Συντάσσω προχείρως αλλά εξ' ιδίας πείρας έναν κατάλογο των δαιμονικών-σατανικών ιδιοτήτων συμφώνως προς την Πίστη τού Μαρξισμού ο οποίος δια των διαφόρων Ομολογιών του κατηγοριοποιεί το δαιμονικόν-σατανικόν και το χρησιμοποιεί εναντίον των Απίστων Μη-Μαρξιστών αλλά και στις διάφορες διαμάχες μεταξύ των αλληλοκατηγορούμενων-αλληλοκαταγγελλόμενων Ομολογιών του. Αμήν.
Το πρόβλημα αυτής τής δαιμονολογικής-σατανολογικής μελέτης έγκειται στην δαιμονική-σατανική ιδιότητα τού συντάκτη τής μελέτης, σύμφωνα πάντα με τις φήμες που κυκλοφορούν μεταξύ όλων των Ομολογιών.
Ο συντάκτης αρνείται τις κατηγορίες, και επιπλέον ισχυρίζεται θρασυτάτως ότι τούτη η μελέτη θα μπορούσε να συνταχθεί μόνον μέσω (αθλίων) υποκειμένων όπως τούτος, εφόσον η συγκεκριμένη θρησκεία στηρίζει την Πίστη της στον απόλυτο αγώνα απέναντι σε κάθε θρησκεία, άρα αρνείται ως θρησκεία την παρείσφρηση θεολογικών/θρησκευτικών, άρα και δαιμονολογικών-σατανολογικών, όρων κατά την μελέτη τού εαυτού της.
Είναι το γνωστό σύνδρομο τού Κομισαρίου, που σημαίνει Υπουργός που δεν είναι Υπουργός αλλά Υπουργός είναι εντέλει, αρκεί να μην λεχθεί ποτέ ως Υπουργός.
Αναλόγως ισχύει και στο «γενικός γραμματέας» που Πρόεδρος είναι εντέλει, αλλά να μην λεχθεί ποτέ ως Πρόεδρος, διότι θα είμαστε Αστοί, ενώ έτσι δεν είμαστε, Αστείοι είμαστε.
Όχι και τόσο αστείοι όμως, αν σκεφτεί κανείς τις συνέπειες και τις επιπτώσεις αυτής τής αντιθρησκευτικής θρησκείας, ειδικά πάνω στα μυαλά των Πιστών της.
Αποφάσισα
μια μέρα φίλοι μου να πάψω να είμαι ρεβιζιονιστής, οπορτουνιστής και
άλλα μη κατανοητά από το μη μαρξιστικό/μαρξοειδές κ.λπ κοινό.
Όπως
καταλάβατε η απόφαση μου αυτή θα ήταν δυνάμενη να υλοποιηθεί μόνον ή
κυρίως με την βοήθεια των συμμετεχόντων στην ειδική γλώσσα που
χρησιμοποιεί τέτοιους.. όρους να τους πω;
Με κάποια σεμινάρια και ένας
εξωτερικός συνεργάτης θα μπορούσε να βοηθήσει.
Όμως υπάρχουν ανυπέρβλητα
προβλήματα ορισμού των παραπάνω .. όρων να πω; Διότι στον αντι-οπορτουνιστικό
αγώνα συμμετέχουν πολλοί οι οποίοι αλληλοκαταγγέλλονται χρησιμοποιώντας
αυτόν ακριβώς τον όρο εναντίον τού άλλου αντι-οπορτουνιστή.
Όμως το
πρόβλημα μου μεγάλωσε κι άλλο όταν αντελήφθην ότι και κάποιοι που
ειρωνεύονταν αυτό το συγκεκριμένο κατηγορητήριο, όπως ορίζονταν δια του
όρου τούτου, τα ίδια έπρατταν με άλλες λέξεις.
Μην σας κουράσω με τις
λεπτομέρειες τού απέραντου πλούτου των συμπληρωματικών όρων.. επί τού
όρου.
Σκέφτομαι μόνον μήπως η ορθή οδός θα ήτο ακριβώς να ήθελα σε αυτήν
μου την ιδεολογική περιπέτεια να ορίσω εντέλει το ιδεολογικό ράκος που
έχει απομείνει ως μαρξιστικός εαυτός μου ως «Το Οπορτουνιστικόν
καθ'εαυτόν», ή «Το όντως Οπορτουνιστικόν».
Έτσι και η μάταιη έρευνα μου θα
λάμβανε τέλος και η επιστήμη του μαρξισμού -λέμε τώρα- θα είχε ενώπιον
της αυτό το ίδιο το καταραμένο αντικείμενο της.
Δεν νομίζω να βρίσκονταν
ωστόσο κάποιος που θα αμφισβητούσε και αυτήν μου την αγαθώς ομολογημένη
ιδιότητα.
Λέτε;
Είναι τόσες οι ικανότητες τού πονηρού πνεύματος ώστε θα
ήταν εύλογο και ορθό να το υποψιαστεί κάποιος ότι η ίδια η εμφάνιση του
δεν θα ήταν βέβαια απαλλαγμένη από τα στοιχεία τού αγαθού πνεύματος.
Καταλάβατε τώρα;
Ούτε οπορτουνιστής δεν μπορείς να είσαι σε αυτό τον
κόσμο.
Είναι
όντως άστοχο να μιλάμε για μια ανθρώπινη φύση, εφόσον θα έπρεπε να
συμπεριλάβουμε στον ορισμό της ό,τι ανθρώπινο υπήρξε και θα υπάρξει.
Ας
πούμε ότι μπορούμε να συλλέξουμε όλες τις ιδιότητες αυτού του ανθρώπινου
γεγονότος ως τα τώρα.
Και πάλι, έχουμε πρόβλημα.
Τι θα φανερωθεί στο
μέλλον;
Αν παρουσιαστούν και άλλα δεδομένα τού ανθρώπινου γεγονότος
σίγουρα θα εμφανιστούν ιδιότητες ή υπο-ιδιότητες τις οποίες αγνοούσαμε.
Αλλά και όταν λέμε: ως τα τώρα, τι εννοούμε;
Τι είναι αυτό
το τώρα;
Αλλά ας πούμε ότι τα προσπερνάμε και αυτά τα προβλήματα
ορισμού μέσα από την πρόβλεψη και επιβεβαίωση όλων των ειδικών
καθορισμών τού ανθρώπινου σε ένα σχετικά οριστικό μέλλον όπου θα
φαίνεται ότι όλα μπορούν να οριστούν. Λογικά και τότε θα κρατάγαμε μιαν
επιφύλαξη, δεν θα είμαστε δογματικοί.
Θα μπορούσαμε να λέμε σε μια
τέτοια περίπτωση ότι επειδή δεν ξέρουμε το μέλλον κρατάμε μιαν
επιφύλαξη, μέχρι να... μέχρι τι όμως; Το τέλος;
Ας πούμε ότι αυτό το λ.χ
θερμοδυναμικό τέλος έρχεται και το ξέρουμε.
Πώς θα ξέρουμε τι θα
ήμασταν αν αυτό το τέλος αναβάλλονταν; Ακόμα και πριν ένα αναπόφευκτο
και αυστηρά καθορισμένο φυσικό τέλος δεν ξέρει κανείς τι θα αναδύονταν
ως νέο στο ανθρώπινο που θα συνέχιζε να ζεί.
Υπάρχει
μια εν μέρει παράλογη εν μέρει ρεαλιστική εν μέρει θεολογική και εν
μέρει φιλοσοφική ή φιλοσοφίζουσα αίσθηση των πραγμάτων που σε υποβάλλει
στην μεταφορική εικόνα ότι ζούμε σε μια μεγάλη φυλακή.
Αυτήν την αίσθηση
δεν μπορώ να την αποβάλλω από μέσα μου.
Και όταν ακούω ότι κάποιος
δηλώνει φωναχτά ότι έχει τα κλειδιά αυτής τής φυλακής υποψιάζομαι ότι
απλά θέλει να μας πάει σε μιαν άλλη φυλακή, ουσιαστικά σε ένα άλλο
παράρτημα αυτής τής μεγάλης φυλακής.
Πρώτοι ύποπτοι κλειδοφύλακες
οι ιδρυτές θρησκειών και οι συνεχιστές πιστοί τους, δεύτεροι ύποπτοι
κλειδοφύλακες οι κοινωνικοί αναμορφωτές και οι συνεχιστές πιστοί τους.
Σύμφωνα
με μια έγκυρη βιογραφία του ο Nietzsche έγραφε από ένα σημείο και πέρα
αποσπασματικά γιατί υπέφερε από αφόρητες κεφαλαλγίες και άλλες
ενοχλήσεις. Το αφηγείται και ο ίδιος.
Πόσο άστοχη μπορεί να είναι η
ανάλυση ενός έργου αν δεν ληφθούν υπόψιν τέτοια βιογραφικά δεδομένα!
Από
την άλλη η απολυτοποίηση αυτών των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε
άλλες λανθασμένες θεάσεις τού έργου και του δημιουργού που εξετάζεται.
Ίσως λόγου χάριν αυτή η ροπή του Nietzsche προς τους αφορισμούς
να είναι και ενδογενής στην δημιουργική ιδιοσυγκρασία και το είδος τού
λόγου του, ή απλά να μην έχει νόημα να δούμε τις βιογραφικές αιτίες
εμφάνισης ενός έργου αν τούτες είναι απλά οι αφορμές εμφάνισης αυτού τού
λόγου.
--
Summary: the "leftist" criticism of Sovietism, as it incorporated ideological elements derived from ultra-leftism, Trotskyism, anarchism, "Maoism", etc. not only does not solve our strategic problem but exacerbates it.
The paradoxical and funny thing at the same time is that this ideological explosion of criticism from a multifaceted utopian point of view, not only does not solve our strategic problem, but makes us all (and anarchists as well) captives of every left "ultra-left" social democracy, type Tsipras Varoufakis Sanders etc.
The tragic thing, however, and not at all funny, is that this left social democracy manifests itself as ideological and geopolitical captive of the emerging eastern imperialisms.
For this reason, let not many be surprised by the "centrist" turn of some of us who have been pointing out all this for decades
Ιωάννης Τζανάκος