Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2023

Αντιστροφή (3)

Η λειτουργία, και ειδικά η ίδρυση των σύγχρονων κρατών, απαιτεί έναν ισχυρό βαθμό πίστης σε μια παράλογη ιδέα αδιάρρηκτης ενότητας των υποκειμένων που (θα) υπόκεινται στην εξουσία τους.

Αυτή η παράλογη πίστη έχει πάντα απέναντι της μιαν εξίσου παράλογη έλλειψη τής επιθυμίας για μιαν ενότητα των ανθρώπων υπό έναν καταναγκαστικό και συνάμα εθελοντικό κεντρικό εξουσιαστικό θεσμό.

Αυτός όμως ο αλληλοπροσδιορισμός τυφλής πίστης στην κυριαρχία και απιστίας στην πιθανότητα μιας έλλογης εξουσιαστικής πολιτικής ενότητας (μεταξύ) των ανθρώπων, δεν είναι διαλεκτικός, με την έννοια τής διαλεκτικής που θα σήμαινε ότι ο κάθε ένας όρος τού αλληλοπροσδιορισμού αποτελεί γενετική προϋπόθεση τού άλλου. 

Η θρησκεία τής κυριαρχίας που συνοδεύει την ίδρυση και την λειτουργία τής νεώτερης κυριαρχίας, αποτελεί, θαρρώ, τον όρο εκείνο που κυριαρχεί στον αρνητικό νοητικό αλληλοπροσδιορισμό τούτο, άρα τούτος ως αρχικό αίτιο αντιστοιχεί στην ίδια καθαυτή την οντολογική υλική ιεράρχηση τής κοινωνικο-ιστορικής πραγματικότητας που παρουσιάζει την ανάγκη μιας τυφλής εξουσιαστικής και κρατικής συνοχής ως αρχικό αίτιο.

Η αρνητική αντιστροφή τής πρακτικής αλλά και τής παράλογης πίστης περί μίας αδιάρρηκτης κρατικής εξουσιαστικής συνοχής παράγεται ως έχουσα την αιτία της στην πρακτική και την πίστη τούτη.

Αποτελεί ίσως αυτό το πιθανό γεγονός μια διαχρονική ηθικοπολιτική δικαιολόγηση τής αντιστροφής τούτης;

Νέτα σκέτα, έτσι για ξεκίνημα, όχι και πάλι όχι.

Ιωάννης Τζανάκος 

Αντιστροφή (2)

Ακούγεται και είναι παράλογο, επίσης αδιέξοδο από τη σκοπιά τής όποιας κοινωνικής θέσμισης, να επιθυμεί ένα κοινωνικό ή ατομικό υποκείμενο να απαντήσει στην αδικία με αδικία, αλλά πείτε μου, πόσο εφικτό ή δίκαιο τελικά είναι να απαντήσει στην αδικία με δικαιοσύνη; 

Αν θεωρείται από τους αξιότιμους φιλοσόφους ότι δεν έχει νόημα να ασχοληθούν με μια σοφιστική ερώτηση, ας προσπαθήσουν να ρωτήσουν, φανταστικά βέβαια, τον Νίτσε ή τον Μαρξ, πως θα απαντούσαν σε ένα τέτοιο ερώτημα. 

Δεν θα ήταν οι μοναδικοί ίσως που θα θεωρούνταν αρμόδιοι για να απαντήσουν -κατά αποκλειστικότητα, στην νεώτερη εποχή. 

Δική μου είναι η επιθυμία ή η υπόθεση ότι αυτοί θα ήταν οι αρμόδιοι να απαντήσουν, σε μια τέτοια ερώτηση. 

Ίσως μάλιστα (θα ήταν) οι μοναδικοί ενδιαφερόμενοι.

Ιωάννης Τζανάκος 

Αντιστροφή (1)

Οι πρωταρχικοί σοφιστές δεν πίστευαν στα σοφίσματα τους. 

Οι νεώτεροι σοφιστές (όπου νεώτερο ας εννοήσουμε καθετι μετά την αρχαία Ρώμη) που δεν ξέρω αν αξίζουν τον τίτλο αυτό, συνδυάζουν τα σοφίσματα τους με μια μορφή πίστης τους προς αυτά. 

Αναλογικά, οι (πολιτικές) συμμαχίες στην νεώτερη εποχή, διάγουν πάντα μια περίοδο αγάπης μεταξύ των συμμάχων, ακόμη κι αν έχει προηγηθεί πόλεμος μεταξύ τους. 

Κάποια πράγματα που δεν χρειάζονταν πίστη κάποτε, σήμερα - ευρύ αυτό το σήμερα - πασπαλίζονται με μια γλυκιά χρυσόσκονη πίστης και αγάπης.

Νομίζω ότι σε αυτό το ευρύ σήμερα και οι πιο σκληρές κριτικές αυτών των μακρινά συγγενών καταστάσεων, δεν γλιτώνουν από αυτήν την γλυκιά χρυσόσκονη τής πίστης και τής αγάπης. 

Η σοφιστική και η λογική των συμμαχιών (απομακρυσμένα γένη, μετάβαση σε άλλο γένος;) δομούνται και ως θέσμιες και ως κριτικές-αιρετικές υπό το φως τής ένωσης τους (αντίστοιχα) με την πίστη και την αγάπη, άρα η κριτική-αιρετική μορφή τους, ως μια αντιστροφική πράξη, λειτουργεί και αυτή ως κάτι που δεν είναι μη-μεταμφίεση ή μη-μάσκα, το πρόσωπο της αν και κάπως ανοιχτό στη θέα είναι και αυτό ένας μιγάς ψεύδους και πίστης, κυνικής συμμαχίας και αγάπης, αναδιπλασιασμενων.

Επαναλαμβάνω. Ούτε όσοι φαίνονται να σπάνε αυτούς τους δεσμούς, τους σπάνε στα αλήθεια.

Πόσες φορές να το πω;

Ποιός όμως είναι πιο ανοιχτός στην θέα τής κριτικής, αν η κριτική είναι ορθολογική και όχι αιρετική πρακτική στείρας άρνησης;

Ο θέσμιος νεωτερικός λόγος; ή ο αιρετικός-κριτικός νεωτερικός αντιστροφικός λόγος;

Το ξέρω, το ξέρω, ο θέσμιος λόγος τής νεωτερικότητας κρύβει κι αυτός την αδικία και την μη τήρηση τής συμμαχικής-φιλικής (πολιτικής) δέσμευσης, με υποκρισία, αγάπη πίστη και Νόμο, ο δικός σας άραγε, αποκαλύπτεται ως αποκαλυπτικός όλων αυτών αλλά ως τί; Ως κάτι χωρίς τον δεσμό υποκρισίας που περιέχουν;

Εδώ σε θέλω Μαρξ ή Νίτσε μάστορα.

Ιωάννης Τζανάκος 

Αντιστροφή (εισαγωγή)

Προσεγγίζοντας μια υπόθεση θεωρητικής εργασίας, για τη σχέση ομοιότητας και ετερότητας μεταξύ δύο κορυφαίων θεωρητικών συστημάτων τής νεωτερικότητας: Νίτσε και Μαρξ. 

Σίγουρα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες διδακτορικά και δοκίμια που εξετάζουν αυτό το θέμα, αλλά μιας και εμείς δεν ήμαστε συστηματικοί διανοούμενοι και επιστήμονες, καφενόβιοι τής μη επαγγελματικής φιλοσοφίας είμαστε, θα μιλήσουμε σε μια σειρά σύντομων αποσπασματικών δημοσιεύσεων, αποφθεγμάτων, με τον τίτλο: Αντιστροφή (των αδίκων ηθικών (ηθικολογικών) και πολιτικών θεσμών). Πρόκειται για μια Χίμαιρα ενός ερασιτέχνη.

Οπότε δείξτε κατανόηση, εσείς οι ειδήμονες.

Αρχικά δεν θα τσιτάρουμε, όπως λέγονταν παλιά, αλλά θα περικυκλώσουμε το θέμα σαν να ήμασταν ο Ροβινσώνας Κρούσος, σε ένα νησί τής καθημερινότητας χωρίς βιβλία και βιβλιοθήκη.

Καλή χρονιά.

Ιωάννης Τζανάκος 

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

Για ένα μη σεξιστικό πολιτικό υβρεολόγιο που θα σέβεται τις εθνικές λαϊκές παραδόσεις τής χώρας μας.

 Είναι ζήτημα κακής μετάφρασης και πολιτισμικής εξάρτησης, και δεν κάνω πλάκα. Στον αγγλόφωνο κόσμο το να πει κάποιος από την θέση τού μη θεσμικού παράγοντα την φράση λ.χ " Fuck you Putin" ή "Fuck you Hitler", δεν είναι πολιτική αλητεία ή ένδειξη πολιτικής και προσωπικής χυδαιότητας.

Οι νεοαριστεροί τής χώρας Ελληνική Δημοκρατία, ειδικότερα οι τής νεώτερης γενιάς, είναι κατά κάποιο τρόπο δίγλωσσοι, εφόσον η αγγλόφωνη κουλτούρα και γλώσσα σχεδόν τούς επιβάλλεται για να έχουν την οποία τύχη στην εργασιακή τους ζωή αποφεύγοντας δουλειές ανειδίκευτου εργάτη και υπαλλήλου. 

Η διείσδυση τής αγγλικής γλώσσας στην καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών τής νέας γενιάς είναι σημαντική, συνοδεύεται επίσης με μια αφομοίωση πολιτισμικών στοιχείων (μουσική, ποπ κουλτούρα, κινηματογράφος, ίντερνετ).

Όμως, αυτή η επίδραση δεν γίνεται όντας όλοι αυτοί μέσα σε μια αγγλόφωνη χώρα, είναι σε μεγάλο βαθμό επίδραση υπό την πολιτισμική εξάρτηση που διέπει έναν εθελοντή αποικιοκρατούμενο πολίτη. 

Ακόμα και μια σχετικά καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας, αν δεν διαμεσολαβηθει από άμεση βίωση της σε ένα ζωντανό γλωσσικό περιβάλλον οδηγεί σε κωμικά λάθη και κακές μιμητικές μεταφορές εκφράσεων κ.λπ

Κακή μιμητική μεταφορά μιας ξενόγλωσσης έκφρασης συμβαίνει και όταν χρησιμοποιείται διά άμεσης μετάφρασης λ.χ μια έκφραση τής αγγλικής γλώσσας σε μιαν ήδη υπάρχουσα αντίστοιχη-όμοια σε μιαν άλλη γλώσσα, η οποία μπορεί να προσεγγίζει την αγγλική έκφραση, όχι απλώς και μόνον ως κακώς εννοούμενη κυριολεκτική μετάφραση της αλλά σε έναν βαθμό ακόμα και ως αντίστοιχη στον γενικότερο κοινωνιογλωσσικό σημασιολογικό "χρωματισμό" της. 

Ακόμα κι ένας τόνος διαφορετικός, μιας μιμητικά  μεταφερόμενης σημασίας, μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη απόκλιση ως προς την αντιστοίχιση της με το πρότυπο από όπου μεταφέρεται. 

Κι έτσι ακόμα βέβαια δημιουργείται μια νέα έκφραση, αλλά τούτη μπορεί να είναι ας πούμε χυδαία και σεξιστική όπως δεν είναι η πρότυπη έκφραση.

Η σωστή αντιστοίχιση τής αγγλικής έκφρασης "Fuck you, Mitsotakis"  δεν είναι το "Μητσοτάκη, γαμιεσαι" αλλά ένας συνδυασμός εκφράσεων που να περιλαμβάνει το διαχρονικό και εύστοχο: ΜΗΤΣΟΤΆΚΗ ΚΑΘΑΡΜΑ! σε συνδυασμό με το κυριολεκτικό "Μητσοτάκη, γαμιεσαι" που έχει πέραν τού κανονικού σεξιστικές σημασίες για να χρησιμοποιηθεί από μόνο του -ως μιμητικά μεταφερόμενη αγγλική έκφραση- σε ένα αξιοπρεπές πολιτικό υβρεολόγιο, το οποίο να σέβεται αλλά και να προχωρά την εθνική παράδοση τής χώρας μας.

Μητσοτάκη κάθαρμα, λοιπόν, προς το παρόν, και βλέπουμε, μέχρι η νεολαία να σεβαστεί και να αξιοποιήσει τις εθνικές λαϊκές παραδόσεις τής χώρας μας και να πάψει να είναι μια νεοφιλελεύθερη και αριστεριστικη μαριονέτα που μιμείται, άστοχα μάλιστα, γλωσσικές εκφράσεις άλλων λαών και εθνών.

Ιωάννης Τζανάκος 

Κουτσούμπα και ύβρεις.

 Δεν συμμετέχω σε κανέναν διαγωνισμό πολιτικής χυδαιότητας, κι αν στα παλιότερα χρόνια (μέχρι το 2015) συμμετείχα με ευθύνη μου, αλλά και λόγω απειρίας και άγνοιας, σε τέτοιες πρακτικές, νιώθω ντροπή και θλίψη για τον χρόνο που σπατάλησα και έτσι έχασα.

Και τότε ακόμα, όμως, όταν συμμετείχα σε μάχες τού δρόμου στο ίντερνετ, βρισκόμουν πάντα σε άμυνα απέναντι σε σμήνη συκοφαντών και ανόητων ιδεοληπτικών, προερχόμενων από όλους τους ιδεολογικούς χώρους, και τον τότε ευρύτερο δικό μου.

Άλλο πράγμα η σφοδρή ως και ανηλεής κριτική, ακόμα και εντός ενός λιβελογραφικού τρόπου έκφρασης, κι άλλο πράγμα το σκόπιμο ψέμα ή το ψέμα που προκύπτει από μιαν ανόητη βιασύνη. 

Η βιασύνη στις κριτικές για άλλους ανθρώπους, ειδικά όταν επαναλαμβάνεται συνέχεια, δείχνει πρόθεση.

Δεν αγγίζουμε την ακεραιότητα του καθένα, στο προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, όταν την αποδεικνύει, και αν δεν ξέρουμε ψάχνουμε καλοπροαίρετα για να διερευνηθεί η παρουσία ή μη παρουσία αυτής τής ακεραιότητας.

Η Κουτσούμπα αντιπροσωπεύει και συνοψίζει για μένα όλη την πολιτική και ιδεολογική παθολογία τής αριστεράς στην Ελλάδα αλλά ίσως και σε όλο τον κόσμο, σήμερα. Σαν πρόσωπο, όπως την μετράω δια του τρόπου που παρεμβαίνει, μου προκαλεί αρνητικά συναισθήματα και σκέψεις, την αντιπαθώ βαθιά, και το εννοώ αυτό, αλλά..

Είναι γυναίκα, εργαζόμενη, επαρκής επιστήμονας, και σύμφωνα με τον δικό μου κώδικα, μια γυναίκα δεν έχεις δικαίωμα να την βρίζεις ακόμα κι αν η ίδια έχει βρίσει εσένα ή άλλον άνθρωπο, δεν έχεις δικαίωμα να την αμφισβητείς άδικα στον εργασιακό χώρο της, ούτε να προβαίνεις σε υποθέσεις για το προσωπικό ηθικό φορτίο που κουβαλάει σαν καθημερινός άνθρωπος.

Για μένα πάντα, δεν ισχύει ακριβώς το ίδιο για άτομα τού αντρικού φύλου.

Μπορεί αυτό που λέω να θεωρηθεί από κάποιους μια αντιφεμινιστική στάση, ή το αντίθετο, μια υπερφεμινιστική στάση, αλλά δεν ξέρω τι από αυτά τα δύο ισχύει, αν ισχύει κάτι από αυτά δύο. 

Δεν με ενδιαφέρει τι πιστεύει ο καθένας, ούτε ποια είναι η αντικειμενική αλήθεια σε αυτόν μου τον κώδικα, απλά τον ακολουθώ πλέον με θρησκευτική ευλάβεια.

Ιωάννης Τζανάκος 

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2023

Half of the people.

Half of the people in humanity are women.

What democracy, what freedom, and what socialism can there be, when half the population of humanity is still afraid to walk down a street at night?

Plain, simple, and still playable.

We don't just live in the prehistoric age, we still live in the pre-prehistoric age of humanity.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2023

Open ALL borders.

Open ALL borders.
In particular:
Open ALL European borders.
Ο Όρμπαν και ο Ιάσωνας είναι οι δύο όψεις τού ΊΔΙΟΥ νομίσματος.
 
Ιωάννης Τζανάκος

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2023

The global revolution..

 
It sounds exaggerated, it sounds naive, but I believe it:
The global revolution of progressive consciousness which is at the same time a democratic libertarian feminist (not post-feminist!!) workers' revolution, started in Iran and Kurdistan.
In Hegelian terms: the worldspirit/worldmind restart its course.
--
 
Maximum hope next to maximum despair.
Nothing in the Middle East but a flame within Iran-Kurdistan, has portends a change in the dark consciousness of the masses.
All but those burning with the secular feminist libertarian flame within Iran-Kurdistan are waiting for that flame to be extinguished.
Right-wing Zionism and the Kahanist fascists who are preparing for complete ethnic cleansing in the land of Canaan (Palestine-Israel) are waiting for it, Hamas and the rotten PLO are waiting for it, Hezbollah is waiting for it, Erdogan is waiting for it, Assad is waiting for it, everyone is waiting for it, the "opposition" tentacles of the cancerous octopus of the "Muslim Brotherhood" *(in Syria and Egypt) are waiting for it, the pseudo-Marxist pseudofriends of the Middle Eastern peoples are waiting for it, but this flame will never go out, it lit to set everything on fire.
--
 
The democratic revolution in Iran will achieve even the most limited bourgeois-democratic goals only if the role of the Iranian and Kurdish left is decisive and primary.
I trust this left.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 
 
 

Δευτέρα 26 Δεκεμβρίου 2022

Kill the Khomeini in you.

 
Kill the Khomeini in you.
-------------
The mad reactionary Imam had an intelligence in the darkness of his dark inhuman soul. 
He made a simple and comprehensible investigative "line" about the international political situation and the position of his country, which he loved as a rapist loves his victim, wanting to marry it.
He identified the then two super-poles of international politics with the sly simplicity of the fanatic priest (whoever from us does not fear priests does not know how naive he is).
He identified the USA (and the West as a whole) as the great Satan, and the Soviet Union (then the only non-Western super-pole) as the little Satan.
Khomeini said in simple vulgar religious language the same thing that all the nationalists, Maoist leftists and neo-Stalinists of the whole non-western world were saying.
Of course, there were also the pro-Soviet idiots who believed that the Soviet Union had always been the angel of heaven on earth. 
For some of these fools this angel ceased to be an angel since Lenin died, and for others of these fools this angel ceased to be an angel since the saint...Stalin died. 
Don't expect me to go into great detail about the specific stupidity of every single stupid person in this group of stupid people.
We limit ourselves to the folly of the Stalinists after the death of Stalin who discovered the angel in China as the successor of Saint Stalin, because the folly of these fools matches the cunning of Khomeini, so it contains as folly a little of the cunning-intelligence of the international political thought of the reactionary Imam.
Of course, the wicked Imam did not have the religious theological problems of the priests of Maoist Stalinism, he knew very well what he wanted: an independent hyper-reactionary Iran under the political hegemony of a dark medieval-capitalist priesthood, which would be, however, independent as country.
The leftists in Iran did not understand something: that there was a national bourgeoisie in Iran which at the same time was as dark as the soul of the reactionary Imam.
Tudeh and some Maoists saw the presence of a national bourgeoisie but turned a blind eye to the fact that it was reactionary to the core. 
Other leftists saw that the portion of the bourgeoisie expressed by the dark Imam was darkly reactionary but did not accept that it was an independent national bourgeoisie. 
One saw one side and not the other, and the other the same, one side and not the other.
The dark Imam could see all sides of the phenomenon because he himself was its exponent.
Did Marxism help Marxists see the whole phenomenon?
No, because they were (and are) themselves bound, openly or deeply and covertly, by the notion that imperialism is essentially "Western". 
So, what the dark Imam said was a grossly oversimplified religiousized version of the beliefs of the Iranian left itself (and most of the left everywhere), then. 
And today? has that belief changed?
The attitude of the Iranian left (but also of the left worldwide) towards Ukrainian issue shows that NOTHING has changed in the left's perception.
Caution! I'm not talking only-or-mainly about that part of the (Iranian but not only) left that follows roughly the same open pro-Orientalism, turning its gaze with favor to Eastern capitalism but about that larger part of the (Iranian but not only ) left that maintains an attitude of "equal distance" towards today's Western and Eastern capitalism (we shape these consepts so, for the sake of convenience).
What does this "equal distance" that the left shows?
That is not real!
In order to keep an equal distance, most leftists essentially adopt the Khomeini attitude!
Yes, they say, everyone is a Satan (they don't say it that way, of course, but that's what they say in essence), but West and especially the USA remains the great Satan!
Nice "equal distance"! even as an unacceptable equal distance.
No comrades!
The great enemy today is the emerging imperialist east, and I have explained the reasons in dense and with due severity.
But even if they are "all the same enemy" as you say, the way you say it (and the way is the essence of the speech) you show that you mean that "the west is an even bigger enemy".
Your equal distances are not real!
You are liars, even to yourself!
If not all, most of you remain captive to those notions which the dark Imam represented more successfully, yes more successfully, more simply, more clearly!
Kill the Khomeini in you.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Οι ζυγαριές τού θανάτου.

