Και ενώ ο ανοιχτός υπερβατισμός έχει γίνει αντικείμενο σφοδρής και εξαντλητικής κριτικής, έχει μετατραπεί στο αγαπημένο ράκος πάνω στο οποίο κάνουν το «στρατιωτικό» τους όλοι οι νέοι μοντερνιστές κάθε φιλοσοφικής ιδεολογικής και πολιτικής κατεύθυνσης, αυτό που έχει στην πραγματικότητα αποκτήσει πλέον την αύρα του παλαιού υπερβατισμού είναι ακριβώς αυτός ο μοντερνισμός που έχει χτιστεί πάνω στο νεκρό «σώμα» τής παραδοσιακής υπερβατικής ή υπερβατικίζουσας σκέψης.
Το αντίθετο, προτείνουμε μια πλήρη ανίχνευση του υπερβατισμού και εκεί όπου δομήθηκε η κριτική του καθώς και οι τάχαμου μη υπερβατικές «ελπίδες» της νέας θεωρίας καθώς και της νέας βίωσης «πέραν της παράδοσης», για να καταστρέψουμε κάθε θεώρηση που δομείται σε φαντασιακούς ορίζοντες ενδεδυμένους όπως πάντα με τάχαμου ρεαλιστικές ή «διαλεκτικές» θεμελιώσεις.
«Ζούμε» εντός ενός θηριώδους αφαιρετικοποιητικού ισχυακού αλλοτριωτικού συστήματος, το οποίο το ονομάζουμε (ορθώς) ακόμα καπιταλισμό, αλλά και εντός μετακαπιταλιστικών δυνατοτήτων που είναι (ακόμα) αυστηρά περιορισμένες σε μια ουτοπική ή γραφειοκρατική λογική και οντικότητα (ενεργό και δυνητική πραγματικότητα) και το αναμάσημα προοπτικισμών δεν είναι θεωρώ μόνον άστοχο πια αλλά και οργανικά εντασσόμενο (όπως ήταν πάντα) εντός των αυστηρών ορίων του καπιταλισμού και της γραφειοκρατίας.
Όπως και η «φυγή» από κάθε υπερβατισμό δια της εμμενοκρατίας οδηγεί στον νέο υπερβατισμό τής εμμενοκρατίας, και η «φυγή» από τον νέο υπερβατισμό τής εμμενοκρατίας οδηγεί στον (παραδοσιακό ή πρώιμο μοντερνιστικό) υπερβατισμό.
Η εμπειρία μας αλλά και λογικές επεξεργασίες της, η οποία είναι μεν υποκειμενική αλλά εντασσόμενη σε συλλογικές κοινωνικο-ιστορικές εμπειρίες, οδηγεί σε μια στάση γενικής κριτικής καχυποψίας και αυτή η κριτική καχυποψία οδηγεί στην θεώρηση εκείνη που «θεωρεί» ότι όλες οι πολιτικές ιδεολογικές ψυχικές και κοσμοθεωρητικές μορφές αυτού τού κόσμου (όπως τον οριοθετήσαμε σχηματικά προηγουμένως) είναι αυτού τού κόσμου, ότι υπάρχει πλήρης και αρραγής αντιστοιχία τους με τον καπιταλισμό και την γραφειοκρατία, ότι ακόμα και εκείνες οι νεονιτσεϊκές ή φροϋδομαρξιστικές αντιλήψεις και θεωρήσεις που αναπτύχθηκαν στην ωριμότερη έκφραση των ελευθεριακών ταξικών κινημάτων δεν ξεφεύγουν από αυτή την πλήρη, ολική, απόλυτη και κατοπτριστική αντιστοιχία, είναι άρα μέρος της καπιταλιστικής και γραφειοκρατικής [ενεργού και δυνητικής] πραγματικότητας.
Ιωάννης Τζανάκος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου