Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021

2 κρίσιμα σημεία για το Kurdistan..

 

Προσωπική προλογική σημείωση:
Είναι παράξενο. 
Αν και θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει αντίσταση στο τουρκικό έθνος-κράτος και αυτή η αντίσταση να είναι θεμελιώδες στοιχείο τής ριζοσπαστικής στρατηγικής στην ελληνική επικράτεια, από την σκοπιά των λαϊκών τάξεων κυρίως, την ίδια στιγμή διαπιστώνω ότι αν υπάρχει αριστερά που να με εκφράζει αυτή βρίσκεται κάπου μεταξύ Τουρκίας, Κουρδιστάν και Ιράν.
Άραγε, ο υποτιθέμενος και «εντός» μου αριστερός πατριωτισμός υπάρχει; ή είναι το κέλυφος ενός δυνάμει διεθνισμού;
Δεν είναι προσωπικό, είναι πολιτικό.
---
 
Το κυρίως θέμα:
Το αίνιγμα μας δεν λύνεται χωρίς την τουρκική εργατική τάξη, αλλά και για την τουρκική και για την ιρανική εργατική τάξη, το αίνιγμα δεν λύνεται χωρίς την απελευθέρωση τής κουρδικής εθνότητας η οποία πλέον τείνει να μετατραπεί σε έθνος ή ακόμα και σε έθνος-κράτος.
Αμφισβητώ, συνεχίζω να αμφισβητώ όσους εξαρχής «διεθνιστές» στην ελληνική επικράτεια συνεχίζουν να περιφρονούν και να φοβούνται τον λαϊκό κουρδικό αγώνα.
Οι αιτιάσεις τους ότι το ΡΚΚ ήταν και είναι ένα μικροαστικό εθνικιστικό κίνημα, δεν πιάνουν τόπο, διότι αν τις δεις ήρεμα θα δεις ότι έτσι όπως γίνονται, «κακοπροαίρετα», είναι αιτιάσεις που δικαιολογούν εμμέσως την αποικιοκρατία τής τούρκικης αστικής τάξης και τού τούρκικου έθνους-κράτους.
Μιλάμε για ταξικές προφάσεις εν φιλοκεμαλιστικές αμαρτίαις, τόσο τής «νόμιμης» τούρκικης αριστεράς και των ακραίων μαοϊκών σεκταριστών (όχι όλων), όσο και τής ελληνικής και κυπριακής αριστεράς (και το κκε μέσα) που φοβούνται ότι η πιθανή διάλυση τής εθνικής-κρατικής ενότητας τού τουρκικού έθνους-κράτους, από μια κουρδική απόσχιση, θα ευνοούσε τον ελληνικό εθνικισμό και τον δυτικό ιμπεριαλισμό. 
Ό,τι φαίνεται να ευνοεί αυτούς τους παράγοντες «πρέπει», σύμφωνα με αυτή την ετεροκαθορισμένη «λογική», να καταπολεμηθεί. 
Όμως:
1.
Το ότι το ΡΚΚ είναι μικροαστικό-αστικό εθνικοαπελευθερωτικό κίνημα ή μάλλον ότι πιθανόν είναι και αυτό, δεν λέει τίποτα εξαρχής και εντέλει αρνητικό, αν το δεις ακόμα και με την οπτική των «κλασικών».
Ανοίξτε τα κιτάπια σας και διαβάστε τι λένε για αυτές τις περιπτώσεις, και το πως πρέπει να αντιμετωπίζονται από τις «αντικαπιταλιστικές» πρωτοπορίες.
Εμένα ούτε αυτά τα κιτάπια με καλύπτουν, αλλά εν πάση περιπτώσει, μιας και μιλάμε για κολλημένα άτομα όπως είναι οι σεκταριστές στην Ελλάδα, τους παραπέμπω εκεί.
2.
Πουθενά και ποτέ, οι μαρξιστές, και οι αναρχικοί, μιας άλλης εποχής (που παρά την ιδεολογική βιαιότητα της δεν ήταν ιδεολογικά χουλιγκάνικη όταν υπήρχε ιδεολογική πολεμική), δεν απαρνήθηκαν το ενδεχόμενο και το πολιτικό επαναστατικό «δίκιο» τής πιθανής και υπό συγκεκριμένες συνθήκες απόσχισης μιας εθνότητας από ένα έθνος-κράτος και μιας αναδιάταξης των υφισταμένων εθνοκρατικών συνόρων.
Είναι πάντα προτιμότερο να μην γίνονται βίαιες αλλαγές συνόρων και τα ζητήματα που αφορούν εθνοτικά δημοκρατικά και άλλα δικαιώματα να λύνονται εντός των υφισταμένων συνόρων, μέχρι τουλάχιστον να πάψουν να υπάρχουν έθνη-κράτη ή περιορισμένα πολυεθνικά κράτη ή μορφώματα.
Αν όμως η καταπίεση επιτείνεται, αν υπάρχει ενδεχόμενο εθνοκτονίας-γενοκτονίας, αν υπάρχουν διωγμοί, αν το κράτος ή έθνος-κράτος ξεπερνάει, όπως κάνει πολλές φορές, τα όποια «όρια», ναι, υπάρχει και θα υπάρχει πάντα δικαίωμα απόσχισης και αλλαγής συνόρων.
Το ότι μπορεί ο εκάστοτε «ιμπεριαλισμός» να ποντάρει σε αυτές τις αποσχίσεις και να αξιοποιεί αυτές τις αποσχίσεις, το ότι ο εκάστοτε «ιμπεριαλισμός» μπορεί να υποδαυλίζει τις επιθυμίες απόσχισης εθνοτήτων και λαϊκών ομάδων σε αντίπαλα του έθνη-κράτη, δεν σημαίνει ότι εμείς, οι αριστεροί ή δημοκράτες, πρέπει με έναν ετεροκαθορισμένο τρόπο να κλείνουμε τα μάτια στην εθνική και αποικιοκρατική καταπίεση αυτών των εθνοτήτων και λαϊκών ομάδων.
Ο «αντιιμπεριαλιστικός» αλλά μερικές φορές και ο «αντικαπιταλιστικός» ετεροκαθορισμός από τον «ιμπεριαλισμό» είναι αντιδραστικός, και μάλλον ωθεί αυτές τις εθνοτικές και λαϊκές ομάδες [που έχουν διάφορες πιθανές «εσωτερικές» ταξικές συγκροτήσεις] ακόμα περισσότερο στην αγκαλιά τού «ιμπεριαλισμού».
Ψάξτε, διαβάστε, μελετήστε, πως ο σοβινισμός μέρους τής τουρκικής αριστεράς, και τού επίσημου φιλοσοβιετικού κομμουνιστικού κόμματος, ώθησε όχι μόνον Κούρδους αλλά και Τούρκους αριστερούς και κομμουνιστές να σχεδιάσουν και να πράξουν την εθνοτική/εθνική λαϊκή εξέγερση στο Κουρδιστάν.
Το ΡΚΚ ήταν το ώριμο φρούτο αυτών των διεργασιών όπως αποτύπωναν την κρίση εντός τής τούρκικης αριστεράς, και αν κάποιοι από τους σημερινούς ξερόλες θέλουν να μελετήσουν καλύτερα για να του ασκήσουν κριτική καλό θα ήταν να ξεκινήσουν την μελέτη τους με αυτή την προϋπόθεση, την μελέτη δηλαδή των λαθών και των αισχών τόσο των φιλοσοβιετικών κομμουνιστών όσο και των μαοϊκών ομάδων, προτού ρίξουν το ανάθεμα στο ΡΚΚ.
 
Υστερόγραφο, με νόημα:
Εγώ από την πλευρά μου έχω να πω το εξής:
Ο μονομετωπικός «αντι-ιμπεριαλισμός», όχι μόνον ο μονομετωπικός «αντι-δυτικοϊμπεριαλισμός», είναι αντιδραστικός, σκοτεινός, και ναι, θα το πω: μικροαστικός σεκταριστικός, είτε είναι «σταλινικός» είτε «αναρχοσταλινικός»-αυτόνομος.  

Ιωάννης Τζανάκος



 

The genocidal policy of the state and the body in the box, By Ali Çiçek

 

If Kurdish society surrendered to its pain, it would not be able to live on. The Kurdish resistance draws strength from pain and life from death. Thus in Kurdistan “resistance becomes life”.

We all know Halime Aksoy now. The mother who fought for three years to have the body of her fallen son and guerrilla fighter Agit Ipek (Nom de Guerre: Kemal Berxwedan) handed over. Agit had fallen in 2017 in Dersim. His remains were finally handed over to her: in a box and by mail – sent by the General Prosecutor’s Office in Dersim. Even if we should forget her name, it will be difficult to forget the picture on which she is pictured with the postal package. Halime Aksoy commented on this situation with the words: “I cannot say anything about it, I cannot find the words for it…”.

This box will remain in our memory as truth from now on. It contains both the truth of Kurdish society and the character of the Turkish state.

All this happened very “normally”. Cahit Özkan, Vice-Chairman of the AKP parliamentary group, said in the Turkish Parliament that it was ‘a few pieces of bone’ and that it was a normal procedure. How much does this statement of the AKP politician Özkan remind us of the words of a Polish man who was able to flee from a Nazi concentration camp: “They were able to kill people and behaved quite normally, I could not understand that”[1]. The state of this “normality” has taken on a different dimension in Kurdistan in the last five years.

Defending the Kurdish society

Through the resistance of the Kurdish freedom movement led by the Kurdistan Workers’ Party (PKK) for more than 40 years, the events in Kurdistan have attracted international attention. The Kurdish question has become an international issue in the 21st century. Moreover, the social awakening in Kurdistan has long since become a positive point of reference for leftist, progressive movements worldwide. Especially since the successful struggle for Kobanê by the self-defence forces of the YPG/YPJ, the revolution in Rojava with its pillars of radical democracy, women’s liberation and ecology inspires people worldwide to work for a just world without oppression and exploitation.

For these activists, a holistic approach to the Kurdish freedom movement and developments in Kurdistan is needed. Already in a previous article, we spoke of the “dialectic of revolution in Kurdistan”, and wrote “Because the resistance strategy of the Kurdish movement is a holistic one, political offensives in Northern Kurdistan support processes in Rojava. Backlashes in Southern Kurdistan can effect Rojava. The struggle is conducted on several levels. This is the dialectic of the revolution in Kurdistan, and within this framework, a holistic approach to the Kurdish freedom movement is needed, through which an effective solidarity can develop”[2].

Since the successful resistance in Kobanê in Western Kurdistan/Rojava, the focus has been on the social construction of an alternative social system oriented on the concept of “democratic confederalism” and its defence. Meanwhile, the geographically largest part of Kurdistan, namely Northern Kurdistan, is exposed to a real campaign of annihilation by the Turkish state. In this sense, the Kurdish freedom movement led by the PKK considers it as its main task to “defend (Kurdish society) under the threat of genocide”.

With this article, we want to take a closer look at this understanding of the Kurdish freedom movement. How does the Kurdish freedom movement evaluate its mission and task? What does it understand by the concept of “cultural genocide”, which for it is the central concept of the Turkish state? What does this mean for Kurdistan solidarity?

The box with the mortal remains of Agit Ipek was sent by the public prosecutor’s office to his parents in Amed (Diyarbakir)…

The defence of the “Kurdistan thesis” in the courtroom of Diyarbakir

The military prison of Diyarbakir is today best known for its role as a notorious torture centre after the fascist military coup of 12 September 1980 and the hunger strikes and resistance of PKK prisoners. The prison later became known worldwide under the name of “Diyarbakir’s hell”. The prisoners were systematically tortured and humiliated with brutal and fascist-motivated methods. Books and films like “14.Tîrmeh (July 14) – The Hell of Diyarbakir” describe the inhumane conditions in prison.

In the prison of Diyarbakir, alongside the resistance of the political prisoners, the political defence of PKK members like Mazlum Doğan or Mehmet Hayri Durmuş took place. This defence represents an important point in the history of the struggle for political self-determination in Kurdistan. The main PKK trial began on 13 April 1981 and was held against 591 PKK members. Despite five years of severe torture, at the trial a defence of around 20,000 pages was presented. This is the largest defence in the history of Kurdistan on this scale and holds great significance. Mazlum Doğan later said, in reference to the main trial, “the struggle for independence and freedom was settled in the court protocols.”

Let’s take a closer look at these logs:

Mazlum Doğan: If it wasn’t for the Kurdish question, we wouldn’t be here.

Kurdistan was characterized by colonial oppression, denial and self-denial. The existence of a Kurdish ethnic group was simply denied. At the beginning of his defence, Mazlum Doğan declared: “In the light of the present reality, I will not testify here either for myself or for the other persons who are on trial for the party cause, but I will testify as it is my responsibility to history.”

He then addressed terms and definitions in the indictment and explained, for example: “It is not called East and Southeast Anatolia, but Central-West-North Kurdistan”[3].

This introduction by Mazlum Doğan is significant in the context of colonialism and the relationship of oppression. Because the rulers define: they give the names. The relationship established with the defining power is important. It leads to objectification where there is no equal relationship. Instead, in court, the accused is prevented from forming his own sentences. The practice of power is legible and palpable in the protocols.

Mazlum Doğan picked apart the incorrect passages of the indictment piece by piece: “Here it says ‘independent, united, democratic Kurdistan’ and in other passages, it says ‘a Kurdish state based on Marxism-Leninism’. I must emphasise that the PKK’s programme does not say ‘Kurdish state based on Marxism-Leninism’, but as I explained. It is about building an independent, democratic and united country and a state which will be national and democratic and in which society will be self-governing. That is what the programme says.”

At the end of his defence, Mazlum Doğan entered the discussion about “Kurdish history”. He explained his knowledge about the Middle East, Kurdish society and Kurdistan: “The Middle East today is the centre of the contradiction between capitalism and socialism. Kurdistan is in a very strategic place in the Middle East. The geostrategic importance of Kurdistan must be properly understood. If you want to expel imperialism from the Middle East, to separate the Middle East from the imperialist-capitalist bloc, you have to make a revolution in Kurdistan where the reactionary of the Middle East is gathering. (…) I myself have read every publication about Kurdistan and the Kurds. I have not been satisfied with this, but I have also read texts in which there is only one sentence or word. If there was no problem called Kurds or Kurdistan, there would not have been people who deal with this topic. Social and societal phenomena are those that impose themselves at a certain time.”

Mehmet Hayri Durmuş: The existence of Kurdistan is no longer in question

Mehmet Hayri Durmuş, then a member of the PKK Central Committee, began his defence in court on 19 June 1981 after 45 days of hunger strike. Durmuş wanted to resolve one thing in his defence: The question of the “existence of the Kurds”. This issue was provocatively raised by the court again and again with racist and fascist questions. Some questions of the judge in this context were for example: “Where do you take this Kurd from, why do you fragment the Turkish nation? Where do you take it from without knowing the history? What is your source? What historical documents prove this? Where should this Kurdish language come from, it is only a mixture of 90 per cent Persian and 10 per cent Laristani? A mixture of Arabic, Persian and English is Kurdish after all. Have you done any research on the language?” Against this colonialist practice, Durmuş responded in a certain sense with the defence strategy of rupture (défence de rupture), which was theorized and practised by the French lawyer Jacques Vergès. He thus refused to accept the implicit consent that characterises conventional pleas, saying: “We do not have a racist, nationalist and chauvinist understanding and we do not have an eye for the land of others. The areas that are historically inhabited by Kurdish society are considered by us as Kurdistan. … I don’t want to go into this subject, I don’t want to make it a subject of discussion, but I see that the delegation of the court is always debating this subject, the existence or non-existence of the Kurds and Kurdistan. This situation is strange for us. This topic is so clear today that there is no need to discuss it …”[4]

On 14 July 1982, Mehmet Hayri Durmuş announced the start of a death fast, because the “right to political defence is prevented”. In protest against the unbearable torture, Mazlum Doğan had set fire to his cell and hanged himself more than three months earlier.

“A fight to clarify the question of whether the Kurds exist or not”

The basic goal of the PKK has so far been to make the Kurdish question visible. The fact that the Kurdish reality was being denied during its founding phase forced the question of existence. Therefore, the PKK first tried to prove the existence of this question. The current PKK programme, which was adopted at the 11th Party Congress in 2014, states: “Through its struggle, the PKK, whilst not achieving full national freedom, has seriously smashed the system of denial and annihilation and guaranteed the existence and free life of Kurdish society.

On this basis, the construction of a democratic nation on a certain level has been developed in Northern Kurdistan, the society of Western Kurdistan has been brought into a process of building social freedom and democratic nation, the society in Eastern Kurdistan has been brought into a process of creating awareness and organising the democratic nation, in Southern Kurdistan an indirect effect has been applied to the statist solution of the Kurdish question and the Kurdish diaspora has been brought into a position to support the freedom struggle of Kurdistan with the awareness of the democratic nation. Thus, Kurdish society has completed the first stage by making its existence, identity and reality visible and by the actualisation of the PKK. The second stage is now the democratic solution process of the Kurdish question. This will be developed and realised essentially within the framework of a solution based on a democratic nation”[5].

In his fifth defence paper, Abdullah Öcalan deals with this role of the PKK[6]: “The struggle carried out by the PKK in the last 30 years has been conducted only for the question of existence with regard to the Kurds. This struggle was in a certain sense a struggle to clarify the question of whether the Kurds exist or not. While one side declared that the Kurds exist, the other side denied it. (…) Without a doubt, it is a very dangerous and pathetic situation for an individual and a society to discuss its own existence. It shows the thin line between life and death.”

While the existence of Kurdish society and Kurdistan is taken for granted today, even if there is no recognised political status yet, the above-mentioned discussions in the courtrooms of Diyarbakir prison about the being or not being and the death of numerous PKK members clearly show this “thin line between life and death”.

The Turkish state as a regime of “cultural genocide”

The handing over of the mortal remains of Agit Ipek can be seen as a peak of the brutalisation of violence and the decline of morality in Turkey towards the Kurds. This event should not be seen in isolation from the developments in Northern Kurdistan since 2015. The achievements of Kurdish society have since then been exposed to a broad and multidimensional attack of the Turkish state. The Kurdish Freedom Movement summarises this state policy under the term of “cultural genocide”, which aims at a long-term and painful destruction of Kurdish life. In a certain sense, we can observe a process of recolonisation of Northern Kurdistan by the Turkish state after the breakdown of the so-called peace negotiations in 2014/15.

This policy of “cultural genocide” extends on the one hand to the political level with the repression of the Democratic Party of Peoples (HDP), half of whose members and sympathizers are in Turkish prisons. The regime of forced administration, under which democratically elected Kurdish mayors are removed from office and replaced by state representatives, also falls within this framework. However, the forced administrations are not only an attack on the democratic will in the Kurdish municipalities but also on culture. For example, the first official act of the forced administrators was to remove the Kurdish inscription plaques hung on the town halls. They changed the Kurdish names of parks, streets and avenues. For example, a memorial to the victims of the Roboskî massacre, the Tahir Elçi Park named after the human rights lawyer who was shot, as well as the names of the Kurdish poet Ehmedê Xanî and Uğur Kaymaz, the young man executed by Turkish security forces with 13 bullets, all disappeared from the streets of Amed. In this way, the state tries to erase the social memory of its massacres and the values of the Kurdish population.

Instead of the monuments of the murdered people, monuments for killed soldiers and policemen were erected. This was accompanied by a wave of closures of women’s centres and community centres. Kurdish schools were transformed into police bases. Multilingual theatre schools and dozens of theatres, art and cultural centres were closed or all employees were fired so that the centres are de facto inoperative. Religious schools or Koran courses are now being established in many of the closed art and culture centres.

Besides this cultural level, the attacks also have an economic dimension. The forced administrators have manoeuvred the local authorities into a debt swamp. Moreover, historical-cultural assets are also the target of this policy. The flooding of the 12,000-year-old city of Hasankeyf (Kurdish: Heskîf), which is one of the most magnificent cultural and natural treasures on our planet, is a symbol of this. Kurdish cities were also targeted by destruction in recent years. The greatest physical destruction of the historic old town of Sûr in Amed took place after the end of all armed conflicts from March 2016 onwards. Since then, the houses of 25,000 forcibly displaced people have been completely demolished. About 175,000 people in other destroyed places such as Cizîr (Cizre), Nisebîn (Nusaybin) and Şirnex (Şirnak) experienced the same. In these places and in Sûr, several hundred civilians were deliberately killed.

These are only a few examples of the Turkish state policy, which is called the policy of cultural genocide on the Kurdish side, according to the motto: “The best Kurd is a dead Kurd”. The anti-Kurdish policy practised today by the AKP government even outshines the policy of the years of the military dictatorship and the dirty war of the Turkish government in the 1990s. While in the 1980s and 1990s the state had Kurds who stood up for their identity first kidnapped by paramilitaries, policemen or soldiers, then killed and then thrown into mass graves or onto roadsides, today the state murders publicly, without cover, before the eyes of the world public. As if the killing of Kurds was completely legitimate and right.

By posting the mortal remains of killed PKK fighters, the aim is to increase the effect of the state brutality and to maximise the pain and anger of the relatives and Kurdish society. A collective feeling of helplessness is to be created. The aim is to extremely traumatise the relatives and thus force them to surrender by breaking their will to resist and their fighting morale.

Despite the multidimensional state terror, Kurdish society has been resisting ceaselessly for decades. This resistance continues despite all the massacres that have been committed, because Kurdish society does not surrender to its pain. It knows how to turn pain and anger into a source of resistance. If she surrendered to her pain, she would not be able to live on. And so in Kurdistan – in the words of Mazlum Doğan – “resistance becomes life”. The Kurdish resistance draws strength from pain and life from death. That the Kurdish people are forced to draw life from death and defend the right to live is terrible and awful. That a society must die so much in order to live is unimaginable. But this is reality in Kurdistan. And it is a shame for those who watch it. The only way to lift this shame and stop the killing in Kurdistan is to actively defend the right to life. And life is not just about survival. It means being able to live a life worth living. The resistance in Kurdistan is exactly that.

[1] Arno Gruen: The Madness of Normality

[2] https://anfdeutsch.com/hintergrund/rojava-wie-verteidigen-12967

[3] http://www.saradistribution.com/mazlum_dogan_savunma.htm

[4] http://www.saradistribution.com/hayri_durmus_savunma.htm

5] Translated from http://www.serxwebun.org/arsiv/385/files/assets/common/downloads/publication.pdf

6] The book was published in Turkish in 2011. It was written by Öcalan on the prison island Imrali. The title is roughly translated to: The Kurdish Question and the Solution of the Democratic Nation. An English translation is not yet available.

*Ali Çiçek is an employee of Civaka Azad – Kurdish Centre for Public Relations

 
Πηγή:

Τρίτη 9 Μαρτίου 2021

Η ηθική και η αισθητική τής σύγκρουσης..

 
Κοίταξα και ξανακοίταξα με επιφύλαξη την σκηνή με την επίθεση στον αστυνομικό.
Δεν θέλω να βγάλω γρήγορα συμπεράσματα για το είδος τής επίθεσης και την σφοδρότητά της, πάντως ο τρόπος που ξεκίνησε και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο συνεχίστηκε είχε κάποια εμφανή χαρακτηριστικά που θέλω να τα δούμε.
Καταρχάς είδα ότι ο αστυνομικός ενώ έπεσε μετά από τράβηγμα κάποιου διαδηλωτή εγκαταλείφθηκε από τους συναδέλφους του, αν και ήταν προφανές ότι θα δέχονταν επικίνδυνη επίθεση.
Αυτό σημαίνει, από όσο μπορώ να καταλάβω, ότι οι υπόλοιποι αστυνομικοί που ήταν στην φάση -δεν ήταν μόνο μια μοτοσυκλέτα με τους δύο αναβάτες της- είχαν πραγματικά χεστεί και δεν έδειξαν το στοιχειώδες θάρρος για να υπερασπιστούν τον δικό τους άνθρωπο. 
Τον άφησαν την στιγμή που έπρεπε -αν είχαν τσίπα- να παραμείνουν και να τον υπερασπιστούν εμπλεκόμενοι σε μάχη εκ τού συστάδην. 
Συγγνώμη, αλλά ως πιθανός ή υποψήφιος πολεμιστής δεν θα ήθελα να έχω τέτοιους συντρόφους.
Πάμε τώρα στην επίθεση καθαυτή.
Άλλη μια φορά τα φρικιά έδειξαν ότι δεν έχουν την στοιχειώδη αντίληψη τακτικής, όχι ως προς την ίδια την άμεση τέλεση τής εκάστοτε μάχης αλλά σε σχέση με την διαχείρισή της με την στοιχειώδη πολεμική αυτοσυγκράτηση:
Έχεις στα χέρια σου έναν «μπάτσο» και αντί να του ασκήσεις ήπια βία αν δεν γίνεται αλλιώς, επιδιώκοντας ίσως και να τον κάνεις ρόμπα και ρεζίλι (δεν θα πω τον τρόπο, παραπέμπω στους άψογους Νοτιοκορεάτες διαδηλωτές), αντί λοιπόν να κάνεις -ακόμα και εν μέσω τού πάθους σου- αυτό που πρέπει να κάνεις, φτάνεις στο όριο τής δολοφονίας.
Ήδη, με αυτή την πρακτική ό,τι έχασε ο Μητσοτάκης το ξανακέρδισε σε μια στιγμή, και όχι μόνον στο «μικροαστικό πόπολο».
Δεν θα πω αυτά που λέει το ΚΚΕ για «προβοκάτορες» κ.λπ τα οποία έχουν κουράσει και είναι τα ίδια και τα ίδια, ούτε θα πω αυτά που λέει ο Σύριζα που είναι ένοχος για «γλείψιμο» διαρκείας στα φρικιά, αλλά θα πω αυτό που θα έλεγα και στην αριστερά και στα φρικιά:
Και στο τακτικό και στο τακτικο-στρατηγικό επίπεδο, είστε όλοι για τα πανηγύρια, κάνετε τη δουλειά τού Μητσοτάκη και τού κάθε Μητσοτάκη, το κράτος γελάει μαζί σας, και το κυριότερο, πέραν τής πολεμολογικής αχρηστίας σας, έχετε ιδεολογικό και πολιτικό πρόβλημα, με την έννοια ότι έχετε χάσει εντελώς τη μπάλα ως προς το γενικό σχήμα τής κλιμάκωσης μιας σύγκρουσης.
Δεν υπάρχει κάποιο ηθικίστικο πασιφιστικό ή ρεφορμιστικό «όριο», αλλά μια γενικά ισχύουσα κανονιστικότητα ως προς την κλιμάκωση μιας σύγκρουσης.
Όταν κάνεις σύγκρουση για ένα άθλιο περιστατικό βίας από την μεριά τής αστυνομίας, αλλά «φροντίζεις» να την υπερκεράσεις φτάνοντας στό όριο τής δολοφονίας, τότε είσαι και άχρηστος και ανήθικος και ανόητος και πολιτικά βλαξ, για να μην μιλήσω για το επικοινωνιακό «μέρος» το οποίο πέραν τής άμεσης επικοινωνιακής του «επιφάνειας» περικλείει και ιδεολογικούς και ηθικούς και κοσμοθεωρητικούς προσδιορισμούς.
Δεν είναι εικόνα αυτή, στα όρια ή μήπως εντός των ορίων τού λιντσαρίσματος;, όταν σε τελική ανάλυση δεν υπάρχει σαν γεγονοτολογικό προηγούμενο κάτι το αντίστοιχο.
Θα πει κανείς ότι πάνω στην «στιγμή» όλα είναι πιθανά, και δεν πρέπει να μιλήσουμε εκ των υστέρων ή απ' «έξω από τον χορό» για μια σύγκρουση κ.λπ, αλλά νομίζω ότι αυτά είναι δικαιολογίες, εκτός αν παραδεχτούν όλοι αυτοί που κάνουν τον αντιεξουσιαστή ή τον αντιαυταρχικό εξεγερμένο ότι στην πραγματικότητα συγκρούονται δύο μορφές ισχύος, δύο εξουσίες, δύο αυταρχισμοί, οπότε κατά κάποια έννοια ό,τι επιτρέπεται στο (αστικό) κράτος επιτρέπεται και στους αντιπάλους του κ.λπ. 
Πάλι νομίζω ότι μιλάμε για να μιλάμε, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή, πρώτον διότι οι «αντιαυταρχικοί» υποκριτές τής νέας αριστεράς/αναρχίας δεν πρόκειται ποτέ να παραδεχτούν (κυνικά έστω) την ανάγκη ενός επαναστατικού αυταρχισμού, όπως έκαναν κάποτε αυτοί οι ειλικρινείς άνθρωποι που κάποτε λέγονταν κομμουνιστές. 
Δεύτερον, διότι και να γίνει αυτή η αποδοχή δεν βλέπω να υπάρχει σκέψη, συζήτηση, σχεδιασμός, προβληματισμός, για το τι σημαίνει κλιμάκωση τής σύγκρουσης, αλλά και για το τι σημαίνει, πέραν των ηθικολογιών, η ηθική αλλά και η αισθητική τής σύγκρουσης από την σκοπιά αυτών που επαίρονται εδώ και δεκαετίες ότι θα φέρουν το «άλλο», το «διαφορετικό», υποτίθεται, σε σχέση με τον «σταλινισμό» και τον «κρατισμό».
Οπότε, ξέρω ότι μιλάω στο κενό.
Λέω όμως αυτά που θέλω να πω, και θα πω κι ένα τελευταίο (φαινομενικά άσχετο), για την ηθική πολεμολογία:
Όταν μιλάνε κάποιοι για το ΡΚΚ, ειδικά στην ώριμη φάση του (όπως είναι σήμερα), πρέπει πρώτα να πλένουν το βρωμόστομά τους.
Ξέρουν αυτοί τι λέω.
 
Ιωάννης Τζανάκος 
 
 

Οι «διανοητές» και οι «ριζοσπάστες» τής (ιμπεριαλιστικής) περιφέρειας και ημι-περιφέρειας..

Όσο «περιφερειακότερη» είναι μια (αστική) κοινωνία, τόσο και «ιδανικότερα» θέλει να βλέπει και να πραγματοποιεί ό,τι τής «έρχεται» από τις μητροπόλεις.
Δεν νομίζω ότι θα μπορούσαν να βρούνε πιστότερους πιστούς μερικοί (ιδεολογικοί, πολιτικοί, «πολιτισμικοί») μητροπολιτικοί «ποιμένες» από αυτούς που βρίσκουν στις χάσκουσες ιδεαλιστικές επαρχίες τής μητρόπολής τους (δεν νομίζω ότι λόγου χάριν ο Μπαντιού ή η Μπάτλερ, θα έβρισκαν τόσους πιστούς στην χώρα τους όσους βρήκανε εδώ).
Έθνη-κράτη/έθνη «φαντάσματα» ως ημι-κυρίαρχα εθνομορφώματα, κράτη πελάτες, έτοιμα για υπηρεσία ή τυχοδιωκτισμούς για τους μεγαλοϊμπεριαλιστές αφέντες τους, και πελατάκια διανοούμενοι τής περιφέρειας.
Οι τελευταίοι πάντως «αναλαμβάνουν υπηρεσία» να καταπιούν αμάσητα τα πάντα από μόνοι τους, είναι εθελοντές τής πρώτης ιδεολογικής γραμμής, και ως τέτοιοι δεν είναι μόνον οι ακαδημαϊκοί ή οι αναγνωρισμένοι διανοούμενοι, αλλά και όλα σχεδόν τα «μορφωμένα» ή υπερ-ριζοσπαστικά υποκείμενα τής κοινωνίας.
Όταν ξυπνήσουνε, συνήθως απότομα, είναι αργά, αλλά μπορεί και να μην ξυπνήσουνε ποτέ.
Πάντα υπάρχει μια εκ των υστέρων μεταβίβαση ενοχής από μέρους τους, ακόμα κι αν τα πράγματα δεν πάνε καλά ούτε για τα ίδια (τα «διανοούμενα» ή «ριζοσπαστικά» υποκείμενα τής περιφέρειας):
«Δεν σας τα λέγαμε»;
«Καλά να πάθετε τώρα»..κ.λπ κ.λπ
Με αυτό τον τρόπο τής εκ των υστέρων (σεκταριστικής) ηθικολογίας καλύπτονται τα κενά ανάλυσης και η απόσταση από την συγκεκριμένη πολιτική πράξη, χωρίς ο σεκταριστής να χρειάζεται να κάνει ουσιαστική αυτοκριτική για την εξάρτησή του από τα δικά του μητροπολιτικά «διανοητικά αφεντικά» και τα θεωρητικά/ιδεολογικά τους σχήματα.
Κουραστικά επαρχιώτικα πράγματα, τής Αθήνας.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 
 

Μη-τεθειμένα αντινομικά διλήμματα.

 
Ο «τρόπος» με τον οποίο «διαμεσολαβείται», άρα αποκτάει νόημα ο αντιαυταρχικός, άρα και αντι-συντηρητικός αγώνας στην ελληνική (αστική) κοινωνία, δεν είναι «ξεκάρφωτος», σχετίζεται άμεσα με τον «τρόπο» αυτού τού αγώνα σε άλλες αναπτυγμένες καπιταλιστικές κοινωνίες και χώρες.
Υπάρχουν βέβαια μερικές κρίσιμες «ενοχλητικές λεπτομέρειες» γεωστρατηγικού-γεωγραφικού «χαρακτήρα» που καθιστούν την άμεση «ιδεολογική μεταφορά» τού «τρόπου» αυτού (από τις δυτικές μητροπόλεις σε χώρες σαν την Ελλάδα) προβληματική.
Δεν βλέπω να υπάρχει ιδιαίτερη επίγνωση τής ανάγκης προσαρμογής σε αυτές τις ειδικές συνθήκες. 
Το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι νόμιζα μέχρι σχετικά πρόσφατα, και αποκρυσταλλώνεται σε μια σειρά από αδιέξοδα αντινομικά διλήμματα που δεν υπάρχουν όμως έτσι απλά, εφόσον δεν τίθενται στην κυριολεξία και την «αγριότητά» τους, άρα «διπλασιάζονται» ως προς την ένταση και το αδιέξοδό τους, ακριβώς διότι δεν υπάρχουν απλά αλλά υπάρχουν και ως μη-τεθειμένα. 
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Λίγα λόγια και καλά..

 
Τίποτα δεν αποκλείει την επανάληψη τού 2008 και τού 2015, με σημαντικές διαφορές, αλλά μερικά πράγματα έχουν αλλάξει προς το χειρότερο, και με ευθύνη αυτών που ξυπνάνε και κοιμούνται με το όνειρο μιας επανάληψης.
Θα μπορούσα να πω, με βασική ευθύνη των προαναφερόμενων.
Δεν ξέρω τι να πρωτοπώ για να σας δείξω τι εννοώ.
Κακώς έχουνε μερικοί ξανασταθεί πάλι, με τόσο πάθος, μόνο στο «αντι-μικροαστικό» τους αφήγημα (και υπάρχουν τόσες εκδοχές του!), είτε για να τα «ξαναφτιάξουν» είτε για να τα «σπάσουν» με τον «μικροαστό», στην πραγματικότητα και τα δύο μαζί.
Κάνουνε μεγάλες προσπάθειες για να ξαναχτίσουν άλλη μια συμμαχία πάνω στα υποτιθέμενα ερείπια τού ταξικού ή κοινωνικού «μικροαστισμού».
Το τοπίο όμως είναι πολύ διαφορετικό, χωρίς να λείπει βέβαια και αυτή η «διάσταση».
Λείπει ο «μικροαστός» από τη χώρα αυτή;
Δεν υπάρχει περίπτωση.
Τέλος πάντων.
Βλέπω πάλι ένα συντονισμό ετερογενών δυνάμεων, βλέπω πάλι μιαν υπόγεια, μερικές φορές και ιντριγκαδόρικη συνεννόηση μερικών κύκλων, για να ξαναφτιάξουν νέες πλατείες και νέους αγανακτισμένους, και οι «συνθήκες» τής «αιώνιας» δεξιάς μπατσοκρατίας και αυταρχίας τούς δίνουν πραγματικές ελπίδες (αν και τα μίση μεταξύ των υπόγειων συμμάχων είναι ίσως μεγαλύτερα, και η συνεννόηση, «με τα μάτια» κυρίως, δυσκολότερη), αλλά επιμένω ότι η κατάσταση είναι πλέον πολύ διαφορετική.
«Και ποια είναι η κατάσταση»; θα πείτε..
Δεν θα προβώ σε ανάλυση.
Βγάλτε τα πέρα μόνοι σας, δεν έχετε ανάγκη από αναλύσεις ανθρώπων σαν και τού λόγου μου.
Εξάλλου και εγώ πλέον είμαι πολύ μακριά σας, όπως και πολλοί άλλοι.
Κάποια στιγμή η κεντροακροδεξιά με τους ακροκεντρώους συμμάχους της θα «πέσει» και θα «πέσει» παταγωδώς.
Τότε θα αρχίσει το πραγματικά χοντρό παιχνίδι, νομίζω.
Τότε μπορεί και να τα πούμε αναλυτικότερα.
Προς το παρόν..δεν θα πούμε τίποτα άλλο, και βέβαια δεν θα ξαναπέσουμε στην παγίδα τής πολιτικής «υπερθέρμανσης» τής περιόδου 2008-2015.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Ο καθορισμός τού «πολίτη»..

Ποια είναι η ελάχιστη ανθρωπολογική «μοναδολογική» υπόσταση μιας α-κρατικής αταξικής κοινωνίας;
Το «ελεύθερο άτομο»;
Το «κοινωνικό άτομο»;
Ένας «συνδυασμός» αυτών των καθορισμών;
Και η πολιτική ή πολιτειακή συγκρότηση αυτής τής ελάχιστης συστατικής «μονάδας»;
Η αστική κοινωνία ως αστική δημοκρατία, ή ως αστική μορφή τής δημοκρατίας, αναφέρεται στον «πολίτη».
«Εμείς» οι «υπόλοιποι» που ισχυριζόμαστε ότι θέλουμε να την «υπερβούμε», πως αντιμετωπίζουμε αυτή την «μοναδολογική» έκφανση τής ανθρώπινης κατάστασης;
Ως «αλλοτρίωση»
Όχι μόνον δεν πρέπει να απαρνηθούμε τον πολιτικό ή πολιτειακό καθορισμό τής «δημοκρατίας», όπως βλέπω ότι πράττουν μόνιμα πλέον οι σεκταριστές που έχουν ξεπεράσει ακόμα και τους κατηγοριακούς υπο-καθορισμούς της («αστική» και «εργατική» δημοκρατία), όχι μόνον λοιπόν δεν πρέπει να εγκαταλείψουμε τον γενικό «δημοκρατικό» καθορισμό, αλλά πρέπει να σκεφτούμε και να συζητήσουμε για τον άνθρωπο τής ακρατικής/αταξικής κοινωνίας ως πολίτη.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 

Εργασιακή υπόθεση για μια νέα διαλεκτική «γεωμετρία» (Working case for a new dialectical “geometry”) και μια επέκταση της.

Σύνοψη Βασική οντολογική έννοια της διαλεκτικής είναι η ανεπίλυτη αντίθεση .  Συνήθως νοείται ως δίπολο (dipole), όπου η υπέρβαση παράγει...