Βαρουφάκη, σκάσε,

Το κόμμα τού άθλιου, ελεεινού, τιποτένιου «αριστερού» πολιτικού απατεώνα, παντογνώστη Ηλίθιου, Βαρουφάκη, έβγαλε «επιτέλους» ανακοίνωση υπέρ τού κινήματος στο Ιράν.
Προσοχή όμως!
Αφού λέει κάποια συμπαθητικά, τώρα, έπειτα από τόσες εκτελέσεις και τόση καταστολή, ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ τής ανακοίνωσης του, ότι είναι ενάντιο και σε αυτούς που θέλουν την αμερικανική επιρροή σε ένα νέο, μη θεοκρατικό, Ιράν.
Ακούστε μάγκες τής ελληνικής αριστεράς.
Γράφω κείμενα εδώ και 30 χρόνια, και εννοώ δεν γράφω μόνο δοκίμια και άλλα «σοβαροφανή», γράφω επίσης Λιβελογραφήματα, προκηρύξεις (παλιά), κείμενα «γραμμής», άρα είμαι μια ξεσκολισμένη καραπουτάνα τής πολεμικής κειμενογραφίας, από τότε που θυμάμαι τον ενήλικο εαυτό μου.
Ξέρω λοιπόν και καταλαβαίνω ότι αυτό το γενικά σωστό που λέτε, αυτό το αριστερο-απριορικό αγγούρι που έχετε μέσα στο μυαλό σας και θέλετε να το βάλετε και στο μυαλό των άλλων Ελλήνων αριστερών βαθύτερα (γιατί το έχουν ήδη, από μόνοι τους), αυτό λοιπόν το αγγούρι φαίνεται και κάνει θόρυβο έτσι όπως το βάζετε στο κείμενο σας το γελοίο, στο τέλος τού κειμένου. Βαρουφακική κατακλείδα, πουτανιές για πουτάνες τού ταλήρου και τού φραγκοδίφραγκου.
Αυτό σας ενδιαφέρει? Να μην αποκτήσει η Δύση, άρα ειδικότερα οι ΗΠΑ, επιρροή στο μετα-θεοκρατικό Ιράν?
Κανένας επαναστάτης στο Ιράν δεν επιθυμεί κάτι τέτοιο, αλλά εσάς ποια είναι η πρεμούρα σας ρε μουνόπανα τής ελληνικής αριστεράς; η πρεμούρα σας είναι να μην ξηλωθεί ένα βασικό στοιχείο (το θεοκρατικό Ιράν) τού ανατολικού νέου ιμπεριαλισμού ο οποίος αποτελεί το φαντασιακό αντικείμενο τής σάπιας ελπίδας σας για υποστήριξη μιας πιθανής αριστεροακροδεξιάς αντιδυτικής εξουσίας στην Ελλάδα.
Το τι θα κάνει ο ιρανικός λαός με τις διεθνείς σχέσεις τού επερχόμενου δημοκρατικού Ιράν δεν αφορά εσένα Μουνόπανο Βαρουφάκη, και σίγουρα δεν αφορά τα καθάρματα τής σεκταριστικής αντιδυτικής δυτικής αριστεράς.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 

LENA PLATONOS -DATE

Κυριακή 25 Δεκεμβρίου 2022

The anti-fascist slogan of our time..

 

The anti-fascist slogan of our time*, created by Kurds and popularized by the Iranian revolutionary left:
WOMAN, LIFE, FREEDOM!
I bow to the greatness of the Kurds and the Iranian revolutionaries.
They condensed into a cutting edge what the western left has not been able to do for decades while it was getting close getting close but not enough!
Marx became Kurdish and Lenin Iranian.
 
* Anti-fascist means radically democratic, not yet proletarian, the latter is coming, it will come, I am now sure.
 
Ιωάννης Τζανάκος


Climbatize