Η
αλήθεια είναι το χειρότερο σενάριο που κάποτε θα γίνει πράξη.
Ζούμε
στον χειρότερο δυνατό κόσμο, και σε αυτόν τον κόσμο ο καλύτερος δυνατός
κόσμος είναι ο χειρότερος δυνατός κόσμος ερχόμενος.
Κάποτε γίνεται αυτό
για το οποίο δεν υπάρχει χειρότερο.
Αυτό που είναι καλύτερο είναι ο
αναγκαίος πρόλογος του χειρότερου, και σαν αναγκαίος πρόλογος
φανερώνεται κι αυτός ως στοιχείο τού χειρότερου.
Αυτός όμως ο πρόλογος
λειτουργεί σαν διπλασιασμός τού κακού:
Το καλύτερο παρουσιάζεται, αν
λειτουργεί έτσι, σαν χειρότερο κι από το χειρότερο, σαν χλεύη, σαν
παρηγοριά που σε προσβάλλει περισσότερο κι από την βία τού χειρότερου
που προλογίζει.
Το καλύτερο τούτο είναι χειρότερο από το χειρότερο, το
χειρότερο που θα έρθει δεν μπορεί να φτάσει στον βαθμό έντασης κακού το
καλύτερο.
Αυτό το καλό είναι πιο κακό από το κακό.
Ο καλύτερος δυνατός
κόσμος τούτος είναι χειρότερος από τον χειρότερο από αυτόν χειρότερο
δυνατό κόσμο.
Ο κόσμος αυτός είναι ο καλύτερος δυνατός κόσμος όντας
ταυτόχρονα ο χειρότερος δυνατός κόσμος, και ο κόσμος αυτός ως ο
καλύτερος δυνατός κόσμος αυτού τού κόσμου αποτελεί το χειρότερο μέρος
του, ξεπερνώντας το χειρότερο κακό με ένα καλό που φανερώνεται σαν
χειρότερο από αυτό που είναι ως κακό χειρότερο του.
--
Όταν ανοίγουν οι φάκελλοι των ισχυρών κρατών, πρώτα έρχονται τα καρυκεύματα και μετά το «κυρίως γεύμα». Αν και το να παρακαλάς ένα συμμαχικό ηγεμονικό κράτος να διασπάσει την χώρα σου είναι «κυρίως γεύμα», όπως και να το κάνουμε.
Δεν είναι καθόλου σίγουρο μάλιστα αν αυτό το νέον κράτος τής προλεταριακής αρετής θα ονομάζονταν βόρεια Ελλάδα, έχω κάποιες αμφιβολίες περί τούτου.
Μας έσωσε ο γεωπολιτικός ρεαλισμός-κυνισμός τού Στάλιν, μην σας πω κιόλας και κάποιες αξίες του, ναι, αξίες του.
Τον φαντάζομαι να λέει:
«Καλά αυτοί οι ανίκανοι δεν φτάνει που μου καρφώνουν τα γκομενικά τους, αλλά ζητάνε να διασπάσω και την χώρα τους.
Το έκανα [ή θα το κάνω] στην Κορέα αλλά εκεί υπάρχει λόγος, δεν θα το κάνω για αυτούς τούς ανόητους.
Εξάλλου είναι η Ελλάδα, ωραία χώρα. Είπα κάποτε ότι στην Ευρώπη θα παρελάσουμε σαν νικητές και στην Ελλάδα σαν προσκυνητές [αστικός μύθος].
Στείλε τους εκεί 150.000 δολάρια και πες στην γραμματεία να μην με ενοχλήσουν άλλο...»
Κάνω λογοτεχνία. Μη με κρίνει το παπαδαριό για το ότι πείραξα τους ιστορικούς χρόνους.
--
Η
ευθύνη των μητροπολιτικών ριζοσπαστικών θεωρήσεων: όταν ζεις σε μιαν
ισχυρή ιμπεριαλιστική μητρόπολη, εσωτερικεύεις την υπεροψία τής
μητροπολιτικής άρχουσας τάξης.
Βλέπεις τον υπόλοιπο κόσμο σαν κάτι που
μπορεί να μοιραστεί και να ξαναμοιραστεί χωρίς αυτό να είναι επικίνδυνο
για την ζωή των ανθρώπων που ζούνε κάπου εκεί κάτω.
Έχεις το περιθώριο
να σκέφτεσαι έτσι, διότι η θέση σου στην παγκόσμια ιμπεριαλιστική
ιεραρχία εξουσίας σε φέρνει σε κάποια μερική μεν αλλά ισχυρή ταυτότητα με την άρχουσα τάξη τής χώρας σου..
--
Δεν παρακολουθώ Βουλή [30-1-2022].
Είμαι κολλημένο άτομο. Ζεστά κουλούρια: Ζαχαριάδης, Βαφειάδης, και ερωμένες τους, οι οποίες είναι και πρακτόρισσες να'ούμ.
Καλά να χωρίσεις ρε σύντροφε, να το πιστέψεις κιόλας ότι το αμόρε ήταν πράκτορας τού εχθρού;
Φανταστείτε τώρα να έπαιρναν και εξουσία τα άτομα.
Το πίστευαν ότι είναι πράκτορας η πρώην γυναίκα ερωμένη κ.λπ; ή απλά ήταν η κατά τας γραφάς πρέπουσα κατηγορία;
Ούτε ο θεός δεν ξέρει, διότι ως γνωστόν δεν υπάρχει.
Εξομολογητής, πατέρας, ανώτατος ηγέτης τού παγκόσμιου προλεταριάτου όμως υπήρχε.
Του τα κάρφωναν όλα.
Και ζήταγαν ένα κάτι τις, ένα κρατίδιον τέλος πάντων, μιαν ηγεμονίαν προλεταριακήν. Στα απαυτά τους το έθνος. Καλά αυτό το καταλάβαμε, δεν χρειαζόμαστε τα αρχεία για να το επιβεβαιώσουμε και να το εμπεδώσουμε.
Το ότι ήταν τόσο γελοία πρόσωπα δεν το ξέραμε όμως.
Ευτυχώς, υπό μιαν άλλη έννοια.
Τους κατάλαβε και ο Στάλιν που ήταν μεν ανόητος κυνικός μερικές φορές, αλλά ένα μυαλό το είχε που και που, και τους αγνόησε.
--
Η
γεννητικότητα των απώτατων γενών είναι προβληματική έτσι κι αλλιώς.
Φόρμες, υπεραφαιρέσεις, μεγάλα χρήσιμα κενά δοχεία, χρήσιμα ως κενά,
χρήσιμα ωστόσο, υπάρχοντα μόνον ως δοχεία κ.λπ. υπάρχουν όσο υπάρχουν,
αν έχει νόημα να το λέμε έτσι, ως άρρηκτα μεταξύ τους, αλλά αν θεωρήσεις
αυτό το άρρηκτον οντολογικά, έμπλεξες άνθρωπε μου.
Αλλά τι νόμισες
ωστόσο;
Μπορείς να αποσπάσεις ένα από αυτά, χωρίς τους συντρόφους του
στο άρρηκτον;
Ήδη έχεις αποδεχτείς έτσι την οντολογικοποίηση αυτού
τού άρρηκτου, ακόμα κι αν συνάπτεις μόνος σου διαζύγιο ενός από αυτά
από ένα ταίρι του (έχει και άλλα).
Δεν υπάρχει αυτό το διαζύγιο.
Το εν
και η διαφορά, λέξεις κενές, λέξεις γενικότατες, φόρμες κενές, χρήσιμες,
τα είπαμε, αλλά για πάντα ενωμένες.
Μάταιες οι προσπάθειες τής (νέας)
οντολογίας τής διαφοράς.
--
Απορία.
Υπάρχουν ανώτατα γένη που δεν έχουν την ιδιότητα τού κατηγορήματος; Εγώ
ο ταπεινός λέω όχι.
Τα ανώτατα γένη είναι κενές μορφές τής γλώσσας που
σημαίνουν κάποια υβριδική ένωση με την κατάσταση που ορίζουμε κανονικά
ως κατηγόρημα.
Τι στα κομμάτια είναι τούτο;
Δεν ξέρω αλλά νομίζω πρέπει
να υπάρχει αν όλα στην γλώσσα είναι γλώσσα σε λειτουργία.
Αυτό
προϋποθέτει βέβαια ότι η γλώσσα περιέχει σε κάθε στιγμή της τον
κατηγοριακό προσδιορισμό.
Ισχύει αυτό; Που να ξέρω. Πρωτοετής
είμαι, μη μας πάρουν με τις πέτρες οι δάσκαλοι.
Ελπίζω να ανακαλύπτω
ξανά κάποια Αμερική, και να μη λέω ανοησίες λόγω σύγχυσης ορολογικής..
--
Η ζωή να είναι χαρούμενη, αλλά η μουσική θλιμμένη.
--
Κάποιοι εγελιανοί νόμισαν ότι ο Έγελος τους υποσχέθηκε πλήρη και καλοπληρωμένη ιστορική σύνταξη, μια χαρά, να κάθονται πάνω στους κόπους και τα βάσανα των ανθρώπων τής παλιότερης εποχής, να τα καρπώνονται, και να τους ρίχνουν κι ένα βλέμμα κατανοήσης και συμπόνοιας, πάνω από τον τάφο.
Η ίδια η διαδικασία, το προτσές που λέγανε (εγώ δεν το έλεγα ποτέ έτσι), τους διέψευσε, και μάλλον προβλέπεται και άλλο αίμα, κι άλλα δάκρυα, κι άλλος ιδρώτας, με άγνωστη τη συνέχεια τού όλου πράγματος.
Όμως, παρά το τέλος τής βιασύνης ή ακόμα και τής ελπίδας, στους νεοεγελιανούς κύκλους, δημιουργήθηκε το βασανιστικό ερώτημα: Όντως υποσχέθηκε ο Έγελος αυτή την σύνταξη;
Ή οι νεοεγελιανοί κατάλαβαν λάθος;
--
Ιωάννης Τζανάκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου