Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023

Αυτό το πράγμα που λέγεται παγκόσμια ιστορία..

Αυτό το πράγμα που λέγεται παγκόσμια ιστορία φαντάζει στο κουρασμένο πλέον μυαλό μου σαν μια αιματηρή σαπουνόπερα στο κέντρο τής οποίας βρίσκεται μια διαρκής δική, εις την οποία δικαστές, κρινόμενοι, κατήγοροι υπερασπιστές και μάρτυρες, αλλά και κοινό θεατών τής δίκης, είναι όλοι εγκληματίες και κουτσομπόληδες τής γειτονιάς, ταυτόχρονα.
Δεν λείπει από αυτό το πανηγύρι ένα υπερβατικό στοιχείο, εφόσον γύρω από κάθε έγκλημα τριγυρνάει μια απώτατη αιτία.
Που είναι είναι άραγε η αιώνια αμμουδιά; εκεί που όλα θα σβηστούν από το κύμα χωρίς ποτέ να ξαναγραφτούν; Αυτή η δικογραφία τής γραφής θα αποτεφρωθεί ποτέ;
---
Διευκρινίσεις. Θέλοντας να μην κρίνεις προθέσεις προσπαθείς να δεις κάπου ή παντού καλές ή ουδέτερες προθέσεις, όπου πραγματικά ουδέτερη πρόθεση ίσως να σημαίνει άμεση ή σχετικά ελάχιστα αργοπορημένη ικανότητα διάκρισης μεταξύ μιας άδικης και μιας μη άδικης πράξης χωρίς προκατάληψη ως προς την πρόθεση του εκάστοτε δρώντα (οι άνθρωποι δρουν και σκεπτόμενοι).
---
Η ριζοσπαστική θεωρία/πρακτική στην νεωτερικότητα (πω πω, βαριά πράματα), ενώ φαντάζεται ότι θα βρει στο μέλλον έναν μετα-πολιτικό παράδεισο που θα επαναφέρει τον προ-πολιτικό παράδεισο, ασκείται στην πρακτική (πιθανής επαναφοράς) μιας καθαρής δικαστικής (ρωμαϊκής) actio (αν θυμάμαι καλά τον όρο), με δικαιώματα ως προφάσεις ή χωρίς δικαιώματα για τους πολίτες.
Τι ωραία επιθυμία, έτσι;
Και πόσο στολισμένη.
Από την μια πλευρά οι δεξιοί και από την άλλη πλευρά αυτοί οι τυχοδιώκτες.
Δεν έχουμε καμία ελπίδα γιατί ποτέ δεν είχαμε.
--
"Ναι, αλλά κι εσείς/εσύ...".
Το διαχρονικό "επιχείρημα" που ακούς σε κοινοβούλια αλλά και μέσα σε σπίτια, σε καφετέριες, ή ακόμα κι αν βγάλεις γλώσσα στον βασανιστή σου και αυτός θέλει να σε "αποστομώσει".
Η καθημερινή, οικουμενική και πάντα τετριμμένη υπόσταση αυτού τού, πως να πω; επιχειρήματος, μας επιτρέπει να κάνουμε μετάβαση από κάθε γένος σε κάθε άλλο γένος, χωρίς οι επαγγελματίες φιλόσοφοι να μπορούν να μας ψαρώσουν όπως όταν ήμασταν "νέους!." πρωτοετείς φοιτητές.
Άσε μεγάλε τις θεωρίες περί μετάβασης σε άλλο γένος και πες μου σε ποια φατρία τής εξουσίας ή ψευτο-αντιεξουσίας είσαι, και επίσης πείσε με ότι εσύ δεν έχεις χρησιμοποιήσει αυτό το πώς να το πω; επιχείρημα.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου