say to my father?
That of their (approximately) 150 fellow workers, only these two survived past the age of 65.
My father because he was fired relatively early, and his electrician friend because as an electrician he worked inside a protective canopy.
The rest almost all died of cancer because the metal shavings entered their respiratory system and caused cancer. 
Back then there were no strong health and safety measures for workers (and now there is a problem, somewhat less so).
Why was my father fired, then, in 1970?
As he has told me, one day they had received a visit from the boss and his son. 
The foreman had told the workers that "when the bosses come, you will stand up".
Then my father turned to his dick, saying to him:
"Did you hear? when the boss comes, you'll stand up."
Glory and Honor to the working class!
Death to Bosses!
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 
 

Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022

Golems

There are no anti-Westerners. There is the West and the Golems of the West (Eastern nationalists, communists, etc.). 

The Golems want to become something of their own, but repeating a world-empire that horribly propelled humanity forward is neither historically necessary nor leads to something better, it doesn't mean the western emergence in past, which, once, meant progress+horror, as it believe all the vindictive neo-communists who naively believe that this way reopens a historical dialectical process plus that they will get through it a historical revenge for their defeat mainly by the West. 

The lust for the new imperialist world-pole that is about to emerge, a lust that is masked with the theories of a multipolar world, a lust that is also an official ideological lust of the eastern new imperialists themselves, is absolutely dead-end, meaningless, stupid and ultimately shows the quality of the new left. 

A bunch of idiots who objectively become tails of the extreme right through their delusional stupidity that passes through the necessary station of conscious or indirect-unconscious pro-Russian or pro-Eastern western anti-Westernism. 
The far-right of the West is now an open fifth column of the new fascist East, but they objectively have more possibilities to implement their geopolitical alliance because they have a deep affinity with this new phenomenon.

--

Δεν υπάρχουν αντιδυτικοί. Υπάρχει η Δύση και τα Γκόλεμ τής Δύσης (ανατολικοί εθνικιστές, κομμουνιστές κ.λπ). 
Τα Γκόλεμ θέλουν να γίνουν κάτι από μόνα τους, αλλά η επανάληψη μιας κοσμοκρατορίας που ώθησε με φρικτό τρόπο την ανθρωπότητα προς τα εμπρός δεν είναι ούτε ιστορικά αναγκαία ούτε οδηγεί σε κάτι καλύτερο, δεν σημαίνει όπως κάποτε σήμαινε η δυτική ανάδυση πρόοδο+φρίκη, όπως ίσως πιστεύουν όλοι οι μνησίκακοι νεοκομμουνιστές που αφελώς πιστεύουν ότι έτσι ανοίγει ξανά μια ιστορική διαλεκτική διεργασία συν ότι θα πάρουν μέσω αυτής μιαν ιστορική εκδίκηση για την ήττα τους κυρίως από την Δύση. 
Η λαγνεία προς τον νέο ιμπεριαλιστικό κοσμοκρατορικό πόλο που πάει να αναδυθεί, λαγνεία που μασκαρεύεται με τις θεωρίες περί πολύπολικού κόσμου, λαγνεία που είναι και επίσημη ιδεολογική λαγνεία των ίδιων των ανατολικών νέων ιμπεριαλιστών, είναι απολύτως αδιέξοδη, ανούσια, ανόητη και εντέλει δείχνει το ποιόν και τής νέας αριστεράς. 
Ένα μάτσο ηλίθιοι που γίνονται αντικειμενικά ουρές τής ακροδεξιάς μέσω τής τεθλασμένης ανοησίας τους που περνάει μέσα από τον αναγκαίο σταθμό τού συνειδητού ή έμμεσου-ασυνείδητου φιλορωσικού ή φιλοανατολικού αντιδυτικισμού. 
Οι ακροδεξιοί τής Δύσης, είναι πλέον μια ανοιχτή πέμπτη φάλαγγα τής νέας φασιστικής Ανατολής, αλλά έχουν αντικειμενικά περισσότερες δυνατότητες να εφαρμόσουν την γεωπολιτική συμμαχία τους με αυτήν διότι υπάρχει βαθιά ιδεολογική συγγένεια τους με το νέο φαινόμενο αυτό.

Ιωάννης Τζανάκος 


Westerners adopt people..

Again for northern Syria.
The new alliance of the PKK with the forces of Assad (we assume with an agreement between Russia and Iran), is happening at the same time as the Assad-Turkey agreement. 
That is, Assad (and also Russia and Iran) wins a guarantee of compromise with Turkey while Turkey sells its jihadist allies in the bazaar but also more broadly sells Assad's opponents as meat to the butcher, at the same time that Assad uses the PKK to put pressure on them as well as the Turks, at the same time that it is preparing to sell the PKK to the Turks in the future.
The anti-Assad people are killing PKK members and PKK members are killing anti-Assad people. 
O peoples of Syria, what foolish tool you have become because of your narrow-minded ethnic conflicts.
--
I have played the PKK supporter game (also) in northern Syria, as a Greek so as a (semi) Western supporter observer and solidarity, I do not regret it, but this shame today, of all non-Assad Syrians and their Western supporters, supporters observers solidarity, I don't like it, it angers me, it saddens me, it leaves me speechless. War within the people, mutual accusations, all correct, shame on everyone, especially on the supporters from the west. 
I refuse to play this game anymore, insisting that it is ridiculous for anyone to blame the PKK alone. 
That's enough.
--
Westerners adopt people, peoples and movements, become their uncritical mouthpieces wherever it suits them, then use the uncritical evidence provided by the adoptees to confirm the adoptive parent's narcissism, pitting self as adoptive parent against the other adoptive parents, also they provide patron advices to their adoptees. 
I took a stand too, but sorry, I will not play the role of step-parent, and if I did in the past I deny it today. I ask for brothers and sisters, not flatterers or flattered adoptees.
--
Ιωάννης Τζανάκος