Υπάρχει μόνον ένας τρόπος, υπάρχει μόνον ένας δρόμος για να αντικατασταθεί το κράτος ή να υπάρξει υπαγμένο-ως-περιορισμένο στην κυριαρχία τής δημοκρατικής κοινωνίας των παραγωγών και των πολιτών.
Αυτό τον δρόμο μας τον δείχνει ο Αμπντουλάχ Οτσαλάν και το ΡΚΚ, κατά την δεύτερη φάση τής ιστορίας αυτού τού κινήματος..
Το ΡΚΚ υπήρξε ως ένα σταλινογενές-μαοϊκογενές εθνικό αγροτικό κίνημα, και μετεξελίχθηκε σε ένα κίνημα δημοκρατικής-κυριαρχικής και εθνοτικής/πολυεθνοτικής αυτονομίας και απελευθέρωσης των εργατών/αγροτών και των γυναικών από την πατριαρχική-κρατική και καπιταλιστική βία.
Το ΡΚΚ δεν αμφισβητεί απόλυτα την κυριαρχία, ίσως να
την αμφισβητεί θέλοντας να την υπαγάγει-υποτάξει κι όχι καταργήσει πλήρως,
αμφισβητεί το κράτος ως αφηρημένη αρχή αντικαθιστώντας το όμως με έναν και
κεντρικό και περιφερειακό μηχανισμό δημοκρατικής εξουσίας που παραμένει
επίφοβος, ένοπλος, αν χρειαστεί και κατασταλτικός..
Αν το ΡΚΚ δεν ήταν αρχικά σταλινογενές, αρχηγικό και εθνοκεντρικό
κόμμα-κίνημα, δεν θα μπορούσε να περάσει στο δεύτερο ώριμο στάδιο ιδεολογικής και
θεσμικής-οργανωτικής ανάπτυξης.
Δεν συμφωνώ με τις θέσεις του ΡΚΚ ως προς την δυνατότητα πλήρους
αντικατάστασης τού κράτους ως κύριας εστίας τού έλλογου-έννομου κατασταλτικού
στοιχείου τής ανθρώπινης κοινωνίας, αλλά θεωρώ ότι αυτές οι θέσεις είναι εγγύτερες
σε απόψεις σαν και τις δικές μου από ό,τι είναι οι θέσεις διάφορων όψιμων
υποστηρικτών του «από απόσταση».
---
Υπάρχει το ΡΚΚ ως εικόνα και ως γενικός χώρος για να ζήσουν την ιδεολογική και ψευτοπολεμική τους περιπέτεια αναρχικοί-για-να-σπάμε-πλάκα και εθνικιστές-για-να-σπάμε-πλάκα, χωρών-για-να-σπάμε-πλάκα, όπως η «Ελληνική Δημοκρατία».
Υπό ένα τέτοιο κίνημα δέχομαι να συζητήσουμε για
κατάργηση τού Κράτους.
Όλες οι άλλες «προτάσεις» απορρίπτονται από την πρώτη στιγμή.
---
Ισχυριζόμαστε, με ερείσματα στην μέχρι τώρα ιστορία των απελευθερωτικών εγχειρημάτων, ότι για να αντικατασταθεί πλήρως ή έστω να περιοριστεί το Κράτος, δεν αρκεί η πρόταξη και η προσπάθεια λειτουργικής πραγμάτωσης αυτόνομων μη-κρατικών συνεργατικών δικτύων αυτοδιαχείρισης, αυτοδιεύθυνσης [από τους/τις εργαζόμενους/-ες] τής άμεσης παραγωγής και τής ανθρώπινης ζωής συνολικά. Ο ισχυρισμός μας αυτός δεν στέκεται τόσο στις λειτουργικές/τεχνικές δυνατότητες ή μη-δυνατότητες των μορφών αυτοδιαχείρισης/αυτοδιεύθυνσης, εφόσον θεωρείται από εμάς ότι στο πλαίσιο αυτό, νοούμενο γενικά ως πρακτικό και τεχνικό-λειτουργικό πλαίσιο, αυτές οι δυνατότητες υπάρχουν.
Το κεντρικό νόημα τού ταξικού-εκμεταλλευτικού Κράτους είναι το πλέγμα: θεσπισμένος Νόμος-ποινή.
Ο Νόμος τού καπιταλισμού είναι ένα ενιαίο πλέγμα ενός άτυπου ολικού κοινωνικού καταναγκασμού και ενός αφηρημένου-θεσπισμένου κρατικού Νόμου.
Το θέμα που μας απασχολεί σήμερα, όσους μας απασχολεί σε ένα μη-σεκταριστικό πλαίσιο, είναι πως θα αντικατασταθεί «θετικά» [και όχι μόνον-εναντιωματικά] όχι μόνον η παραγωγική υπόσταση τού Κράτους [παράγοντας ούτως ένα μη-κρατικό/μη-ταξικό σύστημα δημοκρατικής Κυριαρχίας των εργαζόμενων ή ένα κρατικό/δημοκρατικό αλλά επίσης μη-ταξικό σύστημα Κυριαρχίας τους], αλλά και πως θα αντικατασταθεί «θετικά» [και όχι μόνον-εναντιωματικά] η παραγωγική υπόσταση τού συνολικού επιβιωσιακού-αποστερητικού καταναγκασμού που σημαίνει ο καπιταλισμός.
