Αναφερόμενοι στο έγκλημα στα Τέμπη.
Ας θεωρήσουμε τον ατομικό παράγοντα τής ευθύνης ως υπαρκτό κολάσιμο επιλήψιμο, αλλά όχι καθοριστικό.
Χωρίς να παραβλέπουμε τις ούτως ειπείν ευθύνες τής «δομής», εννοώντας τον καπιταλισμό, το κράτος αλλά και την ειδική σύσταση τής «δομής», ήτοι τον νεοφιλελεύθερο καπιταλισμό, ας μην ξεχάσουμε να διατυμπανίσουμε αυτό για το οποίο οι περισσότεροι από αυτούς που προτιμάνε να αναφέρονται σε όλα αυτά (όπως η νεοσταλινική σέκτα τού ΚΚΕ) ξεχνάνε να μιλήσουν, δηλαδή, για την ευθύνη που προκύπτει από την ληστρική κομπραδόρικη και κατσαπλιάδικη νοοτροπία και πρακτική τής ελληνικής μεγαλοαστικής τάξης να ΜΗΝ ακολουθεί/επιτάσσει τα σύγχρονα πρωτόκολλα τεχνικού έλεγχου, ασφάλειας και εποπτείας, των πιο σύγχρονων (άρα και απαιτητικότερων ως προς την μοντέρνα διαχείριση τους) παραγωγικών διεργασιών.
Δεν είναι λεπτομέρεια, όλο αυτό, όπως δεν είναι λεπτομέρεια επίσης ότι όλοι οι αντιμοντερνιστές και λάβροι επικριτές τού καπιταλισμού και τού κράτους γενικά στην Ελλάδα, όλοι δηλαδή οι λούμπεν που ζουν με ιδέες/πρακτικές προχειρότητας την ίδια την ζωή τους (και θέλουν να κάνουν και επανάσταση οι άθλιοι), ΔΕΝ ασκούν κριτική στην ελληνική ολιγαρχία σε αυτό το επίπεδο.
Σε μια χώρα όπου ο εκσυγχρονισμός έγινε ευκαιριακή σημαία των κατσαπλιάδων τής αρπακτικής ολιγαρχίας, και απαξιωτικός χαρακτηρισμός στα στόματα των λούμπεν κοπριτών, ο εκσυγχρονισμός ως ένα από τα αιτήματα και τα δικαιώματα τού λαού και τής κοινωνίας πρέπει να εμφανιστεί στο πολιτικό προσκήνιο.
Ιωάννης Τζανάκος
Στο Facebook
Δείτε τα ψηφιακά "κλειδιά" των σιδηροδρομικών κόμβων και το ψηφιακό σύστημα ελέγχου και χειρισμού σηματοδότησης (ETCS) https://ir.lib.uth.gr/.../handle/11615/50057/19270.pdf... αλλά και τι συμβαίνει στη Γερμανία. Έχει καμιά σχέση με την χώρα μας; Δικαίως η Κομισιόν αποφάσισε την παραπομπή της χώρας μας για το ζήτημα των σιδηροδρομικών υποδομών. Υπάρχουν προφανείς πολιτικές διαχρονικές ευθύνες.
Τα τρένα όταν συγκρούονται μεταξύ τους δεν είναι παιχνίδι, είναι πραγματική σφαγή. Και ενώ υπάρχουν οι δυνατότητες να είναι εξαιρετικά ασφαλή ακόμα και στην περίπτωση που ο μηχανικός χάσει ένα σήμα ή λιποθυμήσει, επειδή το τρένο θα σταματήσει αυτόματα, αυτές οι δυνατότητες δεν προσφέρονται. Τα ηλεκτρονικά σήματα είναι αυτά που θα αποτρέψουν την είσοδο τρένου σε άλλη γραμμή που έχει ήδη καταληφθεί από άλλο τρένο. Τα ψηφιακά συστήματα είναι αυτά που μπορούν να ελέγξουν την ταχύτητα ενός τρένου και να φρενάρουν αυτόματα, όταν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη της προβλεπόμενης, ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο.
Πολλές από αυτές τις εγκαταστάσεις έχουν εισαχθεί μόνο μετά από τέτοια δυστυχήματα. Επειδή όμως οι σιδηρόδρομοι υπάρχουν εδώ και σχεδόν 200 χρόνια, είναι αρκετός χρόνος για να γίνουν οι προηγούμενες θλιβερές εμπειρίες, μαθήματα.
Η γενική αρχή είναι αυτή του «απόλυτου μπλοκ». Όταν ένα τμήμα της γραμμής είναι δεσμευμένο για ένα τρένο, κανένα άλλο τρένο δεν μπορεί να εισέλθει σε αυτό το τμήμα. Μόνο όταν το τρένο έχει αναφερθεί δεόντως μακριά από το τμήμα, η γραμμή θα είναι διαθέσιμη για κράτηση για άλλο τρένο. Αυτό δεν είναι δυνατόν στην εποχή μας να συμβαίνει με κωδικό κουδουνιού, διακόπτες, τηλέγραφο, τηλέφωνο και λοιπά τέτοια. Επειδή σήμερα υπάρχουν περισσότερα τρένα και οι διαδρομές τους διασταυρώνονται μεταξύ τους, τα αυτοματοποιημένα συστήματα είναι αυτά που περέχουν (με επίβλεψη φυσικά) την μεγαλύτερη ασφάλεια, και προφανώς η συνεχής εκπαίδευση, αξιολόγηση και ανάπτυξη του προσωπικού, αλλά και όλων των υπόλοιπων υπευθύνων που πρέπει να αναγκάζουν τις εταιρείες να ξοδεύουν χρήματα σε παρόμοια συστήματα ασφαλείας, είτε αυτό αρέσει στις εταιρίες, είτε δεν αρέσει.
Η πιο πρόσφατη μέθοδος πρόληψης συγκρούσεων τρένων ονομάζεται Positive Train Control και έχει επιβληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία χρόνια. Χρησιμοποιεί αισθητήρες για τον προσδιορισμό της θέσης των τρένων μαζί με GPS και μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα όταν ένα τρένο βρίσκεται σε πορεία σύγκρουσης με ένα άλλο ή άλλες συνθήκες τροχιάς που θα μπορούσαν να προκαλέσουν εκτροχιασμό για άλλους λόγους. Δείτε ένα παράδειγμα ΕΔΏ. https://www.youtube.com/watch?v=UIXiwmZW0Yo
Σε σηματοδοτημένη γραμμή, ο μηχανικός ακολουθεί τις ενδείξεις σήματος και λειτουργεί ανάλογα ενώ σταματά για κόκκινα σήματα που θα μπορούσαν να υποδεικνύουν άλλες συνθήκες αμαξοστοιχίας ή τροχιάς που θα μπορούσαν να προκαλέσουν σύγκρουση ή εκτροχιασμό. Δεν λέμε εδώ πως έπρεπε να κατέχουμε την αιχμή της τεχνολογίας, λέμε ότι δεν υπάρχουν ούτε τα ευνόητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου