Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Συζήτηση με Ιρανούς μαρξιστές και αριστερούς.

I read that too. The slogan: ''Life Woman Freedom'' was classified by an Iranian Kurdish leftist as a neoliberal slogan.
Since it can, he says, have many meanings, it is therefore only good for the bourgeoisie, etc., while the slogan "equality between men and women and workers' power" is not vague and exploitable by the capitalist forces.
Yes, we saw that, about what this likable (and probably tortured man but sectarian) Marxist watermelon-head says too.
We saw it in the Soviet Union, but also in North Korea.
What can I say?
Another consistent Iranian Marxist who wanted to criticize a frontal trade union and democratic text promoted through Iranian trade unions and social organizations, (probably inspired mainly by the Hekmatist Communist Party) as a Charter of Minimum Demands (to the regime) did not criticize the deficit bourgeois democratic character of this declaration but the fact that it is bourgeois democratic, therefore rejectable anyway.
We also had an interestingly schizoid dialogue through an automatic translator, where when I asked him to tell me why he does not even rhetorically advance the incompleteness of this declaration in terms of the demand for a bourgeois democratic change that will be complete, he told me that the real communists in Iran they have a socialist agenda and that such a framework would not make sense because anyway the Iranian bourgeoisie cannot and does not want bourgeois democracy because if it wanted and could it would have claimed it and succeeded.
I didn't even bother to talk to him about the broader concept of Democracy, because as you can see we wouldn't get a common point through references to Lenin and Marx, here we really don't get a common point with former or current leftist Eurocommunists, with the tough and justifiably hard-line Iranian Marxist would we it get common point?
In any case, I had raised the issue a little earlier with the Iranian leftists, also critical of the Charter of Minimum Requirements, as a matter of democracy which, according to my standards, cannot exist without first a constituent assembly and then a permanent assembly by directly and freely elected representatives of the people.
What in bourgeois terms is a parliament in new socialist class labor terms could in combination with grassroots workers' and people's councils be a modern radical and not socialdemocratic socialism.
In any case, because the non-capitalist version of such a democratic framework is, as I said, no longer comprehensible even to formerly Euro-communist ears, I did not insist on any discussion about the form of the (not only) representative socialist democracy, and I limited myself to the discussion and my intervention in the Iranian friends in even tactical support of a
bourgeois democratic transition in Iran.
They neither had cared nor care now, their (Bolshevist or non-Bolshevist) sectarianism and their Bolshevism are deeply rooted things.
There was also a final (indirect) response (from the Iranian Kurd I mentioned at the beginning, not the one I had the conversation with) on what I suggested (and is suggested also as I saw by an Iranian communist group that is discussing it independently of me)(for what we call a national assembly, as defined in the standard terminology of political science and as a standard political term, etc.).
His answer was simple and decisive.
This slogan is both bourgeois and reactionary, that is, it is rejected.
They dismiss it, also, maybe unintended,  Hekmatists who are more normal guys and good guys at a lot, so you get it, no hope, nothing, void, zero.
The left and anarchism are in permanent crisis everywhere, and they do not intend to overcome their authoritarian Bonapartist plans, justifying this attitude mainly with the authoritarianism and fascism of the class opponent.
--
 
Το διάβασα κι αυτό. Το σύνθημα: Ζωή Γυναίκα Ελευθερία, ταξινομήθηκε από έναν Ιρανό Κούρδο αριστερό ως νεοφιλελεύθερο.
Αφού μπορεί, λέει, να έχει πολλές σημασίες, άρα είναι καλό μόνον για τον αστισμό κ.λπ, ενώ το σύνθημα ισότητα άντρα γυναίκα και εργατική εξουσία δεν είναι αόριστο και αξιοποιήσιμο από τις καπιταλιστικές δυνάμεις.
Ναι, το είδαμε αυτό που λέει κι αυτός ο συμπαθής (και μάλλον βασανισμένος άνθρωπος αλλά σεκταριστής) μαρξιστής καρπουζοκέφαλος.
Το είδαμε στην Σοβιετική Ένωση, αλλά και στη βόρεια Κορέα.
Τι να πω.
Ένας άλλος συνεπής Ιρανός μαρξιστής που θέλησε να επικρίνει ένα μετωπικό συνδικαλιστικό και κοινωνικό δημοκρατικό κείμενο που προωθήθηκε μέσω ιρανικών συνδικάτων και κοινωνικών οργανώσεων, (εμπνευστής τού οποίου μάλλον ήταν κυρίως το χεκματιστικο κομμουνιστικο κόμμα) ως Χάρτα μίνιμουμ απαιτήσεων (προς το καθεστώς) δεν επέκρινε τον ελλειμματικό αστικό δημοκρατικό χαρακτήρα αυτής τής διακήρυξης αλλά το γεγονός ότι είναι αστική δημοκρατική, άρα ούτως ή άλλως απορριπτέα.
Είχαμε κι έναν ενδιαφέροντα σχιζοειδη διάλογο μέσω αυτομάτου μεταφραστή, όπου όταν του ζήτησα να μου πει γιατί δεν προτάσσει έστω ρητορικά την μη πληρότητα αυτής τής διακήρυξης ως προς την απαίτηση για μια αστική δημοκρατική αλλαγή που θα είναι πλήρης, μου είπε ότι οι πραγματικοί κομμουνιστές στο Ιράν έχουν σοσιαλιστική ατζέντα και ότι ένα τέτοιο πλαίσιο δεν θα είχε νόημα διότι ούτως ή άλλως η ιρανική αστική τάξη δεν μπορεί ούτε θέλει αστική δημοκρατία γιατί αν ήθελε και μπορούσε θα την είχε διεκδικήσει και πετύχει.
Δεν μπήκα καν στον κόπο να μιλήσω μαζί του για την ευρύτερη έννοια τής Δημοκρατίας, διότι όπως καταλαβαίνετε δεν θα βγάζαμε άκρη μέσω παραπομπών σε Λένιν και Μαρξ, εδώ καλά καλά δε βγάζουμε άκρη με πρώην ή νυν αριστερούς ευρωκομμουνιστές, με τον ντούρο και δικαιολογημένα σκληροπυρηνικό Ιρανό μαρξιστή θα βγάζαμε άκρη;
Εν πάση περιπτώσει, το είχα θέσει λίγο παλιότερα το ζήτημα στους Ιρανούς αριστερούς, επικριτικά και γω ως προς τη Χάρτα των μίνιμουμ απαιτήσεων, σαν ζήτημα δημοκρατίας η οποία κατά τα δικά μου πρότυπα δε μπορεί να υπάρξει χωρίς αρχικά συντακτική και έπειτα μόνιμη συνέλευση άμεσα και ελεύθερα εκλεγμένων αντιπροσώπων τού λαού.
Αυτό υπό αστικούς όρους είναι κοινοβούλιο υπό νέους σοσιαλιστικούς ταξικούς εργατικούς όρους θα μπορούσε σε συνδυασμό με εργατικά και λαϊκά συμβούλια βάσης να είναι ένας σύγχρονος ριζοσπαστικός και όχι σοσιαλδημοκρατικός σοσιαλισμός.
Εν πάση περιπτώσει, επειδή η μη καπιταλιστική εκδοχή ενός τέτοιου δημοκρατικού πλαισίου δεν είναι όπως είπα κατανοητή πλέον ούτε σε παλαιόθεν ευρωκομμουνιστικά αυτιά δεν επέμεινα σε κάποια συζήτηση περί τής μορφής της (όχι μόνον) αντιπροσωπευτικής σοσιαλιστικής Δημοκρατίας, και περιορίστηκα στη συζήτηση και τη παρέμβαση μου στους Ιρανούς φίλους στην έστω τακτική υποστήριξη μιας αστικής δημοκρατικής μετάβασης στο Ιράν.
Ούτε που νοιάστηκαν ούτε που νοιάζονται, ο (μπολσεβικικος ή μη μπολσεβικικος) σεκταρισμός τους και ο μπολσεβικισμός τους είναι βαθιά ριζωμένα πράγματα.
Υπήρξε και μια τελευταία (έμμεση) απάντηση (από τον Ιρανό Κούρδο που ανέφερα στην αρχή, όχι αυτόν με τον οποίο είχα τη συζήτηση) επί αυτού που πρότεινα (και πρότεινε όπως είδα και μια ιρανική κομμουνιστική ομάδα που το συζητάει ανεξάρτητα από μένα)(για αυτό που λέμε εθνοσυνέλευση, όπως ορίζεται στην τυπική ορολογία των πολιτικών επιστημών και σαν τυπικός πολιτικός όρος κ.λπ).
Η δε απάντηση αυτή ήταν απλή και καταλυτική.
Αυτό το σύνθημα είναι και μπουρζουάδικο και αντιδραστικό, ήτοι απορρίπτεται.
Το απορρίπτουν ως μη καν τεθειμένο από αυτούς και οι Χεκματιστές που είναι πιο νορμάλ παιδιά και καλά παιδιά σε πολλά, οπότε καταλάβατε, καμία ελπίδα, τίποτα, κενό, μηδέν.
Η αριστερά και ο αναρχισμός, είναι σε μόνιμη κρίση παντού, και δεν σκοπεύουν να ξεπεράσουν τα αυταρχικά βοναπαρτιστικα σχέδια τους, δικαιολογώντας αυτή τους την στάση κυρίως με τον αυταρχισμό και τον φασισμό τού ταξικού αντίπαλου.
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
 
Ένα μέρος τού διαλόγου:
  • مطالبات بورژوا‌ دمکراتیک مطالبات بورژوا دمکراتیک است؛ چه فرقی می‌کند چه کسی پرچم آن را برداشته است، مگر آنکه سانتریست‌ها بگویند ما از آن دسته مطالبات بورژوا دمکراتیکی دفاع می‌کنیم که ۲۰ امضای پرولتاریا پای آن باشد!
     
    [πρόχειρη αυτόματη μετάφραση:  
    Οι δημοκρατικές αστικές απαιτήσεις είναι δημοκρατικές αστικές, δεν έχει σημασία ποιος σηκώνει τη σημαία, εκτός αν οι κεντριστές πουν ότι υπερασπιζόμαστε αυτές τις δημοκρατικές αστικές απαιτήσεις, οι οποίες έχουν 200 προλεταριακές υπογραφές!]


  • Ιωάννης Τζανάκος
    Nor are they complete as bourgeois democratic demands. They are lacking in this as well. You most consistent communists, what transitional bourgeois democratic program do you have?


    Ali Reza Bayani
    ما برنامه بورژوا دمکراتیک نداریم. ما پیرو برنامه سوسیالیستی هستیم.
    [πρόχειρη αυτόματη μετάφραση:Δεν έχουμε δημοκρατικό πρόγραμμα αστικής τάξης. Ακολουθούμε τη σοσιαλιστική ατζέντα]
     
    Ιωάννης Τζανάκος
    Ali Reza Bayani Nice, good luck and I mean it. However, when you judge a bourgeois democratic platform, shouldn't you point to its inconsistency and inadequacy?

  • Ali Reza Bayani
    این وظیفه کسانی است که از چنین برنامه‌ای دفاع می‌کنند. برنامه ما سوسیالیستی است.
    [πρόχειρη αυτόματη μετάφραση : Αυτή είναι η δουλειά όσων υπερασπίζονται ένα τέτοιο πρόγραμμα. 
    Το σχέδιό μας είναι σοσιαλιστικό.]
     
    Ιωάννης Τζανάκος
    Ali Reza Bayani Respected opinion, and it makes me wonder if you are ultimately right and nothing else matters in this rotten world anymore. But I think that a dialectic of the critique of the bourgeoisie as ''from within'' has always been a weapon of the Marxist dialectic. Perhaps under these historical conditions of overmature capitalism such a dialectic makes no sense. I disagree with you, but I am listening carefully.

  • Ali Reza Bayani
    ممکن است در خیلی موارد حق با من نباشد، اما هرچیز پوسیده در این دنیای پوسیده اهمیتی ندارد و باید از بین برود. من اعتقادی به دیالکتیک از درون یا بیرون ندارم. تا جایی که به برنامه محقق نشده بورژوازی مربوط است، حل این تکالیف حل نشده به عهده طبقه کارگر در یک انقلابی سوسیالیستی است. بورژوازی قادر به حل آن نیست وگرنه تا کنون به آنها جواب داده بود.
 [πρόχειρη αυτόματη μετάφραση:
  Μπορεί να κάνω λάθος σε πολλά πράγματα, αλλά όλα τα σάπια δεν έχουν σημασία σε αυτόν τον σάπιο κόσμο και πρέπει να φύγουν. Δεν πιστεύω στη διαλεκτική από μέσα προς τα έξω. Όσον αφορά το ανεκπλήρωτο αστικό πρόγραμμα, η επίλυση αυτών των άλυτων προβλημάτων είναι ευθύνη της εργατικής τάξης σε μια σοσιαλιστική επανάσταση. Η μπουρζουαζία δεν μπορεί να το λύσει, αλλιώς θα τους απαντούσε μέχρι τώρα. ]
 
 
 

Hania Rani — 'F Major'

Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

Το Τρένο των μη ορατών.

Δεν αναζητώ μόνον την ορατότητα τής ξοδεμένης ζωής μου ως εργαζόμενου υποζυγίου, και τής ξοδεμένης ζωής των συναδέλφων μου στην εργατική τάξη, αναζητώ την συγκεκριμένη αλήθεια που μπορεί να περικλείει επίσης (όχι μόνον βέβαια) τεχνικούς ορθολογικούς όρους περιγραφής.
Και σε αυτό το επίπεδο ανάγνωσης των πραγμάτων που περικλείει δύο εξίσου ουσιαστικές-ως-συνυφασμένες πτυχές τής ζωής ενός εργαζόμενου, συγγνώμη, φίλοι συμπατριώτες και συνάδελφοι εργάτες και μισθεργαζόμενοι γενικά, αλλά νιώθω πολύ μόνος σε μια ουσιαστικά μη δυτική χώρα.
Πραγματικά μόνος.
Γιατί οι σύντροφοι που επικεντρώνουν στο εγκληματικό ξόδεμα τής ζωής των εργαζόμενων υποζυγίων αυτής τής χώρας δεν ασχολούνται σε βάθος με την ειδική τεχνική-παραγωγική πτυχή αυτού τού ξοδέματος σε χώρες σαθρές και με παραγωγική νοοτροπία κατσαπλιά, ενώ αυτοί που πιάνουν ως «τεχνοκράτες» το νήμα αυτής τής κατσαπλιάδικης παραγωγικής σαθρότητας τής χώρας δεν ασχολούνται με το σπατάλημα τής ζωής μας ως εργαζόμενων υποζυγίων.
Κανείς εν ολίγοις δεν «δένει» την αφήγηση σωστά, για να δείξει το πρόβλημα όπως υπάρχει πραγματικά ως άρρηκτη ενότητα αυτών των δύο εγκληματικών πτυχών του, άρα τα πρώτα και κύρια θύματα θα είμαστε πάλι εμείς, τα εργαζόμενα υποζύγια αυτής τής χώρας.
 
Ο/Η συνεπής και συναδελφικός/-η συνάδελφος εργαζόμενος/-η δεν είναι ορατός/-η στο σημερινό «ελληνικό» σύστημα αξιών στον ευρύτερο χώρο των δημόσιων ή ημι-δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών
Επικρατεί μια γενική απάθεια, η ευνοιοκρατία και ο χλευασμός αυτών που θέλουν να είναι συνεπείς προς τους (συνήθως) φτωχούς πολίτες.
Μην έχετε αυταπάτες, όσοι τις έχετε, με βάση την εμπειρία μου (που συναντά την κοινωνική εμπειρία):
Η Δεξιά ΝΔ απέδειξε ότι είναι χειρότερη από τον αριστερό ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό το επίπεδο των δημόσιων πραγμάτων.
Όπως λέγαμε ειρωνικά παλιά (το 2019) ότι ήταν «επιτυχία» που ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε από την ΝΔ, έτσι λέμε σήμερα (ειρωνικά πάλι) ότι είναι «επιτυχία» που η ΝΔ ξεπέρασε σε ευνοιοκρατική και αδρανή «λογική» τα χυμαδιά τού ΣΥΡΙΖΑ.
Το νόημα δεν είναι αυτό, όμως.
Όποιος στην Ελλάδα θέλει να το ακούσει, το πραγματικό νόημα, ας το ακούσει, αν θέλει να το ακούσει.
Οι εργαζόμενοι στον ζωτικό αλλά «ταπεινό» πυρήνα τού ελληνικού Δημοσίου Τομέα, οι οποίοι νοιάζονται για το αντικείμενο τους ουσιαστικά και έχουν την υποτίθεται αυτονόητη τάση να εκπληρώνουν το ουσιαστικό μέρος τού καθήκοντός τους προς τον όποιο πραγματικά σε ανάγκη συμπολίτη τους, ή τηρούν τους διαχρονικούς κανόνες τής χρηστότητας και τής καλοπροαίρετης (προς τους συνήθως φτωχούς πολίτες) υπηρεσίας, όχι μόνον δεν εισακούγονται, όχι μόνον παραγκωνίζονται από τα βύσματα και τους ανθρώπους των πολιτικών γραφείων, όχι μόνον χλευάζονται σαν ηλίθιοι, αλλά το κυριότερο είναι Μη-Ορατοί, δεν υπάρχουν πουθενά σε καμία πολιτική και ιδεολογική αφήγηση, ναι σύντροφοι τού «κινήματος» στην Ελλάδα, σε καμία πολιτική και ιδεολογική αφήγηση, ούτε στην δική σας την γεμάτη υπερεπαναστατική αμετροέπεια, μια αμετροέπεια έτοιμη να δεχτεί την γραφειοκρατική «γονιμοποίηση» τού κάθε Ραγκούση μπάρμπα Μυτούση.
Να πέσει ο Μητσοτάκης, τώρα, αλλά μην έχετε αυταπάτες ότι περιμένουμε από εσάς κάτι άλλο, όχι, έχετε τελειώσει κι εσείς επίσης, για μας, για μας τούς αόρατους ανόητους.
 
Ιωάννης Τζανάκος
----
Παρατράγουδο που δεν του χαραμίζω την υπογραφή μου.
-
Ένας από τους κάπως ευφυείς σχολιαστές τού pro-Μητσοτάκης χώρου, έγραψε σήμερα ότι αυτό που έγινε στα Τέμπη είναι μια καμπή για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά κάνει λάθος.
Ακόμα κι αν ξαναβγεί η ΝΔ θα είναι μια παρακμιακή κυβέρνηση, ένα αδύναμο και άβουλο πράγμα. Αν ξαναβγεί. Γιατί τις τελευταίες μέρες βλέπω μιαν αλλαγή στο «κλίμα».
Αν ο Μητσοτάκης και το επιτελείο του (αυτό το πράμα τέλος πάντων που θέλει να λέγεται επιτελείο τού Μητσοτάκη) είχαν ένα κουκούτσι μυαλό και δεν είχαν πάρει τα μυαλά τους αέρα, δεν θα έθεταν ζήτημα μετάθεσης τού χρόνου των εκλογών, αλλά το αντίθετο, επίσπευσής τους, για να μην ωριμάσει κι άλλο η οργή τού λαού. Φαίνεται ότι δεν έχουν καταλάβει οι άνθρωποι ότι ένα αρνητικό συναίσθημα, σε ένα άτομο ή σε ένα πλήθος ανθρώπων, όταν ο χρόνος κυλάει, ή καταλαγιάζει ή φουσκώνει.
Από ποιο εγχειρίδιο (σκονάκι, σημειώσεις) μεταπτυχιακού φοιτητή Δαπίτη δεξιούλη άραγε, από την δεκαετία τού '80, έχει αντληθεί η σιγουριά ότι η ροή τού χρόνου μπορεί να γίνει έτσι απλά, και σίγουρα, αντικείμενο καταλαγιαστικής διαχείρισης;
Πέραν όλων των άλλων (πιο ουσιαστικών πραγμάτων), απορώ με τις «τεχνοκρατικές» σπουδές κάποιων κυβερνητικών.
Μα που έχουν μείνει; Όχι ότι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία.
Δεν πάνα βρίσκονται όπου θέλουν μωρέ.
Εδώ δολοφονήθηκαν άνθρωποι.
 
 

Η Δεξιά ξεπερνά κάθε όριο κυνισμού.

 Η πολιτική εμπερικλείει έναν ψυχρό ορθολογικό υπολογισμό κόστους οφέλους, ίσως σε όλες τις εκδοχές της, ακόμα και όταν ορίζεται ως (ριζοσπαστική) αντιπολιτική.

Για αυτό ο κοσμάκης, ο καθημερινός άνθρωπος, έχει υιοθετήσει με μια σοφία μια κυνική εικόνα τής πολιτικής εν γένει, αν και είναι και ο ίδιος βουτηγμένος στον μικροκυνισμό του.

Κάπου όμως υπάρχει ένα όριο, στην αποδοχή και την ανοχή για αυτόν τον κυνισμό.

Υπάρχει ένα άτυπο υπόρρητο κοινωνικό συμβόλαιο μεταξύ καθημερινού πολίτη και πολιτικών ελίτ, το οποίο σημαίνει ένα όριο τήρησης κάποιων κανόνων που υπάρχουν για την άσκηση πολιτικής διοίκησης τής κοινωνικής ζωής και τον κυνισμό που περιέχει αυτή η άσκηση, και αν αυτό το όριο παραβιαστεί από τη μεριά των πολιτικών ελίτ, τότε οι πολίτες αρχίζουν να θυμώνουν πραγματικά.

Η κυβέρνηση τής ΝΔ ξεπερνά αυτό το όριο, προκαλεί, και ίσως η συζήτηση που υπάρχει στους κόλπους της για μετάθεση τού χρονικού σημείου των εκλογών να αποβεί για αυτήν μοιραία, εφόσον ο ίδιος ο κυνικός υπολογισμός που περιέχει αυτή η ενδοκυβερνητική συζήτηση είναι ορατός στον λαό και μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη οργή και απόρριψη τής κυβέρνησης.

Ιωάννης Τζανάκος 

Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Το λυπηρό απομεινάρι τής «ανανέωσης». Οι μάσκες έπεσαν.

Σχόλιο
Ιωάννης Τζανάκος
--
Η Δεξιά/ακροδεξιά τού Μητσοτάκη και των πρώην ανανεωτικών πρώην αριστερών παρακολουθημάτων του, πέτυχε με το έγκλημα στο Μάτι να φτιάξει μια ρητορική αποκάλυψης τής «αριστερής» μάσκας τής αποτροπιαστικής πραγματικότητας τού ελληνικού κράτους.
Ρήτορες, διανοούμενοι, τρολς, προπαγανδιστικά δίκτυα τής Δεξιάς φιλοτέχνησαν με επιτυχία την εικόνα αυτής τής «αριστερής» μάσκας, την έκαναν ιδεολογικό και επικοινωνιακό μοτίβο, και δήλωσαν δια μέσω αυτής τους τής ρητορικής ότι «αυτοί» θα είναι αλλιώς, θα διορθώσουν το πρόβλημα.
Τις τελευταίες μέρες, αυτό που βλέπει ο λαός, η κοινωνία, είναι αυτό το αποτρόπαιο κρατικό (και λουμπενοκαπιταλιστικό) πρόσωπο χωρίς την μάσκα που η ίδια η Δεξιά έφτιαξε για να το καλύψει με τον δικό της τρόπο.
Η ίδια η αποκάλυψη τής «αριστερής» μάσκας, σε ένα τυπικό πλαίσιο ψυχικού και ιδεολογικού ετεροκαθορισμού, ήταν η μάσκα τής Δεξιάς.
Και αυτή η μάσκα έπεσε. 
Έμεινε μόνον το αποτρόπαιο πρόσωπο τού ελληνικού κράτους και της ψευτο-δυτικής ελληνικής ολιγαρχίας.
Όμως, οι διανοούμενοι τής νέας Δεξιάς, μεταξύ των οποίων μεγάλα ταλέντα (όντως ταλέντα) τής παλιάς (και τώρα πρώην) «ανανεωτικής αριστεράς», δεν μπορούν πλέον να κάνουν κάτι καινούργιο, το αποστεωμένο βλέμμα τους είναι κολλημένο στην μάσκα τού Σύριζα, ψάχνει να βρει το ίδιο, αυτό που βρήκε όταν αποκάλυψε με μαεστρία το ψέμα τού Σύριζα.
Ιδού, αυτό το βλέμμα, ως ένα λυπηρό πλέον απομεινάρι ενός δυνατού, κάποτε, μυαλού:
 

Çu çem -Ciwan Adar

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Τέτοια «εθνική ανεξαρτησία» δεν την θέλουμε.


Το διεφθαρμένο ολιγαρχικό πολιτικό-και-διοικητικό σύστημα στην Ελλάδα έχει μιαν ανεξαρτησία από την κυρίαρχη Ευρωπαϊκή Ένωση.
Αυτή η ανεξαρτησία σημαίνει, έτσι απλά να το πούμε, ότι η Ελλάδα σαν καπιταλιστική χώρα μπορεί να παραμένει το μαγαζάκι διαφόρων ελληνικών καπιταλιστικών και κρατικο-γραφειοκρατικών δικτύων που θέλουν, και τελικά, ίσως υπό την ανοχή τής Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορούν να παραβιάζουν στοιχειώδεις κανόνες και νόρμες που έχουν θεσμοθετηθεί από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ας μη σπεύσουμε να βγάλουμε βιαστικά «δομιστικά» συμπεράσματα για αυτό το γεγονός, το οποίο κι ένας απλός, καθημερινός πολίτης τής χώρας αυτής μπορεί να το διαπιστώσει.
Ας μείνουμε προσκολλημένοι στην ούτως ειπείν εμπειρική επιφάνεια αυτού τού γεγονότος.
Η ελληνική διοίκηση και η πολιτική ελίτ, αποξενώνουν συστηματικά τους Έλληνες πολίτες, και τους πρόσφυγες-μετανάστες επίσης, από κάποια βασικά κανονιστικά πλαίσια τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν, ως έστω ελάχιστα και στοιχειώδη κεκτημένα τού λαού, κάπως θετικά για την ζωή αυτού τού λαού.
Ας πούνε οι ντούροι αντικαπιταλιστές, αντεξουσιαστές, αλλά και οι ακροδεξιοί ή αριστεροακροδεξιοί αντιευρωπαϊστές ό,τι θέλουν, το αδιαμφισβήτητο είναι ότι υπάρχει αυτή η ειδική εξαίρεση των κατοίκων αυτού τού τόπου από κάποια στοιχειώδη μεν αλλά τελικά κρίσιμα δικαιώματα και κοινωνικά αγαθά που διασφαλίζονται για τους πολίτες των (περισσοτέρων) άλλων ευρωπαϊκών χωρών, τα οποία αποδεικνύονται με τραγικό τρόπο ως απόλυτα αναγκαία για αυτούς τούς έρμους τούς κατοίκους.
Σύμφωνα με ένα ιδεολογικό παιχνιδάκι αυτών που αντιμάχονται τόσο τον καπιταλισμό/ιμπεριαλισμό γενικά και την Ευρωπαϊκή Ένωση ειδικότερα, όλο αυτό περικλείεται σε μια νομοτελειακή κατάσταση, είτε με την έννοια ότι «έτσι συμβαίνει στις αποικίες/ημι-αποικίες» είτε με την γενικότερη έννοια ότι «έτσι συμβαίνει με τον καπιταλισμό/ιμπεριαλισμό, το (αστικό-γραφειοκρατικό) κράτος», είτε με την κάπως πιο ειδικότερη έννοια ότι «έτσι συμβαίνει με τον νεοφιλελεύθερο καπιταλισμό».
Όλες αυτές οι γενικότητες είναι ταυτόχρονα σωστές και λανθασμένες, όχι με την περιλάλητη «διαλεκτική έννοια» τους, αλλά με την έννοια ότι παραβλέπουν την ειδική, σχεδόν ιδιομορφική υπόσταση τής ελληνικής ολιγαρχίας, έτσι τουλάχιστον όπως την βλέπουμε εμείς τώρα.
Το είπα, δεν θα κάνω γρήγορες βιαστικές γενικεύσεις, αν και «ρητορικά» το έχω.
Με οδηγεί η άμεση εμπειρία, και από την ζωή μου, αλλά και η οργή μου που φοβάμαι πως θα με κατακλύσει σύντομα ακόμα περισσότερο.
Αρχικά:
Ας σκεφτούν μερικοί λίγο πιο τίμια, ας δούνε κατά πόσο είναι και οι ίδιοι και ο πολιτικός χώρος τους, εμπλεκόμενοι σε αυτό το εντέλει ιδιόμορφο ολιγαρχικό σύστημα διαφθοράς, και το λέω αυτό όντας ακόμα ψύχραιμος.
Ας παραμείνουν, για να μου κάνουν τη χάρη αυτή, στην εμπειρική προφάνεια τού γεγονότος ότι υπάρχει συνολική αβελτηρία στην εφαρμογή αυτών των στοιχειωδών κανόνων στο ζήτημα τής σιδηροδρομικής ασφάλειας από όλες τις «συνταγματικές παρατάξεις» (ο Σύριζα μέσα στο παρεάκι), και να δούνε έπειτα την εμπλοκή όλων αυτών των «συνταγματικών» κομμάτων σε αυτό το σάπιο παιχνίδι «ανεξαρτησίας» και ας μου πούνε πως βλέπουν άραγε το μέλλον των ιδίων, των πολιτικών χώρων τους αλλά και τής χώρας;
Αιφνίδια τους το λέω, σαν σκονάκι σε διαγώνισμα κι εγώ, ότι ο λαός βλέπει αυτήν την εγκαρσιότητα τής ολιγαρχικής παρέας και την κοινή συμμετοχή όλης της σε αυτό το ιδιομορφικά ανεξάρτητο παρακμιακό σύστημα (συγγνώμη για τον όρο, δεν μου αρέσει, αλλά κολλάει ο άτιμος!).
Όποιος αρπάξει στο μέλλον το δαχτυλίδι τής ιδεολογικής ηγεμονίας σε μια κοινωνία όπου κυριαρχεί αυτή η παράξενη και αλληλοϋβριζόμενη παρέα των «ανεξάρτητων» Ελλλήνων, δεξιών και αριστερών, από τι/που θα προέρχεται και προς τα που θα θέλει να τραβήξει το τιμόνι αυτής τής χώρας;;
Μάτι, Τέμπη, μπορεί να έχει κι άλλο, ποιος μπορεί να το αποκλείσει αυτό;
Προτού όμως τεθεί στο μέλλον αυτό το ζήτημα, με την ιδεολογική ηγεμονία, εγώ έχω να πω στους τής αλληλοϋβριζόμενης παρέας ότι ο «αυταρχικός συλλογισμός» στον πυθμένα τής κοινωνίας ήδη αιωρείται.
Αντί λοιπόν να ψάχνουν στα άδυτα τής «λαϊκής-λαϊκίστικης» «ψυχής» (το λένε και «ψυχικό επίπεδο» οι λογιώτατοι τους) ας δούνε λίγο στον καθρέφτη τον σάπιο, μη δυτικό, ναι, μη δυτικό εαυτό τους, και ας αναλογιστούν μήπως εκεί, ειδικά εκεί, είναι αυτό που φοβούνται.
Εγώ ο ταπεινός, αν και απέναντι πλέον σε κάθε αντιδυτικισμό, δεν έψαξα ποτέ σε κάποια «Δύση» τη σωτηρία μου, δεν ξέρω καλά καλά να μιλάω ζωντανά καμία ευρωπαϊκη γλώσσα, αναγνωρίζω βέβαια τα νομικοθεσμικά και κανονιστικά επιτεύγματα ακόμα και της «τρισκατάρατης» Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά η καρδιά μου και ο έρωτάς μου είναι στο Iran και στο Kurdistan. Δεν σας έχω ανάγκη δηλαδή.
Εσείς τι θα κάνετε, για να δούμε.
Εκτός από τον μηρυκασμό Κάντ και Χέγκελ, μάθαμε ότι υπάρχουν και κάτι κανόνες και κάτι τεχνικοί όροι, για τους οποίους δεν είδα να κόπτεστε τόσο, σας νοιάζει μόνον αν ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης και δεν ξέρω τι άλλο...
 
Ιωάννης Τζανάκος
 
Που πήγαν τα 700.000.000 που έλαβε η χώρα μας από την Κομισιόν για τον εκσυχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου; Η ΕΕ έχει δώσει περίπου 700 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών. https://primenews.press/komision-apo-to-2014-echoun-dothei-700-ekat-evro-gia-tous-sidirodromous-stin-ellada
Λοιπόν, που πήγαν τα χρήματα; Όσοι κυβέρνησαν από το 2014 και μετά ας απαντήσουν. Γιατί να παραπέμπει η Κομισιόν την χώρα μας, αν δεν υπάρχει λόγος;
2017: Κανονισμός Κομισιόν για το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας. Στα Τέμπη έπρεπε να έχει υλοποιηθεί ως το 2020. 2018: Γίνονται διαγωνισμοί.
2020: Οι εργασίες σταματούν με πρόσχημα τον κορωνοϊό! Η Κομισιόν παρέπεμψε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο την χώρα μας, αφού πρώτα έστειλε ΤΡΕΙΣ προειδοποιήσεις από το 2020.
Η χώρα μας παραπέμφθηκε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο λόγω μη συμμόρφωσής της με την οδηγία για τη δημιουργία Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου (2012/34/Ε.Ε.) σύμφωνα με την οποία τα κράτη-μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του διαχειριστή της εθνικής υποδομής (ΟΣΕ). Με λίγα λόγια, αφορά συμβόλαια σχετικά με τις επιδοτήσεις του ελληνικού κράτους προς τον ΟΣΕ. Το ζήτημα αυτό εκκρεμεί από τον Ιούνιο του 2015.
Τέλος, υπάρχει Ευρωπαίος Εισαγγελέας ερευνά εδώ και τέσσερις μήνες το σκάνδαλο με τα τρένα στην Ελλάδα όπως αναφέρουν κάποιες πληροφορίες; Σύμφωνα με αυτές, η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022 και αφορά στο κατά πόσο ζημιώθηκε ο προϋπολογισμός της ΕΕ καθώς οι επίμαχες συμβάσεις που ξεκινούν από 2007 είχαν χρηματοδοτηθεί εκτός από εθνικά και με κοινοτικά κονδύλια.
 
 
 
 

Bizin Mahalle