Θα μπορούσε κανείς, σύμφωνα με την αντιεξουσιαστική
ευκολία που κυριαρχεί εδώ και δεκαετίες και στην επαναστατική και στην
ρεφορμιστική αριστερά, να απαλείψει «ως δια μαγείας» την ανάγκη να υπάρξει στους
σοσιαλιστικούς-κομμουνιστικούς πολιτικούς θεσμούς και στην
σοσιαλιστική-κομμουνιστική άμεση παραγωγή ένα είδος ήπιου μεν αλλά εξίσου
απόλυτου καταναγκασμού που θα προστατεύει την εργατική δημοκρατία όχι μόνον
απέναντι στους αντιδραστικούς σαμποτέρ και τον ταξικό εχθρό αλλά και απέναντι
στους εκάστοτε «επαγγελματίες» λούμπεν, τα διαλυτικά
εγκληματικά στοιχεία, τους «καθαυτό» εγκληματίες κ.λπ.
Δεν θα ακολουθήσω ποτέ αυτή την ευκολία.
Τα λέω λίγο υπερβολικά για να καταλάβετε τι εννοώ.
---
Η επαναστατική αλλαγή των όρων τής εργαλειοποίησης τού Κράτους σύμφωνα με μια εργατική-/σοσιαλιστική-κομμουνιστική προοπτική δεν μπορεί να συμβεί με τον ίδιο τρόπο που συμβαίνει η αλλαγή των όρων τής (αλληλο-)εργαλειοποίησης «μεταξύ» κρατικής και μη-κρατικής άρχουσας τάξης στις διάφορες ιστορικές φάσεις των ταξικών-ιεραρχικών συστημάτων, όπου το Κράτος ως άρχουσα-εκμεταλλευτική τάξη εργαλειοποιείται από άλλα τμήματα τής ολότητας τής άρχουσας τάξης ή εργαλειοποιεί αυτά τα άλλα τμήματα, σε ένα γενικά ισχύον πλαίσιο γενικής αλληλοεργαλειοποίησης εντός τής ολότητας τής κυριαρχικής-εκμεταλλευτικής τάξης. Πριν ορίσουμε το περίγραμμα τής ενδεχόμενης νέας εργατικής εργαλειοποίησης τού Κράτους σε επαναστατική κατεύθυνση [ακόμα και με προοπτική την κατάργησή του], ας ξεκαθαρίσουμε κάτι:
Όταν η νέα αριστερά [αναρχία-αυτονομία κ.λπ], ακόμα
και στην ρεφορμιστικότερη εκδοχή της, καταλαμβάνει ένα μέρος [ακόμα και το «μικρότερο»] τού Κράτους «φέρεται» σαν χαοτικός
αριστεριστής καταστροφέας, τσαλαβουτάει τυχοδιωκτικά μεταξύ αριστερισμού και
αναρχοφιλελευθερισμού, τα δε ενδο-νεοαριστερά πυρά που δέχεται από τους
διάφορους διεθνείς υπερκομμουνιστές τύπου Τζωρτζ Καφφέντζης και τους εδώ
ιδεολογικούς ακολούθους τους είναι ότι υπέκυψε στην εργαλειακή αντίληψη περί
κράτους, τάχα εκφράζοντας την γραφειοκρατική ή υπαλληλική τάξη ή υπο-τάξη που
υπηρετεί το Κεφάλαιο κ.λπ.
Δεν είναι τυχαίο που στην Ελλάδα ένας πρώην-αυτόνομος νυν-νεοεθνικιστής λέει
περίπου τις ίδιες μαλακίες που λένε και οι νυν-αυτόνομοι.
Τους συνέχει όλους ο άρρωστος αντι-κρατισμός, όπως συνέχει και τους
αριστεριστές-ρεφορμιστές τύπου Σύριζα που είναι επί του συγκεκριμένου και οι «κατηγορούμενοι» για την συμμετοχή τους στο Κράτος. Ίσως δε μάλιστα
και οι ίδιοι να νιώθουν ενοχές για τον ίδιο ιδεολογικό λόγο.
Τέλος πάντων. Μην ανησυχούν και τόσο.
Κράτος δεν θα ξαναδούν στην Ελλάδα, οπότε θα ησυχάσουν και αυτοί και οι εξ'
αριστερίστικων αριστερών κριτές τους.
Ποια είναι ωστόσο η ουσία;
Δεν τους ενδιαφέρει τους ανθρώπους αυτούς το θέμα, είναι ταξικά και ιστορικά
υπεράνω, όπως πάντα, και βέβαια τα γνωρίζουν όλα, όπως πάντα.
Η κωμικότερη πτυχή αυτής τής εσωτερικής αντιπαράθεσης μέσα στην νέα αριστερά είναι ότι επιστρατεύονται όλες οι ιστορικές ιδεολογικές συκοφαντίες μεταξύ των διαφόρων φραξιών της που αφορούν στο θέμα τής εργαλειακής υπόστασης του Κράτους:
Ιωάννης Τζανάκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου